Menstruationskop - erfaringer?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 486
Likede indlæg: 5518

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Novella » 29. aug 2016, 02:35

Jeg har klippet stilken af og skal jo så have fat længere oppe, og det er der nogen, som finder klamt. Jeg er ligeglad, men går til gengæld ret meget op at vaske hænder, inden jeg rører ved den. Jeg må dog sige, at det er lidt besværligt med lange negle, men er det ikke mest en teknik, der skal læres, ligesom at tage kontaktlinser ud?
0
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 80
Likede indlæg: 506

Indlægaf MissDitte » 29. aug 2016, 06:31

Jeg har lange negle og det er uproblematisk for mig.
Jeg har flere kopper og på min første klippede jeg af stilken inden jeg var helt fortrolig med koppen, hvilket gjorde, at jeg kom til at klippe lidt for meget af, og den er lidt svær at få fat i.
Hvis du har haft den i et par måneder synes jeg du skal klippe lidt af stilken - de ER jo ret lange. Hvis den er helt ny, så giv det lige lidt tid, så du er sikker på at finde den korrekte længde :)
0
Grissebassen
Kort karma: 56
Likede indlæg: 809

Indlægaf Grissebassen » 1. aug 2017, 20:18

Hvordan er det med spiral og kop? Jeg har spiral, men overvejer kraftigt at købe en kop.
0
Allmost_Famous
Kort karma: 148
Likede indlæg: 3029

Indlægaf Allmost_Famous » 1. aug 2017, 20:31

Grissebassen skrev:Hvordan er det med spiral og kop? Jeg har spiral, men overvejer kraftigt at købe en kop.

Det frarådes på grund af det vakuum, koppen danner.
2
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
Brugeravatar
Crookshanks
Kort karma: 192
Likede indlæg: 858

Indlægaf Crookshanks » 7. aug 2017, 15:56

Jeg har købt en Organicup i dag, og har nu forsøgt flere gange og sætte den op, men jeg kan ikke rigtig få den på plads og synes det gør ondt.

Hvor meget mærker i undertrykket? Er det fordi jeg ikke har fået den ordentlig på plads at det gør så ondt?

Hvor mange forsøg tog det jer førend i fandt ud af at sætte den korrekt op?
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 86
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 2139

Indlægaf Miss_no_More » 7. aug 2017, 16:05

Crookshanks skrev:Jeg har købt en Organicup i dag, og har nu forsøgt flere gange og sætte den op, men jeg kan ikke rigtig få den på plads og synes det gør ondt.

Hvor meget mærker i undertrykket? Er det fordi jeg ikke har fået den ordentlig på plads at det gør så ondt?

Jeg skiftede fra Divacup til Organicup, fordi den er blødere i det. Det gør dog, at den er sværere at få til at folde sig ud, synes jeg. Er det dét, der også driller dig? Jeg sætter den op, helst siddende på toilettet og så drejer jeg den et par omgange og så plejer den at folde sig ud.
Jeg synes ikke, den generer eller gør ondt, men jeg skal tisse lidt oftere med cup oppe. Sikkert fordi den trykker på noget.
0
HYTTEOST SAVES THE DAY :slem:
Brugeravatar
Miss_no_More

Indlægaf Miss_no_More » 7. aug 2017, 16:06

Men har du mens nu, eller forsøger du bare at teste den? For sidst i mensen, hvor jeg ikke bløder så meget, er den sværere at få til at sidde rigtigt.
0
Brugeravatar
Crookshanks

Indlægaf Crookshanks » 7. aug 2017, 16:14

Miss_no_More skrev:
Crookshanks skrev:Jeg har købt en Organicup i dag, og har nu forsøgt flere gange og sætte den op, men jeg kan ikke rigtig få den på plads og synes det gør ondt.

Jeg skiftede fra Divacup til Organicup, fordi den er blødere i det. Det gør dog, at den er sværere at få til at folde sig ud, synes jeg. Er det dét, der også driller dig? Jeg sætter den op, helst siddende på toilettet og så drejer jeg den et par omgange og så plejer den at folde sig ud.
Jeg synes ikke, den generer eller gør ondt, men jeg skal tisse lidt oftere med cup oppe. Sikkert fordi den trykker på noget.

Det er vist en blanding af forkert placering og manglende udfoldning der driller mest.

Jeg skal have min mens nu. Det er ikke startet endnu, men det kommer her en af dagene, så jeg ville lige teste.
Tror jeg venter med at prøve igen indtil det er rigtig gået igang...
0
Brugeravatar
Miss_no_More

Indlægaf Miss_no_More » 7. aug 2017, 16:48

Crookshanks skrev:Det er vist en blanding af forkert placering og manglende udfoldning der driller mest.

Jeg skal have min mens nu. Det er ikke startet endnu, men det kommer her en af dagene, så jeg ville lige teste.

