Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sortkaffe
Kort karma: 41
Likede indlæg: 329

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf sortkaffe » 12. sep 2016, 09:03

ManicNinja skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Prøv lige at sige: kød, påske, perler på engelsk, hurtigt efter hinanden.

ENDELIG fik vi afklaret, hvad medisterpølse består af ... Jeg foreslår noget "find perlen" som pendant til julens mandel i ris à l'amande. Evt. som en særlig påskeleg. Jeg mener, når der nu ER påske i pølsen, så ...

Alt i alt synes jeg faktisk, at motivationen for at spise medister er væsentligt forhøjet!

ala "Rosinen i pølseenden?
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 12. sep 2016, 09:09

ManicNinja skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Prøv lige at sige: kød, påske, perler på engelsk, hurtigt efter hinanden.

ENDELIG fik vi afklaret, hvad medisterpølse består af ... Jeg foreslår noget "find perlen" som pendant til julens mandel i ris à l'amande. Evt. som en særlig påskeleg. Jeg mener, når der nu ER påske i pølsen, så ...

Alt i alt synes jeg faktisk, at motivationen for at spise medister er væsentligt forhøjet!

Jeg tillader mig lige at sige: Genial idé! Den tror jeg faktisk godt, jeg kunne finde på at indføre. Og dog. Jeg laver ikke medister selv, og man kan jo se, hvor der er lavet hul i skinnet :gruble:
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1142
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9611

Indlægaf kidkomb » 12. sep 2016, 09:35

Guilded_Lily skrev:
ManicNinja skrev:

Jeg tillader mig lige at sige: Genial idé! Den tror jeg faktisk godt, jeg kunne finde på at indføre. Og dog. Jeg laver ikke medister selv, og man kan jo se, hvor der er lavet hul i skinnet :gruble:

Nej, nej, en rigtig medister er jo hjemmelavet, så man putter bare perlen i farsen inden den kommer i tarmen :slem:
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 808
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8290
Kontakt:

Indlægaf Ado » 12. sep 2016, 10:06

Jeg er pludselig skruk! Jeg vil have en baby igen.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3505

Indlægaf Lemonella » 12. sep 2016, 11:06

Guilded_Lily skrev:
ManicNinja skrev:

Det er slet ikke nødvendigt, at lave medisteren selv. Der er jo ikke bundet knude i enderne. Så du stopper da bare en perle derind.
Jeg er så ikke sikker på, at den gæst der finder den og måske knækker sin tand, ikke vil sagsøge dig for, at få betalt sin tandlægeregning. :D
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3302

Indlægaf Kommodedyret » 12. sep 2016, 12:21

:puke: :genert:
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
paint
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2331

Indlægaf paint » 12. sep 2016, 12:36

ister, det fedtlag der omgiver især svins indvolde. Ister anvendtes tidligere i medister eller medisterpølse, som det har givet navn til.

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5029

Indlægaf ManicNinja » 12. sep 2016, 12:59

paint skrev:ister, det fedtlag der omgiver især svins indvolde. Ister anvendtes tidligere i medister eller medisterpølse, som det har givet navn til.

Billede

Med ister = med fedt

Det vidste jeg godt. Og jeg synes, det er så typisk dansk at give en middagsret sådan et ulækkert navn :D Den var bare aldrig gået i fx Italien ... :gisp:

Derfor så jeg denne "perle-leg" som en dejlig mulighed for at rette bare lidt op på miseren og i det mindste LEGE, der var - om jeg så må sige - guf i pølsen.
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3302

Indlægaf Kommodedyret » 12. sep 2016, 13:03

ManicNinja skrev:
paint skrev:ister, det fedtlag der omgiver især svins indvolde. Ister anvendtes tidligere i medister eller medisterpølse, som det har givet navn til.

Billede

Med ister = med fedt

Det vidste jeg godt. Og jeg synes, det er så typisk dansk at give en middagsret sådan et ulækkert navn :D Den var bare aldrig gået i fx Italien ... :gisp:

Derfor så jeg denne "perle-leg" som en dejlig mulighed for at rette bare lidt op på miseren og i det mindste LEGE, der var - om jeg så må sige - guf i pølsen.

Jamen det er så hermed vedtaget at medister skal omdøbes til Guffepølse. :D
1
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3375

Indlægaf Skralde » 12. sep 2016, 13:31

landsbytossen skrev:i skal IKKE lave en billedsøgning på "Prinsessa Birgitta"

Mig? Jeg ser da helt normal ud! :fløjt:

big.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5024

Indlægaf Fyrst Eberhard » 12. sep 2016, 13:47

Kommodedyret skrev:
ManicNinja skrev:

Billede

Med ister = med fedt

En mand, der får kolde fødder på første date, er jo også kendt som en "Narremedister".

Så jeg støtter også en navneændring af pølsen.
0
Peace!
Brugeravatar
sortkaffe
Kort karma: 41
Likede indlæg: 329

Indlægaf sortkaffe » 12. sep 2016, 14:03

Fyrst Eberhard skrev:
Kommodedyret skrev:
ManicNinja skrev:

Billede

Med ister = med fedt

En mand, der får kolde fødder på første date, er jo også kendt som en "Narremedister".

Så jeg støtter også en navneændring af pølsen.

bvahahaha narremedisteren :lol: :lol:
1
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 387
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3803

Indlægaf Delfin » 12. sep 2016, 14:17

Hvem melder sig frivilligt til at hænge mit vasketøj op og derefter lave aftensmad til mig?
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5676

Indlægaf Animi » 12. sep 2016, 14:27

Jeg spiser aldrig medister mere...
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3680

Indlægaf Novella » 12. sep 2016, 17:10

Det er godt for ens forhold at sørge for, at begge unger går til sport samtidig :slem:
6

Tilbage til "Generelt"