Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9241

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Fru Sunshine » 19. sep 2015, 22:43

Prøliåhørher: Hvad siger I til, at vi lader det her ligge i hvert fald i denne tråd. Så kan vi enten diskutere i pb eller lave en ny tråd, hvor vi kan definere vores syn på, hvad en sviner er.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 19. sep 2015, 22:43

ManicNinja skrev:
Elvispop skrev:
ManicNinja skrev:Hvordan sletter man sin profil herinde?

I bunden af alle siderne er der en "kontakt os"-knap.
Så kan du skrive direkte til admin, vedr. sletning.

Og hvis du har læst reglerne, ved du osse at klager over moderation eller moderatorer ikke tages i offentlig debat.

Jeg har ikke brug for at korrepondere med en eller anden admin, der efter tilfældigt humør sidder og sletter nogle kommentarer om et emne og ikke andre. Jeg har brug for, at vi tager en åben debat om, hvad en "sviner" er, sådan at der i fremtiden kan modereres efter dette ligeligt og demokratisk for alle, og så det er nemt at henvise til og at forstå. That's all.

Ninja hold nu op..

Admin er "chef" over os moderatorer, og det er moderator du er utilfreds med.
Derfor skal du ifølge reglerne henvende dig til admin.
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4276

Indlægaf Flora » 19. sep 2015, 22:44

Elvispop skrev:
Flora skrev:Ok. Med fare for at dette indlæg bliver slettet..

Jeg vil altså også gerne vide hvad det der slettefis går ud på. Jeg nåede at se @ManicNinjas indlæg før det blev slettet og h*n spørger stille og roligt hvorfor det ikke er lovligt at tale om hvad der er en sviner og hvad der ikke er. Hvis I gerne vil undgå svinere, så er det da en helt fin diskussion at have. Out in the open, hvor alle kan se det, så alle ved hvad der er lovligt og hvad der ikke er. Hvorfor må man ikke det? :forvirret:

Fordi det ikke er til offentlig debat, hvad der er en sviner og hvad der ikke er.
Og fordi vi har frabedt os at dette skal fortsætte.

Men hvis det ikke er til offentlig debat og der (som det jo har været ret tydeligt) er ret delte meninger om hvad der er en sviner og hvad der ikke er, hvordan skal nogen så kunne finde ud af hvad der må skrives og hvad der ikke må?
3
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5919

Indlægaf Dikus » 19. sep 2015, 22:46

Der er et særligt forum til de her spørgsmål. Derudover har I mulighed for at rette henvendelse til moderatorerne eller admin.

I bedes undgå at afspore tråden. Det vil medføre, vi modererer indlæg. Præcis som det medfører, vi modererer indlæg, når man ikke følger henstillinger.
0
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 20. sep 2015, 07:23

At her er skøøøønt :blomst:
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8429
Kontakt:

Indlægaf Ado » 20. sep 2015, 08:11

Og hey; kan I huske dengang på Jubii, hvor vi var mange der grinede af en moderator, som indførte begrebet "høj-risiko tråde"? Det er jo lidt det samme nu. "Det står ikke til åben diskussion om hvad en sviner er".
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 188
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4157

Indlægaf decibell » 20. sep 2015, 09:24

Hej debat

Moderation er mange ting. Det er ikke kun at slette eller flytte indlæg og tråde, tage imod og besvare anmeldelser, give advarsler og udelukke. Det er også at skulle vurdere, hvad forskellige ting vil medføre på kort og langt sigt.

Det er mennesker, der sidder og modererer, og I vil derfor også uundgåeligt komme ud for, at selv om der er et regelsæt at holde sig til, vil der kunne opstå forskellige opfattelser af, hvordan der skal reageres lige i det givne øjeblik. Især fordi stemningen på det tidspunkt også altid vil påvirke, hvad der sker. Det er aldrig en undskyldning for evt. fejl, der bliver begået, men det er en forklaring på, hvorfor det nogen gange udvikler sig i en retning, som ingen havde forudset.

Vi har snakket meget sammen i moderatorteamet om det, der er sket i går/i nat/i morges, og vi synes, I fortjener et samlet svar omkring det, så der ikke bliver ødelagt flere tråde.

