Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Lys
Kort karma: 41
Likede indlæg: 769

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Lys » 9. aug 2016, 13:32

ManicNinja skrev:Det er primitivt at udråbe andre som primitive ... Osv. :D

Noget mad ER bare virkelig klamt. Og heldigvis for det: Det er jo kontrasten, der gør, at anden mad er skøn. :)

Jeg er dog helt enig med dem, der mener, at det er upassende at kommentere på andres mad i situationen. Helt bestemt!

Hvad angår ordet 'æde', kommer jeg altid til at grine og finder det helt ærligt supersippet, når andre kvinder (for det er aldrig mænd) irettesætter mig: "Det HEDDER aaarltså 'spise!' "
Ih. Smut nu bare hjem på Badehotellet i 1920'erne, hvor du hører til og lad mig æde min gode mad i fred. Når selv høflige svenskere kan sige 'æde', så kan jeg også.

Nå. Men sprogbrug og anden adfærd i forhold til mad og spisning er nok liiiidt uden for trådens emne ... :D

Nu afsporer jeg lige lidt videre, fordi du formulerer dig så kategorisk (formoder dog, at der skal indlæses et "mener jeg"?), men jeg vil bare lige pippe, at jeg faktisk helt oprigtigt mener, at der ikke findes klam mad (bortset fra fordærvet mad). Det er altså ikke kontrasten, der gør anden mad lækker for mig. Det er dog ikke det samme som at jeg vil spise al mad.

Det er heller ikke kun "i situationen", at jeg synes det er uhøfligt at kommentere, at mad er klamt. Jeg gider da heller ikke høre, at det jeg spiste i går er klamt. For hvis det, jeg spiser, er klamt, hvad er jeg så? Klam, går jeg ud fra?

Og jeg ved godt at tråden er ment humoristisk og at udsagn her i tråden ikke automatisk skal overføres til folks adfærd i virkeligheden og yada yada. Jeg har bare oplevet lidt for mange gange, at voksne også i praksis faktisk udtaler sig om at mad er klamt og ulækkert, og det er altså virkelig træls at få sådanne indirekte svinere, fordi man spiser et eller andet mad.
2
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 579
Likede indlæg: 5112

Indlægaf ManicNinja » 9. aug 2016, 13:41

Så lad mig præcisere, Lys:

Hvis en kollega siger: "Jeg fik boller i karry i går", vil jeg aldrig svare: "Føj, det synes jeg er klamt". Så vil jeg nok konstatere, at det ikke lige er mig.

Hvis vi derimod sidder og diskuterer, hvad vi kan lide/ikke lide sådan generelt, vil jeg sagtens kunne sige: "Puha, jeg synes, at boller i karry er klamt. Kogt kød og så karry. Øjs!"

Men nej! Folk er da ikke klamme, fordi de spiser noget, jeg ikke kan lide :D Sådan har jeg virkelig aldrig tænkt. Ikke engang, når jeg hører om andre kulturer, hvor man spiser hund el. lign. Den modsatte vej rundt håber jeg da, at andre bare tænker, jeg er fjollet, at jeg snyder mig selv for noget så lækkert som boller i karry. Med andre ord satser jeg på, de er bedøvende ligeglade med, hvad der smager mig. Det ér jo netop bare smag og behag.

EDIT: Og ja - denne tråd er da netop ét stort "mener jeg", fordi den handler om smag. Og lige præcis derfor er det så skidesjovt på den barnlige måde at formulere sig enormt kategorisk herinde. :D
3
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 428
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6122

Indlægaf LadyFox » 9. aug 2016, 13:59

Der er helt bestemt mad jeg finder direkte klamt! Balut f.eks. det skulle jeg ikke nyde noget af, Casu Marzu anser jeg også som det direkte omvendte af lækkert.
Og kom min veninde og fortalte at hun var blevet vild med en af følgene ting ville jeg nok have svært ved at finde en grimasse der passer.
2
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4217

Indlægaf Persnikedy » 9. aug 2016, 14:21

Boller i karry smager guddommeligt
5
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1450

Indlægaf Badesandalen » 12. aug 2016, 19:55

Der skal ikke rosiner i wienerbrød.
7
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1050

