Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 774

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf thomassneum » 21. sep 2015, 13:55

Skumfidusen skrev:Man serverer IKKE hverken lipton eller lignende skod-teer for gæster. Heller ikke selv om man synes den der træ-æske er ååååååå-så-pæææææææææn! Det er elendigt bras og det er ikke bedre værd end at fyre op med i brændeovnen. Køb ordentlig te. Det er billigere og smager bedre. Man serverer heller ikke pulverkaffe for gæster. Med mindre man hader dem og gerne vil have de går igen.

Det skulle lige være for den gode Peter Larsen

Billede
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4273

Indlægaf Flora » 21. sep 2015, 17:31

Humus er stærkt opreklameret. Det smager ikke godt og ser ikke særlig lækkert ud. Og dem der siger det er toplækkert lyver! :sur:
5
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3015

Indlægaf vibbsen » 21. sep 2015, 17:42

Flora skrev:Humus er stærkt opreklameret. Det smager ikke godt og ser ikke særlig lækkert ud. Og dem der siger det er toplækkert lyver! :sur:

Sådan har jeg det med sushi....Rå fisk og klæbrige ris ???? Ikke en delikatesse i Fru Vibbsens verden...Heller ikke selvom man ruller det ind i tang og serverer det med diverse smarte dyppelser....
4
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3015

Indlægaf vibbsen » 21. sep 2015, 17:46

Skumfidusen skrev:Man serverer IKKE hverken lipton eller lignende skod-teer for gæster. Heller ikke selv om man synes den der træ-æske er ååååååå-så-pæææææææææn! Det er elendigt bras og det er ikke bedre værd end at fyre op med i brændeovnen. Køb ordentlig te. Det er billigere og smager bedre. Man serverer heller ikke pulverkaffe for gæster. Med mindre man hader dem og gerne vil have de går igen.

Da vi boede i England begik jeg engang den forbrydelse at serverer noget ordentlig the for mine håndværkere....Det ville de simpelthen ikke drikke...Og jeg endte med at gå om i corner shoppen og købe en pakke PG Tips til dem :badr: Så ville de godt drikke min the....Frække banditter :-D
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1638

Indlægaf dykkersild » 21. sep 2015, 18:53

vibbsen skrev:

Da vi boede i England begik jeg engang den forbrydelse at serverer noget ordentlig the for mine håndværkere....Det ville de simpelthen ikke drikke...Og jeg endte med at gå om i corner shoppen og købe en pakke PG Tips til dem :badr: Så ville de godt drikke min the....Frække banditter :-D

Åh de søde au-pair dage i London. PG-tips og mælk i - hold nu op hvor smagte det grimt.
0
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 23. sep 2015, 08:49

Kartoffel-porre-suppe smager rædselsfuldt. Og nej, jeg skal ikke bare lige prøve din opskrift. Det siger alle, og jeg har spist mig gennem de første 30 opskrifter, og de smager allesammen ulækkert.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4209

Indlægaf Persnikedy » 23. sep 2015, 09:43

Rødkål og asier smager ækelt, og det er også en af dem hvor folk siger "Så skal du prøve min hjemmelavede". De bliver så skuffet hver gang for jeg er åbenbart den eneste der ikke har brudt sig om deres hjemmelavede-efter-mormors-opskirfts asier/rødkål.

(de skal dog alligevel være på julebordet for syns skyld)
2
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9232

Indlægaf Fru Sunshine » 23. sep 2015, 09:46

Rødkål, hvidkål, spidskål - ja bare kål - smager kun godt råt eller camoufleret i en forårsrulle, hvor man ikke kan smage andet end krydderi.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 23. sep 2015, 10:14

Pernille skrev:
Karkluden skrev:Kartoffel-porre-suppe smager rædselsfuldt. Og nej, jeg skal ikke bare lige prøve din opskrift. Det siger alle, og jeg har spist mig gennem de første 30 opskrifter, og de smager allesammen ulækkert.

Folk skal bare stoppe med deres "Så er det fordi du ikke har smagt MIN opskrift".

