Hvad er en sviner?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf Puffi » 19. sep 2015, 23:43

Yvooonne skrev:Var der kommet negative kommentarer i tråden før I var inde og markere jer?


Nej.
1
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf kidkomb » 19. sep 2015, 23:48

Mht til anmeldelser, så tror jeg, at en del af os er vant til, at man kun anmelder når noget er langt over stregen og ellers forsøger at tale sig til nogenlunde enighed eller en fælles forståelse om at være uenige.
Jeg synes, og nu bliver jeg lige lidt streng, at det er noget mærkeligt børnehave-noget, at rende til mor og far, hver gang der er den mindste lille ting, istedet for at tale sammen som voksne mennesker. Voksne mennesker kan godt blive uenige og de kan godt komme til, at snerre og sige ting de ikke mener. Og så snakker man om det og finder ud af det.
12
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf Flora » 19. sep 2015, 23:50

Yvooonne skrev:Jeg kunne ikke se nogle nemlig - men de kunne jo være slettet.

Hvorfor vælger I at markere jer inden der har været noget "forkert" i tråden? Hvorfor går I ud fra at tråden ikke holdes i en positiv ånd?


Der var netop ikke nogen af os der gik ud fra at tråden ikke ville blive holdt i en positiv ånd. Tværtimod. Det blev bare ligesom antaget af en mod. Det var det vi opfattede som "forkert" og derfor vi markerede os. Det er vist stadig synligt i tråden.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf kidkomb » 20. sep 2015, 00:08

Hov, jeg kan da se, at jeg har fået slettet et indlæg? Får man ikke besked om det? Hvorfor? Hvordan skal man ellers vide, hvad I definerer som forbudt?
Hvad er grunden til, at mit, men ikke andres indlæg er blevet censureret?
Jeg ønsker i øvrigt, at tage denne samtale i fuld offentlighed, så vi alle kan komme tættere på en forståelse, af reglerne og moderationen herinde. Til glæde for både debattører og moderatorer.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf kidkomb » 20. sep 2015, 00:21

Dikus skrev:
kidkomb skrev:Hov, jeg kan da se, at jeg har fået slettet et indlæg? Får man ikke besked om det? Hvorfor? Hvordan skal man ellers vide, hvad I definerer som forbudt?
Hvad er grunden til, at mit, men ikke andres indlæg er blevet censureret?
Jeg ønsker i øvrigt, at tage denne samtale i fuld offentlighed, så vi alle kan komme tættere på en forståelse, af reglerne og moderationen herinde. Til glæde for både debattører og moderatorer.


Jo. Det får man besked på.

Gad vide, om det er mig :blush:

Undersøger det lige og vender tilbage. Det har generelt været mig, der har trykket "slet" i et forsøg på at holde den anden tråd på sporet. Og vil ikke udelukke, jeg er kommet til at overse, du ikke var en anden :blush:

I så fald... Undskyld, undskyld, undskyld! (Og så har indlægget handlet om moderering/svinere, som var blevet frabedt.) Tjecker. Og melder tilbage her i tråden, hvis du skriver "ja tak" til det. Og ellers i pb :)

Det er helt, helt ok. Det er jo derfor jeg spørger :)
Og ja, tak, vend endelig tilbage helt offentligt. Jeg vil jo bare gerne, at vi alle kan få en større forståelse for den videre moderation herinde.
Og rigtig god bedring :kys:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf kidkomb » 20. sep 2015, 00:31

Dikus skrev:
kidkomb skrev:
Dikus skrev:
kidkomb skrev:Hov, jeg kan da se, at jeg har fået slettet et indlæg? Får man ikke besked om det? Hvorfor? Hvordan skal man ellers vide, hvad I definerer som forbudt?
Hvad er grunden til, at mit, men ikke andres indlæg er blevet censureret?
Jeg ønsker i øvrigt, at tage denne samtale i fuld offentlighed, så vi alle kan komme tættere på en forståelse, af reglerne og moderationen herinde. Til glæde for både debattører og moderatorer.


