Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 6740

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Wizzze » 23. aug 2016, 11:22

Stegt flæsk, er det debatten for eller imod panering, eller er det debatten om det er nationalretten eller ej? eller er det for og imod forsaltning? eller går det på om man skal bruge kogestykket eller stegestykket til flæsk? :gruble:

Jeg er forvirret :forvirret:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 435

Indlægaf Aspargsen » 23. aug 2016, 11:31

Wizzze skrev:Stegt flæsk, er det debatten for eller imod panering, eller er det debatten om det er nationalretten eller ej? eller er det for og imod forsaltning? eller går det på om man skal bruge kogestykket eller stegestykket til flæsk? :gruble:

så mange spændende debatter :klap:
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 23. aug 2016, 11:33

Aspargsen skrev:
Wizzze skrev:Stegt flæsk, er det debatten for eller imod panering, eller er det debatten om det er nationalretten eller ej? eller er det for og imod forsaltning? eller går det på om man skal bruge kogestykket eller stegestykket til flæsk? :gruble:

så mange spændende debatter :klap:

Så meget potentiale for uenighed og bastante udmeldinger :-D
4
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 23. aug 2016, 11:44

FruDulle skrev:Jeg har aldrig smagt tunmousse

:8: :nerve: :gisp:
2
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3394

Indlægaf FruDulle » 23. aug 2016, 11:46

Wizzze skrev:

Jeg kommer ikke fra et hjem med tunmousse, pitabrød og ristaffel
1
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 23. aug 2016, 11:54

FruDulle skrev:
Wizzze skrev:

Jeg startede tilgengæld på sushi for 25 år siden
0
Whatever
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2138

Indlægaf sigge » 23. aug 2016, 13:11

Jeg var tæt på at falde i fælden med "Så er det fordi, du aldrig har smagt MIN tunmousse med flødeskum og husblas!" Men jeg nåede at stoppe mig selv. Phew!

I øvrigt skal stegt flæsk da paneres. :-D
4
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3530

Indlægaf Lemonella » 23. aug 2016, 13:15

sigge skrev:Jeg var tæt på at falde i fælden med "Så er det fordi, du aldrig har smagt MIN tunmousse med flødeskum og husblas!" Men jeg nåede at stoppe mig selv. Phew!

Kun, hvis det laves af banket kogeflæsk og steges på panden. Det kalder man så fattigmandskoteletter. :D

Stegt flæsk af stegeflæsk, skal saltes let og lægges i mellem 2 stykker bagepapir og smides i ovnen og steges til det er gyldentbrunt og sprødt. :savl:
3
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 23. aug 2016, 14:21

Lemonella skrev:
sigge skrev:Jeg var tæt på at falde i fælden med "Så er det fordi, du aldrig har smagt MIN tunmousse med flødeskum og husblas!" Men jeg nåede at stoppe mig selv. Phew!

Kun, hvis det laves af banket kogeflæsk og steges på panden. Det kalder man så fattigmandskoteletter. :D

Stegt flæsk af stegeflæsk, skal saltes let og lægges i mellem 2 stykker bagepapir og smides i ovnen og steges til det er gyldentbrunt og sprødt. :savl:

Hvorfor mellem bagepapir?
0
Whatever
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 572
Likede indlæg: 5089

Indlægaf ManicNinja » 23. aug 2016, 15:25

Flæsk i ovnen!? Jamen, er folk da blevet skingrende vanvittige? Der er jo en grund til, at det ikke hedder 'ovnbagt flæsk'. :devil2:

Bastante udmeldinger ... muaharhar ... :devil:
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 572
Likede indlæg: 5089

Indlægaf ManicNinja » 23. aug 2016, 15:26

FruDulle skrev:
Wizzze skrev:

Aha.

Jeg kommer fra et hjem med komfur ...
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 23. aug 2016, 15:59

FruDulle skrev:
Lemonella skrev:

Hvorfor mellem bagepapir?

Så slipper man for de værste fedtstænk i ovnen og den skal ikke gøres ren så tit. :D Jeg gør det samme med bacon.
0
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 23. aug 2016, 16:02

ManicNinja skrev:Flæsk i ovnen!? Jamen, er folk da blevet skingrende vanvittige? Der er jo en grund til, at det ikke hedder 'ovnbagt flæsk'. :devil2:

Bastante udmeldinger ... muaharhar ... :devil:

Man kunne jo også bare kalde det ovnstegt flæsk. :devil2:

Man kalder vel heller ikke en kylling stegt i ovnen for ovnbagt kylling? :gruble:
1
I'm supposed to be me.
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 564

Indlægaf Lulu » 23. aug 2016, 16:18

FruDulle skrev:
godtnavn skrev:
aihpoS skrev:Min niece på 9 år spiser mærkelige ting i forhold til hendes alder. Ansjoser, rejer, avokado. Jeg synes det er mærkeligt.

Jeg har aldrig mødt et barn der ikke kan lide avocado :genert: men de andre ting giver jeg dig ret i :)

Mit barn på 3elsker avocado og rejer, ansjoser har han ikke smagt. Men lige umiddelbart kan jeg ike komme på noget mad han ikke kan lide. Han har favoritter, men spiser alt. Cornichoner er en stor favorit :D

Min knægt er også mærkelig.
Han har ikke smagt ansjoser, men både rejer og avocado ryger ned i rå mængder. Han ville også kunne spise sig mæt i oliven og marinerede hvidløg hvis han fik lov - han er 2,5 og har spist disse ting lige siden grød blev udfaset.
1
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 811
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8356
Kontakt:

Indlægaf Ado » 23. aug 2016, 16:46

Jeg elsker maddiskussioner! :love:

Risalamanden kan og skal ikke laves sundere. Stop det. Ingen grove ris, ingen soya. Stop! Og bruger du mandelessens, burde du have en ørefigen.
Tunmousse kan og skal ikke laves sund. Så kan du kalde den noget andet. Tunsnask/tunsalat.
Fuglekvidder er herrelækkert pålæg. Og de der små klatter mayo kommer man jo ingen steder med. Masser af mayo.
Fritter er enten et dyr eller en lækker kartoffelsag, som man dypper i salatmayo eller ketchup. Fritter af bønner er en løgn.

Sundt mad er godt. Og vigtigt. Men visse retter/madvarer skal man bare lade være og ikke forsøge at gøre sundere. Det smager aldrig bedre. Aldrig.

Og nej, der findes ikke en pulverkartoffelmos, der smager som ægte kartoffelmos.
13
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".

Tilbage til "Mad og drikke"