Hvad er en sviner?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 188
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4154

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf decibell » 20. sep 2015, 10:32

Fru Sunshine skrev:
decibell skrev:
Fru Sunshine skrev:Nisser er altid velkomne hele året rundt.

Det kan diskuteres. :deer:

Næh, for de gør det alligevel. Så kan man ligeså godt byde dem velkomne :jule:

Det kan du have ret i. De er ved at invadere os allerede. Vi så en havenisse med rød hue på i en have i går på en total sommeragtig dag (ej, måske ikke, men i hvert fald forårsagtigt). :D
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 20. sep 2015, 10:41

Og du må ikke rable @decibell :santa2:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 188
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4154

Indlægaf decibell » 20. sep 2015, 10:48

Fru Sunshine skrev:Og du må ikke rable @decibell :santa2:

Rundstykke. :jule:
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 20. sep 2015, 11:42

Yvooonne skrev:
Elvispop skrev:Jeg har undskyldt og fået likes for det.

Min gennemlæsning af tråden, fra efter jeg gik i seng, viser at folk nu har forstået at vi ikke vil debatere moderators handling, når den moderator ikke er online.
Det var blot det jeg konstaterede.

Jeg vil da heller ikke skydes ting i skoene, som jeg ikke har sagt.

Okay - vi er i så fald flere der har misforstået dig - jeg har fx både fået like og kort (jeg kan ikke se det er relevant). @Garfield likede måske for hele indlægget - måske for den første linje - I don't know.

Jeg likede for hele Elvispops indlæg for jeg læser det som et forsøg på at få os videre og slet ikke som nedladende eller dikterende. Derudover synes jeg også det er fair at moderatorerne lige beder om tid til at snakke om det sammen, allesammen.

Jeg kan godt forstå, at det kan føles hårdt den moderation, der er sket og nogle af de ting, der er blevet sagt. Sådan er det altid, når magt bliver udøvet. Altid. Personligt foretrækker jeg at moderatorerne har den magt, de har, og bruger den. Så længe vi alm. brugere føler at det har et godt formål. Når tingene kører lidt af sporet som her, så er det fedt, at vi kan have en dialog, så vi kan prøve at finde fælles fodslag igen og så der er mulighed for at få sagt undskyld.

Det kommer aldrig til at være perfekt. Der vil ske fejl. Det vigtige er, at dialog og åbenhed.

Og nisser. Nisser er også vigtige :jule:
4
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5901

Indlægaf Dikus » 20. sep 2015, 19:17

Log_Lady skrev:
kidkomb skrev:Mht til anmeldelser, så tror jeg, at en del af os er vant til, at man kun anmelder når noget er langt over stregen og ellers forsøger at tale sig til nogenlunde enighed eller en fælles forståelse om at være uenige.
Jeg synes, og nu bliver jeg lige lidt streng, at det er noget mærkeligt børnehave-noget, at rende til mor og far, hver gang der er den mindste lille ting, istedet for at tale sammen som voksne mennesker. Voksne mennesker kan godt blive uenige og de kan godt komme til, at snerre og sige ting de ikke mener. Og så snakker man om det og finder ud af det.

Hep. Jeg begynder så småt at overveje, om jeg gider at være her, når der står så mange moderatorer klar til at plaffe den mindste mislyd ned. Og det der indlægssletteri er bare nederen.

Vil du konkretisere hvilket indlægssletteri, der har generet dig?
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 20. sep 2015, 19:45

Log_Lady skrev:
Dikus skrev:
Log_Lady skrev:
kidkomb skrev:Mht til anmeldelser, så tror jeg, at en del af os er vant til, at man kun anmelder når noget er langt over stregen og ellers forsøger at tale sig til nogenlunde enighed eller en fælles forståelse om at være uenige.
Jeg synes, og nu bliver jeg lige lidt streng, at det er noget mærkeligt børnehave-noget, at rende til mor og far, hver gang der er den mindste lille ting, istedet for at tale sammen som voksne mennesker. Voksne mennesker kan godt blive uenige og de kan godt komme til, at snerre og sige ting de ikke mener. Og så snakker man om det og finder ud af det.

Hep. Jeg begynder så småt at overveje, om jeg gider at være her, når der står så mange moderatorer klar til at plaffe den mindste mislyd ned. Og det der indlægssletteri er bare nederen.

Vil du konkretisere hvilket indlægssletteri, der har generet dig?

Nu kan jeg af gode grunde ikke vide, hvor mange indlæg I rent faktisk har slettet, eftersom I tilsyneladende ikke lader indlægget stå med en notifikation fra moderatoren om, at en moderator har slettet den pågældende debattørs tekst. Det ville endda være noget - på den måde kan man se, at der er klippet i tråden.

Jeg henviser i mit indlæg til de tilfælde af indlægssletteri, som har fundet sted i tråden om, hvad man vil sige til debatten. Sletning af reklamer er i mine øjne okay. Sletning af indlæg med personfølsomme oplysninger ditto. Måske er der ganske få andre tilfælde, jeg ikke lige har tænkt på, men med forbehold for dette vil jeg ytre, at sletning af indlæg er en uskik og det giver mig lange patter.

Jo. Det kan du, da der er efterladt et indlæg, der forklarer sletningen.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 20. sep 2015, 19:48

Vi har helt konkret slettet:

1. Det indlæg i går plus de to, pågældende skrev, mens jeg formulerede min PB
2. En tråd fra en debattør, der var racistisk
1. Indlæg, vi er blevet anmodet om at slette

Øvrige slettede indlæg, har vi brugere selv slettet. En funktion, jeg ikke forestiller mig, det er mange, der vil give afkald på.
1

Tilbage til "Generelt"