Jo. Det får man besked på.

Gad vide, om det er mig :blush:

Undersøger det lige og vender tilbage. Det har generelt været mig, der har trykket "slet" i et forsøg på at holde den anden tråd på sporet. Og vil ikke udelukke, jeg er kommet til at overse, du ikke var en anden :blush:

I så fald... Undskyld, undskyld, undskyld! (Og så har indlægget handlet om moderering/svinere, som var blevet frabedt.) Tjecker. Og melder tilbage her i tråden, hvis du skriver "ja tak" til det. Og ellers i pb :)

Det er helt, helt ok. Det er jo derfor jeg spørger :)
Og ja, tak, vend endelig tilbage helt offentligt. Jeg vil jo bare gerne, at vi alle kan få en større forståelse for den videre moderation herinde.
Og rigtig god bedring :kys:


Tak :D
Jeg kan ikke se dig som slettet som en af de seneste, der er blevet slettet. (Ja... Vi sletter faktisk en del :D Vi er onde. Eller ikke.) Leder nu i "Hvad vil du sige til ..." en "navngiven" og derefter "unavngiven" tråd, da jeg tror, det er der, du har postet? Og her kan jeg i hvert fald se, hvis der er noget, der er slettet.

Hvis du ved, hvilken tråd, du har skrevet i, må du gerne sige til.

Det var "en unavngiven". Jeg var vist den første til, at nævne, at omtalte indlæg vist godt kunne ses som en sviner.
De efterfølgende indlæg er der stadig.
Jeg vil bare gerne have besked, når det er.
Jeg bliver topforvirret, når der pludselig mangler indlæg.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf kidkomb » 20. sep 2015, 00:47

I øvrigt, så må jeg, med tungt, tungt hjerte indrømme, at det her har fået mig til, at overveje om jeg skal hoppe tilbage til Danmarks langsommeste debat.
Jeg synes virkelig I skal overveje, om I skræmmer folk væk med den linje I kører lige nu.
Der er ikke meget debat over at en håndfuld mennesker sidder og modererer alting og former og klipper alting efter forgodtbefindende.
Bare dét, at I siger, at I sletter en del.
Det kan jeg slet ikke arbejde med.
Det bliver jo fuldkommen udynamisk og uinteressant, når man egentlig ikke debatterer med en masse mennesker, men i realiteten kun en håndfuld moderatorer, for man kan kun se de indlæg, som I bestemmer, at man må se.
Så er der ingen sammenhæng og man kan aldrig helt vide, om man overhovedet snakker om det samme, fordi en masse detaljer kommer til at mangle.
8
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf kidkomb » 20. sep 2015, 00:51

@dikus, jeg kan se mit indlæg nu. Det kunne jeg ikke før? Mærkeligt. Nå, men det jo fint nok :)
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf kidkomb » 20. sep 2015, 01:20

Vi er nok bare ikke enige på det område. Jeg mener, at det giver huller.
Men altså, jeg kunne jo selv have valgt, at være en del af moderator-teamet.
Jeg synes, at I virker engagerede og oprigtigt gør jeres bedste.
Jeg er bare ikke enig i jeres linje og jeg frygter, at den skræmmer folk væk.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf kidkomb » 20. sep 2015, 01:21

Og det er egentlig heller ikke fordi jeg vil bestemme hvad I skal jo.
Slet ikke.
Jeg har det bare svært med det.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf hotlips » 20. sep 2015, 04:58

Nu har jeg læst den anden tråd,jeg tror ikke jeg nogensinde har skrevet et ord om moderatorer hverken her eller på den gamle debat.

