Indsamlinger/donering (Insp af Bonnies Pølsevogn).

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3890

Re: Indsamlinger/donering (Insp af Bonnies Pølsevogn).

Indlægaf Delfin » 17. sep 2015, 23:50

Jeg har ingen holdning til Bonnie, da jeg ikke har set programmet.

Mht til donationer er det for mit vedkommende meget forskelligt og svingende, hvor meget og hvornår jeg giver noget. Det er noget, jeg beslutter fra gang til gang. I det små kan det være lidt håndører til en hjemløs eller et tryk på pant-knappen, og jeg er medlem af et par foreninger. Det hænder at jeg giver ved døren, og i en periode støttede jeg via private kanaler i Sierra Leone.

Senest lagde jeg mit restlager af hygiejne-halløj til flygtningeindsamlingen på kbh hovedbanegård. Om de nogensinde når frem til en syrisk kvinde, eller en anden render af med det, ved jeg ikke, men i det mindste bliver det brugt i stedet for at ryge i skraldespanden.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10290

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. sep 2015, 14:34

Jeg kunne ikke finde på at støtte den nævnte indsamling eller noget, der minder om. Det skyldes, at jeg anser den slags velgørenhed for en misforståelse. At købe en pølsevogn er en optimering, og i modsætning til middelklassen er udsatte mennesker som Bonnie sjældent så priviligerede, at en optimering kan forandre deres liv. I hvert fald ikke permanent.
Havde temaet i stedet været at bringe lidt lys og glæde ind i Bonnies og hendes families liv, var det muligt, at jeg havde støttet op om initiativet, fordi en sådan målsætning havde vist, at initiativtagerne var bevidst om egne begrænsninger.
Alternativ kunne en dokumentar som den om Bonnie inspirere mig til at yde en økonomisk håndsrækning til fx. Reden, hvor jeg ville vide, at mine penge ville blive administreret af fagfolk og også komme ukendte prostituerede til gode.
Jeg har det generelt svært med "Kendt fra TV!"-labelet, når det gælder velgørenhed, hvilket ikke er en kritik af Bonnie.

Jeg donerer kun penge til organisationer og komitébårne initiativer, og så støtter jeg enkeltpersoner med "naturalier".
3
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 113
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 763

Indlægaf HappyQ » 18. sep 2015, 17:42

Jeg så heller ikke, der var en indsamling til Bonnie, jeg giver til Røde Kors, Hus forbi og kræftens bekæmpelse.
Jeg vil give til indsamlingen på søndag, jeg er også med i foreningen Hjemløsningen i Helsingør.
Vi gav 5 sække tøj da modtagecentret åbnede i det lukkede hospital.
Af private indsamlinger har jeg givet til en familie, der mistede deres lille pige i august.
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1640

Indlægaf dykkersild » 20. sep 2015, 20:25

Apropos indsamlinger - så glæder det mig usigeligt, at se hvor mange der vælger at donerer i aften til DR/TV2 indsamling til flygtninge i og omkring Syrien via 12 organisationer. Tak for det til jer der støtter - det glæder mig mere end I aner.
1
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1316

Indlægaf hotlips » 20. sep 2015, 22:53

Jeg gav gerne til Bonnie,også selvom pølsevognen sikkert er utopi,hun har brug for et break hvis hun skal have noget som helst håb om at blive et helt menneske der kan yde noget som helst igen,men jeg donerede ikke fordi jeg havde besluttet at give til indsamlingen iaften,og så mange penge har jeg ikke til den slags som enlig mor på førtidspension.

Generelt er der jo mange gode sager,havde jeg millioner delte jeg gerne ud,men som det er giver jeg lidt når jeg synes vi har til det,som regel frelsens hær,men det sker også andre får,spejderne her samler ind til loppemarked,brøndby IF fik 3 sække babytøjudstyr da de samlede ind i sidste uge til et hold flygtninge de har taget under vingerne.

Det er småtingsafdelingen,men det er noget jeg går op i.
2
Brugeravatar
Willow
Kort karma: 2
Likede indlæg: 77

Indlægaf Willow » 21. sep 2015, 21:38

Akehurst2 skrev:Generelt vil jeg helst donere til organisationer. Jeg har mest tillid til, at store professionelle organisationer får noget konkret ud af pengene.

