Moderationen på stedet her.

Mangler der noget herinde, eller vil du have lavet ændringer? Så er det her du skal brokke dig.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1145
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9626

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf kidkomb » 20. sep 2015, 12:39

Påmind. Påmind. Påbyd. Lås. Slet hvis ofret ønsker det. I den rækkefølge.
Det er min mening.
6
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5866

Indlægaf Dikus » 20. sep 2015, 12:40

Sophaya skrev:
Elvispop skrev:Slette eller låse (og evt flytte) r meget svært at blive enige om.

Eksempelvis er vi nogen der synes at trolls er for plat og bør slettes med det samme. Andre synes at det er sjovt og hyggeligt.
Med hensyn til svinere, synes jeg personligt at skidtet skal slettes med det vuns, men jeg kan godt se problematikken i at det kan gi' huller i trådene.
Derfor hældt jeg til en løsning, der hedder passivitet indtil ofret anmelder.

Men igen, så har nogen ytret at de ikke gider at anmelde hele tiden.
:gruble:

Så er man altså for doven :lol:

Jeg er klart på den løsning med forholde sig relativt passivt indtil brugeren selv anmelder. Vi må da for fanden (pardon my french) være voksne mennesker der selv kan vurdere, hvornår vi føler os trådt på - og tage konsekvensen af det og anmelde. Hvis ikke man magter det, så skal man måske holde sig til at læse en bog.

Måske er man ikke på? Og logger så ind til en shitstorm efter tre dage, hvor man er blevet diskuteret/hængt ud/mobbet?
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4232

Indlægaf Flora » 20. sep 2015, 12:40

Dikus skrev:Jeg kunne godt tænke mig en præcisering:

Foretrækker I, vi låser tråde frem for at slette indlæg, der efter henstilling stadig omhandler f.eks. Andre debattører/mobning/hadske udtryk? Eller foretrækker I, at de får lov at stå, så de personer, der stødes kan læse dem igen og og igen?

Jeg synes det er bedre at låse end at slette. Hvis det omhandler specifikke personer der ikke ønsker det står der er det fint nok at slette det. Men det må være op til den det er gået ud over.

(der er i øvrigt ingen der tvinger nogen til at læse en tråd de ikke bryder sig om igen og igen).
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3770

Indlægaf Sophaya » 20. sep 2015, 12:42

Dikus skrev:
Sophaya skrev:
Elvispop skrev:Slette eller låse (og evt flytte) r meget svært at blive enige om.

Eksempelvis er vi nogen der synes at trolls er for plat og bør slettes med det samme. Andre synes at det er sjovt og hyggeligt.
Med hensyn til svinere, synes jeg personligt at skidtet skal slettes med det vuns, men jeg kan godt se problematikken i at det kan gi' huller i trådene.

Så er man altså for doven :lol:

Jeg er klart på den løsning med forholde sig relativt passivt indtil brugeren selv anmelder. Vi må da for fanden (pardon my french) være voksne mennesker der selv kan vurdere, hvornår vi føler os trådt på - og tage konsekvensen af det og anmelde. Hvis ikke man magter det, så skal man måske holde sig til at læse en bog.

Måske er man ikke på? Og ligger så ind til en shitstorm efter tre dage, hvor man er blevet diskuteret/hængt ud/mobbet?

Som jeg skrev tidligere i tråden synes jeg at personrettede sviner-indlæg skal slettes uden varsel. Det samme med dødstrusler. Men hvis man bare er lidt uenige og bølgerne går lidt højt, så synes jeg der kan være langt imellem hvornår folk føler sig trådt på - og her mener jeg at den enkelte må appelere til "modstanderen" og hvis dette ikke virker, så fatte knappen og anmelde.
1
x
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 20. sep 2015, 12:48

Yvooonne skrev:

Jeg har tidligere skrevet at jeg synes der mangler et sted på nettet der ikke er præget af negativitet og ondskabsfuldhed - jeg håber debatten kan være det sted. Hvis man vil gå til grænsen og være negativ på andres bekostning så er der masser af steder man kan være det.

Jeg mener bare ikke at det negative har en værdi. Jeg kan ikke se behovet for at det skal gemmes. Udover drama og det at de skaber præcedens for tonen på stedet.

Jeg taler ikke for at der skal være mulighed for at mobbe hinanden, for det synes jeg ikke, hvilket jeg også synes fremgår af mine indlæg. Når jeg så alligevel kommenterer på dette indlæg er det fordi jeg har en anden pointe - du synes ikke det negative har en værdi. Jeg bare synes ikke man skal slette alt der kunne have et snert af noget der måske kunne være negativt, for så tror jeg at man mister en masse positivt, lærende eller udviklende i svinget.
1
x
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2408

Indlægaf Joe » 20. sep 2015, 12:50

Jeg var ikke til stede i nat, jeg havde travlt med at drikke øl. Jeg kan derfor i dag - med dundrende hovedpine - ikke helt finde hoved og hale i, hvad der skete.

Men jeg er absolut ikke særligt autoritetstro. Jeg har det generelt ret svært ved, når folk får "fine titler" og synes, de skal bestemme lidt mere end alle andre, og kan tillade sig lidt mere end alle andre. Det ser jeg ske i trådene fra denne weekend, og det er noget der ikke skal gentage sig voldsomt mange gange, før jeg er væk.

Jeg tror egentlig ikke vi har brug for de massive sletterier, der åbenbart finder sted. Vi er alle voksne mennesker, der har debatteret i mange år, og ved hvordan man bør opføre sig. Når folk skriver noget, vi synes er for meget, er vi vant til selv at indlede en dialog med vedkommende - ikke bare ringe efter en, med en fin titel, som så kan komme og slette alle beviser. Og jeg ønsker at vi fortsætter med i så vidt muligt at klare os gennem ord, fra debattør til de debattør. Og svinere af mig, må sgu gerne blive stående, jeg har ikke noget problem med at se dem igen og igen, som der blev spurgt til.

