Din holdning til at få udført husarbejde m.v

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 406
Likede indlæg: 6492

Re: Din holdning til at få udført husarbejde m.v

Indlægaf Rosa Espinosa » 19. okt 2016, 10:18

Hvis vi havde råd (eller gad finde råd) så havde vi nok fået rengøringshjælp. Vi har to hunde hvoraf den ene er stor og langhåret, så der skal støvsuges, vaskes gulv, tørres karme/vægge/radiatorer/døre af hele tiden. Det føles tit som en skrue uden ende. Kan egentlig godt lide at gøre rent og lave havearbejde, men ville nu også gerne bruge den tid på noget andet.
0
Jeg trænger til et slumretæppe
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 208
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 3366

Indlægaf Purple Haze » 19. okt 2016, 10:27

Når kæresten får job, så skal vi have rengøring (igen).

Inden han flyttede ind havde jeg det hver 2. - 3. uge, nu synes jeg der er lidt småklamt hele tiden, men kan ikke overskue at gøre rent - så nu er her bare rodet og småklamt.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
IrmaPigen
Kort karma: 194
Likede indlæg: 2489

Indlægaf IrmaPigen » 19. okt 2016, 10:30

Tobywan skrev:
IrmaPigen skrev:Fryser skal afrimes et par gange om året.

Er der virkelig stadig folk som har/køber fryser uden no-frost? :ad!: :forvirret:

Jeg har to køle-fryseskabe som er ca 1,5 år gamle. Og de skal da stadig slukkes af og til. De skal jo også gøres rent og det kan man ikke med frost på.

Så du er hermed afsløret som et svin, der aldrig gør din fryser rent :-D
0
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 282
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2996

Indlægaf Code71 » 19. okt 2016, 10:32

Jeg har engageret en rengøringshjælp og har haft det i godt 10 år snart. Det er de bedste penge jeg nogensinde har brugt

Ikke fordi jeg ikke selv kan. For det kan jeg. Men i guder hvor jeg bare ikke gider bruge min tid på
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 33
Likede indlæg: 644

Indlægaf Tobywan » 19. okt 2016, 10:41

IrmaPigen skrev:
Tobywan skrev:
IrmaPigen skrev:Fryser skal afrimes et par gange om året.

Er der virkelig stadig folk som har/køber fryser uden no-frost? :ad!: :forvirret:

Jeg har to køle-fryseskabe som er ca 1,5 år gamle. Og de skal da stadig slukkes af og til. De skal jo også gøres rent og det kan man ikke med frost på.

Så du er hermed afsløret som et svin, der aldrig gør din fryser rent :-D

Jeg skrev intet om rengøring, men om afriming. En fryser/køleskab med no-frost (som jeg skrev) danner ikke rim/is og skal derfor ikke afrimes.

Det skal selvfølgelig stadig gøres rent, men der er ingen grund til at slukke for at fjerne is. Man gør livet en hel del nemmere for sig selv ved at vælge sådan en model.
0
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 100
Likede indlæg: 1715

Indlægaf Charly » 19. okt 2016, 11:19

Jeg hader at gøre rent, pudse vinduer og ordne have. Havde jeg råd, betalte jeg mig fra det hele! Men det har jeg ikke, så rengøring og have hænger jeg selv på :-D
0
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 137
Likede indlæg: 1998

Indlægaf zembra1986 » 19. okt 2016, 11:27

Jeg synes det er fantastisk og at folk bare skal slå sig løs med at få hjælp til rengøringen.

Helt ærligt, rengøring ER da bare spild af tid, tid som du i stedet kunne bruge på samvær med familie og venner, læse en god bog, nyde naturen eller hvad du nu kunne have lyst til :)

Havde jeg en økonomi hvor jeg sagtens ville have råd til at betale for rengøringshjælp uden at skulle undvære noget andet, så havde jeg hyret en med det samme.
1
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 248
Likede indlæg: 2652

Indlægaf Anilara » 19. okt 2016, 11:55

Haha, jeg er et kæmpe svin ift jeres rengøringsstandarder. Gør nok gennemsnitligt rent hver anden måned. Også selvom vi kun har 60kvm.
Derfor vil jeg gerne have det udført når vi får råd - vi hader begge at gøre rent og derfor sker det aldrig. Vi er begge opdraget til at skulle gøre det, men det kan vi bare ikke få os taget sammen til.
Så jeg elsker at muligheden for at få hjælp findes! Jeg ser det slet ikke som nedværdigende arbejde.
Jeg vasker selv vinduer en gang om året, da vi har for få til en vinduespudser kan betale sig. Vi har ingen have, men den ville jeg heller ikke gide passe hvis vi havde :-P
0
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 22
Likede indlæg: 525

Indlægaf Lathyrus » 19. okt 2016, 12:34

Vi betaler en vinduespudser for at vores vinduer ser ordentlige ud både ude og inde. Jeg hader at pudse vinduer og synes aldrig resultatet står mål med indsatsen når jeg selv skal gøre det.

