Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1142
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9617

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf kidkomb » 15. jul 2016, 15:35

Jeg synes vitterligt, at en tartelet-bar er en vidunderlig idé :love:
Wizzze, kan du så sætte igang!
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Marichen12
Kort karma: 289
Likede indlæg: 2038

Indlægaf Marichen12 » 15. jul 2016, 15:53

kidkomb skrev:Jeg synes vitterligt, at en tartelet-bar er en vidunderlig idé :love:
Wizzze, kan du så sætte igang!

Ja, det ville være awesome :dåne:
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5025

Indlægaf Fyrst Eberhard » 22. jul 2016, 21:28

Hvis en madvare har ordet "luksus" i dens navn, så er det ikke en luksusvare.
5
Peace!
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5029

Indlægaf ManicNinja » 23. jul 2016, 00:21

Persnikedy skrev:Tarteletter med høns i aspargs er ikke en forret hvis man bare spiser nok

Korrekt. Det er hverken en forret eller hovedret. Det er nemlig slet ikke mad ...

Der mangler absolut ikke tarteletter. Nogen steder. Slet ikke i kantiner i virksomheder med mange jyder. Og da slet ikke i nogen som helst form for kædekoncept! :shock:

Og nej. Det hører sig IKKE til ved julefrokosten. Lad mig få lune fiskefiletter, ditto frikadeller, en lækker hjemmerørt hønse-/kyllingesalat osv. Men tarteletter ... Hvad laver de dog dér? De er satme kedelige!
Senest rettet af ManicNinja 23. jul 2016, 00:36, rettet i alt 1 gang.
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 23. jul 2016, 00:28

Biks og bearnaise :panik:

Aj, undskyld! Men det er altså virkelig monstrøst klamt. Jeg sidder seriøst og kan mærke det vende sig i maven ved tanken. Fy for satan!
Senest rettet af ManicNinja 23. jul 2016, 00:37, rettet i alt 1 gang.
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 23. jul 2016, 00:31

Popcorn ... Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen: Hvem i alverden har bildt folk ind at varme, saltede stumper af flamingoplader skulle være en skøn snack? :stoned:
3
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2351

Indlægaf Juki » 23. jul 2016, 00:38

Er biksemad ikke "bare" rester af kartofler og kød, der er blevet varmet på panden? Hvorfor er det værre end fx pommes frites, ovnbagte eller kogte kartofler, noget kød og bearnaise dagen før? :gruble:
8
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 23. jul 2016, 00:49

Det ved jeg såmænd ikke. Det synes jeg bare, det er. Som tråden hedder: "Fordi jeg siger det!"

Tror primært, det er noget med, at for mig er bearnaise ikke beregnet til noget som helst svinekød. Men kun til okse (rødt) kød.

For mig er spørgsmålet sådan lidt på linje med at spørge: "Hvorfor ikke remoulade på ris à l'amande? Det er jo bare mælk og nogle grøntsager og lidt sovs sammen".

Tja ... Kan godt være, det "bare" er det. Men nøj, hvor er det en klam sammensætning.
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 23. jul 2016, 00:52

Men jeg mener så heller ikke, at bearnaise har noget som helst at gøre til kylling eller pølser, eller hvilke uhyrligheder folk nu ellers belemrer verden med ...
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2351

Indlægaf Juki » 23. jul 2016, 01:14

ManicNinja skrev:Det ved jeg såmænd ikke. Det synes jeg bare, det er. Som tråden hedder: "Fordi jeg siger det!"

Tror primært, det er noget med, at for mig er bearnaise ikke beregnet til noget som helst svinekød. Men kun til okse (rødt) kød.

For mig er spørgsmålet sådan lidt på linje med at spørge: "Hvorfor ikke remoulade på ris à l'amande? Det er jo bare mælk og nogle grøntsager og lidt sovs sammen".

Tja ... Kan godt være, det "bare" er det. Men nøj, hvor er det en klam sammensætning.

Altså nu var min undren heller ikke ene og alene møntet på dit indlæg ;)
2
I like big beards and I cannot lie
Billede
D.itsen
Kort karma: 171
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1375

Indlægaf D.itsen » 23. jul 2016, 04:49

Juki skrev:Er biksemad ikke "bare" rester af kartofler og kød, der er blevet varmet på panden? Hvorfor er det værre end fx pommes frites, ovnbagte eller kogte kartofler, noget kød og bearnaise dagen før? :gruble:

Jeg undre mig egentlig mest over kantinedamens insisterende på at biks og bearnaise var en lige så almindelig kombination, som biks og spejlæg. Og da vi var en hel flok kollegaer fra alle mulige steder i Danmark, som aldrig havde hørt om kombination før, var/er jeg overbevist om at det er en egnsspecifik ting. Ligesom flødeskum på brunsviger eller kanel på stuvet hvidkål (det sidste er jeg vokset op med, og synes smager dejligt. Men kan virkelig godt forstå at folk synes det umiddelbart er en mystisk kombination)
1
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 251
Likede indlæg: 4094

Indlægaf Persnikedy » 23. jul 2016, 09:04

ManicNinja skrev:
Persnikedy skrev:Tarteletter med høns i aspargs er ikke en forret hvis man bare spiser nok

Korrekt. Det er hverken en forret eller hovedret. Det er nemlig slet ikke mad ...

Der mangler absolut ikke tarteletter. Nogen steder. Slet ikke i kantiner i virksomheder med mange jyder. Og da slet ikke i nogen som helst form for kædekoncept! :shock:

Og nej. Det hører sig IKKE til ved julefrokosten. Lad mig få lune fiskefiletter, ditto frikadeller, en lækker hjemmerørt hønse-/kyllingesalat osv. Men tarteletter ... Hvad laver de dog dér? De er satme kedelige!

Billede
6
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 808
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8291
Kontakt:

Indlægaf Ado » 23. jul 2016, 09:16

Bearnaise smager glimrende til og er ikke unormalt til biksemad.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Lys
Kort karma: 40
Likede indlæg: 738

Indlægaf Lys » 23. jul 2016, 09:26

Peanuts burde forbydes ved lov.

(Og ligeså med udsagn om at noget mad er klamt, ulækkert eller lignende, medmindre det er fordi, maden er fordærvet. Mad er ikke ulækkert, bare fordi man ikke selv har lyst til at spise det!)
3
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3506

Indlægaf Lemonella » 23. jul 2016, 09:29

Wizzze skrev:
D.itsen skrev:
Daine skrev:
D.itsen skrev:Bearnaise og biksemad er altså ikke en normal kombination, uanset hvad du siger, kantinedame

Men det smager godt sammen :genert:

Hvor er du fra? Kantinedamen var umiddelbart den eneste der mente at det var en almindelig kombination, så jeg tænker, det er en eller anden områdespecifik ting. Ligesom brunsviger med flødeskum

Jeg er også stødt på kombinationen biks og bearnaise et par gange, det er noget jeg forbinder med snaskede grillbarer eller kinagrill, alle normale mennesker ved jo at biks serveres med HP SOVS! :rock:

Og ketchup... nå! :D
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Mad og drikke"