Hvad er jeres mest uhyggelige oplevelse nogensinde?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1143

Re: Hvad er jeres mest uhyggelige oplevelse nogensinde?

Indlægaf zembra1986 » 17. okt 2016, 17:20

Yay, hvor er gode folkens :klap: :banan:

Glæder mig til at læse jeres historier og gyse :D
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8491

Indlægaf 2SHY » 17. okt 2016, 17:37

Jeg har hjemme i Aalborg en blæser, der er begyndt spontant at tænde og slukke, ændre på om den drejer fra side til side og hvor hurtigt den blæser. Den har ALDRIG fejlet noget før, så at den pludselig begynder at opføre sig sådan er virkelig mærkeligt. Da den en nat blev ved med at vække mig på den måde, stod jeg op for at trække stikket ud. Så blev der da endelig fred... selvom jeg indrømmer jeg sad en halv times tid og kiggede på den i tilfælde af at den gik i gang igen selvom den ikke var tilsluttet :genert:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 461
Likede indlæg: 4105

Indlægaf Viskelæder » 17. okt 2016, 17:59

Jeg har haft flere af sådan nogle halvmærkelige/uhyggelige oplevelser. Min ven mener, at jeg er clairvoyant, men bare ikke vil anerkende det :D Det sker ofte, når jeg sover/skal sove, så jeg tror, det bliver sådan en blanding af, at jeg er vågen, men stadig lidt inde i drømmen, søvnparalyse-agtigt.

Jeg oplevede for ikke så længe siden, da jeg sov ved min venindes mor på Fyn, at jeg blev presset rigtig hårdt ned i madrassen sådan omkring halsen, og jeg kunne ikke få vejret. Jeg kom til mig selv ved at jeg fløj op, sådan ligesom når man er blevet holdt tilbage og kæmper for at komme fri. Jeg var ret bange bagefter, for det føltes så tydeligt, som om noget havde holdt mig fast.
Jeg har også drømt, at min mor (som er død) stoppede chips ned i halsen på mig og forsøgte at kvæle mig med dem, og der kom jeg til mig selv på samme måde.

Jeg har også oplevet noget, da jeg sov hos min veninde i Esbjerg. Det var en venne-tur, og alle havde kærester pånær mig, så de havde fået et værelse hver med deres mænd, og jeg sov alene på sofaen i stuen. Der vågnede jeg om natten og så helt tydeligt en gammel, hvidhåret mand stå og kigge på mig, han virkede rar. Og så fik jeg sådan et klart billede af, at han gik ude i haven og trak hånden hen over et hvidt gelænder, sådan ejendommeligt.
Jeg fortalte min veninde, der boede der, om det, og hun blev helt freaked og sagde, at der lige ved sofaen ofte var en plante, der bevægede sig, selvom alle vinduer var lukkede, og at der tidligere havde boet en gammel mand, som døde i huset. Og at der, da de flyttede ind, havde været et hvidt stakit om haven :forvirret2: Det var sgu ret freaky.

