Menstruationskop - erfaringer?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf avdotja » 3. dec 2015, 17:33

Jeg er overrasket over at læse hvor ofte I andre tømmer jeres. Jeg har et par dage hvor jeg tømmer den en, måske to, gange i døgnet og så lader jeg den ellers gladeligt sidde i flere dage i træk i resten af perioden.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2708

Indlægaf Urtekussen » 3. dec 2015, 17:41

Jeg har stadig ikke haft anledning til at prøve min :sur:
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2283

Indlægaf Studsgaard » 3. dec 2015, 20:31

avdotja skrev:Jeg er overrasket over at læse hvor ofte I andre tømmer jeres. Jeg har et par dage hvor jeg tømmer den en, måske to, gange i døgnet og så lader jeg den ellers gladeligt sidde i flere dage i træk i resten af perioden.

Jeg mener man skal tømme den mindst hver 12-16 time (det er så længe siden jeg fik min og læste "brugsvejledningen" ) men mener der er noget med du ikke må lade den side i flere dage uden at tømme den og udløse vacummet.

Det tog også lige mig et par perioder inden jeg fandt ud af at få den til at side helt rigtigt.
Men nu elsker jeg den og går aldrig tilbage til hverken bind eller tampax.
Jeg bruger også min når vi er ude at bade m.m.

Med henblik på det med at tømme den i et offentligt toilet, samt vaske den. Så tømmer man den jo i wc'et (og jeg selv tører den lige med papir) så det er meget begrænset hvad blod man risikere kommer på de offentlige vaske. Jeg tænker faktisk der kommer meget andet der er mere ulækkert i de vaske.
1
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 3. dec 2015, 22:10

Urtekussen skrev:Jeg har stadig ikke haft anledning til at prøve min :sur:

Lucky bastard!

.... Jeg kan i øvrigt stadig ikke få min op. Den er bare alt for stor selvom jeg har født 2 gange OG er 30 år. Hvad sker der lige? Jeg har også altid haft svært ved at få tamponer op
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3769

Indlægaf Sophaya » 3. dec 2015, 22:36

HappyHippo skrev:
Lucky bastard!

.... Jeg kan i øvrigt stadig ikke få min op. Den er bare alt for stor selvom jeg har født 2 gange OG er 30 år. Hvad sker der lige? Jeg har også altid haft svært ved at få tamponer op

Jeg opgav at bruge den fordi jeg havde samme problem- fik jeg endelig kæmpet den op gjorde det bare så ondt. Også selvom den kom helt op at sidde rigtigt og det var den mindste størrelse. Jeg droppede projektet - der var ikke ubehaget værd.
0
x
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 20. dec 2015, 08:24

^ jeg havde også problemer med at få den op de første mange gange, men for mig virkede push-down-fold. Jeg kan bestemt ikke have fingre med op sammen med koppen.

Der er flere forskellige metoder til at folde koppen, så google det (og få en endnu mere fucked up søgegistorik :-D). Måske det bare er én af de andre, der virker for dig.
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Garfield

Indlægaf Garfield » 20. dec 2015, 23:50

Allmost_Famous skrev:
Garfield skrev:^ jeg havde også problemer med at få den op de første mange gange, men for mig virkede push-down-fold. Jeg kan bestemt ikke have fingre med op sammen med koppen.

Der er flere forskellige metoder til at folde koppen, så google det (og få en endnu mere fucked up søgegistorik :-D). Måske det bare er én af de andre, der virker for dig.

Her til aften lykkedes det endelig at få den op. Den kan dog slet ikke folde sig ud af sig selv, så det krævede en del asen og masen, og nogle andre foldeteknikker. Men den sidder der. Det føles dog som om den presser en del ud (mod skedevæggen, ikke udgangen). Skal den det? :gruble:

Hmm. Det tror jeg ikke? Det siger ikke mig noget. Måske andre har nogen erfaringer/input?
0
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 75
Likede indlæg: 482

Indlægaf MissDitte » 21. dec 2015, 07:46

Jeg tror den sidder for langt nede, hvis du kan mærke den presser ud. Når den sidder rigtigt bør du slet ikke kunne mærke den.
0
Brugeravatar
Garfield

Indlægaf Garfield » 21. dec 2015, 10:11

MissDitte skrev:Jeg tror den sidder for langt nede, hvis du kan mærke den presser ud. Når den sidder rigtigt bør du slet ikke kunne mærke den.

Ah ja, det kunne være, det er dét. :gogo:
0
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Tanten » 21. dec 2015, 11:33

avdotja skrev:Jeg er overrasket over at læse hvor ofte I andre tømmer jeres. Jeg har et par dage hvor jeg tømmer den en, måske to, gange i døgnet og så lader jeg den ellers gladeligt sidde i flere dage i træk i resten af perioden.

