Den bedste festunderholdning

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10153

Re: Den bedste festunderholdning

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. sep 2015, 10:33

Sorry, men det var faktisk mig selv :genert:
Min veninde skulle holde bryllup på Frilandsmuseet og spurgte, om jeg mellem receptionen og middagen ville lave en rundvisning med temaet bryllup i gamle dage. Det ville jeg gerne. Vi gik fra gård til gård, og jeg fortalte om de forskellige elementer i et bondebryllup og bandt fortællingen op på de konkrete steder undervejs. På den måde fik vi også selskabet gelejdet fra recetionslokalerne til feststedet i samlet flok.

Det var et temmelig populært indslag, og jeg synes først og fremmest, at brudeparret skal have æren af en god ide.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 259
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2083

Indlægaf Pjeps » 20. sep 2015, 10:33

Til et jubilæum engang havde værten hyret nogle optrædende tjenere, for satan hvor var der sjovt.

De startede med at præsentere hver eneste gæst ala gæsterne hos dronningen, bare langt sjovere. Og så var stilen ligesom lagt.

De fortsatte i 5 timer og kom med det ene morsomme indslag efter det andet, og fik inddraget alle gæster på en eller anden facon uden at nogen blev udstillet. Selvfølgelig var der mere gas med hovedpersonen for festen.
0
:ninja:
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 20. sep 2015, 12:41

Jeg fik kæmpe ros, for min bryllupstale til min bror og hans kone.
Vi lever lidt i to forskellige verdener, da de har en anden religion, så min tale gik blandt andet valg og fravalg.
Guldkornet som alle roste mig for, både de troende og de ikke troende, var:

"I har valgt, på baggrund af jeres tro, ikke ha' sex før ægteskabet. Jeg har valgt, øvelse gør mester."
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3511

Indlægaf Lemonella » 21. sep 2015, 05:46

Vi har lige været til bryllup, hvor brudens veninde havde lavet en quiz til brudeparret. Det var sådan lidt a la "hvor godt kender I hinanden".
Parret blev stillet på hver side af en skærm med en ting i hver hånd der skulle illustrerer, hvem der var, hvem.
Brudens var en majskolbe og gommens en agurk (det indikerede deres navne og en intern joke).

Der blev så stillet spørgsmål som "hvem er mest hidsig". "Hvem er bedst til rengøring". "Hvem er bedst til, at huske mærkedage" og en masse andre spørgsmål i den stil.

Meningen var så, at de fik point og gave, hver gang de havde svaret rigtigt på 5 spørgsmål. Gaverne havde datoer på og måtte kun åbnes på disse datoer.
Den sidste gave var en fin rød hjerteformet æske, hvor gæsterne havde lagt hjertekort i, hvor der var skrevet en lille personlig hilsen. Denne æske måtte først åbnes på deres 1. års bryllupsdag. Jeg ved så, at der også var en flaske boblevand og et gavekort til en romantisk middag for to.

Der blev grinet en hel del undervejs når parret ikke var helt enige.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3511

Indlægaf Lemonella » 21. sep 2015, 06:33

Yvooonne skrev:
Lemonella skrev:Vi har lige været til bryllup, hvor brudens veninde havde lavet en quiz til brudeparret. Det var sådan lidt a la "hvor godt kender I hinanden".
Parret blev stillet på hver side af en skærm med en ting i hver hånd der skulle illustrerer, hvem der var, hvem.
Brudens var en majskolbe og gommens en agurk (det indikerede deres navne og en intern joke).

Der blev så stillet spørgsmål som "hvem er mest hidsig". "Hvem er bedst til rengøring". "Hvem er bedst til, at huske mærkedage" og en masse andre spørgsmål i den stil.

Meningen var så, at de fik point og gave, hver gang de havde svaret rigtigt på 5 spørgsmål. Gaverne havde datoer på og måtte kun åbnes på disse datoer.
Den sidste gave var en fin rød hjerteformet æske, hvor gæsterne havde lagt hjertekort i, hvor der var skrevet en lille personlig hilsen. Denne æske måtte først åbnes på deres 1. års bryllupsdag. Jeg ved så, at der også var en flaske boblevand og et gavekort til en romantisk middag for to.

Der blev grinet en hel del undervejs når parret ikke var helt enige.

Det er også en rigtig fin én synes jeg :lun:

Jeg leder pt efter konfirmationsunderholdning. Og jeg havde overvejet noget i den stil, men jeg synes ikke helt jeg har knækket koden på den endnu.

Det kunne måske være en musik- eller sportsquiz. Eller noget andet konfirmanden interesserer sig for. Måske hans/hendes forældre kan nogen sjove historier om hændelser i hans/hendes liv og opvækst, som der så kan laves spørgsmål til. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9148

Indlægaf Fru Sunshine » 21. sep 2015, 07:58

Mine søskende havde lavet en mini-musical til mit første bryllup.
De fortalte om min opvækst og havde flettet sange, der passede ind. De sang ikke det hele, men udvalgte de passager, der passede bedst.
Det var ret godt.

Ellers er der jo de gængse quizzer, taler eller sange med små tilhørende gaver, et indslag udefra a la fotografen og tjenerne eller bare en, der optræder med noget sjovt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4230

Indlægaf Flora » 21. sep 2015, 08:04

Jeg har engang været til et bryllup hvor brudens søskende havde lavet et lille (småsatirisk) skuespil over hvordan brudeparret mødte hinanden. Det blev de vist ret glade for.
1
Debattens sødeste :engel:

Tilbage til "Fest og bryllup"