Det mest uhyggelige, jeg har oplevet, var, da jeg for 3 år siden stod uden bolig, fordi jeg var gået fra min ekskæreste, og jeg kunne så bo midlertidigt i en lejlighed, min far ejede. Det var en meget gammel bygning, der for mange, mange år siden havde været en del af et kloster og senere en del af et børnehjem. Det lyder allerede ret creepy :nerve: Det var sådan én kæmpe sal, hvor jeg anbragte min lille en-personsseng i hjørnet. For det første var der pissehamrende koldt, og så var der edderkopper over alt.
Lige fra jeg satte min fod i den bygning, var jeg ubehageligt tilpas. Jeg synes, det var SÅ CREEPY, og jeg begyndte virkelig at tro på spøgelser i de to måneder, jeg boede der (jeg har aldrig troet på noget hele mit liv, men efter tiden der er jeg mere åben overfor det). Jeg havde bare konstant følelsen af en tilstedeværelse i bygningen, og jeg var pissebange. Jeg fik også sådan nogle klare billeder i hovedet af en kvinde. Der var et rum for enden af den store sal, som jeg simpelthen fik fornemmelsen af, at nogen var blevet slået ihjel eller sådan noget inde. Der var ISKOLDT, selvom jeg satte varme på. Jeg endte med at lukke døren derind til og aldrig gå derind, men selv væggene derind til var iskolde.
En aften stod jeg på badeværelset og barberede ben med det ene ben oppe i håndvasken, og der fik jeg et helt tydeligt klask i røven, som gav mig et mega chok. Der var ingen, men det føltes som en barnehånd.
Det er svært at beskrive, men der var bare så sindssygt klamt. Min far lånte senere lejligheden ud til nogle andre, og så spurgte jeg ham for sjov, om de havde oplevet spøgelserne, og så sagde han, at kvinden havde sagt, hun kunne høre lyde og fornemme noget.
Føj altså. Jeg bliver helt :panik: bare ved at tænke på det, og jeg kigger stadig på bygningen, når jeg kører forbi.
6
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 214
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1983

Indlægaf Lurende Peber » 17. okt 2016, 18:21

En nat jeg vågnede fuldstændig fastlåst og så en skygge glide hen over væggen for fodenden af sengen. Mærkeligt statisk men ingen tvivl om at det var "gode gamle" Fanden, som kom for at give mig et tilbud. Der var kun en rislampe mellem gardinerne og væggen, som kunne lave skyggen, og Beelzebub talte til mig inde i mit hoved. Han kendte mine daværende ambitioner og havde muligheden for, at jeg kunne opnå det. For den sædvanlige pris. Efter detaljerede overtalelses forsøg, hvor jeg jo heller ikke kunne snakke, dårligt nok få vejret, lykkedes det mig til sidst at fremkvække et ynkeligt "Vig fra mig Satan" (som var det eneste, jeg kunne finde på) og efter en stund, hvor jeg fornemmede, at Djævelen overvejede, hvad der så skulle ske med mig, gled skyggen langsomt ud mod gangen igen. Endnu et par minutter og jeg kunne gradvist røre mig og trække vejret frit igen.

Det var nu rart år senere at høre om søvnparalyse :genert:
3
Registreret Gammel Gris :genert:
Chriss04
Kort karma: 0
Likede indlæg: 21

Indlægaf Chriss04 » 18. okt 2016, 08:12

Flora skrev:Jeg husker en gang jeg havde ligget og set fjernsyn sent om aftenen og slukkede så for at lægge mig til at sove. Lidt efter tændte fjernsynet af sig selv. Jeg antog at jeg bare ikke bare ikke havde fået det slukket ordentligt og slukkede det så igen. Igen gik der et par minutter og så tændte det igen af sig selv. Jeg slukkede det igen men fjernsynet tændte sig selv endnu en gang. Efter at have slukket det igen for tredje gang begyndte fjernsynet at tænde og slukke sig selv med et par sekunders interval indtil jeg lettere panisk flåede stikket ud af væggen :panik:

Jeg ved jo godt at det formentlig bare var en løs forbindelse eller et eller andet i et gammelt fjernsyn, men mens det stod på var det sgu lidt scary :shock:

Jeg har oplevet noget lignende. Tv'et tændte sig selv når det var blevet slukket og det skete mange gange over længere tid og det var faktisk ret creepy især når det skete om natten :panik:
En hurtig google søgning viste dog hurtigt at tv'et ikke var besat, men at det er meget almindeligt og en lille rettelse i tv'ets indstillinger løste da også problemet :D
4
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8491

Indlægaf 2SHY » 22. okt 2016, 01:25

Måske ikke uhyggelig som sådan, men jeg sidder lige nu med en meget meget mærkelig følelse i kroppen. Jeg har haft en veninde og tidligere kollega på besøg hvor vi har hyggesnakket i stuen det meste af aftenen og en god del f natten. Så begynder hun at spørge til en masse ting mens hun ser på noget bag mig. Og får sporet os frem til at hun fornemmer min afdøde morfar :shock: Hun spørger til ting, som hun ikke kan vide vi har haft sammen og er sådan nogenlunde konkret i nogle af de ting hun fornemmer. Øj hvor har jeg det mærkelig nu! Der er lige nogle ting der skal fordøjes
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8393
Kontakt:

Indlægaf Ado » 22. okt 2016, 06:12

Lige da jeg flyttede ind, hvor jeg bor nu, så jeg ofte en skikkelse, der bevægede sig gennem stuerne.

