Mod på fremtiden..

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Lalune
Kort karma: 0

Mod på fremtiden..

Indlægaf Lalune » 18. okt 2016, 14:17

Jeg har altid higet efter at vide, hvordan mit liv ville udforme sig, og hvad der ville komme til at ske, om ikke andet, så bare de næste 5-10 år frem. I dag er det så gået op for mig, at hvis jeg for et halvt år havde vidst hvad der ventede mig, så havde jeg mistet modet. :gruble:

Hvordan har I det? Har I mod på fremtiden med alt hvad det indebærer af glæde, lykke, sorg og krise? Ville I turde at vide, hvad der skulle ske bare det næste halve år frem?

Det indlæg bærer måske nok præg af, at jeg for første gang i mit liv skal prøve at leve alene. Jeg har allerede her på 3. dagen erfaret, at det resulterer i MANGE tanker og diskussioner i mit hoved.
Senest rettet af Lalune 21. okt 2016, 07:21, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Re: Mod på fremtiden..

Indlægaf Sophies-mor » 18. okt 2016, 15:54

Man KAN simpelthen ikke vide hvad fremtiden bringer.
Og undskyld, hvis jeg fornærmer dig :
Men hvis man har så stort et tryghedsbehov, burde man måske se en psykolog.
Det virker ikke helt ...sundt. I mangel af bedre udtryk.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5881

Indlægaf Dikus » 18. okt 2016, 15:58

Sophies-mor skrev:Man KAN simpelthen ikke vide hvad fremtiden bringer.

Man bør vist snarere opsøge en psykolog, hvis man på 3. dagen efter at være blevet forladt og fået sit liv vendt på hovedet, ikke har et hav af tanker.
12
Samano
Kort karma: 22
Likede indlæg: 232

Indlægaf Samano » 18. okt 2016, 15:59

Men gør man i store træk ikke det alligevel?
Altså måske det bare mig der har et halv kedeligt liv, men det da ikke så tit, der sker noget decideret uventet i mit liv.
Altså det ikke sådan jeg ved præcist hvad der sker, men hvis jeg fx ser 5 år tilbage er da ikke meget, som ikke er cirka som jeg forventede det ville blive om for 5 år siden .
Jeg måske rejst lidt mere eller haft et lidt bedre studiejob end forventet og den slags, men ikke noget sådan særlig afgørende.
Men det kommer selvfølgelig an på hvad man forstår ved at vide hvad fremtiden bringer.
2
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5881

Indlægaf Dikus » 18. okt 2016, 16:03

Jeg har lidt svært ved at reagere på dit indlæg, for du spørger ganske vist mig om min opfattelse af mod på livet - men jeg har mere indtryk af, du trænger til at tale om din nuværende sorg, så du lige så stille kan give slip og selv få modet tilbage?

...

Jeg er så gammel, så jeg ved, livet nok skal forme sig, selvom det føles som om, man altid får en lige højre, når der endelig er styr på et aspekt af det.

Det er lige som med børneopdragelse: Det er en fase. Og når den er slut, så kommer der en ny... og det er ok.
9
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Indlægaf Sophies-mor » 18. okt 2016, 16:43

Dikus skrev:

Man bør vist snarere opsøge en psykolog, hvis man på 3. dagen efter at være blevet forladt og fået sit liv vendt på hovedet, ikke har et hav af tanker.

Nu reagerer jeg mere på ønsket om at vide hvor man er henne om 5 år. ..
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Lalune
Kort karma: 0

Indlægaf Lalune » 18. okt 2016, 17:20

Det her handler ikke om, at jeg ikke har mod på fremtiden. Jeg har masser af mod! Og jeg glæder mig. Det handler egenligt mere om det der med, at mange mennesker gerne vil kende deres fremtid, men tit når vi tænker tilbage på fortiden, så ville den vidne have været uoverskueligt. Og ja, selvfølgelig går jeg igennem en stor sorg lige nu, men jeg er heldigvis omgivet af mennesker der vil mig det godt, og psykolog går jeg skam allerede hos.. Det var sådan set slet ikke min hensigt, at dette skulle handle om mig, men om hvordan I andre tænker om fremtiden :-)
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 351
Likede indlæg: 3475

Indlægaf Ballademager » 18. okt 2016, 17:21

Kan godt bekymre mig lidt om, hvad fremtiden mon vil bringe, men har det helt fint med, at jeg ikke ved, hvad der rammer mig i morgen. Faktisk ville jeg overhovedet ikke bryde mig om at vide, hvis der skal ske noget rigtig ubehageligt i fremtiden. Erfaringen har efterhånden lært mig, at småting som oftest løser sig, og at man altid kommer igennem de rigtig svære ting på en eller anden måde.
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1016
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9203

Indlægaf Fru Sunshine » 18. okt 2016, 17:28

Jeg vil ikke vide det.

