Menstruationskop - erfaringer?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5993

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf LadyFox » 11. feb 2016, 15:39

Guldlok skrev:
Jeg har set apotekerne sælger nogen, ved ikke hvilken dog.

Organicup kan købes i helsekost - evt bestilles via helsam.dk og så hentes i din lokale, hvis der er en :) Det kan du se på hjemmesiden.

Jeg må kigge på apoteket :) Det er helt det med at låne et kort jeg ikke rigtig gider, så jeg tror ikke helsam.dk hjælper så meget :)

Torn skrev:
De har dem i Matas' webshop, så måske også i butikkerne?

Jeg har indimellem set dem i Netto - kan ikke huske mærket, men de var til gengæld billige! Sådan, 30 kr-agtigt.

Tak. Jeg må kigge i Matas og Netto.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Medd
Kort karma: 8
Likede indlæg: 73

Indlægaf Medd » 23. feb 2016, 12:37

Guldlok skrev:
Allmost_Famous skrev:
Guldlok skrev:
Guldlok skrev:Har nogen af jer erfaringer med organicup ?

https://www.organicup.eu/da/

Jeg spørger lige igen :genert:

Min bedste veninde bruger den der. Jeg kan godt spørge ind til den - hvad vil du vide? :)

Jamen mest bare om den er hård eller blød eller hvordan. Jeg er helt ny i det med kop, men jeg har simpelthen så mange problemer med bind :tie: (for slet ikke at tale om, hvor besværligt det nogle gange er at finde dem uden parfume eller anden besynderlig tilsætning).
Så faldt jeg bare over OrganiCup på helsam.dk.

Jeg tænker jeg nok skal have model b, til kvinder der har født.

Jeg bruger Organicup. Den lille til personer under 30. Den er ret blød! Jeg synes det er dejligt, men det kan være en smule sværere at få den til at folde sig ud, fordi den jo nemmere bøjer når den er blød.
Jeg prøvede at købe et andet mærke (jeg mener det var Meluna, men er ikke helt sikker) og jeg synes den var alt for hård. Så jeg købte en Organicup mere i stedet.
Jeg synes den sidder bedre når den er blød, og samtidig er den meget nemmere at få ud. Den anden jeg købte gav mig smerter, når jeg tog den ud, fordi den var fuldt åben og pressede udad ved skedeåbningen. Nogengange så meget at jeg flækkede :tie:
Men det kommer nok også an på hvordan man er bygget og om man er stor eller lille dernede.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5993

Indlægaf LadyFox » 23. feb 2016, 14:27

Jeg har købt en billlig-billig en på Ebay, som jeg ikke har tænkt mig at bruge til hverdag eller noget, jeg stoler ikke rigtig på hvad de putter i deres billige lort i kina, men jeg tænkte at så kunne jeg lige fornemme om jeg overhovedet ville kunne få sådan en til at sidde ordenligt inden jeg købte en.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2712

Indlægaf Urtekussen » 4. mar 2016, 19:53

Jeg tænker det er lidt som en tampon! Jo højere op jo bedre.
Jeg kan mærke den, når den snart skal tømmes, og "tynger".
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3724

Indlægaf Novella » 5. mar 2016, 08:10

Guldlok skrev:Den er da svær at få til at sidde, så den ikke kan mærkes? :genert:

Har I klippet stilken til?

Jeg har klippet stilken helt af. Jeg kan fint få koppen ud alligevel, og stilken irriterede mig helt vildt.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4281

Indlægaf Rapfisk » 5. mar 2016, 08:58

Jeg har lige købt min første i anledning af, at jeg snart skal på badeferie, og jeg er fan! Jeg har aldrig kunnet finde ud af tamponer, men denne her kunne jeg godt vænne mig til. Det kan jeg også blive nødt til, for min kunne også godt komme længere op, end jeg selv satte den :deer: , og nu er jeg ikke sikker på, jeg kan få den ud :panik:
Senest rettet af Rapfisk 5. mar 2016, 12:11, rettet i alt 1 gang.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2913

