Når naboen larmer

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1269

Når naboen larmer

Indlægaf Thestral » 17. sep 2015, 06:18

Ja jeg vidste ikke lige hvad jeg ellers skulle kalde overskriften, men min nabo larmer. Nærmere beskrevet råber han. Nat og dag. Som regel er det af katten som miaver eller går i vejen. Andre gange råber han at hans mange fugle skal holde kæft og at han ikke kan holde dem ud. Det værste er når han råber ad sin far.

Det er oprindeligt hans forældres rækkehus men da de blev syge flyttede han ind og tog sig af dem. Moren døde for en del år tilbage og siden da er det gået stødt ned ad bakke. Ikke kun for faren men for hele husholdningen. Han er frustreret og det forstår jeg egentlig godt. Faren skider af og til i bukserne hvilket udløser råben i en uendelighed, at han ikke kan holde det ud mere og at han ikke vil mere. Som regel kommer søsteren så forbi og de skændes bravt og så går det lidt over igen lige til næste gang der sker noget han ikke kan håndtere. For en måneds tid siden gik det helt galt. Jeg ved ikke lige hvad der udløste det men først på aftenen råbte og skreg han at han ikke orkede mere. Man kan svagt høre at faren mumler noget og så råber sønnen endnu mere. Pludselig lyder det som om han smider med noget som så går i stykker og han rusker i et møbel der unægteligt lyder som farens seng (han er sengeliggende) og det lyder som om han har fat i faren også (han jamrer sig) Det står på det meste af aftenen med råben og skænderier.

I nat har han teet sig som en gal. Jeg er vågnet en 7-8 gange i løbet af natten fordi han har råbt og skændtes med sin far. Det er ikke til at holde ud mere og jeg aner virkelig ikke hvem jeg skal have fat i. Jeg har her til morgen skrevet en klage til boligforeningen vedr. støj og råben om natten men hvem skal egentlig tage sig af det sociale. De har tydeligvis et problem, som nok ikke bliver bedre af at sønnen også drikker en del. Han falder jævnligt over flaskerne i køkkenet og jeg kan næsten hver dag høre ham kaste op (toilettet støder op til min stue og det er meget lydt)

Gode råd modtages med kyshånd. Det er udelukket at kontakte manden selv da han er ret agressiv. Jeg har talt med min varmemester på et tidligere tidspunkt og han frarådede at man tog direkte kontakt.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5876

Re: Når naboen larmer

Indlægaf Dikus » 17. sep 2015, 06:22

Ring til kommunen og bed om at tale med en socialrådgiver. Husk, at manden har ret til at se, hvad baggrunden for deres henvendelse er... Så hvis du fortæller noget, hvor det er tydeligt, hvor du bor, eller dit navn - så har han mulighed for at identificere dig.

Og så... :ae: Det lyder virkeligt ubehageligt
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10180

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. sep 2015, 06:38

Jeg ville tage udgangspunkt i faderens situation, da det på mig virker mystisk, at en sengeliggende mand ingen hjælp udefra modtager, når sønnen tydeligvis ikke kan magte opgaven. Det må skyldes, tænker jeg, at sønnen ikke ønsker, at nogen skal se, hvordan hjemmets tilstand er, og som du beskriver faderens vilkår, er han de facto spærret inde i sit eget lort.

Jeg ville ringe til socialforvaltningens hovednummer og kort skitsere, at jeg kendte til en ældre medborger, der muligvis bliver vanrøgtet i sit hjem, og ingen hjælp udefra modtager, og så se hvem, jeg blev stillet om til.
7
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 17. sep 2015, 06:49

Der har været hjemmehjælp men iflg. en anden nabo i blokken overfor (sladdertanten) har han meldt dem fra og bestilt hjælp udefra som kommer og "gør rent" og jeg har set dem komme og gå. Jeg tænker bare at han er flink og rar når de er der og så bryder helvede løs når de er kørt igen.

Jeg er ikke skide vild med at han ved hvem jeg er. Som det er nu kan vi gå forbi hinanden uden at hilse og det passer mig fint at han ikke rigtig bemærker mig.
0
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 17. sep 2015, 06:51

Ninjawho skrev:Åh, det lyder godt nok slemt.

Jeg har selv på et tidspunkt haft problemer med en larmende, aggressiv nabo, så jeg ved hvor stressende og ubehagelig det kan føles. Man skal føle sig tryg i sit eget hjem.

Jeg ville prøve og tage kontakt til kommunen. De må vide om faren er visiteret til noget hjemmehjælp. Hvis han ikke allerede er det, så er det nok på tide.
Selvom manden er ubehagelig, så ville jeg også sende en klage til boligselskabet. De må jo have en politik om larm, og den skal overholdes. Er dit hus det eneste som støder op til hans hus eller er der også naboer til den anden side? For så ville jeg prøve og tale med dem.
Jeg har engang talt med naboen til den anden side men deres køkken støder op til hans stue og de lukker døren så de sagde at de ikke rigtig hørte ham, så tvivler på at de hører ham nu.
0
Jeg har nået den alder,
Undtagelsen
Kort karma: 26
Likede indlæg: 258

Indlægaf Undtagelsen » 17. sep 2015, 08:04

Ved sådan en nat som i nat, hvor det ovenikøbet lyder som om han er fysisk overfor faren, ville jeg ringe til politiet og anmelde husspektakler.
Det kan du gøre anonymt.

Jeg ved det ikke, men har politiet mon ikke pligt til at melde videre til de sociale myndigheder, hvis de ser hvor grelt det står til?
6
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 17. sep 2015, 08:37

Det lyder godt nok ubehageligt! :ae:

Jeg ville ringe til politiet hvis det sker igen.
Der er husspektakel, og mon ikke han vågner lidt op hvis der pludselig står to, store betjente.

Ellers ville jeg tage kontakt til distriktspsykiatrien.
Sønnen lyder meget psykisk presset og ustabil.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3426

Indlægaf HappyPaww » 17. sep 2015, 08:58

Ja jeg synes altså at det lyder som en politisag...
0
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 17. sep 2015, 09:28

Nogen gange står det kun på i 5 minutter eller noget og så er det ovre igen. Andre gange som i nat er det helt fra om eftermiddagen dagen før og så hele natten. Så hvis jeg ringer til politiet og det så er ovre på 5 minutter, når de ikke engang herud inden det hele er slut igen.

Lige nu er der meget stille. Jeg forestiller mig at alle parter sover for kan ikke engang høre tv'et som plejer at køre
0
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 23. sep 2015, 08:20

Opdatering: Jeg har idag taget kontakt til det hjemmeservice bureau der kommer ved min nabo og fortalt dem om hvad jeg hører. Hende jeg talte med ville bringe det videre til sin leder, men vidste ikke om det var nok til en indberetning.
1
Jeg har nået den alder,

Tilbage til "Livets forhold"