Moderationen

Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 775

Re: Moderationen

Indlægaf thomassneum » 19. okt 2016, 11:35

Code71 skrev:
thomassneum skrev:
Code71 skrev:Auch. Det er da vidst at åbne en ladeport på vid gab :lol: Jeg har på fornemmelsen at tilfredsheden med moderationen er på noget nær frysepunktet

Forståeligt, når der er så kæmpe stor forskel på hvad folk må skrive før de får en over snuden

Sjovt. Jeg fornemmer at folk er pænt tilfreds med den eksisterende moderation.
Bevares enkelte råber meget højt, men det er nu ikke så mange ud af de 1.500 brugere. :)

Det er også klart at du af alle mennesker forsvarer teamet. Men jeg ville nu kalde dig ret inhabil på det område

Hvorfor? :gruble:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 21. okt 2016, 12:49

Dikus skrev:Her kan I stille spørgsmål til moderationen.

Nu er der gået to dage siden I fik spørgsmålene - har I tænkt jer at svare?
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 21. okt 2016, 14:49

Svar
Dikus skrev:Det er korrekt forstået, at modererede indlæg også modereres i de indlæg, hvor de er citeret.

Ønsker man at rette indlæg, man ikke kan rette, kan de ske ved at anmelde indlægget og beskrive, hvad man ønsker rettet.
2
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 21. okt 2016, 17:55

Dikus skrev:Svar
Dikus skrev:Det er korrekt forstået, at modererede indlæg også modereres i de indlæg, hvor de er citeret.

Ønsker man at rette indlæg, man ikke kan rette, kan de ske ved at anmelde indlægget og beskrive, hvad man ønsker rettet.

Ja tak, det var jeg nu klar over at I mente, men det var slet ikke det der blev spurgt om!

Så jeg prøver igen: Hvem har fjernet min redigeringsret til mit eget indlæg, hvorfor og på hvilket grundlag?
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3894

Indlægaf Delfin » 21. okt 2016, 18:11

Allmost_Famous skrev:
TheAuthor skrev:
Allmost_Famous skrev:
TheAuthor skrev:
Faktisk er det mit (citerede) indlæg der er rettet. Mit indlæg bliver ikke til dit, bare fordi du citerer det og moderationen har henvendt sig til MIG om at slette MIT indlæg.

Dit indlæg bliver i skrivende stund en del af mit indlæg. Hvis en moderator går ind og ændrer det citerede, er mit indlæg ikke længere komplet. Derfor skal en moderator selvfølgelig ikke gå ind og ændre et indlæg fordi en debattør muligvis fik skrevet noget, der ikke var så smart (medmindre der er tale om særtilfælde, hvor et indlæg hænger en tredjepart ud, eller sådan noget).

Ikke enig.

Hvis jeg får den ide at citere Shakespeare, bliver hans skriv jo heller ikke til mit af den grund.
Dit indlæg er det du selv skriver, den citerede del er mit.

Men hvis du citerer Shakespeare for at underbygge en påstand om, at han var homoseksuel, racist, veganer eller hvad ved jeg, og nogen så gik ind og fjernede dine citater og din mulighed for at redigere dit indlæg, er der jo også blevet redigeret i dit udsagn. Hvis jeg kommer ind og ser et indlæg fra dig, hvor du skriver "ham der Shakespeare, han var da nok lige glad for rosenkål og dillermænd" kan jeg jo ikke se det, du baserer dit indlæg på - og dermed ryger validiteten af dit indlæg = dit udsagn.

Hvis du skriver "A_F er den største idiot, der nogensinde har haft sin gang på debatten. Hun skulle have én over nakken', og jeg så citerer dig og skriver "Du er da dybt urimelig at sige sådan. Klap dog i", og moderationen efterfølgende ændrer dit indlæg til "A_F er ikke altid sød", så ser det jo ud som om jeg har overreageret på dit indlæg, og at det pludselig er mig, der opfører mig grimt.

Det er jo det, der er problemet ved at moderationen leger med folks indlæg på den måde. Tingene bliver fjernet fra den kontekst hvori, de er skrevet
.

Det her kunne jeg godt tænke mig, at moderationen forholder sig til.
6
14 11 14 :banan:
Money_man
Kort karma: 5
Likede indlæg: 105

Indlægaf Money_man » 21. okt 2016, 21:13

Kunne godt tænke mig at vide hvorfor en moderator ud af det blå opretter en tråd om et emne i mit navn med et spørgsmål jeg spurgte om i en anden tråd som stadig var i relevans for trådens emne?
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 321
Likede indlæg: 3480

Indlægaf dgd2007 » 21. okt 2016, 21:22

Delfin skrev:Det her kunne jeg godt tænke mig, at moderationen forholder sig til.

