Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Puffi
Kort karma: 309
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2233

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Puffi » 5. aug 2016, 17:55

Jeg har endelig ferie :pompom: :pompom:
4
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8429
Kontakt:

Indlægaf Ado » 5. aug 2016, 18:13

Jeg har fået arabisk fredagsmorgenmad i dag. Det er...specielt. Tag en masse græsk yoghurt, put olie og hvidløg i. Put det i et fad lagvis sammen med sprødt fladbrød og hummus. Hæld olie over. Hæld klaret smør over. Spis det med rå løg, tomater, syltede (non-sukker) agurker og sambal olek.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
ina
Kort karma: 132
Likede indlæg: 717

Indlægaf ina » 5. aug 2016, 19:15

Ado skrev:Jeg har fået arabisk fredagsmorgenmad i dag. Det er...specielt. Tag en masse græsk yoghurt, put olie og hvidløg i. Put det i et fad lagvis sammen med sprødt fladbrød og hummus. Hæld olie over. Hæld klaret smør over. Spis det med rå løg, tomater, syltede (non-sukker) agurker og sambal olek.

:nerve:
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10305

Indlægaf icelady » 5. aug 2016, 21:47

D-A-D holder stadig.
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1449

Indlægaf Badesandalen » 5. aug 2016, 22:52

Mani skrev:
Badesandalen skrev:Jeg har et spørgsmål til de børnekyndige herinde. Er der noget galt med et barn der stadig ikke kan tale ordentligt når han er 7-8 år?

Måske. Min venindes søn kunne ikke tale ordentligt før han var næsten 10 - og han gik ved talepædagog fra han var 3 ½. Ved du om de får hjælp?

Hvordan udviklede han sig ellers? Altså var det bare det verbale der haltede? Det ved jeg ikke, nej.
0
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 6. aug 2016, 04:55

Badesandalen skrev:
Mani skrev:
Badesandalen skrev:Jeg har et spørgsmål til de børnekyndige herinde. Er der noget galt med et barn der stadig ikke kan tale ordentligt når han er 7-8 år?

Måske. Min venindes søn kunne ikke tale ordentligt før han var næsten 10 - og han gik ved talepædagog fra han var 3 ½. Ved du om de får hjælp?

Hvordan udviklede han sig ellers? Altså var det bare det verbale der haltede? Det ved jeg ikke, nej.

Fint - og ja, kun det verbale. Han er ikke verdens bedste til at læse og skrive, men er stadig alderssvarende. Og så er han superskarp i matematik og naturfag.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9236

Indlægaf Fru Sunshine » 6. aug 2016, 07:28

Jeg elsker tv-2.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Badesandalen

Indlægaf Badesandalen » 6. aug 2016, 09:56

Mani skrev:Fint - og ja, kun det verbale. Han er ikke verdens bedste til at læse og skrive, men er stadig alderssvarende. Og så er han superskarp i matematik og naturfag.

Det var det jeg tænkte; han kan jo stadig være et intelligent barn og så bare have svært ved at få tankerne ud. Jeg håber det er det.
1
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 426
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6055

Indlægaf LadyFox » 6. aug 2016, 11:29

Jeg er gået langt over 296412 skridt de sidste par dage, nu er jeg træt :mellow:
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Badesandalen

Indlægaf Badesandalen » 6. aug 2016, 11:42

Jeg er så dårlig til at tale i telefon at jeg burde få en medalje. :rulle:
2
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4276

Indlægaf Flora » 6. aug 2016, 12:03

Badesandalen skrev:Jeg er så dårlig til at tale i telefon at jeg burde få en medalje. :rulle:

Jamen, så værsgod da :D

Billede
4
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Badesandalen

Indlægaf Badesandalen » 6. aug 2016, 12:12

Flora skrev:
Badesandalen skrev:Jeg er så dårlig til at tale i telefon at jeg burde få en medalje. :rulle:

Billede

Tak! Af hjertet tak! Dette er en dag jeg har drømt om siden jeg første gang holdte et telefonrør i hånden og pludrede til hvem der end var i den anden ende, op gennem min barndom hvor jeg nervøst pillede ved den snoede ledning imens jeg prøvede at finde på noget at sige til personen i den anden ende der sikkert drømte om at klaske telefonen på hvis de skulle lytte til mit "øh" end gang til, da jeg første gang holdte en telefon i hånden man også kunne skrive på... Jeg deler denne med alle de andre fantastiske mennesker i verden der også kan snakke så længe de ikke har teknologi trykket op mod øret, og jeg vil bare sige at I også kan gøre det, I kan også vinde en medalje for at være irriterende at snakke i telefon med. *tørrer min enkelte tåre væk, snøfter og træder væk fra podiet*
15
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4276

Indlægaf Flora » 6. aug 2016, 12:18

Badesandalen skrev:
Flora skrev:

Billede

Tak! Af hjertet tak! Dette er en dag jeg har drømt om siden jeg første gang holdte et telefonrør i hånden og pludrede til hvem der end var i den anden ende, op gennem min barndom hvor jeg nervøst pillede ved den snoede ledning imens jeg prøvede at finde på noget at sige til personen i den anden ende der sikkert drømte om at klaske telefonen på hvis de skulle lytte til mit "øh" end gang til, da jeg første gang holdte en telefon i hånden man også kunne skrive på... Jeg deler denne med alle de andre fantastiske mennesker i verden der også kan snakke så længe de ikke har teknologi trykket op mod øret, og jeg vil bare sige at I også kan gøre det, I kan også vinde en medalje for at være irriterende at snakke i telefon med. *tørrer min enkelte tåre væk, snøfter og træder væk fra podiet*

Årh, det er uden tvivl den mest rørende takketale jeg nogensinde har hørt (læst) :lun:
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 576
Likede indlæg: 5107

Indlægaf ManicNinja » 6. aug 2016, 17:08

Jeg synes virkelig, Aftensmadstråden er helt genial: Der er altid inspiration at hente, hvis jeg føler mig lidt idéforladt. Ikke at jeg nødvendigvis laver netop en af de retter, der nævnes. Men så er der måske en af jer, der nævner en ingrediens, jeg ikke har fået længe. Eller en ny sammensætning. Det er SÅ godt!

Og jeg lærer da også jævnligt noget nyt. Fx ved jeg nu, hvad fredsfisk er (måtte google). Og næste gang, jeg skal have edamamesalat, har jeg nu god inspiration til andre ingredienser.

Tak til alle Debattens madører! :love:
7
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 311
Likede indlæg: 5765

Indlægaf Animi » 6. aug 2016, 17:38

Kender I det der med om I er i tvivl om hvorvidt I pludselig føler en masse symptomer, fordi I har læst om det på nettet? Jeg vågnede med at jeg havde ret ondt i nedre højre side, sådan lige over hoftebenet. Jeg går altid i panik og tror jeg har blindtarmsbetændelse, og nu hvor jeg læste at man kan få feber og kvalme, føler jeg mig lidt småvarm, ømhed i muskler og ja, kvalme. Men ved bare ikke om jeg selv har fremprovokeret det, eller om det er reelt...
Tænker jeg må se det an i morgen.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Generelt"