Jobjagter-tråden

Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8526

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf 2SHY » 4. dec 2015, 12:16

Nå jeg blev overhalet af en der var er lidt bedre match. Men ellers fik jeg rigtig god feedback og fik at vide at jeg faktisk gjorde det rigtig godt og godt kunne gøre det igen. Jeg havde nogle gode overvejelser og faglige betragtninger så jeg var en rigtig god kandidat. Nå men det er jo surt men til gengæld er der nærmest den ypperste feedback jeg har fået netop fordi det er så svært at få foden ind hos dem

Så nu tør jeg godt søge hos dem igen :) Og ellers søger jeg jo bare videre som jeg plejer
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 4. dec 2015, 20:25

Åh hvor ærgerligt shy, men så er det jo heldigt at du allerede er blevet kaldt til den næste :D

Det er vel lige meget om huslejen er dyr på Vesterbro, du skal vel ikke betale den? Som jeg forstår det, bliver du lønnet på timebasis eller er jeg helt gal på den?
0
avdotja

Indlægaf avdotja » 4. dec 2015, 20:35

@english: Jeg ville takke ja til stillingen hvis jeg var i dine sko; om ikke andet så fordi det virker til at slide så hårdt på dig at være arbejdsløs. Uden overhovedet at kende dig (læs: jeg kan sagtens tage fuldstændig fejl) tænker jeg at du er en af dem som vil få forøget din livskvalitet væsentlig af at kunne sige "jeg er ekstern lektor" i stedet for "jeg er arbejdssøgende"; på trods at en strammere økonomi.

Tiden hvor du ikke underviser kan så meget passende bruges til at søge job i ro og mag. Jeg ville ikke være bange for at være låst i forhold til en kommende arbejdsplads. Masser af steder vil det ikke være et problem at man er væk 2x3 timer i et halvt år (og medmindre du går ud og får et job i morgen, vil det ikke engang være ½ år) mens andre steder ligefrem vil se det som et plus.

og så tror jeg jo fuldt og fast på den gamle traver: det ER bare letter at få et job når man har et i forvejen
5
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 4. dec 2015, 21:20

avdotja skrev:Åh hvor ærgerligt shy, men så er det jo heldigt at du allerede er blevet kaldt til den næste :D

Det er vel lige meget om huslejen er dyr på Vesterbro, du skal vel ikke betale den? Som jeg forstår det, bliver du lønnet på timebasis eller er jeg helt gal på den?

Ja det var ret surt, men jeg føler det er en præstation i sig selv at være kommet i betragtning derinde. De havde fået 44 ansøgninger og havde 4 til samtale, så det var ikke så mange som sidst.

Når man er selvstændig indlejrer, så lejrer man et klinikrum og det skal man betale husleje for. Der kan også være noget i forhold til at skulle afgive x % af sin indtægt og en masse andet kryptisk. Jeg er ikke ret stærk i hvordan kliniklivet er men jeg ved der er nogle der ikke spiller efter bogen. Jeg har bare svært ved at gennemskue hvem der gør og hvem der ikke gør

I klinikregi afgøres indtægten efter hvilken ydelse man giver, om der er kørsel, er der noget fra sygesikringen, skal man have noget udbetalt fra regionen som f.eks. ved de vederlagsfrie patienter, er det nye patienter hvor der afsættes længere tid, er der tillæg for brug af akupunkturnåle og en hulens masse andet. Så det er ikke så nemt at forudsige hvad man vil få udbetalt
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

avdotja

Indlægaf avdotja » 5. dec 2015, 08:49

^ åh det vidste jeg ikke.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10290

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. dec 2015, 09:01

2SHY skrev:Når man er selvstændig indlejrer, så lejrer man et klinikrum og det skal man betale husleje for. Der kan også være noget i forhold til at skulle afgive x % af sin indtægt og en masse andet kryptisk. Jeg er ikke ret stærk i hvordan kliniklivet er men jeg ved der er nogle der ikke spiller efter bogen. Jeg har bare svært ved at gennemskue hvem der gør og hvem der ikke gør

I klinikregi afgøres indtægten efter hvilken ydelse man giver, om der er kørsel, er der noget fra sygesikringen, skal man have noget udbetalt fra regionen som f.eks. ved de vederlagsfrie patienter, er det nye patienter hvor der afsættes længere tid, er der tillæg for brug af akupunkturnåle og en hulens masse andet. Så det er ikke så nemt at forudsige hvad man vil få udbetalt

Er du før blevet kontaktet via Jobnet? Er det noget, man gør i din branche?