For nogle år siden, sad jeg og spiste med en veninde hjemme hos mig. Under middagen blev hun ved med at kigge ind i tv-stuen og jeg spurgte hende selvfølgelig, hvad hun kiggede efter.
Her svarede hun: "Du må ikke blive bange, men der står en mand derinde. Jeg fornemmer han er venlig".
Da jeg bad hende beskrive ham, beskrev hun mine børns farfar.

Med til historien hører, at børnenes farfar boede i det hus, hvor jeg bor nu, da han levede. Og at min veninde først kom ind i mit liv flere år efter jeg gik fra børnenes far og efter deres farfar døde. Hun har altså aldrig mødt ham, set billeder af ham eller vidst noget om ham.
3
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1061

Indlægaf KinderBueno » 22. okt 2016, 07:34

Jeg havde engang et mareridt som barn. Da jeg fortalte min mor om det, brød jeg spontant ud i gråd - og jeg var ellers ikke sådan at hyle ud af den dengang. Jeg har nok været 12 år.

Jeg drømte, at jeg så et program om en, der hed Matt (jeg forstår stadig ikke, hvor det navn kom fra), som var besat af djævelen selv. I programmet filmede de i det hus, han boede i, og idet de gik ind af døren til hans soveværelse, forvandlede det sig til mit værelse. De filmede ned i hans - dvs. min seng - hvor han lå. Pludselig lå jeg selv i sengen sammen med ham, og jeg lå inderst ind mod væggen. Hans krop var helt grå, og han havde kæmpestore gule øjne, som stirrede lige op i luften. Jeg blev forskrækket over pludselig at ligge i sengen med ham, og skubbede mig selv ind mod skråvæggen for at komme væk. Så begyndte han langsomt at dreje sit hoved for at glo på mig med sine gule øjne, og jeg blev nu endnu mere panikslagen. Jeg vilde ud af sengen, og jeg famlede henover hans ben og faldt ned på gulvet. Jeg kunne fornemme, at han havde sat sig op i sengen, med sit blik rettet mod mig.
Min næste indskydelse var at rette mig mod mit ovenlysvindue med foldede hænder og råbe "Jesus, jesus, hjælp mig!" -
Og så vågnede jeg.

I øvrigt var jeg ikke specielt religiøs dengang, og i dag er jeg ateist.
Senest rettet af KinderBueno 22. okt 2016, 07:45, rettet i alt 1 gang.
2
hej hest, hestehest
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1061

Indlægaf KinderBueno » 22. okt 2016, 07:44

Gud ja, jeg har også en anden historie!

Sidste år var jeg på familieweekend med mine svigere. Stor flok med masser af børn. Vi skulle overnatte på en meget gammel marsk-gård i Sønderjylland. Gården var virkelig velholdt i den gamle stil, og alle soveværelserne havde originale senge, så man følte virkelig, at man sov i et museum.

Mit og min kærestes værelse var længst væk fra resten; på førstesalen for enden af gangen. I løbet af aftenen skulle jeg derop for at hente papir til en selskabsleg. Skulle lige på WC (for enden af gangen ved siden af soveværelset) så jeg lagde papiret og kuglepennene på gulvet uden for døren. Da jeg kom ud og samlede det op, så jeg en dreng stå i midten af gangen. Han havde brunligt tøj på, ternet jakke eller skjorte, virkede gennemsigtig og havde en sixpence hat på. Det var blot et glimt. Jeg undrede mig lidt, men slog det hen. (Ved godt, det lyder som den vildeste klichéhistorie!)

