Når I inviterer gæster til fødselsdag....

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1133

Re: Når I inviterer gæster til fødselsdag....

Indlægaf zembra1986 » 18. okt 2016, 15:06

godtnavn skrev:
Anne Droid skrev:
Delfin skrev:
zembra1986 skrev:Jeg må indrømme at jeg får lidt et chok når jeg høre, at det for flere mennesker er standarten, at blive inviteret til enhver fødselsdag i familien :genert:

En familie kan jo nemt bestå af 20 mennesker, dvs man render til fødselsdag 20 gange om året?....og det er bare med familien, så kommer evt. venners fødselsdage udover det

Det havde jeg godt nok ikke orket! :genert: men hvis man nyder det, så er alt jo fint :D

Du er ikke den eneste, som er overrasket.

I vores familie ville vi ikke kunne nøjes med 20.
Mine forældre har tilsammen 14 søskende. Den flok har 47 børn, mine fætre og kusiner. De næste 2 led har jeg slet ikke styr på, men der er rigtig mange.

Men de fleste inviterer jo heller ikke så langt ud når de inviterer. Jeg inviterer f.eks. mine søskende, deres mænd/koner og børn, samt selvfølgelig mine forældre og bedstemor (mine andre bedsteforældre er også velkomne men bor så langt væk og er over 90 år så de bliver kun inviteret til store fester, men de ved at de også er velkomne til de mere uformelle ting). Det er så stadig en del når man som mig har 4 søskende, men ofte kommer alle ikke.

Derudover er det ikke alle der inviterer til fødselsdag hvert år, men bliver nok inviteret til omkring 10-20 fødselsdage om året, hvor nogle af dem bare er "I er velkomne til at komme forbi til en kop kaffe og et stykke akge i løbet af eftermiddagen", og så kommer man til dem man kan overskue, der er ingen sure miner når folk melder afbud. (eller der er lidt sure miner med min søster fra min side, men det er mest fordi hun altid brokker sig over ikke at se os nok, og samtidig melder afbud hver gang hun bliver inviteret)

Det lyder trods alt rart at det er så afslappet, at man gerne må melde afbud hvis ikke man ikke lige kan overskue det. Sådanne løse invitationer kan jeg personligt godt lide :)
1
Kanga
Kort karma: 4
Likede indlæg: 9

Indlægaf Kanga » 18. okt 2016, 19:01

Årh, bum bum...

Når vi inviterer, er det lidt forskelligt, hvad vi gør.
Da jeg havde fødselsdag sidst, var folk inviteret til kaffe, boller og kage. Færdig!
Min kæreste er lige fyldt halvrund, han inviterede på restaurant.
Da vores søn havde fødselsdag i sommers, inviterede vi til eftermiddagskaffe, bagerens theboller og købe-brunsvigermand, og så let aftensmad, til de der blev.

Egentlig er jeg mest til, at invitere til eftermiddagskaffe og ikke mere. Jeg hader at lave mad til mange, og synes jeg ender med at stå mere i køkkenet, end jeg er sammen med gæsterne.

Når vi bliver inviteret, er det oftest et halv- eller heldagsarrangement. Det er jeg, eller vi, ikke så vilde med. Hele dagen går med det, vi får ikke lavet noget andet den dag og ja, vi synes nok bare ikke det er så fantastisk, at sidde der i familiens skød i 6+ timer. Vi laver så heller ikke noget, andet end at sidde. Ingen dybere samtaler, en gåtur, et spil eller andet. Dét er dræbende.

Kanga
0
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 479
Likede indlæg: 1566

Indlægaf Spjaerten » 18. okt 2016, 19:06

I min familie er det enten frokost og kaffe eller kaffe og aftensmad.

Jeg elsker at fejre min fødselsdag og holder det gerne af flere omgange, familie som bor i den anden ende af landet og 1-2-3 vennegrupper - alt efter hvilke arrangementer jeg ender med at holde.

Venner & veninder inviterer ofte til middag eller fest.
0
Tryk på * :slem:
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3080

Indlægaf Rakel » 19. okt 2016, 05:26

Her er det eftermiddagtimerne eller aftensmad, når børnene har fødselsdag. Vi afgrænser tidsrummet.

Drengens var en årrække fastelavnsfest fra 12 til 18, men der var vi to forældrepar til det - et andet barn fra klassen.

Jeg har hele mit arbejdsliv arbejdet weekender/helligdage, så mandens familie er klar over, at jeg ikke deltager i heldagsarrangementer, men kommer et par timer. De fejrer alt. Alt! I timevis. Og de er mange og tlllige inviteres venner. Det er let 35 mennesker til en børnefødselsdag eller 50 til en julefest.