Jeg spørger, fordi jeg i sin tid kun oplevede at få useriøse henvendelser ad den vej, og når du så her skriver, at de nogle steder ikke spiller efter reglerne, ville jeg være ekstra opmærksom på det økonomiske aspekt af et evt. tilbud fra klinikken. Jeg ville helt sikkert lade en trediepart se aftalen igennem, og forud for samtalen søge information om, hvad jeg skulle være særlig opmærksom på.

Jeg har desværre et indtryk af, at Jobnet sommetider tiltrækker dubiøse arbejdsgivere, fordi de ved, at siden bruges af ledige, hvoraf mange nærmest vil gøre alt for et job og derfor ikke er så kritiske.
Selvfølgelig med forbehold for at det kan se helt anderledes ud i din branche!
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 5. dec 2015, 09:53

DetSorteCirkus skrev:
2SHY skrev:Når man er selvstændig indlejrer, så lejrer man et klinikrum og det skal man betale husleje for. Der kan også være noget i forhold til at skulle afgive x % af sin indtægt og en masse andet kryptisk. Jeg er ikke ret stærk i hvordan kliniklivet er men jeg ved der er nogle der ikke spiller efter bogen. Jeg har bare svært ved at gennemskue hvem der gør og hvem der ikke gør

Er du før blevet kontaktet via Jobnet? Er det noget, man gør i din branche?

Jeg spørger, fordi jeg i sin tid kun oplevede at få useriøse henvendelser ad den vej, og når du så her skriver, at de nogle steder ikke spiller efter reglerne, ville jeg være ekstra opmærksom på det økonomiske aspekt af et evt. tilbud fra klinikken. Jeg ville helt sikkert lade en trediepart se aftalen igennem, og forud for samtalen søge information om, hvad jeg skulle være særlig opmærksom på.

Jeg har desværre et indtryk af, at Jobnet sommetider tiltrækker dubiøse arbejdsgivere, fordi de ved, at siden bruges af ledige, hvoraf mange nærmest vil gøre alt for et job og derfor ikke er så kritiske.
Selvfølgelig med forbehold for at det kan se helt anderledes ud i din branche!

Det har mere været via Jobindex men generelt synes jeg det er sjældent nogen kontakter mig uopfordret. Men jeg kender et par stykker der har arbejdet der så dem kan jeg lige prøve at kontakte og høre ad hvad deres oplevelser med stedet er. En evt kontrakt vil jeg tage med hjem og nærlæse og også få fagforeningen til at vurdere før min underskrift kommer på papiret
3

Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1140

Indlægaf englishchannel » 6. dec 2015, 08:43

DetSorteCirkus skrev:Hvis du kan se jobbet som en form for opkvalificering, som du måske et andet sted skulle have betalt en kursusafgift for, giver det straks bedre mening. Her tog jeg mest udgangspunkt i, at du skrev, at du følte, at din økonomi kommer til at bløde, og at du tvivlede på, at jobbet ville gøre noget godt for dit cv.
Hvis det er sådan, man føler, synes jeg ikke, at man skal tage et arbejde bare for at kunne være "ikke-ledig", da der så formodentlig blot vil dukke andre bekymringer op.

Jeg har selv i perioder finansieret hele min løn, fordi der var noget, jeg bare ville gøre eller lære, men der har jeg aldrig følt, at min økonomi blødte, eller at jeg måske befandt mig i en faglig blindgyde, der ikke ville gøre noget godt for fremtiden.

Hvis du kan trives bedre, end du gør nu , med den foreslåede løsning, hvor du arbejder deltid og dækker nogle af dine leveomkostninger med din opsparing, synes jeg, at det er det, du skal gøre.

Mit dilemma består meget i, at jeg - som du siger - ikke ved om det her overhovedet vil være gavnligt for mit CV. Jeg tvivler ikke på, at det vil tiltrække opmærksomhed, men jeg ved ikke, om det vil være positivt i netop min branche, hvor folk er meget praksisrettede og jeg i forvejen har både forskning og (lidt) undervisning på mit CV uden at det lader til at bringe mig nogle vegne. Hvis jeg allerede nu bliver læst som en person, der er hyperteoretiker, kan det her blive det sidste søm i kisten i forhold til at få en regulær ansættelse. Men på anden side er ovenstående jo spekulation og jeg har hørt om flere med undervisningserfaring (dog ikke indenfor mit felt), der siger, at det er en ubetinget fordel. Så det føles lidt som et sats.