Da jeg kommer nedenunder fortsætter aftenens hygge og løjer. Senere sidder vi og snakker om børnenes skattejagt tidligere på dagen. En af børnene, en pige på 3-4 år, var kommet grædende ned fra førstesalen, fuldstændig utrøstelig. Hun ville kun sidde på sin fars skød resten af dagen (ikke engang slikket fra skattejagten lokkede). Faren havde så spurgt, hvorfor hun ikke ville lege med de andre mere, og så havde hun grædende fortalt, at hun var bange for den dreng, der var ovenpå.

Da jeg hørte det, blev jeg sgu lidt paf... Og med fare for at udstille mig selv som en kæmpe særling for hele familien, fortalte jeg, at jeg også kort forinden mente, at jeg havde set en dreng på gangen ovenpå! Altså, jeg kunne se ham for mig i detaljer.

Vi oplevede ikke andet, men jeg sov virkelig dårligt den nat. Kunne slet ikke falde til ro og var faktisk virkelig utilpas med at være der.
3
hej hest, hestehest
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5895

Indlægaf Smiling_Goat » 22. okt 2016, 08:38

Jeg tror stadig mit barndomshjem var hjemsøgt eller sådan noget. Jeg ved ikke, hvordan jeg ellers skal forklare, de ting der skete.

Jeg tror egentligt det begyndte ved at det lød som om, nogen arbejdede i køkkenet, når vi var gået i seng. Så må jeg på mit værelse og kunne høre nogen åbne og lukke køkkenskabene, gå op og ned af trappen og lignende. Jeg troede selvfølgelig i starten, at det var min mor, men det fik jeg så at vide, at det ikke var, da hun også undrede sig over lydende.

Derefter begyndte nogen at tage i hoveddørens håndtag. Vi sad i stuen og kunne pludselig høre nogen forsøge at komme ind. I starten gik vi ud og åbnede døren, fordi vi troede, det var gæster, men der var aldrig nogen. Det skete også tit, når jeg var alene hjemme, og jeg hadede det. Jeg kunne sidde og se tv i stuen, høre håndtaget tydeligt og så sad jeg lidt tid og ventede på at finde ud af, om det var min mor, der kom hjem.. Det var så uhyggeligt, når det ikke var hende.

Der skete en masse spooky ting, men det næste jeg husker, tror jeg, var da jeg havde pakket mig ind i min dyne og stod på andetøverste trin, mens jeg talte med min mor. Jeg stod helt stille, lavede intet, da jeg pludselig mærkede et puf og faldt ned af trappen. Helt ned i stuen. Det var dæleme ubehageligt.

Det mest uhyggelige var så, da jeg så "noget." Jeg ved stadig ikke, hvad det var, og har egentligt lidt svært ved at tro, det skulle være et spøgelse, men det var ret klamt. Jeg åbnede døren ud til gangen og ude ved elskabet svævede en skygge. Det svævede omtrent i samme højde, som et hoved ville være, og jeg kunne ikke se, hvad det var. Der var ikke noget, der ville kaste en skygge der, den havde heller ikke været der før, og så var den ude i luften og ikke op ad en væg. Så det gav ingen mening for mig. Jeg stirrede lidt på den, undrende, tænkte, at jeg måtte have noget i øjet eller lignende, så jeg gned mig i øjnene, men den var det stadig. Jeg stod så et stykke tid, stadig undrende og ret skræmt og stirrede på den. Jeg kan faktisk ikke huske, hvordan "seancen" sluttede, blot vantro og frygt.

