Din holdning til at få udført husarbejde m.v

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 163
Likede indlæg: 1846

Re: Din holdning til at få udført husarbejde m.v

Indlægaf Anilara » 19. okt 2016, 11:55

Haha, jeg er et kæmpe svin ift jeres rengøringsstandarder. Gør nok gennemsnitligt rent hver anden måned. Også selvom vi kun har 60kvm.
Derfor vil jeg gerne have det udført når vi får råd - vi hader begge at gøre rent og derfor sker det aldrig. Vi er begge opdraget til at skulle gøre det, men det kan vi bare ikke få os taget sammen til.
Så jeg elsker at muligheden for at få hjælp findes! Jeg ser det slet ikke som nedværdigende arbejde.
Jeg vasker selv vinduer en gang om året, da vi har for få til en vinduespudser kan betale sig. Vi har ingen have, men den ville jeg heller ikke gide passe hvis vi havde :-P
0
Rakel
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3125

Indlægaf Rakel » 19. okt 2016, 12:07

Rengøring er for dyrt og jeg vil ikke give 100-150 kr sort og det er prisen, hvor vi har lejlighed i Danmark.
Jeg ville gerne betale en fornuftig hvid pris for rengøring og vi får fx pudset vinduer til en fornuftig pris af et firma.
0
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 11
Likede indlæg: 123

Indlægaf Lathyrus » 19. okt 2016, 12:34

Vi betaler en vinduespudser for at vores vinduer ser ordentlige ud både ude og inde. Jeg hader at pudse vinduer og synes aldrig resultatet står mål med indsatsen når jeg selv skal gøre det.

Havde vi råd fik vi også rengøringshjælp, men det har vi desværre ikke.

Jeg har intet problem med at købe mig til hjælp og har selv tjent penge på at gøre rent i mine unge år. Det er et fint stykke ufaglært arbejde, som jeg ikke ser noget galt i at man køber sig til hvis nan har lyst og økonomi til det.
0
Lys
Kort karma: 41
Likede indlæg: 769

Indlægaf Lys » 19. okt 2016, 13:09

Rakel skrev:Rengøring er for dyrt og jeg vil ikke give 100-150 kr sort og det er prisen, hvor vi har lejlighed i Danmark.
Jeg ville gerne betale en fornuftig hvid pris for rengøring og vi får fx pudset vinduer til en fornuftig pris af et firma.

Jeg betaler ca 250 kr i timen til rengøringsfirmaet. Det synes jeg er ok rimeligt (men ville da gerne betale mindre...) Dertil kommer jo så servicefradrag/bolig-job-fradrag eller hvad det nu hedder i år.
0
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4574

Indlægaf Akehurst2 » 19. okt 2016, 13:11

Lys skrev:
Rakel skrev:Rengøring er for dyrt og jeg vil ikke give 100-150 kr sort og det er prisen, hvor vi har lejlighed i Danmark.

Jeg betaler ca 250 kr i timen til rengøringsfirmaet. Det synes jeg er ok rimeligt (men ville da gerne betale mindre...) Dertil kommer jo så servicefradrag/bolig-job-fradrag eller hvad det nu hedder i år.

vi betaler pr. m2 og antal bad/toilet - ca. 650 kr. for 140 m2 med tre toiletter. Det synes jeg er en helt fin pris.
0
Rakel
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3125

Indlægaf Rakel » 19. okt 2016, 13:11

Lys skrev:

Det finder man ikke i vores bydel. Det billigste, som jeg har fået tilbud på er 400kr i tlmen og dét vil jeg ikke op på.
0
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2964

Indlægaf JoyNips » 19. okt 2016, 13:36

Jeg har ingen holdning til, hvad andre gør, men havde jeg pengene betalte jeg mig gerne fra alt. Jeg er ikke sådan én, der hygger med rengøring og oprydning. Jeg ser ikke rod og når jeg tager mig sammen springer jeg over, hvor gærdet er lavest.
1
Brugeravatar
Katarinka
Kort karma: 13
Likede indlæg: 126

Indlægaf Katarinka » 19. okt 2016, 13:41

Jeg ville ønske vi havde råd til at få gjort rent, men samtidigt skal der jo alligevel rydes op først - og når der først er ryddet op så er det ligeså nemt at gøre det sidste rent selv.
Til gengæld betaler jeg mig fra aftensmaden. Jeg får indkøb og opskrifter leveret hver mandag og så gælder der bare at lave det der står på sedlen. Det redder godt nok min hverdag dagligt..
0
Når man nulrer på en tissemand bliver den større..
Men når man tisser på en nullermand bliver den mindre :gruble:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3558

Indlægaf Ballademager » 20. okt 2016, 18:54

Vi betaler os også fra rengøring hver anden uge. Vi kunne bare ikke få det til at fungere med at gøre det selv, fordi vi selv efter mange snakke og diverse forsøg med at indkalde i kalenderen (hans forslag) bare IKKE kunne blive enige om, hvor ofte og hvornår :lol: Det er nogen af de bedste penge, jeg har ofret på husholdning længe :D Har ingen skrupler med det, da vi bruger et firma til det. Vi arbejder begge meget, og jeg vil meget hellere bruge min fritid på træning og hygge frem for rengøring.
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Allmost_Famous
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1671

Indlægaf Allmost_Famous » 20. okt 2016, 19:08

Min første indskydelse var, at jeg sådan set er ret ligeglad med om folk betaler sig fra rengøring eller andet husarbejde.