En anden ting, jeg vil kommentere på, som jeg observerede, er evnen til at kommunikere. Når man er moderator, er det så vigtigt, at man forstår, hvordan de ord man skriver, bliver opfattet. At man kan være noget så irriteret, men at man forstår alligevel at formulere sig i en neutral og høflig tone. Og at man altid husker i sin kommunikation, at man ikke henvender sig til umulige børn, men til voksne mennesker.
Jeg vil faktisk sige, at evner man ikke den disciplin, så skal man ikke være moderator på en internetdebat. For her er den skriftlige kommunikation ret vigtig.
12
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 20. sep 2015, 12:56

Jahon skrev:Jeg var ikke til stede i nat, jeg havde travlt med at drikke øl. Jeg kan derfor i dag - med dundrende hovedpine - ikke helt finde hoved og hale i, hvad der skete.

Men jeg er absolut ikke særligt autoritetstro. Jeg har det generelt ret svært ved, når folk får "fine titler" og synes, de skal bestemme lidt mere end alle andre, og kan tillade sig lidt mere end alle andre. Det ser jeg ske i trådene fra denne weekend, og det er noget der ikke skal gentage sig voldsomt mange gange, før jeg er væk.

Jeg tror egentlig ikke vi har brug for de massive sletterier, der åbenbart finder sted. Vi er alle voksne mennesker, der har debatteret i mange år, og ved hvordan man bør opføre sig. Når folk skriver noget, vi synes er for meget, er vi vant til selv at indlede en dialog med vedkommende - ikke bare ringe efter en, med en fin titel, som så kan komme og slette alle beviser. Og jeg ønsker at vi fortsætter med i så vidt muligt at klare os gennem ord, fra debattør til de debattør. Og svinere af mig, må sgu gerne blive stående, jeg har ikke noget problem med at se dem igen og igen, som der blev spurgt til.

En anden ting, jeg vil kommentere på, som jeg observerede, er evnen til at kommunikere. Når man er moderator, er det så vigtigt, at man forstår, hvordan de ord man skriver, bliver opfattet. At man kan være noget så irriteret, men at man forstår alligevel at formulere sig i en neutral og høflig tone. Og at man altid husker i sin kommunikation, at man ikke henvender sig til umulige børn, men til voksne mennesker.
Jeg vil faktisk sige, at evner man ikke den disciplin, så skal man ikke være moderator på en internetdebat. For her er den skriftlige kommunikation ret vigtig.

Det er virkeligt unfair at kalde sletning af et indlæg (og de få indlæg debattøren nåede at skrive, før jeg fik sendt mit indlæg) massiv sletning.
0
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 20. sep 2015, 12:59

Altså, hvis nogen skriver: "perverse svin @Elvispop, føj hvor er du gusten" vil en moderator måske slå ned på det.
Jeg ville bare skrive: "tak :gris: :devil:"
1
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2408

Indlægaf Joe » 20. sep 2015, 13:02

Dikus skrev:
Jahon skrev:Jeg var ikke til stede i nat, jeg havde travlt med at drikke øl. Jeg kan derfor i dag - med dundrende hovedpine - ikke helt finde hoved og hale i, hvad der skete.

Det er virkeligt unfair at kalde sletning af et indlæg (og de få indlæg debattøren nåede at skrive, før jeg fik sendt mit indlæg) massiv sletning.

Jeg var som sagt ikke til stede, så jeg skal ikke kunne sætte et antal på sletningerne. Men jeg tog udgangspunkt i dit indlæg i den anden tråd, hvor du skriver "vi sletter faktisk en del."
0
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 20. sep 2015, 13:04

Jahon skrev:
Dikus skrev:

Jeg var som sagt ikke til stede, så jeg skal ikke kunne sætte et antal på sletningerne. Men jeg tog udgangspunkt i dit indlæg i den anden tråd, hvor du skriver "vi sletter faktisk en del."

Er du så sød at læse den efterfølgende uddybning?
0
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 20. sep 2015, 13:04

Elvispop skrev:Altså, hvis nogen skriver: "perverse svin @Elvispop, føj hvor er du gusten" vil en moderator måske slå ned på det.
Jeg ville bare skrive: "tak :gris: :devil:"

Man kunne også skrive mange grimme ting om mig før jeg ikke ville grine af det mere, så måske mine holdninger er farvet af at jeg ikke lader mig gå særligt på af den slags :lol:
0
x
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 20. sep 2015, 13:09

Der er en måde til: at vi kun agerer som moderatorer en af gangen i en tråd. Og vi identificerer os som moderatorer, når vi agerer som sådan.

Så er der plads til, vi også kan agere som almindelige debattører. Og der er ikke tvivl om, hvornår vi er hvad.
0
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 20. sep 2015, 13:09

@Ninjawho
Vi er osse igang med at drøfte at vi fremover siger "en moderator pr. problem"
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 20. sep 2015, 13:11

Men tak for komplimenten om, der ikke er brug for moderering. Det tyder på, den tid vi har brugt til netop det ikke har været spildt, selvom det kiksede i går, fordi jeg troede, jeg var hurtigere end en ninja.
1
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 607

Indlægaf Stars » 20. sep 2015, 13:13

Det med sletning og huller:
Kunne man så i stedet slette indholdet i indlægget - evt kun den svinske del, hvis der også er en sober del og erstatte det med: "Slettet af Mod" eller lign.
4

Tilbage til "Forslag til forbedringer"