Vi flyttede derfra med tiden, og det blev aldrig rigtig godt at bo der. Min mor, der ellers hårdnakket benægtede at noget skulle være sært, har siden indrømmet, at det bare var noget hun sagde for at berolige mig. Hun havde selv været utryg og oplevet sære ting i huset, men tænkt, at jeg først ville blive bange, hvis hun også sagde, hun oplevede ting.
4
Brugeravatar
musel
Kort karma: 27
Likede indlæg: 233

Indlægaf musel » 22. okt 2016, 09:00

En dag hvor jeg sad inde i stuen, og min kæreste var gået i seng.

Lige pludselig tændte fjernsynet, og en video med Rick Astley med "never gonna give you up" begyndte at spille :panik: jeg hoppede 2 meter op i luften fordi jeg blev så forskrækket...

... det var så min kæreste der Rick-rollede mig ved at fjernstyre fjernsynet inde fra soveværelset :D

Men altså, stadig pænt uhyggeligt, 'ing.
6
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5741

Indlægaf Animi » 22. okt 2016, 09:11

Da jeg var barn sad vi en gang om aftenen og snakkede. Pludselig hørte jeg en stemme sige noget, jeg ved ikke hvad, men det var tydeligt som var den lige ved siden af mig.
Jeg tænkte at det var mig der havde hørt syner, så sagde intet, men lidt efter kiggede min mor på mig og sagde "Du hørte det også?"

Ret uhyggeligt :panik:
Senest rettet af Animi 22. okt 2016, 15:47, rettet i alt 1 gang.
6
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2236

Indlægaf Moxy-lady » 22. okt 2016, 15:25

Jeg er så dårlig til sådan noget her, og alligevel kan jeg ikke holde mig væk :D

Jeg har oplevet lidt forskelligt selv. Det skal lige siges at jeg egentlig normalt betragter folk der tror (sådan aktivt) på alt muligt betragtes som lidt offentlige af mig. Og så alligevel så er jeg mere bange for at opleve noget uforklarligt end jeg er for at der står en morder bag mit badeforhæng (Det tjekker jeg altid efter :rulle: ) Så helt afvisende er jeg ikke.
Jeg kan huske en aften da jeg var omkring 12, alle er gået i seng og om jeg er vågnet eller om jeg ikke har kunnet falde i søvn kan jeg ikke huske men jeg ligger så jeg kan se ud i gange hvor der er lys. Der står en blomst derude og det er inde i en lejlighed uden træk og sådan. Jeg kan se blomstens skygge på væggen fra min seng og pludselig bevæger den sig som om nogen går forbi den og skubber til den. Jeg ligger helt paralyseret og kigger på den men der sker ikke mere. Det ender med at jeg får taget mig sammen og står op og kryber ind til min mor og far at sove. Shit jeg var bange.

En anden situation som ilke var så uhyggeligt men mere kuriøst var for nogle år siden hvor min veninde boede i en gammel lejlighed hvor hendes jævnaldrende veninde boede ovenpå. Ingen andre lejere. Men engang i mellem lugtede der af gammel mand og sur røg.
1
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2712

Indlægaf Urtekussen » 22. okt 2016, 15:43

Vi boede for flere år siden i en lille lejlighed, hvor der var brusekabine i soveværelset.
Det fungerede fint, men jeg fik sådan en åndssvag vane med altid lige at skulle tjekke, om der stod nogen bag forhænget, inden jeg skulle sove.

En aften trak jeg træt forhænget til side og var ved at skide i bukserne! Der var nogen derinde!

Det viste sig at være min kærestes sorte regnslag, som han havde hængt til tørre. Men wow et chok jeg nåede at få!
7
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2712

Indlægaf Urtekussen » 22. okt 2016, 15:50

Eller for et halvt år siden,i vores nye hus, hvor jeg var gået først i seng. Sengen står skubbet op langs den ene væg, og jeg sov yderst.

Jeg vågner fra en uhyggelig drøm (Vi har set Paranormal activity) og ser min kæreste stå bøjet ind over mit hoved. Helt stille.
Jeg får et chok, skriger og tæver ham i maven :blush:

Han ledte efter vores datters sut, og ville ikke vække mig.
6
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:

Tilbage til "Livets forhold"