Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 612
Likede indlæg: 3403

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf FruDulle » 23. aug 2016, 16:52

ManicNinja skrev:
FruDulle skrev:
Wizzze skrev:
FruDulle skrev:Jeg har aldrig smagt tunmousse

:8: :nerve: :gisp:

Jeg kommer ikke fra et hjem med tunmousse, pitabrød og ristaffel

Aha.

Jeg kommer fra et hjem med komfur ...

Aha. Fatter ikke din kommentar men umiddelbart virker den ikke så venlig
0
Whatever
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2380

Indlægaf Juki » 23. aug 2016, 17:11

Ado skrev:Fuglekvidder

Hvorfor hedder det Fuglekvidder, når det indeholder svin? Måske fordi det smager så godt at fuglene synger? Billede
1
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 23. aug 2016, 17:12

Stegt flæsk smager desuden bedst når det er blødt og sejt :slem:
1
Billede
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9225

Indlægaf Fru Sunshine » 23. aug 2016, 17:26

Stegt flæsk er skønt, men persillesovs skal dø. Almindelig hvid sovs, tak.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1155
Likede indlæg: 6790

Indlægaf Wizzze » 23. aug 2016, 17:42

Ado skrev:Jeg elsker maddiskussioner! :love:

Risalamanden kan og skal ikke laves sundere. Stop det. Ingen grove ris, ingen soya. Stop! Og bruger du mandelessens, burde du have en ørefigen.
Tunmousse kan og skal ikke laves sund. Så kan du kalde den noget andet. Tunsnask/tunsalat.
Fuglekvidder er herrelækkert pålæg. Og de der små klatter mayo kommer man jo ingen steder med. Masser af mayo.
Fritter er enten et dyr eller en lækker kartoffelsag, som man dypper i salatmayo eller ketchup. Fritter af bønner er en løgn.

Sundt mad er godt. Og vigtigt. Men visse retter/madvarer skal man bare lade være og ikke forsøge at gøre sundere. Det smager aldrig bedre. Aldrig.

Og nej, der findes ikke en pulverkartoffelmos, der smager som ægte kartoffelmos.

Soooo close, men Fritter skal altså dyppes i REMULADE!!
Og så skal der hakket rå løg til fuglekvidder, som altså burde hedde fin skinkesalat, selvom der ikke er skyggen af skinke i det :lol:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 23. aug 2016, 19:12

Juki skrev:

Hvorfor hedder det Fuglekvidder, når det indeholder svin? Måske fordi det smager så godt at fuglene synger? Billede

Fordi det ligner det fuglene fodre deres unger med...
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 23. aug 2016, 19:15

Mani skrev:
Juki skrev:

Fordi det ligner det fuglene fodre deres unger med...

:ad!:
0
Billede
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3431

Indlægaf dgd2007 » 23. aug 2016, 19:17

Wizzze skrev:Soooo close, men Fritter skal altså dyppes i REMULADE!!
Og så skal der hakket rå løg til fuglekvidder, som altså burde hedde fin skinkesalat, selvom der ikke er skyggen af skinke i det :lol:

Enig vedr. remouladen :)
"Fuglekvidder" ... det udtryk har jeg aldrig hørt, så der kan i bilde mig hvad som helst ind :gruble:
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 23. aug 2016, 20:07

Oksefars skal enten købes med lav fedtprocent eller krydres ordentlig ellers er det uspiseligt.

Man må gerne smage det er kød, men det skal ikke bare smage af varm oksefedt. Vi fik taco til aften, eller dvs min mund vendte sig og jeg opgave til sidst og spiste A38 med mysli i stedet, kødet var høj fedtprocent og jeg er sikker på de havde glemt at krydre det. Det smagte absolut frygteligt og det gør oksefars generelt hvis det kun er krydret lidt eller slet ikke.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1155
Likede indlæg: 6790

Indlægaf Wizzze » 23. aug 2016, 20:30

ShuruQ skrev:Oksefars skal enten købes med lav fedtprocent eller krydres ordentlig ellers er det uspiseligt.

Man må gerne smage det er kød, men det skal ikke bare smage af varm oksefedt. Vi fik taco til aften, eller dvs min mund vendte sig og jeg opgave til sidst og spiste A38 med mysli i stedet, kødet var høj fedtprocent og jeg er sikker på de havde glemt at krydre det. Det smagte absolut frygteligt og det gør oksefars generelt hvis det kun er krydret lidt eller slet ikke.

Det synes jeg ikke er rigtigt, det kommer an på hvad oksefarsen skal bruges til, er det f.eks. en dansk hakkebøf eller en god burger, så skal der højere fedtprocent til, for at få en god saftig bøf. Omvendt til en kødsovs eller lign, hvor der gerne må være et minimum af fedt, der er ikke noget værre end simreretter hvor der flyder fedt rundt oven på :ad!:
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 423
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6012

Indlægaf LadyFox » 23. aug 2016, 20:34

Kaffe smager fælt.
6
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 23. aug 2016, 20:37

Wizzze skrev:
ShuruQ skrev:Oksefars skal enten købes med lav fedtprocent eller krydres ordentlig ellers er det uspiseligt.

Det synes jeg ikke er rigtigt, det kommer an på hvad oksefarsen skal bruges til, er det f.eks. en dansk hakkebøf eller en god burger, så skal der højere fedtprocent til, for at få en god saftig bøf. Omvendt til en kødsovs eller lign, hvor der gerne må være et minimum af fedt, der er ikke noget værre end simreretter hvor der flyder fedt rundt oven på :ad!:

Til en hakkebøf skal der være mere fedt, så er der også til en god sovs :-D. Men selv hakkebøffen krydrer de fleste med salt/peber. Oksefars der ikke er krydret smager ikke godt uanset fedtprocent og uanset om det er kødsovs, hakkebøf eller noget tredje, synes jeg.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3431

Indlægaf dgd2007 » 23. aug 2016, 21:07

LadyFox skrev:Kaffe smager fælt.

De tager helt fejl, frue! :naughty: :kaffe:
0
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 445

Indlægaf Aspargsen » 24. aug 2016, 00:57

Ado skrev:Jeg elsker maddiskussioner! :love:

Risalamanden kan og skal ikke laves sundere. Stop det. Ingen grove ris, ingen soya. Stop! Og bruger du mandelessens, burde du have en ørefigen.
Tunmousse kan og skal ikke laves sund. Så kan du kalde den noget andet. Tunsnask/tunsalat.
Fuglekvidder er herrelækkert pålæg. Og de der små klatter mayo kommer man jo ingen steder med. Masser af mayo.
Fritter er enten et dyr eller en lækker kartoffelsag, som man dypper i salatmayo eller ketchup. Fritter af bønner er en løgn.

Sundt mad er godt. Og vigtigt. Men visse retter/madvarer skal man bare lade være og ikke forsøge at gøre sundere. Det smager aldrig bedre. Aldrig.

Og nej, der findes ikke en pulverkartoffelmos, der smager som ægte kartoffelmos.

Hvem F... putter soya risalamanden :0
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 445

Indlægaf Aspargsen » 24. aug 2016, 00:59

Fru Sunshine skrev:Stegt flæsk er skønt, men persillesovs skal dø. Almindelig hvid sovs, tak.

Der skal persillesovsen til stegt flæsk :whip:
5
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Mad og drikke"