Ilder som kæledyr?

Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3305

Ilder som kæledyr?

Indlægaf Hunkat » 16. sep 2015, 10:00

Jeg går lidt med en drøm om at få en ilder som kæledyr.

Mit problem er at jeg reelt ikke ved ret meget om hvordan man holder en ilder. Jeg kan selvfølgelig læse mig til ting som burstørrelse osv. men jeg føler ikke rigtig det dækker mine spørgsmål.

Jeg har altid haft kat og den type legesyge og hyggevæsen tiltaler mig klart. Der er også nogle pladshensyn som ville være nemmere at opfylde med et mindre dyr tænker jeg.
Jeg håber der er nogle kloge ilder-ejere som kan fortælle lidt om deres første ilder? Går man til en dyrehandler? Avler? Hvor meget skal man ilder-sikre sit hjem? Hvordan ved man overhovedet om det er det rigtige dyr for en?
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1150
Likede indlæg: 6748

Re: Ilder som kæledyr?

Indlægaf Wizzze » 17. sep 2015, 20:33

Hunkat skrev:Jeg går lidt med en drøm om at få en ilder som kæledyr.

Mit problem er at jeg reelt ikke ved ret meget om hvordan man holder en ilder. Jeg kan selvfølgelig læse mig til ting som burstørrelse osv. men jeg føler ikke rigtig det dækker mine spørgsmål.

Jeg har altid haft kat og den type legesyge og hyggevæsen tiltaler mig klart. Der er også nogle pladshensyn som ville være nemmere at opfylde med et mindre dyr tænker jeg.
Jeg håber der er nogle kloge ilder-ejere som kan fortælle lidt om deres første ilder? Går man til en dyrehandler? Avler? Hvor meget skal man ilder-sikre sit hjem? Hvordan ved man overhovedet om det er det rigtige dyr for en?

Var det ikke Pocketkitten på den gamle debat som havde kæle-ildere? :gruble:
Måske nogen kender hende eller kan skabe kontakt, jeg ved ikke om hun stadig er aktiv inde på jubii ??
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 251
Likede indlæg: 4147

Indlægaf Persnikedy » 17. sep 2015, 20:43

Jeg har haft 3 ildere i alt, skønne dyr, du skal dog være opmærksom på at de er knap så meget hyggevæsner som hundehvalpe med adhd. De kræver meget i aktivering (gerne +3 timer om dagen) men de er virkelig skønne væsner.

Kig gerne forbi http://ilder.dk/ (dansk ilderforening) og se hvornår de har udstilling næste gang.

Eller http://ferretopia.eu/index.php?PHPSESSI ... tion=forum og hør nogle af medlemmerne om der er nogle i dit område der gerne vil have dig på besøg så du kan se dyerne (det gør de gerne) eller kan kommer med som gæst på næste kom-sammen.

Begge steder vil du møde mange som virkelig kender de her små tæppehajer i dybten. Og De snakker gerne meget om dem. Ilder milijøet er ikke så stort så dem der er i det kæmper en brav kamp for at folk ved hvad de går ind til når de anskaffer sig de her små skønheder, både på godt og ondt, for at søger for at dyrene ikke ender som gentagende formidlings dyr. Men de er åbne og klar til spørgsmål.
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 251
Likede indlæg: 4147

Indlægaf Persnikedy » 17. sep 2015, 20:46

Og hvis du har nogle spørgsmål, så kom endelig med dem
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 17. sep 2015, 20:47

Jeg fik lov til at holde en tæve for nogle uger siden.
Mit tøj måtte til vask med det samme, lugten var meget gennemtrængende.
0

Tilbage til "Kæledyr"