Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2020
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 19507

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf kidkomb » 29. okt 2016, 13:56

Når man er folkeskolelærer skal man virkelig holde op med at stave "pegede";"pejede".
6
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8948

Indlægaf ManicNinja » 29. okt 2016, 15:38

kidkomb skrev:Når man er folkeskolelærer skal man virkelig holde op med at stave "pegede";"pejede".

Holde op med? Kunne man ikke bare lade være at begynde?
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 422
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2333

Indlægaf Æske » 29. okt 2016, 15:43

Jeg har stadig nattøj på. Jeg har hørt klassisk musik på P2 hele dagen på sofaen under dynen og senere skal jeg drikke øl med mine kolleger. Alt er godt :banan:
8
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 29. okt 2016, 20:26

ManicNinja skrev:
kidkomb skrev:Når man er folkeskolelærer skal man virkelig holde op med at stave "pegede";"pejede".

Holde op med? Kunne man ikke bare lade være at begynde?

Bestemt. Men det er desværre så for sent :(
1
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1762
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 17498

Indlægaf Daine » 30. okt 2016, 05:56

Har I husket at stille urene en time tilbage? Jeg troede mit vækkeur gjorde det automatisk, men nej det måtte jeg selv gøre. Så jeg har lige fået foræret en time ekstra i sengen :lun:
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1195
Likede indlæg: 22641

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. okt 2016, 19:21

Vil I lige hjælpe mig her?

Jeg skifter telefonselskab i nat og kommer derfor til at have nogle timer, mens jeg sover, hvor min telefon er uden forbindelse, fordi jeg lige skal have sat det nye simkort i.
Vil alarmen på min telefon stadig virke?
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1132
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 17839

Indlægaf LadyFox » 30. okt 2016, 19:23

DetSorteCirkus skrev:Vil I lige hjælpe mig her?

Jeg skifter telefonselskab i nat og kommer derfor til at have nogle timer, mens jeg sover, hvor min telefon er uden forbindelse, fordi jeg lige skal have sat det nye simkort i.
Vil alarmen på min telefon stadig virke?

Ja :) Den er jo på telefonen, ikke på simkortet.
1
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 508
Likede indlæg: 2523

Indlægaf Falstria » 30. okt 2016, 23:17

Daine skrev:Har I husket at stille urene en time tilbage? Jeg troede mit vækkeur gjorde det automatisk, men nej det måtte jeg selv gøre. Så jeg har lige fået foræret en time ekstra i sengen :lun:

Jeg skal slukke alt der hedder trådløst internet på matriklen før de radiostyrede ure selv skifter.

Der er simpelthen for meget støj i æteren til at de kan fange det svage tidssignal fra Frankfurt.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 504
Likede indlæg: 8267

Indlægaf Lemonella » 31. okt 2016, 05:58

Falstria skrev:
Daine skrev:Har I husket at stille urene en time tilbage? Jeg troede mit vækkeur gjorde det automatisk, men nej det måtte jeg selv gøre. Så jeg har lige fået foræret en time ekstra i sengen :lun:

Jeg skal slukke alt der hedder trådløst internet på matriklen før de radiostyrede ure selv skifter.

Der er simpelthen for meget støj i æteren til at de kan fange det svage tidssignal fra Frankfurt.

Det lyder lidt underligt. Signalet fra Frankfurt, kører på en hel anden frekvens end dit wifi. Plus alle andre rundt omkring dig også kører deres wifi på andre frekvenser. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1762
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 17498

Indlægaf Daine » 31. okt 2016, 06:59

Lemonella skrev:
Falstria skrev:

Det lyder lidt underligt. Signalet fra Frankfurt, kører på en hel anden frekvens end dit wifi. Plus alle andre rundt omkring dig også kører deres wifi på andre frekvenser. :)

Det lyder underligt ja, men giver faktisk mening. Jeg var nemlig sikker på mit vækkeur selv plejede at omstille sig - det får signal fra Frankfurt. Men det gjorde det ikke denne gang - og min wifi boks er i soveværelset. Det kan selvfølgelig også bare være uret der er ved at være gammelt :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 504
Likede indlæg: 8267

Indlægaf Lemonella » 31. okt 2016, 07:06

Daine skrev:
Lemonella skrev:
Falstria skrev:

Det lyder underligt ja, men giver faktisk mening. Jeg var nemlig sikker på mit vækkeur selv plejede at omstille sig - det får signal fra Frankfurt. Men det gjorde det ikke denne gang - og min wifi boks er i soveværelset. Det kan selvfølgelig også bare være uret der er ved at være gammelt :D

Vi har et ur hængende i stuen. Det købte jeg for ca. 20 år siden. Hver dag kl. 11:52, lyder der et lille diskret klik og uret retter dig ind. Det er via signalet fra Frankfurt. Det har hver eneste gang der skal omstilles fra sommer- til normaltid, gjort det uden problemer. Så alder burde ikke være et problem. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 508
Likede indlæg: 2523

Indlægaf Falstria » 31. okt 2016, 13:33

Lemonella skrev:
Falstria skrev:

Det er også vanskeligt at høre en sanglærke på roskildefestival, selv når det kun er bas og trommer der spiller.
Når "støjgulvet" hæves, kræver det nogle skrappere filtre at tune ind, dem har mit gamle billige vækkeur ikke indbygget, de var ikke nødvendige dengang vækkeuret blev produceret for der fandtes ikke wifi i private hjem dengang.
2
Puf
Kort karma: 14
Likede indlæg: 177

Indlægaf Puf » 31. okt 2016, 15:29

Buller skrev:Havde forøvrigt lidt samme oplevelse med denne her..

Kunne huske den fra en gymnastiktime for vel godt 24 år siden....eller rettere, dele af den. Prøv lige at google eller nynne noget med racerbiler og musik. Det var ikke nemt. Det er dog et dejligt farverigt genlyt, og alle de andre smukke sager de har lavet. Ha!

Hvis du keder dig i starten af marts så prøv at tage et smut forbi dansk varmblods hingstekåring i Herning - der kører den sang som underlægning heeele dagen :lol:
3
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11167

Indlægaf Animi » 31. okt 2016, 20:23

Tak til dem der i en anden tråd talte om fejring af endt uddannelse. Jeg havde helt glemt at det var sidste dag i dag at man kunne søge ind på kandidaten, men heldigvis mindede tråden mig om det, så jeg fik søgt. Får helt ondt i maven ved tanken om hvad jeg skulle have gjort, hvis jeg havde glemt det :panik:
7
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 31. okt 2016, 20:35

Akupunktur burde virkelig hedde fakir-terapi!
0

Tilbage til "Generelt"