Jobjagter-tråden

Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8524

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf 2SHY » 7. dec 2015, 15:38

Metsen skrev:
2SHY skrev:
Ja det er virkelig sært. For det er ikke fordi jeg sådan sønderligt har ændret i mine ansøgninger :gruble: Måske er det fordi der endelig kom klinik på mit CV? Der kommer selvfølgelig stadig mange afslag også og der er også stadig nogle der har mere erfaring end mig. Men det booster virkelig selvtilliden med alle samtalerne. Jeg var egentlig også til en del sidste år på det her tidspunkt :gruble:

Altså se på det sådan her: Hvis det ikke er dig så søger du bare videre. Du er ikke forpligtet til at blive der til evig tid :kys:

Ja det er nemlig sk**e godt at komme til nogen samtaler og så er det god træning! :gogo:

Ja det er rigtigt og det vil jeg også gøre under alle omstændigheder. Men ham, jeg talte med, sagde at de lagde meget vægt på at finde en, der kan se sig selv der og som vil være der i minimum et år. Det kan man selvfølgelig aldrig love, men han ville være rigtig træt af det, hvis jeg kom efter tre måneder og sagde op. Så det er også min samvittighed, der lige trykker.

Ah ja den kender jeg godt. Og det er nok også lidt det jeg tænker over for tiden. Der hvor jeg skal til samtale på onsdag tror jeg ikke der er kaldt andre til samtale så jeg har med andre ord ret gode chancer. Men hvis jeg nu får tilbudt noget andet jeg hellere vil f.eks. pga mere spændende opgaver, flere timer, fast løn eller hvad det nu end måtte være så har jeg det også skidt med at smutte.

Jeg har i går sendt en ansøgning til et sted jeg var til samtale sidste år i december og hvor teamlederen genkendte mig og kunne huske mig, da hun mødte mig til et arrangement om funktionelle lidelser der blev holdt hos Danske Fysioterapeuter. Der opfordrede hun mig til at søge igen fordi jeg faktisk havde gjort det godt til samtalen. Så nu er jeg spændt på at se hvad der kommer ud af det. De har deadline den 13. og holder samtaler den 18.
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
ILY
Kort karma: 9
Likede indlæg: 84

Indlægaf ILY » 8. dec 2015, 12:05

åhhh venter svar fra jobsamtale, hvornår er "først på ugen" det er ikke sjovt at gå og vente.
0
Ja! jeg ved det, min tegnsætning er sikkert forkert og der nok nogle stavefejl. Jeg har lært at leve med det, så kan du osse :kram:
Brugeravatar
Lucky_Me
Kort karma: 2
Likede indlæg: 33

Indlægaf Lucky_Me » 9. dec 2015, 12:48

Jeg skal til jobsamtale på mandag :banan:
Det er virkelig et absolut drømmejob for mig, så jeg er helt vildt spændt :) Har tidligere søgt flere lignende job, men er aldrig kommet til samtale, da de har søgt autoriserede psykologer, og jeg er jo nyuddannet. Så jeg er ret overrasket over at blive kaldt til samtale, men hun sagde i telefonen, at de synes jeg havde givet et godt indtryk af hvad jeg kunne byde ind med som nyuddannet, og så har jeg en del erfaring med deres målgruppe gennem diverse job i løbet af min studietid.

Årh jeg håber jeg får det!
6
Life begins at the end of your comfortzone...
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1140

Indlægaf englishchannel » 9. dec 2015, 14:43

Dejligt med nogle samtaler i tråden :banan:

Jeg fik endelig svar på min kommunikationschefssamtale, 1,5 uge efter at de havde lovet at vende tilbage. Og det skete ved at de sendte mig en totalt standardiseret "Tak for din ansøgning, men vi har valgt at gå videre med andre kandidater...". Nå, men det var da i hvert fald rart at få det ud af systemet.