Havde vi råd fik vi også rengøringshjælp, men det har vi desværre ikke.

Jeg har intet problem med at købe mig til hjælp og har selv tjent penge på at gøre rent i mine unge år. Det er et fint stykke ufaglært arbejde, som jeg ikke ser noget galt i at man køber sig til hvis nan har lyst og økonomi til det.
0
Lys
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1888

Indlægaf Lys » 19. okt 2016, 13:09

Rakel skrev:Rengøring er for dyrt og jeg vil ikke give 100-150 kr sort og det er prisen, hvor vi har lejlighed i Danmark.
Jeg ville gerne betale en fornuftig hvid pris for rengøring og vi får fx pudset vinduer til en fornuftig pris af et firma.

Jeg betaler ca 250 kr i timen til rengøringsfirmaet. Det synes jeg er ok rimeligt (men ville da gerne betale mindre...) Dertil kommer jo så servicefradrag/bolig-job-fradrag eller hvad det nu hedder i år.
0
Akehurst2
Kort karma: 470
Likede indlæg: 9181

Indlægaf Akehurst2 » 19. okt 2016, 13:11

Lys skrev:
Rakel skrev:Rengøring er for dyrt og jeg vil ikke give 100-150 kr sort og det er prisen, hvor vi har lejlighed i Danmark.
Jeg ville gerne betale en fornuftig hvid pris for rengøring og vi får fx pudset vinduer til en fornuftig pris af et firma.

Jeg betaler ca 250 kr i timen til rengøringsfirmaet. Det synes jeg er ok rimeligt (men ville da gerne betale mindre...) Dertil kommer jo så servicefradrag/bolig-job-fradrag eller hvad det nu hedder i år.

vi betaler pr. m2 og antal bad/toilet - ca. 650 kr. for 140 m2 med tre toiletter. Det synes jeg er en helt fin pris.
0
JoyNips
Kort karma: 407
Likede indlæg: 6307

Indlægaf JoyNips » 19. okt 2016, 13:36

Jeg har ingen holdning til, hvad andre gør, men havde jeg pengene betalte jeg mig gerne fra alt. Jeg er ikke sådan én, der hygger med rengøring og oprydning. Jeg ser ikke rod og når jeg tager mig sammen springer jeg over, hvor gærdet er lavest.
1
Brugeravatar
Katarinka
Kort karma: 15
Likede indlæg: 150

Indlægaf Katarinka » 19. okt 2016, 13:41

Jeg ville ønske vi havde råd til at få gjort rent, men samtidigt skal der jo alligevel rydes op først - og når der først er ryddet op så er det ligeså nemt at gøre det sidste rent selv.
Til gengæld betaler jeg mig fra aftensmaden. Jeg får indkøb og opskrifter leveret hver mandag og så gælder der bare at lave det der står på sedlen. Det redder godt nok min hverdag dagligt..
0
Når man nulrer på en tissemand bliver den større..
Men når man tisser på en nullermand bliver den mindre :gruble:
Allmost_Famous
Kort karma: 156
Likede indlæg: 3321

Indlægaf Allmost_Famous » 20. okt 2016, 19:08

Min første indskydelse var, at jeg sådan set er ret ligeglad med om folk betaler sig fra rengøring eller andet husarbejde.

Og så var det, jeg kom til at tænke på nogle af de familier, jeg kender, som har rengøringshjælp. En af ungerne var her en dag, hvor sønnike spurgte om man måtte gå ind med sko, og jeg svarede, at jeg ikke havde nået at støvsuge endnu, så det måtte de godt. Kammeraten kiggede på mig som om, jeg havde proklameret, at vi skulle have friturestegte hundehvalpe til aftensmad. "Gør du det selv?", spurgte han. Han forstår heller ikke, at sønnike f.eks skal gå ud med skrald. Hjemme hos ham hjælper man ikke til, man betaler sig fra det. Den knægt får da et kulturchok når han flytter hjemmefra. Så kan der måske være noget fornuftigt i ikke at betale sig fra alting.

Når det så er sagt, så ville jeg ELSKE at have råd til at have rengøringshjælp. Og handy-man, der kunne udføre alle mine smarte idéer, som jeg ikke selv har evnerne til at fikse.
2
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 411
Likede indlæg: 6295

Indlægaf Lemonella » 20. okt 2016, 19:16

Vi har vinduespudser hver 3 mdr. Han pudser alle vinduer både ude og inde og han gør det både bedre og hurtigere end jeg selv kan. :)
Resten hjælpes vi ad med. Vi ville gerne have rengøringshjælp, men det er der desværre ikke penge til i budgettet.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Livets forhold"