Luk, blev der sagt. :whip:

Ja, jeg bliver så træt.
Jeg har smagt kartoffelporre-suppe i alle afskygninger. Det smager grimt. Jeg har smagt wok i ALLE afskygninger. Det smager fint, men pissekedeligt. Jeg har smagt flere slags whiskey. Det smager grimt.
Men det er ret svært for folk at acceptere, at noget de godt kan lide, kan smage grimt i andres mund :lol:
0
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 23. sep 2015, 10:50

Pernille skrev:
Karkluden skrev:Kartoffel-porre-suppe smager rædselsfuldt. Og nej, jeg skal ikke bare lige prøve din opskrift. Det siger alle, og jeg har spist mig gennem de første 30 opskrifter, og de smager allesammen ulækkert.

Folk skal bare stoppe med deres "Så er det fordi du ikke har smagt MIN opskrift".

Luk, blev der sagt. :whip:

ARGH. Er i en madgruppe på Facebook. Der diskuteres tunmousse, og fair nok, at nogle kan lide den med smør. Det kan jeg ikke. Så får jeg den igen.. Det er fordi jeg ikke har smagt deres opskrift. Wtf? Så spørger jeg, hvilken hun bruger. Den fra Karoline. Den har jeg smagt adskillige gange, og den er lige ubehagelig i min mund hver gang. Så bliver hun sur, og siger, at jeg jo nok ikke bruger rigtigt smør så. Jamen, jeg laver den jo slet ikke, for jeg kan ikke ldie det, og dem jeg kender, der laver den bruger økologisk biodynamisk ægte smør. For helvede.
Derefter var det, fordi jeg ikke er så vild med smør på brød, at det er fordi jeg ikke har fået det "på ordentligt brød".
Senest rettet af Karkluden 23. sep 2015, 12:18, rettet i alt 1 gang.
4
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1498

Indlægaf Fuck.exe » 23. sep 2015, 11:52

Det er altså ikke pænt at kalde mad for klamt. Og det er ikke kun fordi jeg siger det :)
9
Gulvaber er også mennesker.
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 23. sep 2015, 12:18

Fuck.exe skrev:Det er altså ikke pænt at kalde mad for klamt. Og det er ikke kun fordi jeg siger det :)

Nej, det har du også ret i. Det er ikke pænt. Jeg retter lige ordet. Det er faktisk også noget, jeg normalt afholder mig fra :)
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9232

Indlægaf Fru Sunshine » 23. sep 2015, 12:33

Jeg elsker kartoffelsuppe
Tunmousse skal laves med smør

Og det er et helvede at have enormt sensitive smagsløg (det lyder pænere end at være kræsen), når man så får skudt i skoene at man bare er barnlig eller ikke har smagt det på den "rigtige" måde.
Jeg kan godt respektere at folk kan lide noget andet, end jeg kan, men det er godt nok tit, det ikke gælder den anden vej.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 23. sep 2015, 12:45

Fru Sunshine skrev:Jeg elsker kartoffelsuppe
Tunmousse skal laves med smør

Og det er et helvede at have enormt sensitive smagsløg (det lyder pænere end at være kræsen), når man så får skudt i skoene at man bare er barnlig eller ikke har smagt det på den "rigtige" måde.
Jeg kan godt respektere at folk kan lide noget andet, end jeg kan, men det er godt nok tit, det ikke gælder den anden vej.

Jeg har ikke sensitive smagsløg eller er kræsen, jeg har meget få ting, jeg slet ikke rører (og jeg kan fx godt spise kartoffelsuppe og wok, det er bare ikke med glæde), men jeg forstår virkelig heller ikke den der - "det er, fordi du ikke har smagt det rigtigt". Næh? Når jeg nu faktisk ikke bryder mig om smør i andet end bagværk sådan rigtigt, så giver det vel meget god mening, at jeg ikke kan lide det blandet sammen med fisk osv. Og folk tager det som en personlig fornærmelse, hvis man ikke kan lide noget, de kan lide :lol:
1
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 23. sep 2015, 12:53

I det hele taget skal man passe sin egen tallerken.
På flere planer .
1

Tilbage til "Mad og drikke"