Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3506

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Lemonella » 15. apr 2016, 08:54

Ketchup er et must på mine brasekartofler med spejlæg eller biksemad med spejlæg. Det smager rigtig dejligt til pomfritter og det klæder en hurtig spagettiret helt fint. :)

I dag kan man købe ketchup med mindre salt og sukker eller man kan gå hele vejen og lave den selv, hvilket jeg sagtens kan finde på.
Man behøver ikke pøse en halv liter på retten, men bare nøjes med nogen klatter hist og her og voila, smagen af maden, er fint fremhævet.

Hvor er jeg dog glad for, at smag og behag ikke er ens. :D
9
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7793

Indlægaf ShuruQ » 15. apr 2016, 08:59

Lemonella skrev:Ketchup er et must på mine brasekartofler med spejlæg eller biksemad med spejlæg. Det smager rigtig dejligt til pomfritter og det klæder en hurtig spagettiret helt fint. :)

I dag kan man købe ketchup med mindre salt og sukker eller man kan gå hele vejen og lave den selv, hvilket jeg sagtens kan finde på.
Man behøver ikke pøse en halv liter på retten, men bare nøjes med nogen klatter hist og her og voila, smagen af maden, er fint fremhævet.

Hvor er jeg dog glad for, at smag og behag ikke er ens. :D

Halleluja! Ja, jeg er også glad for smag og behag ikke er ens.

Tråden her er jo bare lidt til bombastiske udmeldinger - Fordi jeg siger det :P.

Jeg kan spise ketchup til nogle ting, fx en hotdog, brase kartofler og pommes frites, dog som oftest karryketchup eller chiliketchup. Jeg spiste førhen indimellem fusilli (pastaskruer) med ketchup, creme fraiche og jalapeños, det var guf.

Men som udgangspunkt bliver jeg lidt ærgerlig over at have brugt timer i køkkenet på eller anden lækker ret der så druknes i ketchup. Jeg har dog pli nok til ikke at kommentere det, derfor er det fedt at kunne sige det her :gogo:.
Senest rettet af ShuruQ 15. apr 2016, 09:04, rettet i alt 2 gange.
3
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4427

Indlægaf Rosa Espinosa » 15. apr 2016, 09:00

Disse kan sagtens spises bare som slik. Ingen grund til is eller andet tilbehør.

Slet det. De kan sagtens erstatte et helt måltid :D

Billede
9
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Zilla
Kort karma: 2
Likede indlæg: 18

Indlægaf Zilla » 15. apr 2016, 15:09

Rosa Espinosa skrev:Disse kan sagtens spises bare som slik. Ingen grund til is eller andet tilbehør.

Slet det. De kan sagtens erstatte et helt måltid :D

Billede

Det er jeg enig i :).

Desuden kan man ikke servere lagkage for gæster med en pulvervanillecreme.
Den skal laves med æg, mælk, sukker og vanille
0
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1133

Indlægaf zembra1986 » 15. apr 2016, 15:23

Jeg elsker virkelig lakrids, men det hører kun til et sted......

......I lakrids :P
7
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1816

Indlægaf Anilara » 16. apr 2016, 00:56

Hvis man skal have morgenmad med havregryn (som ikke skal være havregrød), så skal det være således; havregryn i dyb tallerken, kakaopulver ovenpå og strøet sukker på toppen af bjerget. Og så sødmælk udover det hele.

Generelt er sødmælk den eneste mælk jeg kan bruge (hvis ikke det skal være frisk fra tanken).

Peberrod, pickles og bladselleri bliver aldrig normal spise. Det er alt for bittert/bedsk.

Kaffe og rødvin bliver aldrig himmelsk, men forbliver maksimalt ok. Desværre.

Frugtmos og alkohol skal aldrig proppes i chokolade! Nøj, hvor er jeg tit blevet skuffet over chokolade, som har camoufleret den slags!

Nødder, kokos, tørret frugt, mandler mv., bliver aldrig en snack... Det er i så fald en røvsyg snack af slagsen.
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7793

Indlægaf ShuruQ » 10. maj 2016, 10:50

Apropos ketchup :-D.

