Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4269

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Rapfisk » 11. maj 2016, 21:43

Jeg elsker jer alle sammen og den store omgangskreds, jeg har fået igennem Debatten (og Jubii Debatten (sic)), men jeg er glad for, I ikke fandtes, da jeg gik i gymnasiet (jf. at være velforberedt til undervisning).
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 193
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2281

Indlægaf Studsgaard » 11. maj 2016, 21:46

ManicNinja skrev:
kidkomb skrev:Jeg tænder meget af på trænede mænd. Hvis de også har tatoveringer bliver det endnu værre.
Jeg tror det er fordi jeg forbinder det med dumsmarte, indholdsløse mænd. Sådan nogle som man ikke kan føre en interessant samtale med. Overhovedet.
:blush:

Faktisk rart at høre, jeg ikke er den eneste. Aj, det ved jeg selvfølgelig godt, men ... Får bare jævnligt en følelse af, at "det her" (muskler og en bestemt popsmart attitude/måde at tale på/interesser) er det, som alle ved, at alle (inderst inde) vil ha'. Fik lige brug for et virkelighedstjek. :genert:

Jeg er selv typen, der plejer at sige - når nogen kigger rundt i et rum med mange fremmede mennesker - og spørger mig, om der er nogen mænd, jeg finder lækre i forsamlingen: "Aner det ikke - jeg har ikke talt med nogen af dem endnu!"
Og jeg mener det skam dybt seriøst. Det er ikke, som nogen har troet, fordi jeg vil være "hellig" og ikke kan stå ved, hvad jeg finder lækkert rent fysisk osv. Det fysiske er bare langt hen ad vejen pisseligegyldigt, indtil jeg har konstateret, om hans humor og replik er spændende/velformuleret/fantasifuld/hurtig/original. Er den ikke, er det pæne udseende ligegyldigt. Siger han derimod noget, når han snakker ;) kan flyveørerne pludselig blive RET så charmerende og tiltrækkende. :dåne:

Kan det tænkes det mere høre den unge party generation til (altså det med de pumpede fyre er lækre) ikke at jeg kalder mig selv eller jer gammel, men de få gange jeg har set paradis eller sådanne single programmer syntes jeg de nærmest alle er de der typer pop smarte drengerøve. Er de mon bare mere visuelt krævende og mindre "indholds" krævende?

Og for at uddybe mit andet svar, så bare fordi jeg godt kan lide en tatoveret mand. Så er det jo ikke fordi det er noget jeg ville sætte som kriterie hvis jeg hypotetisk skulle søge efter en partner
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5029

Indlægaf ManicNinja » 11. maj 2016, 21:49

Men det irriterer mig bare lidt, at vi, der har det som jeg ... Vi kan jo ikke lige gøre som to af mine kvindelige kolleger, der ustandseligt poster billeder på Facebook fra en eller anden gruppe, der hedder "lækre mænd", hvor alle er sådan nogle cowboy-lasso-ruskindsbukser-på-en-ranch-i-australien-vaskebræt-og-babyolie-på-mavsen eller brandmand-i-bar-overkrop fotos. Jeg har ikke nogen måde, hvorpå jeg kan signalere: "Jeg HAR et underliv. Det er stadig i dén grad i live. Jeg tænker ret tit på pik." Så kan man så indvende - hvorfor er dét nu også så vigtigt at signalere til kolleger og alle mulige andre medmennesker, jeg ikke har nogen interesse i at score :D Men det, der ærgrer mig lidt, er nok bare, at der "officielt og i den brede forståelse" kun er én måde, hvorpå man som kvinde kan være genkendelig som "én, der er interesseret i sex". Og det er, hvis man tilslutter sig, at de dér typer er guf.

Jeg liker eller kommenterer aldrig, når de laver de dér opslag. Men flere af mine øvrige kolleger og deres veninder sidder og hujer højlydt (i den udstrækning man nu kan det på Facebook) og poster også de her billeder på hinandens vægge til fødselsdage og sådan noget som for at sige: "Ja, jeg ved jo godt, hvad du godt kunne tænke dig i fødselsdagsgave, for du er jo heldigvis sådan én, der tør være rigtigt fræk og stå ved det".