Det er taget lidt af ved at bo i udlandet med vores deltagelse, men nu bor de ældste børn i Danmark og uddanner sig, så deltager de af og til.

Min familie fejrer fødselsdage etc, når vi gider. Egentlig mest min søster og mor, der inviterer til deres af og til. Vi fejrer kun børnenes fødselsdage. Vores egne går vi ud at spise, i biografen, teateret eller lign..
1
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2706

Indlægaf Urtekussen » 19. okt 2016, 05:31

Vi plejer at invitere til kaffe + et måltid.
Så er det lidt forskelligt, om det bliver frokost eller aftensmad.
Jeg orker ikke rigtigt at have gæster meget længere.
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Allmost_Famous
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1669

Indlægaf Allmost_Famous » 19. okt 2016, 05:54

Sønnike har næsten lige holdt rund fødselsdag for familien, og der blev folk inviteret til frokostbuffet (ok stor salatbar, varm mad, pølsehorn, øl, sodavand, og diverse andre læskedrikke), en hyggelig gåtur, og efterfølgende kage, varm kakao med flødeskum, kaffe og te, og så kom der rigeligt med chokolade på bordene.

Vi var omkring 20 personer.
1
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 19. okt 2016, 10:41

Før i tiden slog min bror og jeg ofte sammen og inviterede til aftensmad hos min mor. Så var det mostre, onkler, fætre og kusiner, der var inviteret. Vi kunne nå op på 15-16 stykker.

Senere, da både brormand og jeg blev mere satte, ændredes det til - for mit vedkommende - brunch for mor + søskende og kærester, kaffe og kage for svigerfamilien (min mor blev gerne hele dagen). Jeg ville gerne have alle samlet, men jeg har ikke plads. Nu er det endt med kaffe og kage for svigerne, svoger+kæreste og bror, svigerinde og deres søn (min mor er ikke mere). Det er mest af deres hensyn: svigerfar er syg og magter ikke ret meget, nevøen er så lille, han heller ikke klarer en heldagstur ret godt (eller det er nok nærmere svigerinden). Det gælder så for både min egen, mandens og børnenes fødselsdage.

I dag sidder vi i et sommerhus og tager en gåtur i klitterne med aftensmad på Flammen i aften. I morgen kommer svoger og kæresten til noget aftensmad af en art - sikkert fisk. Og det er så det for i år.
0
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3680

Indlægaf Novella » 21. okt 2016, 04:23

zembra1986 skrev:Jeg må indrømme at jeg får lidt et chok når jeg høre, at det for flere mennesker er standarten, at blive inviteret til enhver fødselsdag i familien :genert:

En familie kan jo nemt bestå af 20 mennesker, dvs man render til fødselsdag 20 gange om året?....og det er bare med familien, så kommer evt. venners fødselsdage udover det

Det havde jeg godt nok ikke orket! :genert: men hvis man nyder det, så er alt jo fint :D

Det er min familie, det der - og jeg nyder det ikke altid. Vi kommer som regel til hinandens tamtam, og det er ikke velset at melde afbud, fordi man har brug for at ligge på sofaen en weekend, men det er jeg somme tider nødt til for at hænge sammen. Det er slet ikke velset ikke at holde noget, heller ikke når man ikke orker.

Det hele er sådan set ment godt, fordi "man skal fejre de begivenheder, der er" men det tager periodevis temmelig meget tid og mange penge. Vi har fx seks fødselsdage i august.

Min familie er sød og dejlig, det er ikke sådan. De går bare psykopatamok i sådan nogle ting her. Til jul giver alle tyve familiemedlemmer hinanden gaver. Vi taler cirka 20 x 20 gaver. Det ligner en eksplosion i en gavepapirsfabrik bagefter.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4269

Indlægaf Rapfisk » 21. okt 2016, 19:48

Novella skrev:

Det er min familie, det der - og jeg nyder det ikke altid. Vi kommer som regel til hinandens tamtam, og det er ikke velset at melde afbud, fordi man har brug for at ligge på sofaen en weekend, men det er jeg somme tider nødt til for at hænge sammen. Det er slet ikke velset ikke at holde noget, heller ikke når man ikke orker.

Det hele er sådan set ment godt, fordi "man skal fejre de begivenheder, der er" men det tager periodevis temmelig meget tid og mange penge. Vi har fx seks fødselsdage i august.

Min familie er sød og dejlig, det er ikke sådan. De går bare psykopatamok i sådan nogle ting her. Til jul giver alle tyve familiemedlemmer hinanden gaver. Vi taler cirka 20 x 20 gaver. Det ligner en eksplosion i en gavepapirsfabrik bagefter.

Det lyder som min familie. Jeg elsker det! :love:
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:

Tilbage til "Livets forhold"