Alternativer til....

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 78
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 636

Alternativer til....

Indlægaf Tricolette » 16. sep 2015, 07:37

Ja, det er lidt op ad bakke her i huset med hvilke fødevarer der spises. :gruble:

Husstanden består af 2 kødspisere og 1 pescetar, desuden er der lidt selektive smagsløg at tage hensyn til, derfor har jeg brug for gode alternativer til:

tomater - 1 ud af 3 kan ikke fordrage smagen af tomat, 1 ud af 3 kan lige spise det i visse retter.
svampe - kunne jo være et godt alternativ til tomater, men det passer hellere ikke 2 ud af 3's fintfølende ganer
squash - kunne jo være et godt alternativ til tomater, men det passer hellere ikke 2 ud af 3's fintfølende ganer
aubergine - kunne jo være et godt alternativ til tomater, men det passer hellere ikke 2 ud af 3's fintfølende ganer
kål - den kogte/varme udgave - 1 ud af 3 kan simpelhen ikke døje smagen af kogt/varmet kål :badr:
0
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 258
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2079

Re: Alternativer til....

Indlægaf Pjeps » 16. sep 2015, 08:32

peberfrugter kan være et alternativ til tomater.
0
:ninja:
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1498

Indlægaf Fuck.exe » 16. sep 2015, 11:33

Jeg kunne godt erstatte tomater og squash med græskar eller søde kartofler.
Kål ville jeg erstatte med gulerodsstrimler eller spinat.
Aubergine ville jeg erstatte med knoldselleri, pastinak, gulerod, rødbede eller anden rodfrugt.

(jeg tænker på varm mad her, som fx gryderetter)
0
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9139

Indlægaf Fru Sunshine » 16. sep 2015, 11:55

Jeg tænker bare, hvorfor erstatte det med noget?
Jeg laver bare mad, uden de ting, som jeg ikke kan lide, og hvis nogen så føler en voldsom trang til dampet broccoli ved siden af, må de selv lave det.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 78
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 636

Indlægaf Tricolette » 16. sep 2015, 13:02

Fru Sunshine skrev:Jeg tænker bare, hvorfor erstatte det med noget?
Jeg laver bare mad, uden de ting, som jeg ikke kan lide, og hvis nogen så føler en voldsom trang til dampet broccoli ved siden af, må de selv lave det.

Fordi jeg indimellem falder over nogle spændende opskrifter, hvor jeg er nød til at sortere halvdele fra for at det passer til smagsløgene. :(

Det sker dog også jeg alligevel laver retten, og så sidder de 2 andre "fæhoveder" og sortere det hele ud til mindste riskorn :wacko:

Lige i dag er jeg feks faldet over en opskrift på fisk i fad, som ud over fisk, kartofler og morneysauce stort set kun indeholder cherrytomater. Dem har jeg så tænkt at erstatte med æreter denne gang.
0

Tilbage til "Mad og drikke"