Ja Ja, det er meget godt alt sammen, men hvad koster slikket

Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4508

Re: Ja Ja, det er meget godt alt sammen, men hvad koster slikket

Indlægaf Akehurst2 » 14. aug 2015, 20:02

Jeg foretrækker Grand - der kan man købe dødgode kager med ind :ivrig:

Men ellers spiser jeg sjældent slik i biografen. Sker det, køber jeg det i deres butik, mest fordi, det så er efter pludselig indskydelse. Har ikke lagt mærke til skilte med at medbragt slik frabedes, men jeg ville i givet fald respektere det. Deres biks, deres regler.
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1265

Indlægaf Thestral » 15. aug 2015, 15:55

Jeg køber som regel en dunk vand og en pose guldkarameller og det er det. Jeg bliver afsindig tørstig af popcorn og cola så det går jeg en bue udenom
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3083

Indlægaf Rakel » 15. aug 2015, 17:07

dykkersild skrev:I de to biografer hvor jeg har min gang - står der begge steder skilte: ingen medbragt slik og drikkevarer. Vores lokale biograf hænger i en tynd tråd og de er direkte afhængige af, at gæsterne også køber slik/drikke for at generere et overskud. Det honorerer jeg, da jeg sætter pris på vores egen lille charmerende biograf.

Jer der tager slik med hjemmefra - er det ok med de biografer I besøger - eller vælger I at ignorere reglen? Hvis I blev afsløret og bedt om at lade være - hvordan ville I så reagere? Det skete i vores lokale biograf og det kom der en masse læserbreve ud af.

Kommer i høj grad an på, om de sælger slik og drikkevarer til en fornuftig pris eller ej. Simpelthen. Jeg vil ikke betale overpris ala 100%.

Vores lille lokale bio har ret lave billetpriser (vel ca 25/30 kr under giganternes pris) gode slikpriser og man kan få et glas vin. Når vi en sjælden gang kommer der, så køber vi også slik og drikkevarer i biografen.

Palads/Cinemaxx/Odeon og lign store biografer vi oftest bruger lider vist ikke nødt på overskud.
1
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3083

Indlægaf Rakel » 15. aug 2015, 17:11

I øvrigt så kan jeg ikke se, hvordan det skulle blive opdaget i biografens mørke, at man selv medbringer. Jeg har ikke tjekket diverse skilte, hvor vi kommer.
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 715
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6807

Indlægaf Daine » 22. aug 2015, 22:09

Jeg spiser aldrig slik i biografen, så det dilemma slipper jeg fint udenom. Men jeg elsker popcorn og selvom jeg har lovet mig selv ikke at købe noget, så ender det alligevel altid med at jeg køber en gang popcorn ... bare duften når man træder ind i biografen :love:
Typisk køber jeg en menu, så der også er sodavand med, men jeg har flere gange overvejet at smugle en cola med ind i tasken i stedet for. Jeg har bare svært ved at få mig selv til det, for de skilter fint med at man ikke må :genert:
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 387
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3813

Indlægaf Delfin » 22. aug 2015, 22:21

Jeg er hamrene ligeglad, hvad man må eller ikke må, så længe priserne er skyhøje.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9139

Indlægaf Fru Sunshine » 22. aug 2015, 22:24

Popcorn og sodavand er obligatorisk, selv om jeg er godt træt af, at man i Aalborg BioCity har skiftet Coca Cola Light ud med det elendige bras til Zero.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2064

Indlægaf Tibbler » 22. aug 2015, 23:14

Jeg vælger biograf efter deres popcorn. I cinemaxx er det dødkedelige tørre popcorn, og i cinecity er de rigtig gode (århusbiografer)
En biograftur med kedelige popcorn er ikke noget ved.

Jeg vælger altid popcorn og sodavand - ingen slik.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4269

Indlægaf Rapfisk » 23. aug 2015, 20:45

MasterCard har et tilbud hvor man, hvis man bruger kortet til at købe billet til en mandagsforestilling i Nordisk Film Biografer, kan få en lille cola (400 ml!) og popcorn for 10 kr.

Død over folk, der har frugt og grøntsager, der knaser, med. Selv forsøger jeg at vænne mig af med vanen. Man KAN jo godt gå 2-3 timer uden at kyle noget i munden, men ellers medbringer jeg som regel chokolade eller vingummier.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3266

Indlægaf Hunkat » 24. aug 2015, 06:25

Slowpoke skrev:Jeg slæber slik med fra den lokale slikpusher. Det koster halvdelen og så har han et større udvalg af ALT. Det minder mig da om, at jeg skal ud at tjekke den nye bif i Fields ud. Atmos lyd og andet lir... er der noget der er værd at se?

Jeg så Pixels i Fields og jeg må indrømme at den biograf ligger langt nede af min liste. I trådens ånd så var slikudvalget simpelthen skammeligt! Kæmpe kiosk, minimalt udvalg. Og man kan ikke få friske popcorn, de står i et skab og venter gudved hvor længe.

