Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11694

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Dirtylittledevil » 17. maj 2016, 22:58

Folk der spiser skyr med tvebakker på, sover også på sømmadrasser om natten.
1
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3524

Indlægaf Lemonella » 18. maj 2016, 03:39

Hakkebøffer skal ikke nødvendigvis gennemsteges. I hvert fald ikke, hvis de skal smage af andet end tørt viskelædersnuller. :)
Champignoner smager af noget. De smager nemlig dejligt. Lige som alle andre svampearter gør. (Altså lige bortset fra badesvampe og min eksmand :D)
Thousand island dressing burde forbydes. Medmindre den er hjemmelavet.
Der må gerne komme mayonnaise i kold kartoffelsalat. Det runder smagen af, på en fin blød og behagelig måde.
7
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2135

Indlægaf sigge » 18. maj 2016, 07:12

Alt hakket kød skal gennemsteges!

Den eneste gang jeg nogensinde har kvindet mig op til at klage over noget mad på en restaurant, var da jeg fik en burger med en hakkebøf, der stadig var lyserød i midten.
1
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5702

Indlægaf Animi » 18. maj 2016, 07:14

hthy skrev:Helt enig i bladselleri,men knoldselleri er helt ok

Knoldselleri :love:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Sjo
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1008

Indlægaf Sjo » 18. maj 2016, 08:20

Novella skrev:
sigge skrev:
kidkomb skrev:Rosiner i suppe?? :shock:

Nogle af mine kolleger har fortalt, at i deres familie er det tradition at få bl.a. rosiner og kogte ris i klar suppe som f.eks. hønsekødssuppe. :shock: :puke:

Yes yes - det gjorde min tidligere svigerfamilie. Der gik en skål rundt med en blanding af revner gulerødder, rosiner og kogte hvide ris. Jeg måtte simpelthen spørge, hvad de forestillede sig, at jeg skulle med det. Men jeg var jo å bar sårn en køvenhavner, ahahaha. Ha. Eh...

Min mosters mand er sønderjyde, der er det tradition, jeg husker med gru hans et-eller-andet fødselsdag, hvor vi fik suppe med ris, gulerødder og rosiner og derefter KOGT culotte i sur-sød sauce og så gul budding med rød sovs. Natmaden var heldigvis snitter.
1
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3423

Indlægaf HappyPaww » 18. maj 2016, 08:42

sigge skrev:Alt hakket kød skal gennemsteges!

Den eneste gang jeg nogensinde har kvindet mig op til at klage over noget mad på en restaurant, var da jeg fik en burger med en hakkebøf, der stadig var lyserød i midten.

Jeg spiser det råt :ivrig:
5
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Likede indlæg: 772

Indlægaf thomassneum » 18. maj 2016, 08:52

Næsten rigtigt. :wink3:

Hurrze skrev:Der skal løg til bollerne i boller i karry, men absolut ikke æbler...

Æbler skal i sovsen, ligeson der naturligvis også er log i.

Hurrze skrev:Der skal ost ovenpå tomatsuppe :love:

Tomatsuppe er noget sjask.. ost eller ej.

Hurrze skrev:Der skal ketchup i svensk pølseret, ellers er den ikke ordentlig

Godtaget.

Hurrze skrev:Jeg elsker desuden bladselleri, så synes ikke det skal afskaffes, bruger det i mine salater ind i mellem, og i min rejeburger og elsker det :)

Bladselleri er fantastisk! Man skal dog sikkert være voksen og med udsøgt formennelse for smag.

Hurrze skrev:Der skal ikke champignon i noget jeg skal spise... Kan simpelthen ikke fordrage det. Mange siger det ikke smager af noget, gør det måske heller ikke, men kan ikke fordrage konsistensen, hverken friske, fra glas eller i retter :puke:

Det må du lære. Svampe er sendt fra himmelen.
Følde går næsten altid god til.

Hurrze skrev:En bøf skal IKKE gennemsteges. En hakkebøf skal dog :D

:gogo:

Hurrze skrev:Der skal hytteost, purløg og rugbrød til æggekage

Ikke nødvendigt. Bacon og purløg er dog et must.

Hurrze skrev:Man kan ikke komme for meget ost på pizza :love:

Ahhh!.. Alt har en grænse.

Hurrze skrev:Chili con carne burde laves uden de der klamme hvide og brune bønener

Bønner er en must, ellers er du vel mere til millionbøf.. ich. :gruble:

Hurrze skrev:Der skal ikke peberfrugt på ost, men marmelade

Jeg går ind for det frie valg.. Hvis altså man vil spise det stads sådan.