Det kræver selvfølgelig, at det så rent faktisk er professionelt og veldrevent, hvilket der jo ikke er garanti for, men man kan da læse regnskaber og årsberetninger, så man kan danne sig et indtryk af, hvor meget de fx bruger til administration og hvilke projekter, de gennemfører.

Tænk jeg har det lige omvendt. Efter selv at have arbejdet for en større organisation og haft lidt indblik i andre, donere jeg mest til enkelte gode (imo) formål. Min tillid til de større organisationer og deres motivation er ikke så god.

Mht. Pølsevognen så har jeg ikke selv kunne doneret men jeg synes det er aldeles pisse skønt at hun får muligheden (uanset om hun klare den eller ej). Hendes beretning gjorde ondt i mig og jeg foragter alle de kommentarer jeg så der prøvede at udstille hende som en millionær der scorede kassen på hendes liv. Sygt man kan se på hende og så sige sådan imo.

Jeg begriber simpelthen ikke hvorfor folk får så ondt i røven over hvad andre som privat personer donere deres penge til. Det er skuda dejligt at folk tænker på andre uanset om jeg så ind imellem er nok så uenig i deres vurdering af sagen de donere til.

Jeg duer slet ikke til alle de bemærkninger hvor folk der synes de skal sidder og gøre sig til dommer over hvem der fortjener ANDRES penge. De kan jo bare selv donere til det de synes. På mig virker det umodent og "livs-bittert-offerrolle-jeg-vil-altid-have-min-vilje" agtigt.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3581

Indlægaf Lemonella » 22. sep 2015, 05:44

Jeg blander mig ikke i, hvad andre donerer til. Jeg selv, donerer til Mødrehjælpen. Julemærkehjemmene og Hus forbi. Det er sådan nogenlunde, hvad min økonomi kan bære.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 299
Likede indlæg: 3033

Indlægaf vibbsen » 22. sep 2015, 06:07

DetSorteCirkus skrev:Jeg kunne ikke finde på at støtte den nævnte indsamling eller noget, der minder om. Det skyldes, at jeg anser den slags velgørenhed for en misforståelse. At købe en pølsevogn er en optimering, og i modsætning til middelklassen er udsatte mennesker som Bonnie sjældent så priviligerede, at en optimering kan forandre deres liv. I hvert fald ikke permanent.
Havde temaet i stedet været at bringe lidt lys og glæde ind i Bonnies og hendes families liv, var det muligt, at jeg havde støttet op om initiativet, fordi en sådan målsætning havde vist, at initiativtagerne var bevidst om egne begrænsninger.
Alternativ kunne en dokumentar som den om Bonnie inspirere mig til at yde en økonomisk håndsrækning til fx. Reden, hvor jeg ville vide, at mine penge ville blive administreret af fagfolk og også komme ukendte prostituerede til gode.
Jeg har det generelt svært med "Kendt fra TV!"-labelet, når det gælder velgørenhed, hvilket ikke er en kritik af Bonnie.

Jeg donerer kun penge til organisationer og komitébårne initiativer, og så støtter jeg enkeltpersoner med "naturalier".

This....Jeg så programmet om Bonnie og sad tilbage med et stort hul i maven....Men at tro at man kan "redde Bonnie" ved at hjælpe hende med at købe en pølsevogn er efter min mening en misforståelse som beror på at der tages udgangspunkt i et normalt menneske med normale ressourcer. Istedet for at se på hvad Bonnie reelt er. At drive selvstændig forretning i fødevarebranchen er sgu ikke for pattebørn.....Heller ikke selvom det ser sådan ud....Det kræver overblik og overskud....2 ting som jeg har svært ved at forbinde med Bonnie. At man har betalt skat af de penge man har tjent som luder altså ikke det samme som at man kan navigerer i alle de regler der gælder i fødevarebranchen.

Når det er sagt så donerer jeg ikke penge til enkeltpersoner. Men kun organisationer og komitebårne initiativer.
2
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO

Tilbage til "Livets forhold"