Ordentlig oktober... Nydelig november... Dejlig december

Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 351
Likede indlæg: 3476

Ordentlig oktober... Nydelig november... Dejlig december

Indlægaf Ballademager » 18. okt 2016, 14:41

Selvom jeg med stor glæde er med i månedstrådene, synes jeg, at det er på tide med min egen tråd. Er ikke overvægtig, skal ikke tabe mig som sådan, men jeg synes, at mit liv har været sådan lige lovlig sjusket på det seneste på flere forskellige områder.

For det første har kosten været mega tilfældig de sidste mange måneder. Har spist alt for meget usundt, og været ret ligeglad med det. Det har nu resulteret i, at mit tøj strammer lidt, og at de håndtag (ja, dem i siden), som jeg med stort besvær næsten var sluppet af med, nu er kommet igen. Ikke nogen katastrofe, bevares, men det irriterer mig grusomt :genert: Træning er ikke noget problem - træner gerne meget, og det er stort set aldrig et problem at nå mine træningsmål.

Derudover er min opsparing gået helt i stå pga. en masse større udskrivninger og en del shopping på det seneste. Og det huer ikke den nærige jyde, at jeg sådan sløser. Bruger aldrig penge, jeg ikke har, men er slem til at hyggeshoppe tøj osv., fordi jeg kan :blush:

Endelig har jeg et kæmpe projekt på arbejde over det næste halve år. Det bliver specielt massivt frem til februar, og jeg skal i den grad passe på, at jeg ikke bliver stresset over det. Plejer at være særlig stresset omkring jul, fordi jeg i forsøget på at please hele min familie, ofte ender med at rejse land og rige rundt for at nå alle (sidste år havde jeg migræneagtig hovedpine HELE ferien, men jeg var alligevel med til alle arrangementer, bl.a. en nytårsaften, hvor jeg måtte ligge i sengen noget af aftenen). Er stor fan af jul, julesalmer og julefred. Men kommer aldrig rigtigt ned i gear, fordi vi ræser rundt i december.

Så here goes:
- Ingen slik og chokolade mandag til fredag
- Ingen shopping ud over absolut nødvendige ting
- Sige fra på jobbet over for opgaver, der ikke har med mit hovedprojekt at gøre
- Købe julegaver i november
- Lægge en realistisk juleplan, der giver tid til at komme ned i gear

Sæt i gang :pompom:

Vægt:
21/10: 58,2
28/10: 58,8
3/11: 58,0
10/11: 58,8
17/11: 57,9
1/23: 57,6
Senest rettet af Ballademager 2. dec 2016, 05:26, rettet i alt 6 gange.
4
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 241
Likede indlæg: 1087

Re: Ordentlig oktober... Nydelig november... Dejlig december

Indlægaf MyGirl » 18. okt 2016, 14:44

Der heppes! :pompom:
3
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 18. okt 2016, 16:38

MyGirl skrev:Der heppes! :pompom:

Tak :kys:
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Oddinary
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Indlægaf Oddinary » 18. okt 2016, 19:01

Det lyder fornuftigt! Held og lykke. :) Har du egentlig nogen fysiske mål, du stiler efter?
1
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 18. okt 2016, 19:33

Oddinary skrev:Det lyder fornuftigt! Held og lykke. :) Har du egentlig nogen fysiske mål, du stiler efter?

Tak :)

Har tænkt over de fysiske mål, men kan ikke helt finde ud af, om det ville give mening i det her. Grubler lige lidt over det og vender tilbage :D
0

Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 19. okt 2016, 04:38

En del af tråden handler også om ikke at synke ned i vinterdepression. Er så frygtelig træt og drænet for energi om efteråret og vinteren. Kulde, blæst og regn trækker simpelthen alt energi ud af mig (har lyst til bare at sove til foråret), og let's face it, så er der ikke meget sjov ved DK lige i øjeblikket (mener at kunne huske, at jeg så et kort glimt af solen torsdag morgen?).

Faktum er jo, at når man bor i Danmark, så er det vilkårene, så det må jeg leve med. Så prøver at få så meget frisk luft som muligt, blandt andet ved at cykle på arbejde et par gange om ugen.

Har cyklet fire gange siden sidste tirsdag, og det giver faktisk lidt mere energi, selvom det er gråt. Så jeg vil prøve at cykle mindst et par gange om ugen (har 13 km hver vej).
1

Sandkage
Kort karma: 1
Likede indlæg: 17

Indlægaf Sandkage » 19. okt 2016, 12:05

Vinterdepression er bare noget lort :cuss: Jeg faar det ogsaa rigtigt let, og jeg bliver ogsaa superstresset i julen, saa det slet ikke bliver saa hyggeligt og dejligt som da jeg var barn.

