Menstruationskop - erfaringer?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Tanten » 22. dec 2015, 10:28

JoyNips skrev:
avdotja skrev:
Tanten skrev:
avdotja skrev:Jeg er overrasket over at læse hvor ofte I andre tømmer jeres. Jeg har et par dage hvor jeg tømmer den en, måske to, gange i døgnet og så lader jeg den ellers gladeligt sidde i flere dage i træk i resten af perioden.

Det lyder umiddelbart risikabelt at lade den sidde flere dage i træk pga. risiko for toksisk shock syndrom https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme- ... ndrom-tss/

Men det går på tamponer. Det er ikke helt klart for mig hvordan TSS opstår, men tænker her at det spiller ind at en tampon har en snor udenfor skedemiljøet og suger til sig - modsat en gummikop som bare sidder der? Jeg tænker en kop minder mere om en p-ring som jo sidder der i 3 uger ad gangen

Jeg har læst lidt op på TSS og kop, og der har aldrig været et tilfælde af TSS ved brug af kop. Men det er jo selvfølgelig ikke det samme, som at det aldrig kan opstå... De bakterier, som kan give TSS er helt almindelige bakterier, der findes på huden og slimhinder (staph. aureus og strep. pyogenes). Men 70-80 % af alle udvikler antistoffer mod TSST-1 i løbet af teenageårene og 90-95 % ved 40-års alderen. Så risikoen for TSS er ret lav, hvis man har overlevet sine teenageår...

Ja, det har I nok ret i. Jeg synes bare, det lød som virkeligt længe at have noget blod "stående" ved kropstemperatur.
0
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 22. dec 2015, 19:49

Tanten skrev:...

Ja, det har I nok ret i. Jeg synes bare, det lød som virkeligt længe at have noget blod "stående" ved kropstemperatur.

Ork det er da ingenting - det meste af mit blod "står" (heldigvis!) en hel del længere tid ved kropstemperatur :P
0
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2713

Indlægaf Urtekussen » 6. jan 2016, 22:01

Gæt hvem der endelig har fået mulighed for at prøve sin kop! :banan:
1
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 6. jan 2016, 22:13

Årh, hvor fedt A_F! Jeg har ikke gidet bøvle med det, men måske jeg skal tage kampen op.

Jer der har svært ved at få den op: Har I bagudvendt livmoderhals? Jeg tænker det måske kan have noget med det at gøre...
0
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1018

Indlægaf JessicaD » 6. jan 2016, 22:16

Det kan altså heller ikke anbefales at prøve, når man er udenfor blødningsperioden. Jeg tror slet ikke, at jeg ville kunne få min op i de uger. Det må da gøre vanvittigt ondt, med mindre man selvf. brugte glidecreme eller lign. :D

Jeg har en del mere besvær med min nye, som er i hårdere materiale end den gamle, som var meget blød. Den er meget sværere at folde sig ud, men jeg ved ikke lige, hvad jeg skal gøre ved det. Det måske bare tilvænning. :)
0
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 6. jan 2016, 22:34

Allmost_Famous skrev:
HappyHippo skrev:Årh, hvor fedt A_F! Jeg har ikke gidet bøvle med det, men måske jeg skal tage kampen op.

Jer der har svært ved at få den op: Har I bagudvendt livmoderhals? Jeg tænker det måske kan have noget med det at gøre...

Aner det ikke. Jeg kan kun bruge én bestemt foldeteknik, ellers kan jeg simpelthen ikke få den sat op. Det kræver lidt manipulation at få den foldet ud, men med den metode, lykkes det altså. Jeg er SÅ glad for at jeg prøvede igen. Min sidste menstruation var den mest behagelige, jeg nogensinde mindes at have haft. Jeg bløder som en halalslagtet ko, og har voldsomt mange smerter, så når noget hjælper bare en lille smule, er det skønt!