Derudover er jeg blevet indkaldt til endnu en samtale på fredag. Her er de i det mindste ærlige på forhånd og skriver, at de ikke er sikre på, at min profil er tung nok til stillingen, men at de alligevel gerne vil møde mig. Og det ligger i gåafstand fra min lejlighed, så jeg har ikke det store at tabe ved at tage derind :)
8
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 9. dec 2015, 19:39

Nå men de var super søde inde på Trillium. Hende den ene havde faktisk været tutor for et af mine hold, så det var ikke underligt at jeg synes hun virkede bekendt :) Men altså... jeg kan bare høre at der skal lægges væsentligt flere ressourcer og mere energi i det der end jeg tror jeg har overskud til lige pt. Der er 15 timer med virksomhedsaftaler men derudover skal man fungere som selvstændig iværksætter. Jeg har en ide, som jeg rigtig godt kunne tænke mig at få ført ud i livet, men som det er lige nu, så tror jeg at jeg knækker nakken på både at skulle få erfaring, tjene penge til kurser, fordybe mig i dem og få læst til det hele, få skaffet flere patienter OG få brygget min ide færdig.

Men der var ingen sure miner eller noget som helst og jeg er velkommen til at kontakte dem igen på et senere tidspunkt. Jeg sagde jo også som det var at jeg har en samtale i Skagen der venter på mig og at jeg måske kunne blive kaldt ind et af de steder jeg lige har sendt ansøgning til. Så har man trods alt spillet med åbne kort. Jeg tror dog jeg vil prøve at se om jeg ikke kan finde dem på LinkedIn og så holde lidt kontakt med dem der igennem
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 10. dec 2015, 16:14

Lucky_Me skrev:Jeg skal til jobsamtale på mandag :banan:
Det er virkelig et absolut drømmejob for mig, så jeg er helt vildt spændt :) Har tidligere søgt flere lignende job, men er aldrig kommet til samtale, da de har søgt autoriserede psykologer, og jeg er jo nyuddannet. Så jeg er ret overrasket over at blive kaldt til samtale, men hun sagde i telefonen, at de synes jeg havde givet et godt indtryk af hvad jeg kunne byde ind med som nyuddannet, og så har jeg en del erfaring med deres målgruppe gennem diverse job i løbet af min studietid.

Krydser fingre for dig! Blev du færdiguddannet i sommer?
Jeg prøver desperat at skrabe en masse god psykologfaglig erfaring sammen, så jeg ikke skal gå ledig for længe når jeg bliver færdig. Jeg synes bare at alle de opslag jeg ser og synes er interessante efterspørger autoriserede psykologer, hvilket gør mig lidt nervøs. Det er godt at vide, at man ikke er helt chanceløs alligevel!
0
x
Brugeravatar
ILY
Kort karma: 9
Likede indlæg: 84

Indlægaf ILY » 10. dec 2015, 19:13

gik og ventede på svar på jobsamtale, og fik svar igår og ØV det blev ikke mig, men de ville godt gemme min ansøgning. For hvis de bliver yderligere pressede på opgaver indenfor 3 måneder må de gå direkte og spørge mig om jeg vil have et kommende job ligende det jeg søgte.

Idag havde jeg så sidste dag på mit vikariat, og jeg oplærer en der kommet retur fra barsel. (jeg har påtaget mig langt flere opgaver end hun har haft før hendes barsel) hun var så syg idag. Og jeg måtte lige vende den med min leder og pludselig står vi sådanset og snakker om at en dame i en anden afdeling går på pension idag. Hun har godt nok en 18 timers uge, men lederen der har fået lov til at få en ansat på 30 timer. Så jeg fik lige min ansættelses forlænget til og med juni i en anden afdeling, dog kun med 30 timer, men ALT er bedrede end dagpenge!!!

men jeg skal så ikke melde mig ledig i morgen, jeg skal på arbejde. YES!
Jeg så godt nok heller ikke frem til at gå ledig, med kun 32 ugers dagpenge tilbage.
10
Ja! jeg ved det, min tegnsætning er sikkert forkert og der nok nogle stavefejl. Jeg har lært at leve med det, så kan du osse :kram:
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 10. dec 2015, 19:17

ILY skrev:gik og ventede på svar på jobsamtale, og fik svar igår og ØV det blev ikke mig, men de ville godt gemme min ansøgning. For hvis de bliver yderligere pressede på opgaver indenfor 3 måneder må de gå direkte og spørge mig om jeg vil have et kommende job ligende det jeg søgte.

