Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3567

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Lemonella » 7. okt 2015, 09:25

sigge skrev:Efter min sommerferie på Island er jeg faktisk blevet meget positivt stemt overfor skyr - men det skal være dem med smag (vanille, blåbær el.lign) og ikke naturel. Jeg præsterede faktisk på en af feriedagene at spise skyr til alle 3 hovedmåltider (om aftenen var det dog ikke hovedmåltidet, men en del af desserten).
Men jeg kommer ikke til at erstatte cremefraiche med skyr i f.eks. dressing til coleslaw, tunmousse eller waldorfsalat. Det skal kun spises som morgenmad, dessert eller bruges i opskrifter, som er lavet med skyr som udgangspunkt.

I min verden er det fuldstændigt ligegyldigt, hvad man blander skyr op med. Vanilje, blåbær eller hvidløg. Det kan overhovedet ikke fjerne den grimme syrlige, tørre-agtige smag og fornemmelse man (jeg) får i munden og tro mig, jeg har virkelig prøvet, men det smager bare ikke godt! :badr:
2
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4286

Indlægaf Flora » 7. okt 2015, 09:28

Skyr vanilje :love:
2
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 7. okt 2015, 11:04

Yoghurt skal bare dø. Det smager rædsomt uanset hvilket afskygning, det kommer i.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 106
Likede indlæg: 963

Indlægaf Evapeva » 7. okt 2015, 17:56

Hvis man smider broccolistokken ud, når man har befriet buketterne, er det spild af mad!

Har lige selv opdaget, hvor godt sådan en stokke-lok skåret i skiver og stegt i olie med fx gulerødder smager.... :ivrig:
2
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Evapeva

Indlægaf Evapeva » 7. okt 2015, 17:57

Lemonella skrev:
sigge skrev:Efter min sommerferie på Island er jeg faktisk blevet meget positivt stemt overfor skyr - men det skal være dem med smag (vanille, blåbær el.lign) og ikke naturel. Jeg præsterede faktisk på en af feriedagene at spise skyr til alle 3 hovedmåltider (om aftenen var det dog ikke hovedmåltidet, men en del af desserten).
Men jeg kommer ikke til at erstatte cremefraiche med skyr i f.eks. dressing til coleslaw, tunmousse eller waldorfsalat. Det skal kun spises som morgenmad, dessert eller bruges i opskrifter, som er lavet med skyr som udgangspunkt.

I min verden er det fuldstændigt ligegyldigt, hvad man blander skyr op med. Vanilje, blåbær eller hvidløg. Det kan overhovedet ikke fjerne den grimme syrlige, tørre-agtige smag og fornemmelse man (jeg) får i munden og tro mig, jeg har virkelig prøvet, men det smager bare ikke godt! :badr:

Jeg er heller ikke vild med det, må jeg indrømme. Fraiche 5% derimod - mmmm!
1

Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 7. okt 2015, 20:53

Granatæblekerner smager grimt og føles grimt i munden.
3
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 357
Likede indlæg: 2717

Indlægaf Urtekussen » 7. okt 2015, 20:58

Karkluden skrev:Granatæblekerner smager grimt og føles grimt i munden.

Lidt bussemandskonsistens.
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 8. okt 2015, 06:48

Lemonella skrev:

Jeg kan sagtens følge dig, jeg har det nemlig på samme måde med A38, som efter min smag er så surt og ækelt, at intet kan camouflere smagen.
1
Brugeravatar
Evapeva

Indlægaf Evapeva » 8. okt 2015, 11:53

Urtekussen skrev:

Naarh, mere sådan "så surt at smagsløgene svitses og mundtøjet falder af"-konsistens, synes jeg. :wacko:
0

Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1640

Indlægaf dykkersild » 8. okt 2015, 12:46

Evapeva skrev:
Urtekussen skrev:

Naarh, mere sådan "så surt at smagsløgene svitses og mundtøjet falder af"-konsistens, synes jeg. :wacko:

Jeg tænker mere sådan: hvorfor spise noget som er hårdt som sten - jeg gider det altså ikke.
1
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 6. nov 2015, 21:41

Jeg savner den slags æbleskiver på frost som man kunne købe da jeg var barn.
De havde en hest anden konsistens og udseende end de moderne. Øv. Jeg vil meget hellere have den gamle slags, de var meget bedre, de nye er så smuldrede.
1
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3545

Indlægaf Ballademager » 6. nov 2015, 23:32

Gedeost smager forfærdeligt, uanset hvor fint det er. Det skal ikke i mad :badr:
5
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 12. nov 2015, 23:34

Ostehaps - HAPS.

Babybel - aldeles afskyelige :badr:.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Lækre Arne
Kort karma: 114
Likede indlæg: 703

Indlægaf Lækre Arne » 13. nov 2015, 07:30

ShuruQ skrev:Ostehaps - HAPS.

Helt enig. Babybel er virkelig en fedtet og smagløs ost.
Jeg er stoppet med at købe ostehaps til mine børn, for det ender med at jeg spiser 2/3 af pakken (på en halv time). Så nu må de klare sig med alm ost i blokke :lol:
5
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 13. nov 2015, 08:19

SantasFreakHelper skrev:
ShuruQ skrev:Ostehaps - HAPS.

Helt enig. Babybel er virkelig en fedtet og smagløs ost.
Jeg er stoppet med at købe ostehaps til mine børn, for det ender med at jeg spiser 2/3 af pakken (på en halv time). Så nu må de klare sig med alm ost i blokke :lol:

Min exmand og jeg præsterede også ofte at æde det meste af en pakke når vi købte dem til børnenes madpakker :fløjt:.

Havde ikke smagt Babybel siden for mange år siden. Nakkede 3 styks i går, tog en bid af en, og forsøgte med endnu et bid. Resten og de to andre rød i skraldespanden. Tror mest de smagt af det plastik de var pakket ind i men nu ved jeg da jeg ikke huskede forkert da jeg mente de smage hæsligt :badr:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.

Tilbage til "Mad og drikke"