Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9262

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Fru Sunshine » 23. sep 2015, 15:11

Karkluden skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg elsker kartoffelsuppe
Tunmousse skal laves med smør

Og det er et helvede at have enormt sensitive smagsløg (det lyder pænere end at være kræsen), når man så får skudt i skoene at man bare er barnlig eller ikke har smagt det på den "rigtige" måde.
Jeg kan godt respektere at folk kan lide noget andet, end jeg kan, men det er godt nok tit, det ikke gælder den anden vej.

Jeg har ikke sensitive smagsløg eller er kræsen, jeg har meget få ting, jeg slet ikke rører (og jeg kan fx godt spise kartoffelsuppe og wok, det er bare ikke med glæde), men jeg forstår virkelig heller ikke den der - "det er, fordi du ikke har smagt det rigtigt". Næh? Når jeg nu faktisk ikke bryder mig om smør i andet end bagværk sådan rigtigt, så giver det vel meget god mening, at jeg ikke kan lide det blandet sammen med fisk osv. Og folk tager det som en personlig fornærmelse, hvis man ikke kan lide noget, de kan lide :lol:

Jeg tager det kun personligt, når det drejer sig om flødeskum og brunsviger :lol:
Ej, men det er jo rigtigt nok.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 23. sep 2015, 17:32

Fru Sunshine skrev:
Karkluden skrev:

Og det er et helvede at have enormt sensitive smagsløg (det lyder pænere end at være kræsen), når man så får skudt i skoene at man bare er barnlig eller ikke har smagt det på den "rigtige" måde.
Jeg kan godt respektere at folk kan lide noget andet, end jeg kan, men det er godt nok tit, det ikke gælder den anden vej.

Jeg har ikke sensitive smagsløg eller er kræsen, jeg har meget få ting, jeg slet ikke rører (og jeg kan fx godt spise kartoffelsuppe og wok, det er bare ikke med glæde), men jeg forstår virkelig heller ikke den der - "det er, fordi du ikke har smagt det rigtigt". Næh? Når jeg nu faktisk ikke bryder mig om smør i andet end bagværk sådan rigtigt, så giver det vel meget god mening, at jeg ikke kan lide det blandet sammen med fisk osv. Og folk tager det som en personlig fornærmelse, hvis man ikke kan lide noget, de kan lide :lol:

Jeg tager det kun personligt, når det drejer sig om flødeskum og brunsviger :lol:

Altså jeg forstår heller ikke, at nogle ikke kan lide bananer, chokolade eller rosenkål. Men jeg respekterer da, at det kan nogle personer ikke. Hvis de sidder, og gagger, mens jeg spiser det, bliver jeg lidt vredladen (medmindre de har en god undskyldning som kemo-kvalme), men for at jeg ikke lige skal servere dét eller de ytrer, at de ikke bryder sig om det. Så siger jeg sgu da ikke "det er, fordi du ikke har smagt RIGTIG chokolade". :D
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6831

Indlægaf Wizzze » 23. sep 2015, 17:48

Skumfidusen skrev:Hvis man skal lave stegt flæsk med persillesovs er der kun EN rigtig måde at gøre det på. Giv flæsken til hunden. Find på noget andet! Det er en rigtig god opskrift på stegt flæsk. "Uhmn, det her overbrankede stykke svinefedt smager virkelig godt, efter vi erstattede det med en god kotelet og stegte den lige tilpas", vil man så høre rundt omkring bordet.

Du er vist ikke særlig glad for dit pas! ;)
Det er jo nationalretten, det siger Dan selv, bare pas (hø hø) på, de ikke kommer og eskorterer dig til grænsen :devil:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9262

Indlægaf Fru Sunshine » 23. sep 2015, 17:53

Karkluden skrev:
Fru Sunshine skrev:
Karkluden skrev:

Altså jeg forstår heller ikke, at nogle ikke kan lide bananer, chokolade eller rosenkål. Men jeg respekterer da, at det kan nogle personer ikke. Hvis de sidder, og gagger, mens jeg spiser det, bliver jeg lidt vredladen (medmindre de har en god undskyldning som kemo-kvalme), men for at jeg ikke lige skal servere dét eller de ytrer, at de ikke bryder sig om det. Så siger jeg sgu da ikke "det er, fordi du ikke har smagt RIGTIG chokolade". :D

Jeg gav dig også ret.
:kys:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 23. sep 2015, 17:57

Fru Sunshine skrev:
Karkluden skrev:
Fru Sunshine skrev:
Karkluden skrev:

Jeg gav dig også ret.
:kys:

Muligvis er jeg lidt træt efter HIT, og formulerer mig skidt, men det var også ment som "ja, alle andre er nogle idioter, vi to er kloge" :D
1
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3567

Indlægaf Ballademager » 23. sep 2015, 18:07

Stegt flæsk er klamt.

