Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 6739

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Wizzze » 13. jul 2016, 15:33

LadyFox skrev:Tarteletter er indbegrebet af nedern! :fløjt:

Billede
7
Do as I say! :whip:
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1047

Indlægaf Guldfisk » 13. jul 2016, 17:43

Kartofler er sunde!
En kedelig, ligegyldig grøntsag, men sund.
0
hthy
Kort karma: 7
Likede indlæg: 85

Indlægaf hthy » 13. jul 2016, 23:33

Guldfisk skrev:Kartofler er sunde!
En kedelig, ligegyldig grøntsag, men sund.

Friskopgravede aspargeskartofler fra egen have er absolut hverken kedelige eller ligegyldige :savl:
3
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 14. jul 2016, 20:23

KIMs popcorn er de eneste der er værd at æde.

Jeg ved ikke hvad fanden de andre bliver poppet i, men man bliver mega klistret i ganen. KIMs derimod :gogo:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 715
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6819

Indlægaf Daine » 15. jul 2016, 04:40

ShuruQ skrev:KIMs popcorn er de eneste der er værd at æde.

Jeg ved ikke hvad fanden de andre bliver poppet i, men man bliver mega klistret i ganen. KIMs derimod :gogo:.

Som dedikeret popcornelsker vil jeg sige, at Menys eget mærke 'Gestus' lavet nogle virkelig gode popcorn :gogo: Dem foretrækker jeg nu, hvor jeg ellers også før har sværget til Kims :)
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
D.itsen
Kort karma: 172
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1376

Indlægaf D.itsen » 15. jul 2016, 04:52

Bearnaise og biksemad er altså ikke en normal kombination, uanset hvad du siger, kantinedame
1
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 15. jul 2016, 05:20

D.itsen skrev:Bearnaise og biksemad er altså ikke en normal kombination, uanset hvad du siger, kantinedame

Men det smager godt sammen :genert:
1
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
D.itsen
Kort karma: 172
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1376

Indlægaf D.itsen » 15. jul 2016, 05:25

Daine skrev:
D.itsen skrev:Bearnaise og biksemad er altså ikke en normal kombination, uanset hvad du siger, kantinedame

Hvor er du fra? Kantinedamen var umiddelbart den eneste der mente at det var en almindelig kombination, så jeg tænker, det er en eller anden områdespecifik ting. Ligesom brunsviger med flødeskum
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 15. jul 2016, 05:28

D.itsen skrev:
Daine skrev:

Hvor er du fra? Kantinedamen var umiddelbart den eneste der mente at det var en almindelig kombination, så jeg tænker, det er en eller anden områdespecifik ting. Ligesom brunsviger med flødeskum

Jeg er fra det midtjyske :D
Altså, jeg er vant til at få biksemad serveret med rødbeder og spejlæg, det er vist den traditionelle kombi her i området. Men jeg har smagt det andet og synes det smager skønt og jeg kunne sagtes selv finde på at lave det/servere det.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3524

Indlægaf Lemonella » 15. jul 2016, 06:28

ShuruQ skrev:KIMs popcorn er de eneste der er værd at æde.

Du skulle gøre dig selv en tjeneste og smage de popcorn man kan købe i de små poser i Kvickly eller Fakta.
De hedder Proper Corn og fås i forskellige smagsvarianter. De bedste er dem i de grønne poser med sour cream and black pepper. :savl:
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Marichen12
Kort karma: 289
Likede indlæg: 2038

Indlægaf Marichen12 » 15. jul 2016, 07:14

Persnikedy skrev:Der er massere af foodtrucks som køre med specielle koncepter men der mangler en faststående tarteletvogn

Godt nok ikke take away, men på Istedgade, ikk? Lige rundt om hjørnet fra hvor jeg bor...der ligger Skank (ja, det hedder restauranten :fløjt: ) og DEr har de tarteletter på menuen. Og DE er gode :dåne: Jeg lover jer det er farligt :panik: :fløjt: :lol:

Jeg siger det igen:

Tarteletter :dåne:
2
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3392

Indlægaf FruDulle » 15. jul 2016, 07:18

D.itsen skrev:
Daine skrev:

Min mand og hans familie fra og på Fyn, de spiser det også på den måde. Mega underligt. Altså det med biks og bearnaise, ikke flødeskum på brunsviger- for det er bare en slags forbrydelse
1
Whatever
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 15. jul 2016, 08:35

D.itsen skrev:
Daine skrev:

Jeg er fra Sydsjælland (nærmere bestemt Næstved), og der bliver det anset som helt almindeligt, i hvert fald hvis man spiser det ude.
Nu bor jeg i Århus, og her ser jeg det ikke rigtigt.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 6739

Indlægaf Wizzze » 15. jul 2016, 09:17

D.itsen skrev:
Daine skrev:

Jeg er også stødt på kombinationen biks og bearnaise et par gange, det er noget jeg forbinder med snaskede grillbarer eller kinagrill, alle normale mennesker ved jo at biks serveres med HP SOVS! :rock:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1015
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9197

Indlægaf Fru Sunshine » 15. jul 2016, 15:27

Alle ved jo, at bearnaise ikke bør anvendes som menneskeføde. Lige som bananer.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Mad og drikke"