Ja Ja, det er meget godt alt sammen, men hvad koster slikket

Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4514

Re: Ja Ja, det er meget godt alt sammen, men hvad koster slikket

Indlægaf Akehurst2 » 24. aug 2015, 11:44

Hunkat skrev:Vi kan hurtigt blive enige om at der er meget snyd med slik, og 3 kr per 100g er urelasistisk lavt.
Jeg mener at have læst at hvis skat og moms er betalt så ligger den mindst mulige pris på 8-9 kr. per 100g. Så har biografen vist også fået dækket udgifterne og lidt til når de tager 16-20 kr per 100g.

Ikke for at opfordre til at snyde, jeg synes bare det er at gå lovligt meget i den anden grøft når man f.eks. også kender avancen for sodanvand så går de nok ikke nedenom og hjem lige foreløbig. Hvis man tager 80-100% i overpris så lugter folk lunten på et tidspunkt og smyger sig udenom.

Jeg tror bare mest, jeg tænker, at hvis man ikke gider betale, så lad dog være. Som rapfisk skriver, så kan man jo godt lade være med at hælde i kæften i de 2-3 timer.

Avancen på vin og sodavand på en restaurant er også tårnhøj. Det må man så leve med eller drikke vand.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 389
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3847

Indlægaf Delfin » 24. aug 2015, 13:02

Hunkat skrev:
Akehurst2 skrev:
Delfin skrev:
Akehurst2 skrev:
Delfin skrev:Jeg er hamrene ligeglad, hvad man må eller ikke må, så længe priserne er skyhøje.

Sådan har jeg det også med cocktailbarer. Over 100 kr. for en cocktail - hvad ligner det? Derfor har jeg altid min egen cocktail med i tasken.

Jeg betaler ikke 100 kr for en drink, derfor bliver jeg væk, eftersom ideen med en cocktailbar er drinks og samvær.
På baren køber jeg en drink og en stol - hvis jeg da ikke får lov at stå op med min latterligt dyre 100 kroners drink i hånden.
Jeg køber et sæde og en film i biografen, mens slikket er en eventualitet. Resultatet af opretholdelse af et forbud vil bare være intet slik, så de vil under ingen omstændigheder komme til at tjene på mit slikkøb.

Biografen er jo nødt til at erkende, at det sagtens kan være, de ikke får solgt mere slik med et forbud, for som du skriver er slikket jo ikke en forudsætning. Men de vil nok få solgt mere end hvis folk må tage med ind udefra.

Jeg synes, det er helt rimeligt, at biografer laver deres regler som de vil. Så må man vælge om man gider besøge dem - ikke om man vil overholde reglerne.

I øvrigt synes jeg, folk skal erindre, at der snydes rigtig meget med slik, når de synes, at biografernes priser er for høje: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... 042520.ece

Vi kan hurtigt blive enige om at der er meget snyd med slik, og 3 kr per 100g er urelasistisk lavt.
Jeg mener at have læst at hvis skat og moms er betalt så ligger den mindst mulige pris på 8-9 kr. per 100g. Så har biografen vist også fået dækket udgifterne og lidt til når de tager 16-20 kr per 100g.

Ikke for at opfordre til at snyde, jeg synes bare det er at gå lovligt meget i den anden grøft når man f.eks. også kender avancen for sodanvand så går de nok ikke nedenom og hjem lige foreløbig. Hvis man tager 80-100% i overpris så lugter folk lunten på et tidspunkt og smyger sig udenom.

Det er nok ikke helt skævt. Min lokale Kvickly sælger tag-selv-slik til, hvis jeg husker rigtigt, 6,95 om fredagen og 9,95 ugens øvrige dage, der kunne jeg godt forestille mig, at fredagsprisen læner sig op ad lavest mulige pris.

Vores lokale biograf kæmper lidt mod de store biografer i Kbh. De har indset, at det er tåbeligt at forsøge at konkurrere med kiosken med det billige slik på den anden side af vejen, så de har valgt kun at have et minimalt udvalg af færdigpakket slik i billetsalget, men satser ellers ikke på sliksalg, og der er selvfølgelig heller ikke noget forbud med at medbringe selv.
0
14 11 14 :banan:
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4514

Indlægaf Akehurst2 » 24. aug 2015, 13:04

Delfin skrev:Det er nok ikke helt skævt. Min lokale Kvickly sælger tag-selv-slik til, hvis jeg husker rigtigt, 6,95 om fredagen og 9,95 ugens øvrige dage, der kunne jeg godt forestille mig, at fredagsprisen læner sig op ad lavest mulige pris.