Og jeg sidder og fatter HAT. De må hjertens gerne have en fest ud af de dér meget uskyldige billeder. Men jeg er faktisk lidt træt af at være hende dér, som må formodes enten at være permanent tør i sprækken eller simpelthen bare lesbisk, siden jeg aldrig poster nogle af de vamle "lækre mænd" (der i mine øjne mest ligner enten mandestrippere à la Chippendales :puke: eller selvsagt kedelige undertøjsmodeller fra Magasinkataloget). Sådan et par stykker (mandlige undertøjsmodeller) har jeg i øvrigt boet sammen med. Ligesom jeg har boet sammen med det meste af det danske kajaklandshold. De var ikke spor lækre, nogen af dem, i mine øjne, trods vaskebrætter, den rigtige kæbelinje og moderigtige skægstubbe. Men kvinderne var vilde med dem og kunne ikke få ind i deres hoveder, hvorfor jeg ikke var konstant lun i trussen over dem og spurgte tit undrende til, hvordan jeg kunne "håndtere" at bo sammen med dem. Det var nu meget nemt - jeg gjorde på cirka samme måde, som når man håndterer at bo sammen med sin standerlampe og et 48-personers spisestel).

Ajmen, prøv lige at se - det ér da ikke godt :stoned:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af ManicNinja 11. maj 2016, 22:23, rettet i alt 3 gange.
6
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 11. maj 2016, 21:51

dgd2007 skrev:
ManicNinja skrev:Faktisk rart at høre, jeg ikke er den eneste. Aj, det ved jeg selvfølgelig godt, men ... Får bare jævnligt en følelse af, at "det her" (muskler og en bestemt popsmart attitude/måde at tale på/interesser) er det, som alle ved, at alle (inderst inde) vil ha'. Fik lige brug for et virkelighedstjek. :genert:
[...]

Hvordan tror du så, vi andre har det, med alle de oppustede plasticbimboer vi formodes at være vilde med! :fløjt:

Helt på samme måde. Har tit tænkt det, faktisk.
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4269

Indlægaf Rapfisk » 11. maj 2016, 21:58

Jeg kan anbefale Jeg ku' godt-tråden. Der er højt til loftet :lun:
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 936
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8440

Indlægaf 2SHY » 11. maj 2016, 21:58

Jeg gider heller ikke de mega pumpede eller tatoverede. Veltrænet er fint men alt med måde
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 11. maj 2016, 22:00

Rapfisk skrev:Jeg kan anbefale Jeg ku' godt-tråden. Der er højt til loftet :lun:

Blev også helt glad over lidt mere alsidighed dér, end jeg ellers er vant til - det er nogen tid siden, jeg sidst har kigget. Tak for reminder, Rap :D
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10148

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. maj 2016, 23:27

ManicNinja skrev:Men det irriterer mig bare lidt, at vi, der har det som jeg ... Vi kan jo ikke lige gøre som to af mine kvindelige kolleger, der ustandseligt poster billeder på Facebook fra en eller anden gruppe, der hedder "lækre mænd", hvor alle er sådan nogle cowboy-lasso-ruskindsbukser-på-en-ranch-i-australien-vaskebræt-og-babyolie-på-mavsen eller brandmand-i-bar-overkrop fotos. Jeg har ikke nogen måde, hvorpå jeg kan signalere: "Jeg HAR et underliv. Det er stadig i dén grad i live. Jeg tænker ret tit på pik." Så kan man så indvende - hvorfor er dét nu også så vigtigt at signalere til kolleger og alle mulige andre medmennesker, jeg ikke har nogen interesse i at score :D Men det, der ærgrer mig lidt, er nok bare, at der "officielt og i den brede forståelse" kun er én måde, hvorpå man som kvinde kan være genkendelig som "én, der er interesseret i sex". Og det er, hvis man tilslutter sig, at de dér typer er guf.