Men som det fremstår har moderatorerne ødelagt en tråd der kørte i fred og fordragelighed,og i så fald gør i sq da noget forkert,det må være indlysende det ikke er og aldrig har været meningen med de små sletteknapper i nu er blevet så glade for

Og det er muligt man ikke opfatter det som en sviner at skrive til folk de ikke fatter en skid,men det er da helt ude i hampen at bruge den form for sprog når man skriver som moderator fordi det er så indlysende at folk kan opfatte det sådan.
6
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55654
Kontakt:

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf Ado » 20. sep 2015, 07:50

Elvispop skrev:
Flora skrev:
Elvispop skrev: Hvad er det du ikke forstår" er for mig at se ikke en sviner.
Det havde det været hvis der stod "din kvajpande af en åndsamøbe, hvad fanden er du ikke fatter"
[/quote]


"Hvad er det du ikke forstår" er muligvis ikke en sviner, men det er enormt nedladende. Og personligt sidder jeg med en smag i munden af: "Åh gud, er der nogen der ikke kan tåle at være moderator, og som nyder at have lidt ekstra magt?"


Og nej, jeg har intet imod nogen herinde. Heller ingens mods. Men come on; enhver kan sgu da se, at "hvad er det du ikke forstår" er virkelig træls at få smidt i hovedet.
6
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55654
Kontakt:

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf Ado » 20. sep 2015, 07:57

Elvispop skrev:
Puffi skrev:
Elvispop skrev:Præcis..
Tråden handler om HVAD der er og ikke er svinere.

Og som @Dikus skriver, et strålende eksempel på hvorfor moderationen ikke diskuteres offentligt.

Nu har emnet hijacket TO tråde, som handlede om noget andet.


Undskyld, men det er jo løgn. Jeg blev modereret ret offentligt - for noget, jeg ikke havde gjort. Offentligt. Hvorfor er det ok?


NU STOPPER VI...
diskutionen om en, som ikke er til stede.
Vi kan ikke sidde og gætte på hvorfor og hvordan, og derfor afventer vi at vi kan snakke med pågældende moderator om det, før vi melder noget ud.





Du kommer altså ikke langt på den der måde. Med versaler og fed fremhævning. Beklager, men æv...Jeg synes ellers denne debat er fed på så mange måder, men hvis tonen fra mods skal være så "magtliderlig" og børnehavepædagog, så foretrækker jeg trods alt en langsom debatside med et sært fravær af en admin.

Jeg synes det er en dybt besynderlig måde det pludselig kører på herinde.
8
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf decibell » 20. sep 2015, 08:00

Det nævnte indlæg er tidligere blevet anmeldt, og der er også svaret, at det selvfølgelig vil blive taget til efterretning, så det ikke sker igen.

Som Dikus skriver på et tidspunkt, er det ikke al moderation, der foregår offentligt, så at I ikke kan se noget, er absolut ikke ensbetydende med, at der ikke foretages noget. Det bør I lige have i tankerne.

I skal være velkomne til at debattere emnet generelt, men at hænge fast i det enkelte tilfælde, når der er svaret og meldt ud om det både privat og offentligt, gør heller ikke noget godt for debatten.net. Lad os komme videre.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. sep 2015, 08:05

Ado skrev:Du kommer altså ikke langt på den der måde. Med versaler og fed fremhævning. Beklager, men æv...Jeg synes ellers denne debat er fed på så mange måder, men hvis tonen fra mods skal være så "magtliderlig" og børnehavepædagog, så foretrækker jeg trods alt en langsom debatside med et sært fravær af en admin.

Jeg synes det er en dybt besynderlig måde det pludselig kører på herinde.


Som jeg husker det, var det netop den form for moderation, som var den store forskel på Keller og Høvdingen, og som gjorde sidstnævnte upopulær hos mange. Altså moderation gennem sletning og meget markante grænser. Keller og hans moderator-team slettede vist kun indlæg, når det var hævet over enhver tvivl, at de var mod reglementet, og kom med henstillinger, hvor konsekvensen af ikke at følge dem var låsning af tråden.

Jeg siger ikke, at moderatorerne har mere ret til det ene end det andet, omend jeg personligt er på "Keller-holdet", men ovenstående kan måske forklare, hvorfor den valgte form for moderation kræver en meget detaljeret introduktion, inden den tages i brug.
7

Tilbage til "Generelt"