Til gengæld er faget og dets indhold nærmest så tæt på mit yndlingsfagområde som jeg overhovedet kan komme, så hvis det får mig til at virke kompetent nok til at jeg faktisk kan lande sådan et job i virkeligheden, ville det jo være det hele værd gange tusind.
0
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1140

Indlægaf englishchannel » 6. dec 2015, 08:59

Akehurst2 skrev:Jeg kan sagtens følge det principielle i ikke at betale for at gå på arbejde, men hvis jeg kunne få det til at hænge sammen, så ville jeg tage det. Jeg synes så i øvrigt ikke, at ekstern lektor i få timer nødvendigvis er forkasteligt - mange steder er det lagt an på, at underviserne har fast fuldtidsjob og at undervisningen er ekstra.

Du får erfaring, du er i gang, du undgår hul i cv'et og man kan netværke med de andre undervisere. Jeg har selv undervist i flere år ved siden af mit almindelige arbejde, og jeg oplever det som en ubetinget fordel i forhold til arbejdsgivere. De ved, at underviser man, så har man virkelig styr på det fagligt, og man kan også redegøre for det faglige emne for nogen, der ikke kender til det i forvejen, man har et ekstra fagligt netværk og man bliver virkelig god til at fremlægge. Jeg har kun oplevet chefer, der syntes det var virkelig godt at jeg underviste/havde undervist.

Og du kan jo søge job ved siden af, ligesom masser af arbejdspladser godt vil acceptere fravær, hvis det er fordi man underviser.

BlindfullyCool skrev:Englishchannel, jeg kan virkelig godt forstå dit dilemma. Jeg stod i det samme, da jeg blev tilbudt stillingen på mit gamle uni. Min erfaring er, at det ofte er nemmere at få tilkendt flere timer (fx ved deltagelse i forskningsprojekter som redaktør eller assistent eller lignende), når man allerede er tilknyttet forskningsmiljøet, så det er ikke usandsynligt, at du vil kunne hægte dig på flere projekter og dermed få en lidt større indkomst end forventet. Taget i betragtning, hvor træt du er af dagpengeverden og at dit undervisningsområde virkelig er noget, du brænder for, så ville jeg helt sikkert kaste mig ud i det :gogo:

avdotja skrev:@english: Jeg ville takke ja til stillingen hvis jeg var i dine sko; om ikke andet så fordi det virker til at slide så hårdt på dig at være arbejdsløs. Uden overhovedet at kende dig (læs: jeg kan sagtens tage fuldstændig fejl) tænker jeg at du er en af dem som vil få forøget din livskvalitet væsentlig af at kunne sige "jeg er ekstern lektor" i stedet for "jeg er arbejdssøgende"; på trods at en strammere økonomi.

Tiden hvor du ikke underviser kan så meget passende bruges til at søge job i ro og mag. Jeg ville ikke være bange for at være låst i forhold til en kommende arbejdsplads. Masser af steder vil det ikke være et problem at man er væk 2x3 timer i et halvt år (og medmindre du går ud og får et job i morgen, vil det ikke engang være ½ år) mens andre steder ligefrem vil se det som et plus.

og så tror jeg jo fuldt og fast på den gamle traver: det ER bare letter at få et job når man har et i forvejen

Åh, I kloge damer. I har jo helt ret.

Det er rart at få at vide, at man faktisk godt kan få det til at hænge sammen med et job ved siden af og at jeg ikke behøver at afskrive muligheden for fuldtidsjob helt selvom jeg underviser. Jeg kan mærke, at det faktisk gør mig mere tryg ved situationen.

Derudover spiller det jo meget ind, at jeg har det så dårligt ved at være arbejdsløs og at jeg virkelig savner at have noget struktur i min hverdag, nogle mål, faglige udfordringer, at møde nye mennesker, etc. Det betyder langt mere for mig end det økonomiske på nuværende tidspunkt.