Sorry :genert:
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3567

Indlægaf Ballademager » 23. sep 2015, 19:40

Pernille skrev:
Ballademager skrev:Stegt flæsk er klamt.

Sorry :genert:

Det KAN være lækkert, stegt i ovn, synes jeg. Pandestegt flæsk og lignende, bliver tit overstegt :tie:

Jeg har aldrig fået det, så det smagte godt. Har prøvet både ovn og pande. Sidste gang var det utvivlsomt lavet helt rigtigt, men uheldigvis var det min ovn, det blev lavet i. Beskidt ovn, dårlig smag og frygtelig mavepine hele natten pga fedtindholdet. Ikke lige sagen :tie:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 24. sep 2015, 12:04

Jeg kan sagtens synes, lakrids er lækkert i chokolade og is fx, men hvorfor fanden skal det i ost, kartoffelchip og ketchup?
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10294

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. sep 2015, 12:11

Shortbread er verdens bedste småkage. Punktum. Fact.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 455

Indlægaf Aspargsen » 24. sep 2015, 12:13

Det eneste der skal smage af Lakrids er Lakrids, det skal hverken i Mad, is eller nogen som helst andet
3
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9738

Indlægaf kidkomb » 24. sep 2015, 12:19

Er stegt flæsk ikke bare nylavede flæskesvær, hvor udskæringen er foretaget, med mindre held forståes, af en endnu ukyndig slagtersvend?
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3586

Indlægaf Lemonella » 28. sep 2015, 08:41

kidkomb skrev:Er stegt flæsk ikke bare nylavede flæskesvær, hvor udskæringen er foretaget, med mindre held forståes, af en endnu ukyndig slagtersvend?

Der er kød på stegt flæsk. Mig bekendt er flæskesvær, "huden" plus en smule fedt der er skåret af flæsket.

Jeg laver ikke så tit stegt flæsk, men når jeg gør, bliver det lavet i ovnen. Bagepapir på en rist. Flæsket lægges på og et stykke bagepapir lægges over. Ind i en varm ovn, gerne på middelvarme (160 gr.) og ca. midt i ovnen indtil det meste fedt er smeltet af (sæt en bradepande under). Så skruer man op på 225 gr. og sætter flæsket på øverste rille til sværen er brun og sprød.
Det bedste resultat kommer, når man holder et vågent øje med det og så smager det jo himmelsk. :)
3
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9738

Indlægaf kidkomb » 28. sep 2015, 10:01

Lemonella skrev:
kidkomb skrev:Er stegt flæsk ikke bare nylavede flæskesvær, hvor udskæringen er foretaget, med mindre held forståes, af en endnu ukyndig slagtersvend?

Der er kød på stegt flæsk. Mig bekendt er flæskesvær, "huden" plus en smule fedt der er skåret af flæsket.

Jeg laver ikke så tit stegt flæsk, men når jeg gør, bliver det lavet i ovnen. Bagepapir på en rist. Flæsket lægges på og et stykke bagepapir lægges over. Ind i en varm ovn, gerne på middelvarme (160 gr.) og ca. midt i ovnen indtil det meste fedt er smeltet af (sæt en bradepande under). Så skruer man op på 225 gr. og sætter flæsket på øverste rille til sværen er brun og sprød.
Det bedste resultat kommer, når man holder et vågent øje med det og så smager det jo himmelsk. :)

Præcis. "..udskæringen er foretaget, med mindre held....."
Det var dårligt forsøg på en joke ;)
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 300
Likede indlæg: 3035

Indlægaf vibbsen » 28. sep 2015, 10:15

Lemonella skrev:

Det smager nemlig himmelsk.. :savl: ..Jeg laver dog altid mit på pande, og hvis man ellers holder øje så kan man sagtens lave det både med sprød svær og uden at det bliver overstegt...
1
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3586

Indlægaf Lemonella » 28. sep 2015, 11:00

Altså. Al den snak om flæsk, får mig virkelig i humør til en omgang mormor æbleflæsk. Det er nemlig, i mine øjne, en gudespise.
Eller Jamie Olivers sticky ribs. Hold nu op det smager så englene synger.

Med andre ord. Flæsk er godt. :savl:
5
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Mad og drikke"