Indlægaf Guldfisk » 12. aug 2016, 20:29

"Kage", der er mere frugt end kage, er spild af både kage og frugt.
"Kage" med lavt sukkerindhold er bare spild af liv. Så opgiv dog, og giv mig brød med hummus, frisk frugt eller grøntsagsstænger med dip og lad den stakkels kageopskrift være.
6
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 455

Indlægaf Aspargsen » 13. aug 2016, 01:42

Persnikedy skrev:Boller i karry smager guddommeligt

Men kan man ikke få noget andet end ris til ?
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 721

Indlægaf Lykke » 13. aug 2016, 03:48

Jeg synes det er trist hvor mange dårlige/billige produkter der findes.
Omkring juletid havde Føtex kæmpe kasser med julesmåkager til 10 kr. De stod ude i indgangen, og jeg kunne knap komme igennem for ældre damer som hamstrede og snakkede om hvilket fantastisk tilbud det var.
Ja, det er dejligt at vi alle har mulighed for at købe mad, men jeg blev alligevel trist.
Min mormor, som nu ikke er mere, kunne virkelig aldrig drømme om at købe sådan noget færdigt. Tror også det har været med tanke om, at småkager og nærmest alt andet lavede man selv. Råvarerne har nok ikke været af den højeste kvalitet, men jeg tvivler alligevel på at hun har stået med palmeolien og 5-10 slags tilsætningsstoffer.

Jeg har tænkt en del over det her i forbindelse med min marmeladeprodultion. Da det jo ikke kan betale sig økonomisk overhovedet. Nogle gange er der tilbud på konventionel marmelade til 5/8 kr, så prismæssigt ville jeg nok ikke engang kunne lave det billigere om jeg så næsten fik bærrene/frugten gratis.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3460

Indlægaf HappyPaww » 13. aug 2016, 05:25

Aspargsen skrev:

Læste engang om nogen der fik kartofler til :whine: :tie:

Ris hører til, men man kan jo vælge en grovere variant fx. Bulgur kunne nok også gå ok...
1
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3486

Indlægaf FruDulle » 13. aug 2016, 06:24

HappyPaww skrev:
Aspargsen skrev:

Ris hører til, men man kan jo vælge en grovere variant fx. Bulgur kunne nok også gå ok...

Vi spiste grov bulgur til da min søn ikke tålte ris. Det er ret fantastisk med ris til nu hvor han tåler det igen :D
1
Whatever
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6831

Indlægaf Wizzze » 13. aug 2016, 06:29

FruDulle skrev:
HappyPaww skrev:
Aspargsen skrev:

Vi spiste grov bulgur til da min søn ikke tålte ris. Det er ret fantastisk med ris til nu hvor han tåler det igen :D

On a different note, findes der børn der ikke elsker boller i karry? :gruble:
Kan ikke huske jeg nogensinde er stødt på børn, der ikke skovler boller i karry ind :D
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 13. aug 2016, 06:50

HappyPaww skrev:
Aspargsen skrev:

Jeg spiste engang take away med en veninde og vi fik begge boller i karry, hun fik kartofelmos til. Jeg smagte lidt af det men det var simpelthen for sært
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 13. aug 2016, 06:51

Wizzze skrev:
On a different note, findes der børn der ikke elsker boller i karry? :gruble:
Kan ikke huske jeg nogensinde er stødt på børn, der ikke skovler boller i karry ind :D

Min lillesøster kan ikke og har aldrig kunnet lide boller i karry. Nu er hun begyndt at elske utrolig spicy mad men nægter stadig at spise boller i karry
1
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2396

Indlægaf Juki » 13. aug 2016, 10:54

HappyPaww skrev:
Aspargsen skrev:

Da jeg arbejdede på plejehjem var det helt almindeligt med kartofler til, åbenbart.

Det er første og eneste gang jeg er stødt på det.
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 313
Likede indlæg: 5788

Indlægaf Animi » 13. aug 2016, 11:03

Jeg kan ikke lidt boller i karry, og kunne bestemt heller ikke som barn :P
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Mad og drikke"