Og nu, hvor jeg er blevet rimelig afklaret med det hele, skal det selvfølgelig lige passe, at jeg ikke får det tilbudt og så er lige vidt igen :panik: Men mange tak for jeres perspektiver på det. Det har virkelig hjulpet meget :kys:
4
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 6. dec 2015, 09:03

Jeg krydser fingre for dig, English :kys: Og lad mig lige sige, at jeg lige om lidt går fra højpandet akademia til en meget praksisorienteret konsulentstilling, hvor netop min undervisningserfaring har tippet vægtskålen i min favør.
2
avdotja

Indlægaf avdotja » 6. dec 2015, 10:02

Jeg er helt med på at man godt kan få skåret sin profil forkert i forhold til det man egentlig helst vil arbejde med; men det tænker jeg først og fremmest er aktuelt i en situation hvor man har et valg (ala "god løn, kort transporttid, ikke-fantastiske-men-ok-arbejdsopgaver" kontra "lavere løn, længere transporttid, men det-man-allerhelst-vil-arbejde-med"). Jeg tror simpelthen ikke på at du har noget at frygte på den front, så krydser fingre alt det jeg kan :)

Selv om en kommende drømmearbejdsgiver muligvis helst vil have en person med ½ års ekstra konsulenterfaring (eller hvad det nu er du vil) fremfor en person med ½ års ekstra undervisningserfaring, har jeg svært ved at forestille mig en arbejdsgiver som (alt andet lige) ligefrem vil foretrække en person med 0 års ekstra erfaring.
2
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 6. dec 2015, 19:59

Samtaler foregår åbenbart på alle mulige tider af døgnet. I hvert fald har jeg takket ja til samtale hos Trillium på onsdag kl. 19 og igen til samtale i Skagen lørdag d. 12/12 kl 17:30
6

Brugeravatar
Metsen
Kort karma: 21
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 159

Indlægaf Metsen » 7. dec 2015, 15:10

2SHY skrev:Samtaler foregår åbenbart på alle mulige tider af døgnet. I hvert fald har jeg takket ja til samtale hos Trillium på onsdag kl. 19 og igen til samtale i Skagen lørdag d. 12/12 kl 17:30

Du hiver da nogen samtaler i land for tiden :-p :gogo:

Jeg har været til samtale i dag til en stilling som kantinemedarbejder..... Er SÅ meget i tvivl, om det overhovedet er mig! :(
0
Århus og jobsøgende ASAP - hjæælp! :)
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 7. dec 2015, 15:18

Metsen skrev:
2SHY skrev:Samtaler foregår åbenbart på alle mulige tider af døgnet. I hvert fald har jeg takket ja til samtale hos Trillium på onsdag kl. 19 og igen til samtale i Skagen lørdag d. 12/12 kl 17:30

Du hiver da nogen samtaler i land for tiden :-p :gogo:

Jeg har været til samtale i dag til en stilling som kantinemedarbejder..... Er SÅ meget i tvivl, om det overhovedet er mig! :(

Ja det er virkelig sært. For det er ikke fordi jeg sådan sønderligt har ændret i mine ansøgninger :gruble: Måske er det fordi der endelig kom klinik på mit CV? Der kommer selvfølgelig stadig mange afslag også og der er også stadig nogle der har mere erfaring end mig. Men det booster virkelig selvtilliden med alle samtalerne. Jeg var egentlig også til en del sidste år på det her tidspunkt :gruble:

Altså se på det sådan her: Hvis det ikke er dig så søger du bare videre. Du er ikke forpligtet til at blive der til evig tid :kys:
1

Brugeravatar
Metsen
Kort karma: 21
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 159

Indlægaf Metsen » 7. dec 2015, 15:30

2SHY skrev:
Ja det er virkelig sært. For det er ikke fordi jeg sådan sønderligt har ændret i mine ansøgninger :gruble: Måske er det fordi der endelig kom klinik på mit CV? Der kommer selvfølgelig stadig mange afslag også og der er også stadig nogle der har mere erfaring end mig. Men det booster virkelig selvtilliden med alle samtalerne. Jeg var egentlig også til en del sidste år på det her tidspunkt :gruble:

Altså se på det sådan her: Hvis det ikke er dig så søger du bare videre. Du er ikke forpligtet til at blive der til evig tid :kys:

Ja det er nemlig sk**e godt at komme til nogen samtaler og så er det god træning! :gogo:

Ja det er rigtigt og det vil jeg også gøre under alle omstændigheder. Men ham, jeg talte med, sagde at de lagde meget vægt på at finde en, der kan se sig selv der og som vil være der i minimum et år. Det kan man selvfølgelig aldrig love, men han ville være rigtig træt af det, hvis jeg kom efter tre måneder og sagde op. Så det er også min samvittighed, der lige trykker.
0
Århus og jobsøgende ASAP - hjæælp! :)

Tilbage til "Job"