Idag havde jeg så sidste dag på mit vikariat, og jeg oplærer en der kommet retur fra barsel. (jeg har påtaget mig langt flere opgaver end hun har haft før hendes barsel) hun var så syg idag. Og jeg måtte lige vende den med min leder og pludselig står vi sådanset og snakker om at en dame i en anden afdeling går på pension idag. Hun har godt nok en 18 timers uge, men lederen der har fået lov til at få en ansat på 30 timer. Så jeg fik lige min ansættelses forlænget til og med juni i en anden afdeling, dog kun med 30 timer, men ALT er bedrede end dagpenge!!!

men jeg skal så ikke melde mig ledig i morgen, jeg skal på arbejde. YES!
Jeg så godt nok heller ikke frem til at gå ledig, med kun 32 ugers dagpenge tilbage.

Sweet!!! Det er da mega godt! :klap: Så er der lidt mere ro til at søge noget andet :) Tillykke :klap:
1

Brugeravatar
Lucky_Me
Kort karma: 2
Likede indlæg: 33

Indlægaf Lucky_Me » 10. dec 2015, 19:35

Sophaya skrev:

Jeg prøver desperat at skrabe en masse god psykologfaglig erfaring sammen, så jeg ikke skal gå ledig for længe når jeg bliver færdig. Jeg synes bare at alle de opslag jeg ser og synes er interessante efterspørger autoriserede psykologer, hvilket gør mig lidt nervøs. Det er godt at vide, at man ikke er helt chanceløs alligevel!

Tak :kys: Ja, jeg afleverede speciale i juni :) Jeg har arbejdet en del med både lønnet og frivilligt arbejde igennem min studietid og har bl.a. 2,5 års terapierfaring, men alligevel er det svært at lande et job. Ledigheden er jo så også højere for nyuddannede psykologer lige nu end den har været i 3 år, så det er også bare rigtig dårlig timing at blive færdig lige nu. Men ja mange steder søger autoriserede psykologer. Jeg søger dog de stillinger alligevel, da jeg har hørt om flere tilfælde hvor stillingen alligevel er gået til en nyuddannet, fordi personen havde den rigtige personlige profil, så man kan være heldig :)
0
Life begins at the end of your comfortzone...
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 10. dec 2015, 19:50

Lucky_Me skrev:
Sophaya skrev:

Tak :kys: Ja, jeg afleverede speciale i juni :) Jeg har arbejdet en del med både lønnet og frivilligt arbejde igennem min studietid og har bl.a. 2,5 års terapierfaring, men alligevel er det svært at lande et job. Ledigheden er jo så også højere for nyuddannede psykologer lige nu end den har været i 3 år, så det er også bare rigtig dårlig timing at blive færdig lige nu. Men ja mange steder søger autoriserede psykologer. Jeg søger dog de stillinger alligevel, da jeg har hørt om flere tilfælde hvor stillingen alligevel er gået til en nyuddannet, fordi personen havde den rigtige personlige profil, så man kan være heldig :)

Spændende :) uh, jeg håber det snart vender igen. Jeg har forskningserfaring og snart 2 års terapierfaring, og håber på at tilføje noget gruppe-erfaring til sommer som jeg forhåbentlig kan køre et år eller to. Jeg prøver virkelig at gøre alt, for jeg tror jeg vil være rigtig ked af at gå ledig.
Det er godt at vide man bare skal søge løs. Det må give pote på et tidspunkt :) ih, jeg håber virkelig du får det!
0
x
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Neenah » 14. dec 2015, 12:29

Hvordan står det til for jer?

Der er virkelig dødvande i den her for tiden. Har lige set at den seneste stilling jeg har søgt havde 166 ansøgere :tie: Så er det jo ikke nemt. Desuden er der vitterligt nada at søge for tiden. Det jeg sender ansøgninger afsted til har jeg ikke en kinamands chance for at komme til samtale på, så det er udelukkende for at kunne opfylde min kvote. Og jeg gider ikke. Jeg har mest bare lyst til at holde ferie indtil jobopslagene kommer i gang igen, men ak, det kan man jo ikke.
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 14. dec 2015, 12:39

Jeg var i Skagen i weekenden til samtale. Jeg ved ikke lige hvad jeg tænker, men klinikejeren var i hvert fald rigtig sød. Arbejdsopgaverne er sådan set fine men jeg ved også at jeg jo vil søge efter noget tættere på Aalborg hvis jeg får det. Det er ikke helt så fair.