Generelt tager jeg slik med hjemmefra men køber sodavand (nogle gange, hvis jeg er faldet over en interessant dåsesodavand så tager jeg den med) på stedet. Sodavand skal være kold og 'frisk'. Slik er slik.
Jeg synes generelt slikket er for dyrt, op til 20 kr per 100 g. Der er ikke noget at sige til at folk smugler ind når man allerede har betalt 170 kr (Imax billet) og så skal lægge 100 mere per person for slik sodavand og popcorn.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 24. aug 2015, 07:27

Delfin skrev:Jeg er hamrene ligeglad, hvad man må eller ikke må, så længe priserne er skyhøje.

Sådan har jeg det også med cocktailbarer. Over 100 kr. for en cocktail - hvad ligner det? Derfor har jeg altid min egen cocktail med i tasken.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2093

Indlægaf Danseprinsesse » 24. aug 2015, 10:15

Jeg elsker at gå i biografen og gør det ofte. Popcorn er altid en del af oplevelsen, nogle gange også slik - det køber vi i biografen. For mig er det ikke anderledes end at gå ud og spise, der giver jeg også 40,- for en sodavand, selvom jeg kunne have købt en i Fakta for en 10'er.
Vi ved, hvad en biograftur koster os og vurderer, at det er pengene værd.
Der er i øvrigt intet som biografpopcorn. De bedste jeg har fået er i Kolding, det er ikke min yndlingsbiograf, men deres popcorn trækker dem godt op!
1
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 387
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3813

Indlægaf Delfin » 24. aug 2015, 11:11

Akehurst2 skrev:
Delfin skrev:Jeg er hamrene ligeglad, hvad man må eller ikke må, så længe priserne er skyhøje.

Sådan har jeg det også med cocktailbarer. Over 100 kr. for en cocktail - hvad ligner det? Derfor har jeg altid min egen cocktail med i tasken.

Jeg betaler ikke 100 kr for en drink, derfor bliver jeg væk, eftersom ideen med en cocktailbar er drinks og samvær.
På baren køber jeg en drink og en stol - hvis jeg da ikke får lov at stå op med min latterligt dyre 100 kroners drink i hånden.
Jeg køber et sæde og en film i biografen, mens slikket er en eventualitet. Resultatet af opretholdelse af et forbud vil bare være intet slik, så de vil under ingen omstændigheder komme til at tjene på mit slikkøb.
0
14 11 14 :banan:
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 24. aug 2015, 11:22

Delfin skrev:
Akehurst2 skrev:

Jeg betaler ikke 100 kr for en drink, derfor bliver jeg væk, eftersom ideen med en cocktailbar er drinks og samvær.
På baren køber jeg en drink og en stol - hvis jeg da ikke får lov at stå op med min latterligt dyre 100 kroners drink i hånden.
Jeg køber et sæde og en film i biografen, mens slikket er en eventualitet. Resultatet af opretholdelse af et forbud vil bare være intet slik, så de vil under ingen omstændigheder komme til at tjene på mit slikkøb.

Biografen er jo nødt til at erkende, at det sagtens kan være, de ikke får solgt mere slik med et forbud, for som du skriver er slikket jo ikke en forudsætning. Men de vil nok få solgt mere end hvis folk må tage med ind udefra.

Jeg synes, det er helt rimeligt, at biografer laver deres regler som de vil. Så må man vælge om man gider besøge dem - ikke om man vil overholde reglerne.

I øvrigt synes jeg, folk skal erindre, at der snydes rigtig meget med slik, når de synes, at biografernes priser er for høje: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... 042520.ece
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3266

Indlægaf Hunkat » 24. aug 2015, 11:40

Akehurst2 skrev:
Delfin skrev:
Akehurst2 skrev:

Biografen er jo nødt til at erkende, at det sagtens kan være, de ikke får solgt mere slik med et forbud, for som du skriver er slikket jo ikke en forudsætning. Men de vil nok få solgt mere end hvis folk må tage med ind udefra.

Jeg synes, det er helt rimeligt, at biografer laver deres regler som de vil. Så må man vælge om man gider besøge dem - ikke om man vil overholde reglerne.

I øvrigt synes jeg, folk skal erindre, at der snydes rigtig meget med slik, når de synes, at biografernes priser er for høje: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... 042520.ece

Vi kan hurtigt blive enige om at der er meget snyd med slik, og 3 kr per 100g er urelasistisk lavt.
Jeg mener at have læst at hvis skat og moms er betalt så ligger den mindst mulige pris på 8-9 kr. per 100g. Så har biografen vist også fået dækket udgifterne og lidt til når de tager 16-20 kr per 100g.

Ikke for at opfordre til at snyde, jeg synes bare det er at gå lovligt meget i den anden grøft når man f.eks. også kender avancen for sodanvand så går de nok ikke nedenom og hjem lige foreløbig. Hvis man tager 80-100% i overpris så lugter folk lunten på et tidspunkt og smyger sig udenom.
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast

Tilbage til "Film og TV"