Eksploderende Samsung-telefoner

Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2110

Eksploderende Samsung-telefoner

Indlægaf eks-Maupassant » 15. okt 2016, 15:44

Det der undrer mig ved de her Samsungtelefonseksposioner er: Hvordan har det kunne lykkes dem IKKE at opdage at de eksploderer mens de udviklede dem? Det burde jo være ret svært at undgå at lægge mærke til at telefonen gør noget det ikke skal hvis en eksploderer. Ja og det kræver vel næppe heller de tunge markedsanalysere for at finde ud af at "den eksploderer" er noget folk opfatter som et uattraktivt træk ved en telefon.

Nogen der ved noget om hvordan sådan en fejl kan slippe igennem deres kvalitetskontrol?
0
Falstria
Kort karma: 77
Likede indlæg: 437

Re: Eksploderende Samsung-telefoner

Indlægaf Falstria » 18. okt 2016, 16:50

eks-Maupassant skrev:Det der undrer mig ved de her Samsungtelefonseksposioner er: Hvordan har det kunne lykkes dem IKKE at opdage at de eksploderer mens de udviklede dem? Det burde jo være ret svært at undgå at lægge mærke til at telefonen gør noget det ikke skal hvis en eksploderer. Ja og det kræver vel næppe heller de tunge markedsanalysere for at finde ud af at "den eksploderer" er noget folk opfatter som et uattraktivt træk ved en telefon.

Nogen der ved noget om hvordan sådan en fejl kan slippe igennem deres kvalitetskontrol?

Ofte er det sådan, at når et produkt er udviklet og testet til at virke, så overgår sagen til økonomi afdelingen der så finder steder i produktionen at spare, før produktet sættes i produktion.

Det har givet rigtig mange sager hvor produkter måtte tages retur.

Mon ikke den samme trend har ramt Samsung?
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2110

Indlægaf eks-Maupassant » 19. okt 2016, 00:23

Falstria skrev:
eks-Maupassant skrev:Det der undrer mig ved de her Samsungtelefonseksposioner er: Hvordan har det kunne lykkes dem IKKE at opdage at de eksploderer mens de udviklede dem? Det burde jo være ret svært at undgå at lægge mærke til at telefonen gør noget det ikke skal hvis en eksploderer. Ja og det kræver vel næppe heller de tunge markedsanalysere for at finde ud af at "den eksploderer" er noget folk opfatter som et uattraktivt træk ved en telefon.

Ofte er det sådan, at når et produkt er udviklet og testet til at virke, så overgår sagen til økonomi afdelingen der så finder steder i produktionen at spare, før produktet sættes i produktion.

Det har givet rigtig mange sager hvor produkter måtte tages retur.

Mon ikke den samme trend har ramt Samsung?

Sådan noget troede jeg kun skete i "Dilbert" :)
0
Falstria
Kort karma: 77
Likede indlæg: 437

Indlægaf Falstria » 19. okt 2016, 16:19

eks-Maupassant skrev:
Sådan noget troede jeg kun skete i "Dilbert" :)

Det er vist mere reglen end undtagelsen i store virksomheder, at økonomiafdelingen har det sidste ord.
0
Brugeravatar
kokkenok
Kort karma: 8
Likede indlæg: 73

Indlægaf kokkenok » 19. okt 2016, 16:58

Antallet af defekte batterier, kan, selv med nogle meget store ukendte tal, tælles i snese og dusin og ikke i de millioner, som batteriet er blevet produceret i.

Hvor ofte skal man kontrollere batterier, for med en fornuftig konfidens at kunne fange fejl der måske kun optræder på 500 batterier ud af måske 2 millioner producerede?
Kontra, hvor mange batterier kan der produceres i timen?

Mit gæt:
Er at batterierne slet ikke har været om fattet Samsungs kvalitetskontrol, i det de formentligt er produceret af en underleverandør.
På et samlebånd et sted i Kina, er der en med arbejder der har sovet i et par minutter/været syg/toilet/andet meningsløst og lige der, var der en prdouktionsparameter der fejlede.
Det, kombineret med at den kvalitetskontrol der er foretaget, antageligvis er stikprøve-baseret, gør det overraskende sandsynligt at der er sluppet defekte batterier ud til Samsung.
Samsung samler og funktions tester så kun en lille del af de telefon+batteri pakker de sender ud.

and the rest is history.
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."

Tilbage til "Videnskab og teknologi"