Jeg hepper paa dig, og haaber du faar en stressfri jul. Jeg vil lige benytte lejligheden til at hive min indre bedstemor frem og anbefale haandarbejde/strik osv. Det er saa dejligt afslappende og det färdige projekt giver stor tilfredsstillelse - ligemeget hvor grimt det er :genert: Jeg har dog maatte begränse mig til kun at maatte rode med det naar det er blevet mörkt udenfor, ellers kan der let gaa en hel dag med det og pludselig har jeg ikke haft nogen social kontakt udover mine börn. Det er ikke saa godt.

Kram til dig Ballademager :)
1
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 19. okt 2016, 18:41

Sandkage skrev:Vinterdepression er bare noget lort :cuss: Jeg faar det ogsaa rigtigt let, og jeg bliver ogsaa superstresset i julen, saa det slet ikke bliver saa hyggeligt og dejligt som da jeg var barn.

Jeg hepper paa dig, og haaber du faar en stressfri jul. Jeg vil lige benytte lejligheden til at hive min indre bedstemor frem og anbefale haandarbejde/strik osv. Det er saa dejligt afslappende og det färdige projekt giver stor tilfredsstillelse - ligemeget hvor grimt det er :genert: Jeg har dog maatte begränse mig til kun at maatte rode med det naar det er blevet mörkt udenfor, ellers kan der let gaa en hel dag med det og pludselig har jeg ikke haft nogen social kontakt udover mine börn. Det er ikke saa godt.

Kram til dig Ballademager :)

Tusind tak for dit søde indlæg :blomst:

Er ked af, at du også bøvler med vinterdepression, men det er dejligt, at du forstår, hvorfor vinter er røv og nøgler.

Er helt enig med dig i, at håndarbejde er fantastisk til at komme ned i gear og stresse af. Bruger meget tid på det, og tiden flyver bare af sted, når jeg hækler eller stikker.
0

Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 19. okt 2016, 19:10

Nå, men det stod sin prøve i dag. Min kollega havde kage med, og jeg sagde pænt nej tak, selvom næsten alle andre spiste af den.

Resultat: Har god samvittighed og slipper for mavepine, som jeg ellers næsten altid får af kage. Til gengæld var jeg til virkelig dejlig træning senere på dagen.

Rart at vide, at der er lidt selvdisciplin tilbage :D
2

Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 20. okt 2016, 06:42

Nå, men fandt et par bukser, som jeg ikke har haft på længe. De føles...øhm...ikke helt så løse som de plejer. Må på vægten i morgen tidlig og se, hvordan tingenes faktiske tilstand er :genert:
0

Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 241
Likede indlæg: 1087

Indlægaf MyGirl » 20. okt 2016, 13:28

Lyder til, du er kommet flyvende fra start! Dejligt at læse :)

Bukserne kommer garanteret tilbage i rigtig pasform inden længe, hvis du hænger i.

Jeg er begyndt at gå i tøj, jeg ikke har ville være bekendt i nærmest et år - det er altid en fantastisk følelse!
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10195

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. okt 2016, 13:42

Jeg kan anbefale denne bog:
https://www.saxo.com/dk/vinterdepressio ... 8777496882

Billede

Derudover kan forkert kost (vi døjer jo begge med en sart fordøjelse) godt være med til at dræne kroppen og sindet for energi, hvilket så bliver endnu mere tydeligt om vinteren.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 20. okt 2016, 16:02

MyGirl skrev:Lyder til, du er kommet flyvende fra start! Dejligt at læse :)

Bukserne kommer garanteret tilbage i rigtig pasform inden længe, hvis du hænger i.

Jeg er begyndt at gå i tøj, jeg ikke har ville være bekendt i nærmest et år - det er altid en fantastisk følelse!

Tak... Ja, det er som om, at det er lidt lettere, når man har hængt det op på en tråd :D
0

Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 20. okt 2016, 16:07

DetSorteCirkus skrev:Jeg kan anbefale denne bog:
https://www.saxo.com/dk/vinterdepressio ... 8777496882

Billede

Derudover kan forkert kost (vi døjer jo begge med en sart fordøjelse) godt være med til at dræne kroppen og sindet for energi, hvilket så bliver endnu mere tydeligt om vinteren.

Bogen vil jeg lige se nærmere på. Tak for råd :blomst:

Du har så ret med hensyn til kosten! Det var ikke noget stort problem, at jeg spiste usundt i sommer, men her de seneste par måneder har jeg fået meget mere ondt i maven, end jeg har haft længe. Spiste noget lakrids for et par uger siden (havde på det tidspunkt ikke spist slik i to-tre måneder, chokolade/is/kage er de store syndere hos mig), og jeg var oppustet og havde havde ondt i maven i tre-fire dage efter :tie:
0

Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 21. okt 2016, 09:00

Så kom jeg på vægten. 58,2 kg, BMI på ca 20,4, så alt er fint. Tænker mit fysiske mål måske skal være 56 kg - så må de drilske jeans da komme til at sidde bedre :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"