God idé :) Man kan også søge på forskellige teknikker på YouTube.

Her er bl.a en der foreslår at fugte koppen inden brug. Det har jeg aldrig gjort, men måske det virker. Jeg bruger C-metoden.

1
Brugeravatar
Ellin
Kort karma: 51
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 897

Indlægaf Ellin » 7. aug 2017, 17:04

Miss_no_More skrev:Men har du mens nu, eller forsøger du bare at teste den? For sidst i mensen, hvor jeg ikke bløder så meget, er den sværere at få til at sidde rigtigt.

Jeg oplever det samme.
1
I wish that I could be like the cool kids
'Cause all the cool kids, they seem to fit in
I wish that I could be like the cool kids
Like the cool kids
avdotja
Kort karma: 118
Likede indlæg: 1934

Indlægaf avdotja » 7. aug 2017, 19:02

Crookshanks skrev:
Miss_no_More skrev:

Det er vist en blanding af forkert placering og manglende udfoldning der driller mest.

:8: Jeg er super glad for min kop, men det der ville jeg godt nok aldrig kaste mig ud i. Jeg synes det kan være træls nok at få den op efter et bad hvor der ikke længere er noget"smørelse" :gruble:

Der gik i øvrigt et stykke tid, før jeg blev helt fortrolig med min og synes stadigvæk ikke det er en fest at sætte den op/tage den ud. Men når det er overstået (og jeg skifter MAX en gang om dagen, ofte lader jeg den sidde i 2 dage), er det så meget mere behageligt end alternativerne :)

Jeg har i øvrigt en lille mooncup og har klippet noget af stilken af, da den irriterede.
0
avdotja
Kort karma: 118
Likede indlæg: 1934

Indlægaf avdotja » 7. aug 2017, 19:16

Når jeg engang skal have skiftet ud (gør I andre egentlig det?) regner jeg med at det skal være en ruby cup. Jeg har stor sympati for deres projekt (som er at hjælpe fattige kvinder i u-lande. Hvis man synes menstruation er træls i sig selv, så tænk på hvordan det er er hvis man ikke har adgang/råd til hygiejneprodukter....), det er stiftet af nogle unge, danske kvinder, det ligner den kop jeg har i forvejen (som jeg er rigtig glad for) OG man kan få en smart rengøringskop med :D

http://www.kopperiet.dk/produkt/ruby-cup/
http://rubycup.com/our-story/
0
Brugeravatar
Crookshanks

Indlægaf Crookshanks » 7. aug 2017, 19:24

avdotja skrev: :8: Jeg er super glad for min kop, men det der ville jeg godt nok aldrig kaste mig ud i. Jeg synes det kan være træls nok at få den op efter et bad hvor der ikke længere er noget"smørelse" :gruble:

Der gik i øvrigt et stykke tid, før jeg blev helt fortrolig med min og synes stadigvæk ikke det er en fest at sætte den op/tage den ud. Men når det er overstået (og jeg skifter MAX en gang om dagen, ofte lader jeg den sidde i 2 dage), er det så meget mere behageligt end alternativerne :)

Jeg har i øvrigt en lille mooncup og har klippet noget af stilken af, da den irriterede.

Tak, det giver lidt mere blod på tanden ( tø hø ) til at prøve igen senere.

Jeg har længe overvejet det her, så jeg må jo bare prøve mig lidt frem.
0
Brugeravatar
Miss_no_More

Indlægaf Miss_no_More » 7. aug 2017, 20:18

avdotja skrev:Når jeg engang skal have skiftet ud (gør I andre egentlig det?) regner jeg med at det skal være en ruby cup. Jeg har stor sympati for deres projekt (som er at hjælpe fattige kvinder i u-lande. Hvis man synes menstruation er træls i sig selv, så tænk på hvordan det er er hvis man ikke har adgang/råd til hygiejneprodukter....), det er stiftet af nogle unge, danske kvinder, det ligner den kop jeg har i forvejen (som jeg er rigtig glad for) OG man kan få en smart rengøringskop med :D

http://www.kopperiet.dk/produkt/ruby-cup/
http://rubycup.com/our-story/

Jeg har kun skiftet én gang, men det var mere fordi, jeg ville prøve en anden slags. De kan jo holde længe, men overvejer godt nok at købe en ny i en farve, da min gennemsigtige har taget meget farve :tie:

Den der rengøringsbeholder er da ellers smart :)
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1607
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 14637

Indlægaf kidkomb » 7. aug 2017, 20:24

Jeg kan stadig ikke forstå, hvordan I kan dreje den rundt :(
Jeg kan overhovedet ikke dreje noget som helst. Og jeg har prøvet 4 forskellige.
Hver gang jeg har mens irriterer det mig at det aldrig lykkedes med koppen.
Øv, hvor er det nederen.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.

Tilbage til "Helbred"