Det lyder umiddelbart risikabelt at lade den sidde flere dage i træk pga. risiko for toksisk shock syndrom https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme- ... ndrom-tss/
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2283

Indlægaf Studsgaard » 21. dec 2015, 12:30

Garfield skrev:
Allmost_Famous skrev:
Garfield skrev:^ jeg havde også problemer med at få den op de første mange gange, men for mig virkede push-down-fold. Jeg kan bestemt ikke have fingre med op sammen med koppen.

Her til aften lykkedes det endelig at få den op. Den kan dog slet ikke folde sig ud af sig selv, så det krævede en del asen og masen, og nogle andre foldeteknikker. Men den sidder der. Det føles dog som om den presser en del ud (mod skedevæggen, ikke udgangen). Skal den det? :gruble:

Hmm. Det tror jeg ikke? Det siger ikke mig noget. Måske andre har nogen erfaringer/input?

Når min sider rigtigt kan jeg ikke mærke den(glemmer den faktisk nogle dage) men jeg kan både komme til at få den skubbet for langt op (av siger jeg bare) og den kan være for langt ude, men syntes faktisk den skal være relativt langt ude for den slutter tæt og sider så jeg ikke mærker den. De første mange gange fik jeg den m
Bakset alt for lang ind, det var ganske ubehageligt.

Og et tip er at klippe noget af "stilken" af.
Jeg har klippet hele stilken af min, for ellers stikker den lidt ud, og det er ikke rart.
Jeg syntes alligevel ikke stilken kan bruges til noget, for når koppen skal ud, bliver jeg nød til at få brudt vacumet først, hvis jeg bare hiver i stilken så er det ubehageligt og ret svært at få den ud.
0
Brugeravatar
Garfield

Indlægaf Garfield » 21. dec 2015, 12:45

Studsgaard skrev:
Når min sider rigtigt kan jeg ikke mærke den(glemmer den faktisk nogle dage) men jeg kan både komme til at få den skubbet for langt op (av siger jeg bare) og den kan være for langt ude, men syntes faktisk den skal være relativt langt ude for den slutter tæt og sider så jeg ikke mærker den. De første mange gange fik jeg den m
Bakset alt for lang ind, det var ganske ubehageligt.

Og et tip er at klippe noget af "stilken" af.
Jeg har klippet hele stilken af min, for ellers stikker den lidt ud, og det er ikke rart.
Jeg syntes alligevel ikke stilken kan bruges til noget, for når koppen skal ud, bliver jeg nød til at få brudt vacumet først, hvis jeg bare hiver i stilken så er det ubehageligt og ret svært at få den ud.

Jeg har ikke klippet stilken af og hvis jeg gjorde, så ved jeg ikke om jeg kunne få koppen ud... Jeg har så også forringet styrke i mine fingre pga en kronisk sygdom, så hvis mine fingre var normale, var det måske ikke et problem.
0
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 75
Likede indlæg: 482

Indlægaf MissDitte » 21. dec 2015, 12:59

Jeg har klippet en god del af stilken af og det har jeg fortrudt mange mange gange. Det var fordi jeg i starten ikke fik den sat rigtigt, og nu kæmper jeg en lille kamp hver gang den skal ud.
0
Brugeravatar
Garfield

Indlægaf Garfield » 21. dec 2015, 17:03

Allmost_Famous skrev:Jeg har en ring på min kop, og den generer faktisk slet ikke.

Det lykkedes mig med noget besvær, at få den sat op i aftes. Da jeg tog koppen ud i morgen, opdagede jeg, at den slet ikke havde været foldet ud. Det troede jeg ellers, den var. Jeg fatter det ikke.

Det oplevede jeg nogle gange i starten - altså, at den ikke foldede sig ordentligt ud. Indimellem fungerede den alligevel efter hensigten. Indimellem betød det, at der løb en lille smule blod ved siden af, så jeg har ofte også trusseindlæg på.
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2860

Indlægaf JoyNips » 21. dec 2015, 18:54

Jeg elsker min kop. Intet mindre! Jeg har en meluna i lilla med ring i stedet for stilk. Jeg har aldrig haft problemer med den, det tog mig lige et par forsøg at få den i første gange, men så har det også bare fungeret siden og jeg har brugt den i et års tid nu.
Jeg bruger i øvrigt den sidste af de måder at holde den på, som hun viser her: http://youtu.be/IRGqVH1cJ6k

Jeg smider i øvrigt bare min kop i opvaskeren efter menstruation.
0

Tilbage til "Helbred"