Jeg har lidt ude hvor jeg ved der afholdes samtaler senere på ugen, så nu håber jeg på at blive kaldt til samtale. Det ene sted var jeg til samtale sidste år på det her tidspunkt og jeg blev opfordret til at søge igen, da jeg mødte teamlederen, der genkendte mig til et arrangement hos fagforeningen for ikke så længe siden.

Ellers synes jeg godt nok der er meget fys relateret slået op for tiden. Det er faktisk lidt overvældende og småstressende fordi jeg skal være så opmærksom på alle de der deadlines og forsøge at omstille mig og sætte mig ind i de enkelte steders ønsker og behov. Omvendt var der en meget lang periode i sommer hvor der nærmest intet var at søge, så jeg må bare forsøge at følge med så godt som muligt.

Jeg kæmper fortsat med at få udbetalt løn for klinikarbejdet :rulle: Nu påståes det at jeg har været i virksomhedspraktik men den går altså ikke. Det har der ikke været aftalt og jeg har nu kontakter min jobkonsulent på jobcentret for at få bekræftet at de ikke har modtaget noget ang en virksomhedspraktik. Hold nu kæft hvor er jeg træt af at skulle blive ved med at slås og kæmpe for at få nogle penge jeg rent faktisk har tjent og har ret til at få udbetalt. Men det lader til at jeg nok ender med at måtte hive fagforeningen ind i sagen alt efter hvad de nu skriver tilbage til mig efter min seneste mail
0

Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 14. dec 2015, 13:19

Her er der også lidt dødvande. Da jeg søgte job, mens jeg var sygemeldt og ikke skulle opfylde en kvote var det rimeligt afslappet. Nu, hvor jeg skal opfylde en kvote og jeg samtidig forsøger at få styr på en masse andre ting, så synes jeg det er lidt stressende.

Jeg er i gang med at finde ud af, om jeg kan undgå at være i karantæne. Et arbejdsmiljø, der får én til at gå ned med stress, er nemlig ikke en gyldig grund for sådan noget skal klares på arbejdspladsen. At der er rigtig mange, der går ned med stress på samme arbejdsplads er heller ikke relevant. Det hele afhænger af, hvordan min læge skriver sin forklaring, som skal tage udgangspunkt i mig. Og som en bonus, så skal jeg stadig opfylde kvoten for jobsøgning, mens jeg er i karantæne...

Jeg forstår godt, hvorfor reglerne er som de er, men jeg synes godt nok det er op ad bakke lige nu. Én af mine venner fik at vide, da han blev arbejdsløs for 14 måneder siden og selv havde sagt op, at man får én gratis opsigelse og han kom derfor ikke i karantæne. Den regel eller praksis er åbenbart afskaffet.

For at opfylde kvoten den første uge, så fandt jeg et job i Malmø, der lød ret spændende, så det søgte jeg. Jeg havde brugt 3-4 timer på bare at finde noget relevant at søge, så jeg var lidt oppe at køre over at finde stillingsopslaget. Lige dér tænkte jeg, at det med kvoten måske er en meget god idé - det var jo den, der fik mig til at gennemgå ledige stillinger så intensivt. Da jeg så var til introduktionsmøde i A-kassen dagen efter får jeg at vide, at kvoten kun tæller stillinger man søger i Danmark. Så nej, Skåne tæller ikke med :rulle:

Aj, men får høvled da! :sur:
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Neenah » 14. dec 2015, 20:41

Nå, men jeg skal så til samtale på en af de stillinger hvor der var 166 ansøgere :D
9
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 393

Indlægaf billiebean » 14. dec 2015, 21:28

englishchannel skrev:Åh, jeg befinder mig i et stort jobdilemma pt. Jeg har summet over det den seneste uge, men jeg kan simpelthen ikke komme frem til en god løsning.