Jeg liker eller kommenterer aldrig, når de laver de dér opslag. Men flere af mine øvrige kolleger og deres veninder sidder og hujer højlydt (i den udstrækning man nu kan det på Facebook) og poster også de her billeder på hinandens vægge til fødselsdage og sådan noget som for at sige: "Ja, jeg ved jo godt, hvad du godt kunne tænke dig i fødselsdagsgave, for du er jo heldigvis sådan én, der tør være rigtigt fræk og stå ved det".

Og jeg sidder og fatter HAT. De må hjertens gerne have en fest ud af de dér meget uskyldige billeder. Men jeg er faktisk lidt træt af at være hende dér, som må formodes enten at være permanent tør i sprækken eller simpelthen bare lesbisk, siden jeg aldrig poster nogle af de vamle "lækre mænd" (der i mine øjne mest ligner enten mandestrippere à la Chippendales :puke: eller selvsagt kedelige undertøjsmodeller fra Magasinkataloget). Sådan et par stykker (mandlige undertøjsmodeller) har jeg i øvrigt boet sammen med. Ligesom jeg har boet sammen med det meste af det danske kajaklandshold. De var ikke spor lækre, nogen af dem, i mine øjne, trods vaskebrætter, den rigtige kæbelinje og moderigtige skægstubbe. Men kvinderne var vilde med dem og kunne ikke få ind i deres hoveder, hvorfor jeg ikke var konstant lun i trussen over dem og spurgte tit undrende til, hvordan jeg kunne "håndtere" at bo sammen med dem. Det var nu meget nemt - jeg gjorde på cirka samme måde, som når man håndterer at bo sammen med sin standerlampe og et 48-personers spisestel).

Ajmen, prøv lige at se - det ér da ikke godt :stoned:

Jeg iler til med lidt opmuntring :blomst:
Jeg har 300+ kontakter på Facebook, hvoraf de fleste er kvinder, og jeg er aldrig stødt på den tendens, du beskriver her, hverken i forhold til en smal, rigid forståelse af hvad der er tiltrækkende (mine kontakter bruger i det hele taget ikke de sociale medier til at flashe billeder af hvem, de finder lækre) eller mht. at dømme andres seksualitet på baggrund af deres (manglende) hang til modelbilleder med muskuløse, solbrune mænd med tatoveringer.

Jeg tror, at det er rimelig miljøbestemt, og det er ikke engang, fordi mine Facebook-kontakter er sååå ens igen.
5
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 11. maj 2016, 23:34

^^ Jeg har heldigvis også mange Facebookvenner, som ikke poster den slags (Læs: som har andre (krops-)idealer). Det ændrer bare ikke ved, at det eneste SYNLIGE ideal, der ligesom er gangbart som bevis på, at man har en puls og en libido, er det dér.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10148

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. maj 2016, 23:41

ManicNinja skrev:^^ Jeg har heldigvis også mange Facebookvenner, som ikke poster den slags (Læs: som har andre (krops-)idealer). Det ændrer bare ikke ved, at det eneste SYNLIGE ideal, der ligesom er gangbart som bevis på, at man har en puls og en libido, er det dér.

Tja, der tror jeg egentlig mere, at det spiller ind, om man har behov for bevise noget der.
Det er der åbenbart en del kvinder med lige det ideal, som har.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 12. maj 2016, 00:04

DetSorteCirkus skrev:
ManicNinja skrev:^^ Jeg har heldigvis også mange Facebookvenner, som ikke poster den slags (Læs: som har andre (krops-)idealer). Det ændrer bare ikke ved, at det eneste SYNLIGE ideal, der ligesom er gangbart som bevis på, at man har en puls og en libido, er det dér.

Tja, der tror jeg egentlig mere, at det spiller ind, om man har behov for bevise noget der.
Det er der åbenbart en del kvinder med lige det ideal, som har.

