Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TheAuthor
Kort karma: 52
Likede indlæg: 409

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf TheAuthor » 19. okt 2016, 09:05

abcd skrev:
Jeg er blevet truet på livet af en idiot på gaden, det tog jeg rimelig køligt, og jeg har ikke mistet nattesøvn over det. Det var længe før der var klovne.

4d9798a253d3aae8e0bf56a6f19cdcda38d5f5e9957fc68a896faa60dfb36bda.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Everyone Deserves Their Happy Ending ..
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3479

Indlægaf FruDulle » 19. okt 2016, 09:06

Jeg er med på AFs "What the actual fuck?"
0
Whatever
Brugeravatar
TheAuthor

Indlægaf TheAuthor » 19. okt 2016, 09:07

Til emnet;

Jeg ville snakke med mine børn om det, hvis de var større (ældste er 4) og kunne risikere at støde på nogen, mens de færdes alene eller med kammerater.
Bare forklare, at der findes sådan nogle tosser som forskrækker andre og at han evt. skal ringe til dig, hvis han ser noget i den stil ? :)
1
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1640

Indlægaf dykkersild » 19. okt 2016, 09:08

Skal vi lige huske på den her:

Dumhed skal ties ihjel - jeg starter ....shhhh
4
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3479

Indlægaf FruDulle » 19. okt 2016, 09:08

dykkersild skrev:Skal vi lige huske på den her:

Shhhhh
1
Whatever
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 312
Likede indlæg: 5768

Indlægaf Animi » 19. okt 2016, 09:11

Jeg synes ikke man kan bruge argumentet "Nogen har det værre" fordi, så kan man jo aldrig brokke sig eller blive bange for noget, for nogen vil altid have det værre.
Men måske er det netop fordi at vi har det forholdsvis trygt i DK, at vi bliver forskrækket og bange over folk der går maskeret med våben. Det er måske hverdag for nogen, men ikke her.

Jeg skammer mig ikke over at indrømme at jeg ville blive dybt forskrækket og bange, hvis jeg pludselig så en person gå maskeret med et våben - især fordi man ikke ved om personen vitterligt er harmløs. Indtil videre er der ikke sket noget i DK, men i Sverige blev en ung mand stukket ned, af en der var udklædt som klovn. Så det er ikke usandsynligt at nogen af de udklædte ikke er så harmløse.
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Allmost_Famous
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1671

Indlægaf Allmost_Famous » 19. okt 2016, 09:12

abcd skrev:
Allmost_Famous skrev:Om jeg mener, det er normalt at blive traumatiseret efter at være blevet jagtet af en maskeklædt person bevæbnet med en økse? Ja, egentlig.

Nogle mener at moderne mennesker er for skrøbelige. Denne tråd synes jeg peger i retning af at der kunne være noget om det. Der er folk der lever i krig og elendighed og må frygte for deres liv hver dag, og så taler I om at man skal traumatiseres for livet af en idiot i klovnekostume.

Jamen okay, så leger jeg med. Lad os sige, at selve mødet med den bevæbnede, maskeklædte person ikke er nok til at traumatisere et barn.

Vores urinstinkt dikterer typisk, at vi i faresituationer kæmper eller flygter. Vi foretager lynhurtigt og ubevidst en vurdering af vores chancer for overlevelse, skulle vi vælge at kæmpe. En ubevæbnet 10-årig vil med stor sandsynlighed næppe vælge at tage kampen op med en bevæbnet, maskeret, fysisk overlegen person, men vil i stedet flygte. Hvor flygter man hen, når man befinder sig i en potentielt livsfarlig situation? Det er ikke så vigtigt, vel? Bare man kommer væk fra den farlige situation. Så har vi næste farlige situation - for mange af de her klovne under jo tilsyneladende at skræmme folk i og omkring trafik. Behøver jeg udpensle det farlige i et skræmt barn, der flygter for livet i nærheden af en vej?
6
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
Allmost_Famous
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1671

Indlægaf Allmost_Famous » 19. okt 2016, 09:18

dykkersild skrev:Skal vi lige huske på den her:

Du har ret. Det er hyggeligt nok med en troll, der ikke er fascineret af afføring efter alle de kedelige i åbent forum, men så er det heller ikke sjovere.

Shhh til trollen herfra.
0
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 19. okt 2016, 09:21

Men helt ærligt folkens - bare fordi man er dybt dybt uenig med en, betyder det altså ikke at brugeren er en troll. Eller at man skal indirekte kalde personen for dum.
Det synes jeg egentlig ikke er i orden.
Senest rettet af Animi 19. okt 2016, 09:27, rettet i alt 1 gang.
7
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
abcd
Kort karma: 12
Likede indlæg: 171

Indlægaf abcd » 19. okt 2016, 09:24

Allmost_Famous skrev:
abcd skrev:
Allmost_Famous skrev:Om jeg mener, det er normalt at blive traumatiseret efter at være blevet jagtet af en maskeklædt person bevæbnet med en økse? Ja, egentlig.

Nogle mener at moderne mennesker er for skrøbelige. Denne tråd synes jeg peger i retning af at der kunne være noget om det. Der er folk der lever i krig og elendighed og må frygte for deres liv hver dag, og så taler I om at man skal traumatiseres for livet af en idiot i klovnekostume.