:D
2
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 811
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8345
Kontakt:

Indlægaf Ado » 18. maj 2016, 11:06

Alle former for kål er lækkert.

Rosinboller smager fabelagtigt.

Der skal ketchup oven på boller i karry.

Færdigrevet parmesan smager af opkast.

Lasagne uden bechemelsauce er direkte sært.

Man kan ikke lave chili con carne uden bønner og stadig kalde det chili con carne.

Der skal altid et nip sukker i, når man laver brun sovs. Det fremhæver så meget smagen.

Der skal altid et nip salt i en brownie.

En citronfromage skal være med husblas og hele æg/citronsaft/skal/sukker, som vendes med pisket fløde. Ikke det der fedtfattige fis med stiftpiskede hvider.

Brune kartofler skal laves med sukker. Ikke honning.

Madlavningsfløde er no-go. Det er proppet med mel og bizarre ting. Brug nu bare alm. fløde. Rene autentiske råvarer.

Kartoffelmos skal laves med en kartoffelmospresser. Ikke som en total klumpefri puré.

En tzatziki er med græsk yoghurt, hvidløg, salt, peber, agurk og lidt olivenolie. That's it.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 18. maj 2016, 11:08

Og risalamande uden mandler er besynderligt og dumt. Risalamande med mandelessens burde være strafbart.
6
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5029

Indlægaf Aima » 18. maj 2016, 11:19

Seriøst, Ado? Ketchup på boller i karry?

Den var ny... :D
14
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Likede indlæg: 772

Indlægaf thomassneum » 18. maj 2016, 11:23

Ado skrev:Alle former for kål er lækkert.

Der skal ketchup oven på boller i karry. WTF!! :wacko:

Man kan ikke lave chili con carne uden bønner og stadig kalde det chili con carne.

Der skal altid et nip sukker i, når man laver brun sovs. Det fremhæver så meget smagen.

En citronfromage skal være med husblas og hele æg/citronsaft/skal/sukker, som vendes med pisket fløde. Ikke det der fedtfattige fis med stiftpiskede hvider.

Madlavningsfløde er no-go. Det er proppet med mel og bizarre ting. Brug nu bare alm. fløde. Rene autentiske råvarer.

Kartoffelmos skal laves med en kartoffelmospresser. Ikke som en total klumpefri puré.

En tzatziki er med græsk yoghurt, hvidløg, salt, peber, agurk og lidt olivenolie. That's it.

Så tæt på...
2
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 6739

Indlægaf Wizzze » 18. maj 2016, 11:24

Ado skrev:Alle former for kål er lækkert.

Der skal ketchup oven på boller i karry. :shock: :8: :ad!: :gisp: :nerve: :badr: :whine:

Nej nej nej bare nej, resten lyder meget fornuftigt :gogo:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 18. maj 2016, 12:06

Hvad kan jeg sige...Jeg er et ketchupsvin.
1
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2135

Indlægaf sigge » 18. maj 2016, 13:47

Ado skrev:

Har du ikke en opskrift så? Jeg er foreløbig mislykkedes med to forskellige opskrifter, og jeg vil så gerne.
0
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 18. maj 2016, 13:59

sigge skrev:
Ado skrev:

Har du ikke en opskrift så? Jeg er foreløbig mislykkedes med to forskellige opskrifter, og jeg vil så gerne.

Det er bare den fra Karolines Køkken. Jeg tager så ekstra citronsaft og skal i. Ellers er den for hvinende sød. Den skal være syrlig og sød.

4 blade husblas
3 æg (ca. 1½ dl)
100 g sukker (ca. 1¼ dl)
2 tsk fintrevet citronskal (usprøjtet)
1 dl friskpresset citronsaft
½ liter fløde

Læg husblassen i blød i koldt vand i ca. 10 min. Pisk æg og sukker til en luftig æggesnaps. Træk husblassen op af vandet med det vand, der hænger ved. Smelt den i en skål i vandbad. Bland husblassen med citronskal og -saft og rør den i æggesnapsen. Pisk fløden til skum (gem lidt til pynt) og vend det forsigtigt i den letstivnede æggeblanding. Hæld citronfromagen i portionsglas eller -skåle og stil dem tildækkede i køleskabet i mindste 2 timer. Pynt med flødeskum.
3

Tilbage til "Mad og drikke"