:) Måske har jeg i virkeligheden bare behov for at bevise, at jeg ikke har behov for at bevise noget på lige deres facon, og det irriterer mig nok lidt, at den bedste måde at understrege det på er den tavse ...

Well. Jeg tror, du rammer noget centralt dér. Det dér med at bevise noget. Dét er sgu nok rigtigt.
En af dem betroede mig faktisk for nyligt - ret uopfordret - at hun sagtens ville kunne leve uden sex :forvirret2: Måske er det dér, stiletten trykker. :gruble: Måske er det reelt dét, der giver behovet for at understrege, at man er "kvindelig og hetero på den rigtige måde"?

Æniwæj. Jeg er sgu lidt misundelig på dem dér, der blot kan kigge sig omkring, og så ved de, hvem de finder lækre. På den anden side er det jo ret spændende sådan her, hvor jeg er nødt til at kigge lidt nærmere på (og lytte til) mænd. :) Og hvis det hurtige blik resulterer i den dér Chippendales-præference, så ... Puh!

Tror sgu, jeg starter med at gå i seng og drømme om nogle af alle flyveørerne i stedet ... :blomst:
2
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3505

Indlægaf Lemonella » 12. maj 2016, 04:46

Jeg vil bare lige sige, at jeg faktisk er fuldstændig ligeglad med,hvor mange muskler og tatoveringer en mand har. Lige som jeg heller ikke skeler til overvægt, skaldethed, skæg eller ikke skæg.
Alderen på en potentiel kæreste... hmm... tjaa... ham jeg nu har været kæreste med i snart 14 år, er jo betydeligt yngre end jeg er. So I'll rest my case. :D

Jeg tænker tit på, hvordan jeg ville reagere over for et menneske, hvis jeg var blind. Så skulle det jo altsammen komme an på en føletest og det indre og opførslen, ville nok veje tungere end udseendet. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Mani » 12. maj 2016, 06:09

ManicNinja skrev:Sidder lige og kobler helt af til et afsnit af Singleliv.
Igen overvejer jeg: Synes alle kvinder virkelig, at kæmpestore muskler og så tatoveringer bare er the works til mænd? :forvirret2:

I denne udgave af programmet er en ung kvindelig deltager med en helt almindelig slank og pæn, men ikke veltrænet krop sådan helt i svime over ham her, som heller ikke selv giver den for lidt med udtalelser om, at han da tror, hun kan lide, hvad hun ser, fordi han er så og så trænet og "tanned" osv (alligevel vil han ikke vise sig i bar overkrop under deres strandtur, men lad nu dét ligge). Og som (indirekte) kommentar om hendes utrænede krop vælger han at sige, at "i dag vil han fokusere mindre på det ydre" og at "det jo sagtens kan være, der er kemi" og at han "godt tror, han kunne finde en kvinde uden silikonebryster tiltrækkende" ... på den måde får han så lige nøjagtigt alligevel sagt, hvad han fokuserer på og går efter. :gisp:
Jeg ville jo synes, det er hende, som scorer nedad, hvis de ender sammen. Men det er, som om det bare er idealet: Store muskler og tatoveringer - og så skide være med, hvordan manden egentlig ser ud.

Altså, med det forbehold at jeg er femten år for gammel til ham, så ... Jeg synes, han ser komplet idiotisk ud. Altså, sådan lidt småkomisk. Er hans krop virkelig én at falde i svime over? :gruble:

Billede

Jeg er hverken specielt tiltrukket eller frastødt af tatoveringer. Det 'tannede' look er jeg tilgengæld absolut ikke til!

Store muskler, som i vægttrænede er jeg på ingen måde til heller. Trænet derimod, som gymnaster & svømmere :worship: Jeg har så selv giftet mig med en løber :deer:
1
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Mani » 12. maj 2016, 06:11

^Hov, jeg havde slet ikke set I havde snakket videre på adskillige sider :lol:
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1973

Indlægaf lillebjoern » 12. maj 2016, 19:28

Jeg tror det var dirtylittledevil der havde en teori... spooky :-D

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-05-12- ... ium=Social
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Generelt"