FB_IMG_1462877316147.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af ShuruQ 16. maj 2016, 08:14, rettet i alt 1 gang.
4
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3302

Indlægaf Kommodedyret » 10. maj 2016, 18:01

Jeg fucking elsker hvidløg, og er egentlig ligeglad med om jeg lugter.
8
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5025

Indlægaf Fyrst Eberhard » 13. maj 2016, 10:21

Koldskål kan spises til morgen- middags- og aftensmad, hvis bare man bærer viljen i hjertet.
14
Peace!
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Mani » 13. maj 2016, 16:08

Fyrst Eberhard skrev:Koldskål kan spises til morgen- middags- og aftensmad, hvis bare man bærer viljen i hjertet.

Nej :naughty:
2
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
McFurPants
Kort karma: 6
Likede indlæg: 152

Indlægaf McFurPants » 13. maj 2016, 22:05

ShuruQ skrev:
thomassneum skrev:
ShuruQ skrev:Ris-a-la-mande er ikke rigtig ris-a-la-mande uden hakket mørk chokolade i.

Øllebrød skal være med flødeskum og IKKE røræg.

What... Har da aldrig hørt om de kombinationer, :lol2:

Du skulle prøve med den mørke chokolade. Sådan har vi altid fået det i min familie, jeg er ikke så begejstret for ris-a-la-mande i det hele taget, men hvis det skal være.

Angående røræggene, jeg troede heller ikke på det da en bekendt nævnte det, men det er åbenbart udbredt nogle steder og nogle steder både røræg og flødeskum. Tal lige om SØDT :shock:.

Røræg er da ikke sødt. Tænker du på æggesnaps? Æggesnaps er æggeblomme og sukker pisket sammen til det bliver lyst og luftigt. Røræg er pisket æg med /mælk/fløde/vand, salt og peber, der "steges" på en pande for lav varme mens man rører i det.

Røræg: https://www.google.nl/search?q=r%C3%B8r ... gB&dpr=0.9

EDIT: Så kan jeg lære at læse videre i tråden før jeg svarer. Happypawws kom mig jo i forkøbet og det viste sig at ShuruQ slet ikke tænkte på røræg alligevel :blush:
Senest rettet af McFurPants 13. maj 2016, 22:09, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1498

Indlægaf Fuck.exe » 13. maj 2016, 22:08

McFurPants skrev:
ShuruQ skrev:
thomassneum skrev:
ShuruQ skrev:Ris-a-la-mande er ikke rigtig ris-a-la-mande uden hakket mørk chokolade i.

Du skulle prøve med den mørke chokolade. Sådan har vi altid fået det i min familie, jeg er ikke så begejstret for ris-a-la-mande i det hele taget, men hvis det skal være.

Angående røræggene, jeg troede heller ikke på det da en bekendt nævnte det, men det er åbenbart udbredt nogle steder og nogle steder både røræg og flødeskum. Tal lige om SØDT :shock:.

Røræg er da ikke sødt. Tænker du på æggesnaps? Æggesnaps er æggeblomme og sukker pisket sammen til det bliver lyst og luftigt. Røræg er pisket æg med /mælk/fløde/vand, salt og peber, der "steges" på en pande for lav varme mens man rører i det.

Jeg synes at røræg er sødt. Måske det er mælken der gør det :gruble:
0
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
McFurPants
Kort karma: 6
Likede indlæg: 152

Indlægaf McFurPants » 13. maj 2016, 22:11

Fuck.exe skrev:
McFurPants skrev:
ShuruQ skrev:
thomassneum skrev:

Jeg synes at røræg er sødt. Måske det er mælken der gør det :gruble:

For mig er det en blid ret, men den hører helt klart hjemme i det salte køkken. Jeg ville aldrig servere den som/til/med dessert for eksempel.

Har forresten tilføjet et EDIT til mit oprindelige svar.
1
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 16. maj 2016, 08:06

Der skal sødmælk i frikadeller, ikke Dansk vand. Der skal rasp i frikadeller, ikke mel. :gris:
1
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3506

Indlægaf Lemonella » 16. maj 2016, 14:48

Der skal, hverken mel eller rasp i frikadeller. Der skal havregryn i.
Grøn peber er noget fanden har skabt i vrede. På ostemadder skal der rød, gul eller orange peber.
Kammerjunkere smager overhovedet ikke godt. De er alt for søde. I kærnemælkskoldskål skal der mini fras.
Lakrids i madlavningen, er et dejligt supplement til alle andre krydderier.
Der skal mørk chokolade i chili con carne.
2
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Mad og drikke"