Jeg blev kontaktet angående at undervise i et fag på universitetet i næste semester - det er ikke endeligt afgjort, men chancerne for at det går igennem er rigtig gode. Der er bare det, at økonomien ved det simpelthen er noget rod. Det er meget få timer, men de ligger fast placeret midt i en arbejdsuge (på to forskellige dage), så det er urealistisk at kunne passe det ind med et reelt fuldtidsjob (hvis jeg overhovedet fik et). Grundet at det er så få timer, kommer jeg dog heller ikke til at tjene særlig meget: Jeg har regnet mig frem til, at det nok bliver omkring SU-sats og dermed ca. 2-3000 kr. mindre end mine faste udgifter. Jeg har dog en opsparing, der kan dække underskuddet i den periode. Der er selvfølgelig mulighed for supplerende dagpenge, men for mig er det ærlig talt en lose-lose-situation. Udover at man stadig skal være jobsøgende med alt hvad det indebærer af pligter og kontrol, ville jeg bruge af min dagpengeperiode, hvilket jeg virkelig gerne vil undgå at gøre unødvendigt.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre: På den ene side ville det være himmelsk ikke at være ledig i en periode - at tjene mine egne penge (selvom der er få af dem), ikke at skulle være underlagt jobcentret, at kunne føle at jeg gør en forskel, at kunne sige: "Jeg er ekstern lektor!" frem for "Jeg er arbejdsløs...", når folk spørger hvad jeg laver. Jeg kunne få et ekstra halvt år før jeg løber tør for dagpenge.

På den anden side kommer min økonomi til at bløde af det. Ikke nok med at jeg kan afskrive muligheden for et fuldtidsjob det næste halve år, så kommer jeg til at trække på min opsparing og i værste fald sætte 3000 kr. til hver måned. Derudover er jeg ikke sikker på, at et job på uni reelt set vil gavne mine chancer for at få et fuldtidsarbejde et andet sted eller om det bliver for abstrakt for erhvervslivet og dermed endnu en klods om benet med hensyn til at finde et rigtigt job.

Men igen så er jeg også holdt op med at tro, at det der rigtige fuldtidsarbejde ligger lige om hjørnet - jeg er gået ledig i seks måneder nu uden særlig mange samtaler, og det er ikke urealistisk at jeg kommer til at gå seks måneder mere på samme måde. Med det her deltidsjob ville jeg i det mindste lave noget konstruktivt og undgå et gabende hul på mit CV. Derudover er det et sindssygt spændende fag, og jeg har altid drømt om at undervise på universitetet.

Undskyld at det blev så langt, men jeg har simpelthen brug for input. Hvad ville I gøre i min situation? :)

Bare kort (ved heller ikke om tilbuddet stadig er aktuelt): Har du undersøgt, om du kan vælge kun at få udbetalt 1-2 ugers supplerende dagpenge pr. måned? Hvis det er muligt, kunne det måske dække din udgifter, og stadig give dig 2 uger pr. måned uden krav fra dagpengesystem/jobcenter.

Da jeg var ledig sidste gang, sprang jeg engang i mellem en uge over - både for at få en pause fra jobsøgningen, men også for at strække mine dagpenge længere. Dengang kunne man sprede sine 2 års dagpenge ud på 3 år. Ved dog ikke om reglerne er ændret - eller om reglerne gælder for supplerende dagpenge.

Jo, en anden ting er, at en mulighed måske også kunne være at søge efter et løntilskudsjob? Du virker til at have en profil, der minder om min (samfundsvidenskab/humaniora..?) og jeg har haft MEGET lettere ved at få skabt kontakt til potentielle arbejdsgivere ved at tilbyde mig i løntilskud. Det er klart, at det ikke er garanti (på ingen måde..) for job, og at man bruger af dagpengene og stadig skal sende ansøgninger. Men hvis man søger lidt strategisk og fokuserer på at stillingen dels skal give netværk, dels ikke skal vare i alt for lang tid (kun nok til at man får netværk, samt løser nogle opgaver og her er de nuværende 3-4 måneder helt fint) samt give mulighed for at passe den lovpligtige jobsøgning sideløbende, så er løntilskud ikke helt tosset holdt op i mod den i længden isolerende og demotiverende tilværelse som hjemmegående dagpengemodtager.
1

Tilbage til "Job"