Måske ville jeg have været klædt bedre på til de slag livet har givet, men måske havde jeg bare givet op på forhånd ved tanken om at skulle igennem på mange stormsøer, inden jeg fik lidt ro.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3296

Indlægaf Hunkat » 18. okt 2016, 17:42

Jeg har ikke så meget brug for at kende den som jeg bare gerne vil kontrollerer den! :lol:

Jeg tror alle gerne vil kende fremtiden i den forstand at man gerne vil bekræftes i at de valg (og fravalg) man tager er de rigtige. Det er noget jeg selv har svært ved at give slip på, tvivlen om tingene havde været bedre hvis jeg havde handlet anderledes.

Jeg øver mig i at tro på at jeg gør det bedste for mig, i hvert fald med de bedste intentioner. Nogle gange går det galt og man må bare prøve at holde hovedet oven vande.
2
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 21
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 332

Indlægaf Venus222 » 20. okt 2016, 16:59

I perioder ville jeg gerne kende fremtiden, eller i hvert fald vide om jeg træffer de rigtige beslutninger. Især på nuværende tidspunkt, hvor jeg føler at jeg sidder mellem to stole.

Men sådan generelt har jeg ikke behov for at kende fremtiden.
0
Smiling_Goat
Kort karma: 466
Likede indlæg: 5889

Indlægaf Smiling_Goat » 21. okt 2016, 17:56

Jeg har mod på fremtiden ja. Jeg er kun lige kommet i gang med det mest spændende kapitel af mit liv, og jeg er så spændt på, hvad der kommer til at ske.

Jeg har intet behov for at vide på forhånd, hvad der kommer til at ske, for skulle det være dårligt, skal jeg også nok komme igennem det, og så begynder kapitel tre jo :P
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 23. okt 2016, 23:27

Jeg stoppede vist for mange år siden med at forholde mig til min fremtid som et begreb der var omfattet af konkrete præmisser. Jeg har ikke haft livsmål og særlige forventninger og drømme der skulle indfries, så i den forstand har det aldrig været væsentligt for mig at vide eller overveje, hvad mit liv mon ville bestå af og indeholde om fem eller ti år. Jeg har mere været sådan der, at bare jeg og mine nærmeste var sunde og raske og glade, så skulle det nok fortsætte med at være nice nok at være mig.

Og jeg kunne virkelig ikke tænke mig at vide besked om min fremtid, nej. Ikke på vilkår. De sidste måneder har været en af de mest brutale og voldsomme perioder i mit liv, og jeg fatter faktisk slet ikke, hvordan jeg har fået skabt det ret fine fundament for et dejligt liv, som jeg i skrivende stund sidder på. Hvis jeg havde vidst hvad der ventede mig for tre måneder siden, havde jeg nok foretrukket at nogen ville lægge mig i kunstigt koma og kalde på en voksen der gad få tingene bragt til orden imens, og selvom jeg stadig er et sted, mentalt, hvor jeg kun periodisk er nogenlunde glad nok, så føler jeg mig ret overbevist om, at den der grundglæde nok skal komme tilbage med tiden. Jeg har ikke særligt meget tillid til mennesker, noget er gået i stykker dér, men jeg har tillid til mig selv endnu, og så længe dén er bevaret, skal resten, også troen på andre mennesker og livet generelt, nok reparere sig selv.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
ExCoastal
Kort karma: 40
Likede indlæg: 340

Indlægaf ExCoastal » 24. okt 2016, 04:02

Livet er en strøm af oppe og nedture. Du er ung, lad det bare passere forbi.

Jeg er 55 (næsten), bor i USA og har oplevet voldsomme opture og nedture i mit liv. Lige fra Silicon Valley talent til fængsel i et halvt år.

Nu er det optur. Tingene bliver nemmere, "you just have to get a thicker skin'.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2352

Indlægaf paint » 24. okt 2016, 13:06

"I am an old man,” said Colonel Goodwin, “and have had many troubles; most of them never happened.” ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen

Tilbage til "Livets forhold"