Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9139

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Fru Sunshine » 7. okt 2015, 21:27

Jeg kan godt forstå dig Puffi. Jeg har svært ved at komme ud, hvis der er fugle i haven.
Længe leve mine misser, der får de ækle kræ til at stikke af.
(knap så festligt, når de så fanger dem og vil give dem til mig som gave - ARGH!)
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 495
Likede indlæg: 1891

Indlægaf Vira » 7. okt 2015, 21:28

Synes altså ikke at Prins Joachim er ret pæn :tie:
1
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Puffi
Kort karma: 309
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2231

Indlægaf Puffi » 7. okt 2015, 21:29

Flora skrev:Godt gået Puffi :gogo:

Kan altså ikke lade være med at grine lidt over det billede jeg får i hovedet af dig med kæmpe kost og affaldspose i kamp mod en lille snegl :lol:

Hvis kryb havde en bevidsthed måtte de altså undre sig over de hvinende kæmper de af og til kommer i nærkontakt med :lol:

Men godt den er fri og du er tryg :D

Er virkelig også glad for, der ikke var andre, der så det :lol:

Ja, nu kan jeg gå i seng med ro i kroppen og sove - uden at skulle ligge hele natten og tænke på klammo snegl i kælderen :blush:
1
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Puffi

Indlægaf Puffi » 7. okt 2015, 21:32

Fru Sunshine skrev:Jeg kan godt forstå dig Puffi. Jeg har svært ved at komme ud, hvis der er fugle i haven.
Længe leve mine misser, der får de ækle kræ til at stikke af.
(knap så festligt, når de så fanger dem og vil give dem til mig som gave - ARGH!)

:cool:

Billede
8
Brugeravatar
Patrick
Admin
Kort karma: 122
Likede indlæg: 1214

Indlægaf Patrick » 7. okt 2015, 21:33

ManicNinja skrev:Ih, hvor de dér "snefnug" på skærmen er åndssvage! (Men så længe de nærmest er det eneste irriterende herinde, så gå det nok lige).

5
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1380

Indlægaf Æske » 7. okt 2015, 21:33

Puffi skrev:
Æske skrev:
Puffi skrev:Det er sgu en deal! :banan:

Tror jeg har en lille edderkoppe-fætter under sengen :lol:

Bare lad ham sidde, han sover nok snart :-D Eller er det sådan en, hvor man kan høre benene trippe hen over gulvet? Ej, undskyld :lol:

Hvor er du strid :lol:

Den er heldigvis temmelig fredelig :cool:
1
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1380

Indlægaf Æske » 7. okt 2015, 21:34

Patrick skrev:
ManicNinja skrev:Ih, hvor de dér "snefnug" på skærmen er åndssvage! (Men så længe de nærmest er det eneste irriterende herinde, så gå det nok lige).

Han holder stadig 100!
1
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5030

Indlægaf ManicNinja » 7. okt 2015, 21:39

Patrick skrev:

:kys:

:-D
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4228

Indlægaf Flora » 7. okt 2015, 21:42

Jeg har engang boede et sted hvor der var problemer med duer, som viceværten så forsøgte at bekæmpe ved at lægge gift ud. Det resulterede i at jeg en dag fandt en rede med 5 små døde dueunger på min altan :tie:.

Jeg håndterede det meget voksent ved at ringe til min far og bede ham om at komme og fjerne dem :blush:.
4
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Puffi

Indlægaf Puffi » 7. okt 2015, 21:48

Det minder mig om da jeg fik en fugl ind. Aner ikke hvordan, pludselig var den der. Gik helt i panik. Fik åbnet for terrassedøren, men det fattede den ikke. Den fløj ind på badeværelset og jeg lukkede døren. Meningen var så, at jeg skulle gå derind og åbne vinduet, så den kunne komme ud, men jeg kunne ikke. Stod foran dør med en kost (igen mit foretrukne våben :lol: ), så jeg enten kunne skubbe vinduet helt op med den eller gelejde fuglen med den, men jeg kunne bare ikke åbne døren. Måtte ringe til min lillebror og vente over en time (hvor jeg så også skulle tisse!!) på, at han kom. Han var heldigvis modig nok til at gå ind og åbne vinduet og efterfølgende sikre, at fuglen rent faktisk var kommet ud.

At man kan overleve i sådan en faaaaarlig verden, kan man kun undre sig over :lol:
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9139

Indlægaf Fru Sunshine » 7. okt 2015, 21:54

Jeg har præsteret at ringe til min mor, fordi der var fløjet en ækel solsort ind i stuen.
Hendes reaktion, da jeg stortudende forklarede mit ærinde, var at erklære, at jeg da bare kunne åbne vinduet.
Jeg fik den ud, men hold kæft, hvor var jeg ræd.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Puffi

Indlægaf Puffi » 7. okt 2015, 22:05

Ej, klokken er over midnat. Godnat søde, søde mennesker - og tak for støtte og forståelse for irrationel angst :-D :kys:
2
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 7. okt 2015, 23:15

Patrick skrev:

Billede

:-D
3
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 7. okt 2015, 23:29

Liseletpåtå skrev:
DetSorteCirkus skrev:Er der forresten nogen, som kan forklare mig, hvad dagens nobelprismodtagere i fysik har fået deres priser for?
Jeg har endnu til gode at forstå baggrunden for en eneste pris i kemi og fysik, og jeg har fulgt uddelingerne i rigtig, rigtig mange år.