Og så var det, jeg kom til at tænke på nogle af de familier, jeg kender, som har rengøringshjælp. En af ungerne var her en dag, hvor sønnike spurgte om man måtte gå ind med sko, og jeg svarede, at jeg ikke havde nået at støvsuge endnu, så det måtte de godt. Kammeraten kiggede på mig som om, jeg havde proklameret, at vi skulle have friturestegte hundehvalpe til aftensmad. "Gør du det selv?", spurgte han. Han forstår heller ikke, at sønnike f.eks skal gå ud med skrald. Hjemme hos ham hjælper man ikke til, man betaler sig fra det. Den knægt får da et kulturchok når han flytter hjemmefra. Så kan der måske være noget fornuftigt i ikke at betale sig fra alting.

Når det så er sagt, så ville jeg ELSKE at have råd til at have rengøringshjælp. Og handy-man, der kunne udføre alle mine smarte idéer, som jeg ikke selv har evnerne til at fikse.
2
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3585

Indlægaf Lemonella » 20. okt 2016, 19:16

Vi har vinduespudser hver 3 mdr. Han pudser alle vinduer både ude og inde og han gør det både bedre og hurtigere end jeg selv kan. :)
Resten hjælpes vi ad med. Vi ville gerne have rengøringshjælp, men det er der desværre ikke penge til i budgettet.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 84
Likede indlæg: 443

Indlægaf Falstria » 20. okt 2016, 19:30

Jeg kunne godt bruge en husholderske, en indretningsarkitekt, en kok/kogekone, en rengøringsassistent, en regnskabsassistent og en sekretær.

Hvis jeg finder hende så frier jeg på stedet!

Kunne godt finde på at betale mig fra noget, det er oftest maden der købes færdig, resten bliver bare udskudt til jeg selv har tid.
1
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Kort karma: 29
Likede indlæg: 411

Indlægaf Thitida-No-Chey » 20. okt 2016, 19:44

Hvad andre gør er mig fuldkomment ligegyldigt... Jeg slapper af med at gøre rent hver fredag eftermiddag, så mit hjem er ekstra fint til weekenden (ikke at det ikke er det i løbet af ugen, men....)

Jeg ville nok heller ikke have lyst til at have en rendende... Praktisk, ja, og jeg har sikkert råd til at der kommer en og gør det for mig, men jeg har helt ærligt ikke lyst til at have fremmede rendende rundt herhjemme uden jeg er her... Og er jeg her kan jeg ikke lade være med at blande mig alligevel, så kan jeg sq lige så godt gøre det selv.

Det eneste jeg betaler mig fra er udvendig vinduespudsning, for jeg kan sq ikke selv nå!
0
To comfort a grammar nazi, simply stroke them gently on the head and repeat: "there, their, they're."
Glimmer
Kort karma: 7
Likede indlæg: 42

Indlægaf Glimmer » 20. okt 2016, 21:13

Jeg betaler glædeligt for rengøring og vinduespudsning. Det er nok de bedste penge jeg bruger hver måned. Ikke om jeg selv gider at gøre det.

Jeg får også leveret mine varer via Nemlig og de tager min pant med. Jo flere ting jeg kan slippe for, jo mere overskuelig bliver min hverdag

Jeg har også forsøgt at betale min kæreste for at stå for tøjvask og madlavning. Men han hoppede ikke helt på den. Så nu laver jeg mad et par gange om måneden og vasker mit eget tøj. Kunne jeg betale mig fra det, så gjorde jeg det. Heldigvis kan jeg få kæresten til at lave mad gratis - sånu laver jeg det kun de få gange hvor han arbejder aften.
1
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3770

Indlægaf Novella » 21. okt 2016, 04:14

Jeg var ikke klar over, at nogen kunne have en holdning til, om jeg får udført husarbejde, og det må jeg sige ikke rager andre mennesker. Jeg havde en 40 hestes depression og var arbejdsløs for nogle år siden og betalte for rengøring - af mine dagpenge! Det var ligesom ikke, fordi nogen andre kom og hjalp mig eller sagsbehandleren tryllede en rengøringsdame frem til mig. Havde jeg ikke betalt mig fra det, var min lejlighed groet til i skidt med to små børn. Det var dyrt og trælse penge, og jeg ville da hellere have haft en hjemmehjælper, men sådan en får man ikke, bare fordi man er svært syg. Man får ingenting. Jeg synes måske, at visse folk skal være lidt varsomme med at drage konklusioner om, hvad andre bør kunne overkomme.
9

Tilbage til "Livets forhold"