På screendumpet på side 1 fremstår det som: "Citatet slettet af moderator". Det må vel være ok?
Jeg forstår dog ikke helt, hvorfor indlægget skal låses, så man ikke kan slette sin egen tekst, hvis man ønsker det i den nye situation.
Men altså, hvis der står, at citatet er slettet af mod., så bliver man vel ikke mistænkt for at have overreageret. Snarere tværtimod.

Men noget helt tredje er, hvad er ideen med de der evindelige provokationer og konflikter? De fleste er her vel for hyggens skyld og for at få nogle skægge/interessante debatter. :gammel:
0
Allmost_Famous
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1671

Indlægaf Allmost_Famous » 21. okt 2016, 21:24

Delfin skrev:Det her kunne jeg godt tænke mig, at moderationen forholder sig til.

Det har de alle ignoreret hver gang, de er blevet spurgt ind til det, så mon der dog kommer noget svar nu. Medmindre de også gør forskel på hvilke debattører, der fortjener svar på spørgsmål, selvfølgelig. Det ville ikke undre mig.
0
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10294

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. okt 2016, 21:26

I en tid, hvor indlæggene i sjældnere grad bliver trimmet, har jeg svært ved at se, hvordan denne procedure ikke skal blive noget rod :gruble:
Skal moderatorene så ind og rette i fx. 15 forskellige indlæg?
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3894

Indlægaf Delfin » 21. okt 2016, 21:34

dgd2007 skrev:

På screendumpet på side 1 fremstår det som: "Citatet slettet af moderator". Det må vel være ok?
Jeg forstår dog ikke helt, hvorfor indlægget skal låses, så man ikke kan slette sin egen tekst, hvis man ønsker det i den nye situation.
Men altså, hvis der står, at citatet er slettet af mod., så bliver man vel ikke mistænkt for at have overreageret. Snarere tværtimod.

Men noget helt tredje er, hvad er ideen med de der evindelige provokationer og konflikter? De fleste er her vel for hyggens skyld og for at få nogle skægge/interessante debatter. :gammel:

Tja, jeg synes bare, det er noget rod, når man ikke kan se, hvad det handler om. Det bliver let grobund for en masse spekulationer.

Hvilke konflikter? Mener du at spørge ind til moderationen?
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 321
Likede indlæg: 3480

Indlægaf dgd2007 » 21. okt 2016, 21:42

Delfin skrev:[...]
Hvilke konflikter? Mener du at spørge ind til moderationen?

Nej :)
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 188
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4160

Indlægaf decibell » 21. okt 2016, 21:48

Money_man skrev:Kunne godt tænke mig at vide hvorfor en moderator ud af det blå opretter en tråd om et emne i mit navn med et spørgsmål jeg spurgte om i en anden tråd som stadig var i relevans for trådens emne?

Jeg har svaret din pb. :)

Men du kan også godt få svaret her:

Hej Money_man

For en god ordens skyld var vi ikke ved at oprette tråden i dit navn - når startindlægget slettes, kommer næste person til at stå som trådstarter. Vi var ved at forsøge at flytte nogle af off topic-indlæggene, og det krævede en modtagertråd, som jeg havde tænkt mig selv at stå som starter af - det var udelukkende, fordi jeg slettede mit egen indlæg, at du kom til at stå som trådstarter. Beklager, at jeg misforstod det, at du skrev i tråden, som vilje til at stå for tråden. Ellers havde jeg ikke slettet mit egen indlæg. Tråden er selvfølgelig slettet igen. :)

Mvh.

decibell
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Money_man
Kort karma: 5
Likede indlæg: 105

Indlægaf Money_man » 21. okt 2016, 21:50

Har også svaret da jeg ikke mener emnet var off topic.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 21. okt 2016, 22:17

Tak for indlæg og spørgsmål, som vi er i gang med at drøfte. Vi vender selvfølgelig tilbage med svar, når alle moderatorer og Patrick har haft mulighed for at orientere sig i indlæggene.
2
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 84
Likede indlæg: 443

Indlægaf Falstria » 22. okt 2016, 02:49

Dikus skrev:Her kan I stille spørgsmål til moderationen.

Er der et andet ord for synonym?
3

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"