Medicinprisen blev givet for noget med malaria og en indvoldsorm. Længere rakte min naturvidenskabelige kunnen ikke.

Jeg glæder mig til Litteratur og Fred.

The Nobel Prize in Physics 2015 was awarded jointly to Takaaki Kajita and Arthur B. McDonald "for the discovery of neutrino oscillations, which shows that neutrinos have mass"

De har opdaget, at neutroner har svingerninger og derfor har de bevist at de har en masse/vægt.

download (5).jpg

At neutrinoer og neutroner ikke er det samme.

Neutroner er relativt tunge partikler, der bl.a. findes i atomkerner, som vist på tegningen i Liseletpåtås indlæg.

Neutrinoer, derimod, er meget små partikler, som man længe var i tvivl om havde masse. De to nobelprismodtagere har lavet eksperimenter, hvis resultater taler for, at det har de. Neutrinoer blev først "opdaget" ved, at der manglede noget energi ifm. en bestemt type radioaktivt henfald. Dvs. partiklen blev postuleret længe før den blev bevist i et eksperiment. De vekselvirker ekstremt svagt med andre partikler og derfor er de ret svære at måle på. Mens I har læst dette har ret mange af dem fløjet gennem jeres krop - de bliver nemlig dannet som en del af kerneprocesserne i solen og suser ud fra solen i alle retninger.

Og til dem, der synes det er svært at forstå baggrunden for den forskning, der har ført til en nobelpris: Jeg er uddannet fysiker med en kandidatgrad i fysik fra KU og jeg synes ikke altid forklaringerne er så lette at forstå.
5
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10150

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. okt 2015, 05:14

Liseletpåtå skrev:
Garfield skrev:
Liseletpåtå skrev:
DetSorteCirkus skrev:Er der forresten nogen, som kan forklare mig, hvad dagens nobelprismodtagere i fysik har fået deres priser for?
Jeg har endnu til gode at forstå baggrunden for en eneste pris i kemi og fysik, og jeg har fulgt uddelingerne i rigtig, rigtig mange år.

Medicinprisen blev givet for noget med malaria og en indvoldsorm. Længere rakte min naturvidenskabelige kunnen ikke.

Jeg glæder mig til Litteratur og Fred.

The Nobel Prize in Physics 2015 was awarded jointly to Takaaki Kajita and Arthur B. McDonald "for the discovery of neutrino oscillations, which shows that neutrinos have mass"

De har opdaget, at neutroner har svingerninger og derfor har de bevist at de har en masse/vægt.

download (5).jpg

At neutrinoer og neutroner ikke er det samme.

Neutroner er relativt tunge partikler, der bl.a. findes i atomkerner, som vist på tegningen i Liseletpåtås indlæg.

Neutrinoer, derimod, er meget små partikler, som man længe var i tvivl om havde masse. De to nobelprismodtagere har lavet eksperimenter, hvis resultater taler for, at det har de. Neutrinoer blev først "opdaget" ved, at der manglede noget energi ifm. en bestemt type radioaktivt henfald. Dvs. partiklen blev postuleret længe før den blev bevist i et eksperiment. De vekselvirker ekstremt svagt med andre partikler og derfor er de ret svære at måle på. Mens I har læst dette har ret mange af dem fløjet gennem jeres krop - de bliver nemlig dannet som en del af kerneprocesserne i solen og suser ud fra solen i alle retninger.

Og til dem, der synes det er svært at forstå baggrunden for den forskning, der har ført til en nobelpris: Jeg er uddannet fysiker med en kandidatgrad i fysik fra KU og jeg synes ikke altid forklaringerne er så lette at forstå.

Øv og jeg troede lige, jeg vidste noget. :( Men tak for opklaringen :)

Du vidste det da også :) Du kom bare til at kalde neutrinoerne for neutroner.

Tak, Garfield. Det giver mening. Både det, du skriver om neutrinoerne, og det med, hvorfor sådan en som mig ikke forstår prisbegrundelserne.
Hvis behovet skulle vise sig, skal jeg gerne gøre gengæld, når priserne i Litteratur og Fred bliver uddelt :blomst:

Nu er den gal igen. Kemiprisen blev uddelt i går:
http://www.nobelprize.org/nobel_prizes/ ... press.html
Men hov, det her forstår jeg faktisk grundlæggende godt :banan:
1
Je suis un tableau noir.

Tilbage til "Generelt"