Jamen okay, så leger jeg med. Lad os sige, at selve mødet med den bevæbnede, maskeklædte person ikke er nok til at traumatisere et barn.

Vores urinstinkt dikterer typisk, at vi i faresituationer kæmper eller flygter. Vi foretager lynhurtigt og ubevidst en vurdering af vores chancer for overlevelse, skulle vi vælge at kæmpe. En ubevæbnet 10-årig vil med stor sandsynlighed næppe vælge at tage kampen op med en bevæbnet, maskeret, fysisk overlegen person, men vil i stedet flygte. Hvor flygter man hen, når man befinder sig i en potentielt livsfarlig situation? Det er ikke så vigtigt, vel? Bare man kommer væk fra den farlige situation. Så har vi næste farlige situation - for mange af de her klovne under jo tilsyneladende at skræmme folk i og omkring trafik. Behøver jeg udpensle det farlige i et skræmt barn, der flygter for livet i nærheden af en vej?

Børn dør jævnligt eller kommer alvorligt til skade, og det er frygteligt. De bliver dræbt i trafikken, de falder ned fra træer, de kommer galt af sted med fyrværkeri, de mister deres fingre i lukkende døre. Osv. Jeg kan ikke se de her klovne udgøre nogen væsentlig faktor i det trusselsbillede der generelt er imod vores børn, det kommer til at være meget langt nede på listen over ting der går galt. Så jeg synes du bekymrer dig for meget. Fortæl dit barn om de her klovne og kom videre. Det er vi så åbenbart uenige om.
0
Brugeravatar
TheAuthor

Indlægaf TheAuthor » 19. okt 2016, 09:27

abcd skrev:
Børn dør jævnligt eller kommer alvorligt til skade, og det er frygteligt. De bliver dræbt i trafikken, de falder ned fra træer, de kommer galt af sted med fyrværkeri, de mister deres fingre i lukkende døre. Osv. Jeg kan ikke se de her klovne udgøre nogen væsentlig faktor i det trusselsbillede der generelt er imod vores børn, det kommer til at være meget langt nede på listen over ting der går galt. Så jeg synes du bekymrer dig for meget. Fortæl dit barn om de her klovne og kom videre. Det er vi så åbenbart uenige om.

Hvis du ikke tænker, at skræmmende klovne med våben er et problem, så skulle du måske blive ude af tråden om skræmmende klovne med våben.

Eller mener du ikke, at forældre skal bruge tid på at undgå, at børn kommer til skade, mister legemsdele i ulykker eller dør? :stoned:
0
Brugeravatar
TheAuthor

Indlægaf TheAuthor » 19. okt 2016, 09:30

"Hey lille ven - vidste du, at der er større problemer i verden, såsom børn der dør af sult i afrika og i krigen i Syrien? Derfor vil mor bare lige fortælle dig, at hvis du ser en udklædt mand med kniv true dig, så er det ikke et problem." :stoned:

Nej, vel.
2
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1640

Indlægaf dykkersild » 19. okt 2016, 09:32

Animi skrev:Men helt ærligt folkens - bare fordi man er dybt dybt uenig med en, betyder det altså ikke at brugeren er en troll. Eller at man skal indirekte kalde personen for dum.

Det er ok med mig, at du ikke syntes det er i orden. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig at nogen kan mene, at børn skal skræmmes med knive og at børn skal hærdes med vold - det er påtaget uenighed som er klassisk trolling.

Anyway jeg har sagt hvad jeg mente om emnet.
8
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 19. okt 2016, 09:38

dykkersild skrev:
Animi skrev:Men helt ærligt folkens - bare fordi man er dybt dybt uenig med en, betyder det altså ikke at brugeren er en troll. Eller at man skal indirekte kalde personen for dum.

Det er ok med mig, at du ikke syntes det er i orden. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig at nogen kan mene, at børn skal skræmmes med knive og at børn skal hærdes med vold - det er påtaget uenighed som er klassisk trolling.

Anyway jeg har sagt hvad jeg mente om emnet.

Jeg kan så heller ikke finde nogen steder at brugeren skriver at børn skal skræmmes eller hærdes med vold. Men at brugeren ikke synes det er så slemt som andre - hvilket jeg også er uenig i, men hvis man er en troll fordi man har nogen stærke holdninger der går imod flertallet, så er ca 50% herinde trolls, da jeg ofte ser holdninger hvor jeg tænker "Wtf".
Uanset hvad, synes jeg ikke det gør det mere okay at skrive et (i mine øjne) nedladende indlæg. Det er med til at sænke niveauet.
4
abcd
Kort karma: 12
Likede indlæg: 171

Indlægaf abcd » 19. okt 2016, 09:44

TheAuthor skrev:Hvis du ikke tænker, at skræmmende klovne med våben er et problem, så skulle du måske blive ude af tråden om skræmmende klovne med våben.

Eller mener du ikke, at forældre skal bruge tid på at undgå, at børn kommer til skade, mister legemsdele i ulykker eller dør? :stoned:

Jo, det mener jeg jo netop de skal, og i den forbindelse mener jeg ikke der skal bruges ret meget energi på at bekymre sig om klovne, der er meget vigtigere farer. Om en måned er klovnene væk igen, og det uden der er sket skade på nogen.
0

Tilbage til "Generelt"