Hvilken foldeteknik er det? Jeg synes det er så irriterende at bøvle med.
0
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 7. jan 2016, 00:46

Allmost_Famous skrev:
HappyHippo skrev:

Den her:
(Når den så er indført, skal den der lille fold poppes op med en finger. Det kræver lidt, men det er til at hitte ud af på den måde, synes jeg)

https://www.youtube.com/watch?v=em-giyVUp08

Øj, den foldemetode ser smart ud. Den prøver jeg nok næste gang. :gogo:
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Urtekussen

Indlægaf Urtekussen » 7. jan 2016, 10:06

Jeg er allerede fan!
0
200 kg i bænkpres?
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2933

Indlægaf JoyNips » 7. jan 2016, 10:17

Allmost_Famous skrev:
HappyHippo skrev:

Den her:
(Når den så er indført, skal den der lille fold poppes op med en finger. Det kræver lidt, men det er til at hitte ud af på den måde, synes jeg)

Det er også den, jeg bruger, men jeg skal ikke poppe folden op, det går af sig selv. Måske er det fordi min kop er relativt hård og derfor nemt folder ud af sig selv?
0
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 7. jan 2016, 15:24

Der er et tilbud på downtown, hvis I kan se gennem fingre med "Når du har gæster fra gæster Rødby”. :-D

https://www.downtown.dk/spotvarer/deals/131615
0
Brugeravatar
Urtekussen

Indlægaf Urtekussen » 7. jan 2016, 17:23

Jeg har en diva cup. Jeg tror den er relativt hård, men synes faktisk det fungerer!
0
200 kg i bænkpres?
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8508

Indlægaf 2SHY » 7. jan 2016, 17:26

Jeg købte engang en billig en i netto og den var SÅ blød så jeg måtte opgive at få den til at fungere. Så for mig er det åbenbart lettere med en hård model

Jeg faldt i øvrigt over den her video med en hulens masse menstruationskopper

0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2933

Indlægaf JoyNips » 7. jan 2016, 18:42

Allmost_Famous skrev:
JoyNips skrev:
Allmost_Famous skrev:
HappyHippo skrev:

Den her:

Det er også den, jeg bruger, men jeg skal ikke poppe folden op, det går af sig selv. Måske er det fordi min kop er relativt hård og derfor nemt folder ud af sig selv?

Hvilken kop har du? Min er vist en almindelig Me Luna. Men der skal altså mingeleres for at få den poppet op. Den er nok mere blød end din. Kan du også bruge andre foldeteknikker, eller kun den der?

Jeg mener også at min er en meluna. Jeg bruger kun den der labia fold, ellers er koppen for stor til at komme ind.
0
Nephentes
Kort karma: 5
Likede indlæg: 24

Indlægaf Nephentes » 10. jan 2016, 23:40

Jeg har været glad bruger af min Diva-cup i en del år efterhånden, men er nu blevet opmærksom på at der rent faktisk findes flere forskellige slags mentruationskopper, og det giver mig da håb for:

Jeg bløder virkelig voldsomt, vi snakker om at jeg må tømme en gang i timen på 2.dagen (undskyld detaljen), dvs. jeg er bundet til huset på 2. dagen, og jeg er nødt til at bruge natbind sammen med koppen, og alligevel ender det hele i et blodbad fra tid til anden.

Jeg tåler ikke hormorner, og hormonspiral er udelukket. Jeg er sterilliseret og har PCO.

Er der mon nogen af jer der har prøvet nogen af de store mestruationskopper der er på markedet? Hvor er man sikker på at få et godt produkt? Kom gerne med anbefalinger.
0
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1018

Indlægaf JessicaD » 12. jan 2016, 20:23

Nephentes skrev:Jeg har været glad bruger af min Diva-cup i en del år efterhånden, men er nu blevet opmærksom på at der rent faktisk findes flere forskellige slags mentruationskopper, og det giver mig da håb for:

Jeg bløder virkelig voldsomt, vi snakker om at jeg må tømme en gang i timen på 2.dagen (undskyld detaljen), dvs. jeg er bundet til huset på 2. dagen, og jeg er nødt til at bruge natbind sammen med koppen, og alligevel ender det hele i et blodbad fra tid til anden.

Jeg tåler ikke hormorner, og hormonspiral er udelukket. Jeg er sterilliseret og har PCO.

Er der mon nogen af jer der har prøvet nogen af de store mestruationskopper der er på markedet? Hvor er man sikker på at få et godt produkt? Kom gerne med anbefalinger.

Hvilken str. og mærke har du nu?
1

Tilbage til "Helbred"