Kat der ofte kaster op....!

OberstNasig
Kort karma: 43
Likede indlæg: 397

Kat der ofte kaster op....!

Indlægaf OberstNasig » 15. okt 2016, 15:32

Min kat har, lige så længe jeg husker, kastet hyppigt op i perioder. Det kan fx være en periode, hvor der er et par dage uden opkast og dernæst kaster hun op 2 gange i sådan nogle anfald, hvor det er to gange i træk. I virkeligheden kommer det jo så op 4 gange. Det er decideret opkastning, fordi det lyder og ser meget voldsomt ud. Indimellem har disse brækture resulteret i besøg ved dyrlægen. I tiden op til opkastningen, smasker hun.
Men dyrlægen kan ikke finde nogen årsag og det undrer mig bare! Når årsagen ikke kan findes, kan jeg jo hellere ikke så godt forebygge det.

Jeg har tænkt om det kan hænge sammen med, at hun er langhåret og derfor får hårboller, der irriterer, men kan de virkelig resultere i kvalme? Hun får kattemalt hver dag. Hun er 8 år.

Idag har hun endnu en dag, hvor hun har kastet op et par gange. Det ene var en ordentlig pøl. Hun har spist og drukket siden og holdt det i sig. Det er ikke mindre end en lille uge siden, at hun afsluttede en antibiotika-kur og så sker det her igen :mellow: Det er derfor også kun 2 uger siden at en dyrlæge gav hende et sundhedstjek, der var almindeligt.

Er der nogen, som har samme problem med sine katte?
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3014

Re: Kat der ofte kaster op....!

Indlægaf vibbsen » 15. okt 2016, 22:54

OberstNasig skrev:Min kat har, lige så længe jeg husker, kastet hyppigt op i perioder. Det kan fx være en periode, hvor der er et par dage uden opkast og dernæst kaster hun op 2 gange i sådan nogle anfald, hvor det er to gange i træk. I virkeligheden kommer det jo så op 4 gange. Det er decideret opkastning, fordi det lyder og ser meget voldsomt ud. Indimellem har disse brækture resulteret i besøg ved dyrlægen. I tiden op til opkastningen, smasker hun.
Men dyrlægen kan ikke finde nogen årsag og det undrer mig bare! Når årsagen ikke kan findes, kan jeg jo hellere ikke så godt forebygge det.

Jeg har tænkt om det kan hænge sammen med, at hun er langhåret og derfor får hårboller, der irriterer, men kan de virkelig resultere i kvalme? Hun får kattemalt hver dag. Hun er 8 år.

Idag har hun endnu en dag, hvor hun har kastet op et par gange. Det ene var en ordentlig pøl. Hun har spist og drukket siden og holdt det i sig. Det er ikke mindre end en lille uge siden, at hun afsluttede en antibiotika-kur og så sker det her igen :mellow: Det er derfor også kun 2 uger siden at en dyrlæge gav hende et sundhedstjek, der var almindeligt.

Er der nogen, som har samme problem med sine katte?

Vi har en 11 årig semi-langhåret kat som vi oplever nøjagtig det samme med. I lange perioder er der ingenting. Og så lige pludselig : Så brækker hun sig et par gange om dagen i et par dage. Og så tilbage til "normal".....

Vi har været til almindeligt check med hende og fået at vide at vi har en overordentlig sund og rask seniorkat. Og hun virker da heller ikke specielt påvirket af det....Vi er nærmest ude i sådan noget hvor hun afbryder det hun er i gang med for at brække en ordentlig pøl. For så at vende tilbage til det hun var i gang med. Eller også står hun op fra lur. Går ind til os og giver os et vredt MIAUUUV....Brækker sig på den nærmest sko/t-shirt/bamse....Kigger forurettet på os. Og skrider ud for at spise. Vi må da kunne fatte at hun er sulten. Og at det iøvrigt er vores skyld....

Det er muligt at det lyder som om vi er sådan lidt lasse fair når det gælder vores katte. Men det er vi ikke.... Vi tager det at have kat særdeles alvorligt. Men vi render ikke dyrlægen på dørene. Derimod kigger vi på om vores katte virker veltilpasse. Om de spiser, pisser og skider. Om de opsøger os aktivt for at blive nusset, få mad, tigge snacks eller bare være pisse irriterende på den der måde som katte nu kan.....Og så længe de synes at have det godt. Spise, pisser og skider og iøvrigt virker opsøgende og opfører sig som de altid har. Jamen så tager vi udgangspunkt i at de har det godt. F.eks. tog vi omgående til dyrlægen den dag (det er ved at være en del år siden) hvor vores hunkat bare kiggede sløvt på den åbne hoveddør og så ellers lagde sig ned igen....Vores hunkat har en ting i hovedet : at være udekat......Når en kat der burde have heddet Houdini ikke har lyst til at stikke ud gennem en åben dør. Så ringer man til Dr. Dyr og siger at man er på vej.....Det eventyr kostede os iøvrigt 5600 kroner.....Og vores hankat røg da også øjeblikkeligt til Dr.Dyr da han efter et kennelbesøg begyndte at hoste og tabte interessen for sin mad....Vores hankat har 2 interesser her i livet. Den ene er mad. Og det er den anden også. Når man opgiver begge sine interesser, så bliver man sendt til dyrlæge....Det eventyr kostede mig 2 særdeles forrevne hænder....Piller ?? I min mund ??? Det kan du godt glemme....
2
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO

Tilbage til "Kæledyr"