Men Kvickly har jo en større varemængde at fordele "tabet" på - de bruger formentlig det billige fredagsslik til at lokke kunder til butikken, som så køber noget andet også. Så kan man ikke helt udlede, hvor billigt slik reelt kan sælges lovligt.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 389
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3847

Indlægaf Delfin » 24. aug 2015, 13:16

Akehurst2 skrev:
Delfin skrev:Det er nok ikke helt skævt. Min lokale Kvickly sælger tag-selv-slik til, hvis jeg husker rigtigt, 6,95 om fredagen og 9,95 ugens øvrige dage, der kunne jeg godt forestille mig, at fredagsprisen læner sig op ad lavest mulige pris.

Men Kvickly har jo en større varemængde at fordele "tabet" på - de bruger formentlig det billige fredagsslik til at lokke kunder til butikken, som så køber noget andet også. Så kan man ikke helt udlede, hvor billigt slik reelt kan sælges lovligt.

Nej, det er klart, at de også har andre parametre at skrue på. Det med salg er jo en stort psykologisk puslespil, men jeg tror alligevel ikke, det er helt skævt. Det må der jo findes noget dokumentation for, men jeg er lidt for doven til at søge. Det er heller ikke så vigtigt i denne sammenhæng om smertegrænsen hedder 7 eller 10 kr, vi skan vel nok blive enige om, at biograferne ligger skyhøjt over den grænse?
Lå de tættere på "normalprisen", solgte de måske mere af det og tjente det samme, men om det regnestykke så går op, er absolut uden dokumentation og muligvis/sandsynligvis også forkert.
1
14 11 14 :banan:
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3087

Indlægaf Rakel » 24. aug 2015, 16:15

Akehurst2 skrev:

Der er da masser af butikker, der sælger slik/sodavand til priser under biografen. Langt under biografens pris.

Jeg var for nyligt på Fisketorvet og der er der da fint med både supermarkedudvalg og kiosk ved siden af biografen. Helt lovligt så vidt jeg kan bedømme da.

Jeg kan sagtens leve med lidt højere priser i biografens kiosk, men ikke 'tag-røven-på-kunderne-pris'.
1
MitBrugernavnHer
Kort karma: 0
Likede indlæg: 22

Indlægaf MitBrugernavnHer » 27. aug 2015, 12:26

Jeg bruger mest Cinemaxx på Fisketorvet når jeg skal i biffen.

Køber stort set altid sodavand og en ordentlig spand popcorn når jeg er i biffen. Men må indrømme at jeg er temmelig skuffet over Cinemaxx' popcorn. Når jeg betaler overpriser for et produkt, så skal det s'gu også være i orden. Biografer har altid kunne finde ud af at have en popcorn maskine der lavede friske popcorn. Men i Cinemaxx betaler man overpriser for nogle elendige præfabrikerede opvarmede lorte popcorn. Hver gange jeg sidder og skovler disse bløde gummiagtige discount popcorn i munden under filmen, beslutter jeg mig for at det er sidste gang jeg har købt popcorn i Cinemaxx. Men næste gang jeg er i biffen falder jeg i og køber alligevel en spand popcorn, for det hører sig jo til når man er i biffen.

Var i sidste uge forbi og prøve den nye biograf i Fields, og kan konstatere at de også er gå over til sådanne nogle præfabrikerede elendige popcorn.

Så overvejer kraftigt at skifte til bland selv slik, i stedet for popcorn. Men så bliver det købt hjemmefra og smuglet ind. Ikke at jeg har lyst til at støtte de lyssky kiosker hvor priserne afspejler at der nødvendigvis må blive fusket med skatter og afgifter. Jeg synes ca. 10 kr. pr. 100 gram er passende, og det betaler jeg gerne. Men de horrible priser biograferne tager for bland selv slik, det vil jeg ikke betale.
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8461

Indlægaf 2SHY » 1. sep 2015, 08:59

Skal jeg havd popcorn så køber jeg det i biografen. Det samme hvis jeg vil have en is en sjælden gang. Men jeg nægter at købe slik og drikkevarer i biografen og især ikke når der ligger en Spar med fint udvalg og ofte fine tilbud på etagen nedenunder.

Jeg er endnu ikke blevet taget og hvis jeg blev ville jeg bede om at få det tilbage efter filmen. Så har jeg ikke spist medbragt slik under filmen
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:

Tilbage til "Film og TV"