Vi har ikke haft mulighed for at tale med pågældende moderator, da personen ikke har været online. Der er enighed om i blandt os, at der formentlig er tale om, at personen har været træt og har mistet overblikket og derefter temperamentet, hvilket er menneskeligt - men som sagt kommer vi det ikke nærmere, før vi ser personen herinde igen og kan spørge ind til det.

Sletninger af indlæg og moderationen derefter var et forsøg på at begrænse følgerne af lige netop dét indlæg. Det gik tydeligvis ikke efter planen, og det er klart også noget, vi har taget til os og diskuterer internt. Hvis der er noget omkring moderationen, I gerne vil diskutere offentligt med os, så deltager vi altid meget gerne i en tråd omkring moderation, så længe niveauet er generelt og specifikke debattører/moderatorer og indlæg ikke hives med ind.

Vi håber, at dette svar kan gyde olie på oprørte vande, så trådene nu kan komme tilbage på sporet, og I alle kan få en dejlig søndag og fortsat deltage med godt humør på denne debat.

På vegne af moderatorteamet

:wave: decibell
4
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 20. sep 2015, 19:10

I skrivende stund sidder jeg til aftenskaffehygge hos min søde snakkeveninde på 96 år. Vi har spist aftensmad sammen, hun insisterede på at jeg skulle slappe af og ryge en cigaret (indendørs!), mens hun selv lige sørger for kaffen. Nu har hun lige råbt fra køkkenet "Bette Mia, jeg kunne ikke bestemme mig for, hvilken kage vi skulle have til kaffen, så jeg købte to slags til os hver"

Nu sidder jeg her, og er liiiige ved at juble højt. Jeg elsker gamle mennesker!
18
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2072

Indlægaf Tibbler » 20. sep 2015, 19:42

Min yngste søn på 4 er ved at udforske alternativer til "mor". Så i øjeblikket hedder jeg ofte "Mammy"

Var der nogen, der sagde Matador? :lun:
6
Brugeravatar
Flora

Indlægaf Flora » 21. sep 2015, 19:55

Er der en venlig sjæl der gider at forklare mig hvad ftw betyder? Altså, det står vist nok for "for the world" (er det rigtigt?), men sådan mere betydningen af det.

Har efterhånden set det i en del indlæg, men kan simpelthen ikke gennemskue hvad der menes med det :blush:
0
Brugeravatar
decibell
Moderator

Indlægaf decibell » 21. sep 2015, 19:56

@Flora

Det står for "For The WIn", vil jeg gætte på.

"FTW - For the win
Bruges til at udtrykke begejstring om eksempelvis en ting eller et produkt, som man synes er overlegent i forhold til alternativerne.

Eksempel: "Jeg sparede 50 kroner ved at købe 'x produkt' i Netto. Netto ftw."
Read more at http://www.computerworld.dk/art/224627/ ... G7dp8xI.99"
2

Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 21. sep 2015, 20:04

Flora skrev:Er der en venlig sjæl der gider at forklare mig hvad ftw betyder? Altså, det står vist nok for "for the world" (er det rigtigt?), men sådan mere betydningen af det.

Har efterhånden set det i en del indlæg, men kan simpelthen ikke gennemskue hvad der menes med det :blush:

For The Win
http://www.webopedia.com/quick_ref/text ... ations.asp
1
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Flora

Indlægaf Flora » 21. sep 2015, 20:05

decibell skrev:@Flora

Det står for "For The WIn", vil jeg gætte på.

Ja, ok, så skal det da gå galt når man ikke engang ved hvad det står får :lol:

Men jeg forstår altså stadig ikke helt meningen med det. Er det hvis noget er godt eller hvordan? :forvirret:

(håber ikke alle andre ved det, så det bare er mig der er idiot :blush: )
1
Brugeravatar
Flora

Indlægaf Flora » 21. sep 2015, 20:09

Nå ja @decibell, din tilføjelse forklarer det jo fint. Så var jeg ikke helt galt på den :)

Tak :kys:
1
Brugeravatar
decibell
Moderator

Indlægaf decibell » 21. sep 2015, 20:10

Flora skrev:Nå ja @decibell, din tilføjelse forklarer det jo fint. Så var jeg ikke helt galt på den :)

Tak :kys:

Altid glad for at hjælpe. :)
1

Tilbage til "Generelt"