Fortæl din historie om din start på livet

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3523

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Lemonella » 9. nov 2015, 08:25

Ritva skrev:Re: Moxy-lady og Lemonella.
Min mor, er født på et restaurationsbord på Cafe Bakkely den 1. sep 1910. Jeg søger at fonde mere om denne café/beværtning, da jeg er begyndt at slægtsforske om mine morforældre, Christian og Louise Nielsen. Har forgæves søgt på Roskilde Museum, men fandt så jeres indlæg vedr. Stedet. Jeg vil være mega glad og taknemmelig om der findes billeder og historier af stedet. Fornemmede at stedet som anført lå overfor sygehuset, det har jeg så hermed fået verificeret.
Få forhånd tak og

Jeg har sendt dig en pb. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Phlox9
Kort karma: 16
Likede indlæg: 156

Indlægaf Phlox9 » 9. nov 2015, 09:08

Min mor tog selv en taxa til Fødselsstiftelsen i Århus oppe fra Sølystgade ved 22-tiden, og min far blev hjemme med min storebror på 3 år. Kort efter ringede hun hjem, og min far troede, at hun ringede for at sige, at det var falsk alarm, men så var jeg kommet til verden.

Da min storebror så mig næste dag, sagde han til mine forældre "Jeg synes, vi skal tage hende med hjem" - og han syntes desuden, at jeg skulle hedde Mælkebøtte :lol2:
Senest rettet af Phlox9 9. nov 2015, 17:35, rettet i alt 1 gang.
3
Hop-sa-sa
Kort karma: 10
Likede indlæg: 44

Indlægaf Hop-sa-sa » 9. nov 2015, 16:19

Jeg har ikke fået andet fortalt, end at min far indigneret udbrød: "Hvorfor fanden sker den slags altid om natten?", da min mor vækkede ham for at fortælle, at nu var det vist tid.
Min mor blev installeret på en sengestue, og min far fik tildelt en lænestol ved siden af min mors seng, mens de ventede. Min mor havde naturligvis mange smerter i forbindelse med veerne, men ville ikke vække min far, som var faldet i søvn. Der var dog en kvinde på den anden stue, der ømmede sig højlydt, så min mor tilsneg sig en hviskende: "Aaaav. Av-av-av-av..." Hvorefter min far lige kunne anstige sig til at løfte sig på den ene albue på armlænet og sige: "Sssscchhh...." Han blev vist ikke lige ægtemand of the year dén dag!

Min far så til med overlegen stolthed og lysende øjne, da jeg var blevet undfanget. Lige indtil det gik op for ham, at det var neglestrengen, der dinglede mellem mine ben...
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1974

Indlægaf lillebjoern » 9. nov 2015, 19:43

Jeg var plangt - virkelig planlagt. Min mor havde mistet mange børn før hun fik mine storebrødre, og mistede så en del børn igen indtil hun blev gravid med mig. Jeg blev født naturligt, og det gik vist ret hurtigt.

Da resten af familien skulle hente mig (altså min far og mine brødre), sagde min bror at jeg da var ret sød. Da min mor så tog mig med i liften, udbryder min bror, "Skal hun også med hjem?????? :shock: "
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
missme
Kort karma: 10
Likede indlæg: 110

Indlægaf missme » 9. nov 2015, 21:07

Min far havde landbrug da de ventede mig. Da dagen kom, og min mor vækkede ham, og sagde at han skulle ringe til sygehuset, der ringede han derop og bad om at tale med dyrlægen :lol2: Min mor arbejde på det sygehus, og var vist temmelig pinlig

Jeg ved HELDIGVIS ikke noget om undfangelsen :8: Jeg kom vist med storken :fløjt:
1

Tilbage til "Livets forhold"