Indlægaf JoyNips » 5. mar 2016, 09:36

Rapfisk skrev:Jeg har lige købt min første i anledning af, at jeg snart skal på badeferie, og jeg er fan! Jeg har aldrig Kunnet finde ud af tamponer, men denne her kunne jeg godt vænne mig til. Det kan jeg også blive nødt til, for min kunne også godt komme længere op, end jeg selv satte den :deer: , og nu er jeg ikke sikker på, jeg kan få den ud :panik:

Når du skal have den ud, så sæt dig på toilettet og pres som om du skulle lave stort. Så kommer den lidt ned og er til at få fat i.
3
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Kort karma: 4
Likede indlæg: 38

Indlægaf Dublin-mudslide » 5. mar 2016, 19:01

Rapfisk skrev:Jeg har lige købt min første i anledning af, at jeg snart skal på badeferie, og jeg er fan! Jeg har aldrig kunnet finde ud af tamponer, men denne her kunne jeg godt vænne mig til. Det kan jeg også blive nødt til, for min kunne også godt komme længere op, end jeg selv satte den :deer: , og nu er jeg ikke sikker på, jeg kan få den ud :panik:

Hvis du presser alt hvad du kan - lidt som, når man føder (hvis di har prøvet det), så virker det :)
3
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 5. mar 2016, 19:21

JoyNips skrev:Når du skal have den ud, så sæt dig på toilettet og pres som om du skulle lave stort. Så kommer den lidt ned og er til at få fat i.

Dublin-mudslide skrev:Hvis du presser alt hvad du kan - lidt som, når man føder (hvis di har prøvet det), så virker det :)

Tusind tak for rådene, begge to! Det endte heldigvis med at lykkes :sol:
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 44
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 946

Indlægaf Miss_no_More » 6. mar 2016, 17:30

Jeg har en Divacup og har også klippet lidt af stilken. Nu synes jeg næsten ikke, jeg mærker den.

Dog får jeg de første par dage lidt smerter i maven, hvilket jo selvfølgelig er helt normalt i forbindelse med mens. Men det føltes nærmest som om, den var for stor at have indeni? Som om den trykkede på maven indefra :tie:
De efterfølgende dage er det dog ikke så slemt, så prøver igen næste cyklus. Måske er det bare indbildning :gruble:
0
HYTTEOST SAVES THE DAY :slem:
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 7. mar 2016, 22:25

Hvad siger monopolet? Jeg satte koppen i kl ca. 18. Tømme nu eller i morgen ca. kl 8? Der er rigelig plads i den, så det handler udelukkende om hygiejne.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9656

Indlægaf kidkomb » 8. mar 2016, 04:21

Jeg har læst 12 timer flere steder (altså producenternes egne sider)
Jeg ville ikke selv have issues over at lade den sidde så længe en gang imellem. Men ikke hver gang.
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
123million
Kort karma: 5
Likede indlæg: 45

Indlægaf 123million » 8. mar 2016, 08:53

Jeg har nogle gange min siddende i op til 12 timer fordi jeg bløder meget lidt. Men normalt så tømmer og rengør jeg den, hver gang jeg har været på toilettet for at tisse, når nu jeg alligevel sidder der.
1
Brugeravatar
Sukisaki
Kort karma: 32
Likede indlæg: 503

Indlægaf Sukisaki » 10. mar 2016, 08:43

Jeg har haft min et par måneder nu.
Har fået ok styr på at få den op, men synes stadig at det er lidt svært at få den ud igen. Hvad for en stilling bruger I?
Jeg plejer at have den ene fod på toilettet, men det er som om mine fingre er lidt for korte, og det tager lang tid at få fat.
0
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 10. mar 2016, 10:11

Jeg plejer at sidde på hug, alternativt på toilettet. Der oplever jeg, at koppen er længst nede.
0

Tilbage til "Helbred"