Moderationen på stedet her.

Mangler der noget herinde, eller vil du have lavet ændringer? Så er det her du skal brokke dig.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5899

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Dikus » 8. okt 2015, 19:49

Elvispop skrev:Hvis jeg skulle ha dobbeltprofil for at være moderator, ville jeg droppe debatten.

Vi har et (for mig set) et fint system med at skrive tydeligt i indlæggene når vi skriver som mods.
Det vil sige at hvis vi ikke skrive det, er vi almindelige brugere.

Det er vi et par stykker, der er enige i.

Det burde altså være til at håndtere. Og ret beset særligt i dette tilfælde, hvor jeg udtrykkeligt skrev , der ikke var tale om moderation - men en forespørgsel fra mig som almindelig debattør til et indlæg, jeg opfattede som en klar sviner.

En forespørgsel, der gav debattøren en chance for at forklare, hvad hun havde tænkt på. Men som i stedet blev anvendt til at gå direkte i flæsket på mig for at udøve censur.

Det er simpelthen ikke fair at opføre sig sådan over for hverken modtageren af svineren eller mig som helt almindelig debattør. Eller mig som moderator.

Har man SÅ store problemer med en moderation (der rent faktisk er forekommet), så er det muligt at rette henvendelse til Patrick i stedet for at gå direkte efter mig som person. Og det BØR man faktisk gøre. Det andet er MEGET ubehageligt for os moderatorer at opleve. Og det har allerede afskrækket en fra teamet. Det er ikke fair. Og ønsker man en debat, hvor der ikke er frit slag i bolledejen, så er man nok nødt til at acceptere, der ikke er frit slag til at sparke efter moderatorerne.

Det er bestemt IKKE det samme som, at jeg (vi) er uimodtagelige over for kritik. Eller at vi ikke ønsker at indgå i dialog omkring ting, der er misforstået/kørt af sporet eller bare kunne gøres anderledes. Tvært om.
1
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8393
Kontakt:

Indlægaf Ado » 8. okt 2015, 19:50

Fru Sunshine skrev:Det var på grund af tonen.
Og så vil jeg være glad, hvis vi holdt debatten på et generelt plan.

Be om.

Men min tone ville også blive anstrengt, hvis andre ville tolke sandheden på noget jeg havde skrevet. Og det er vel generelt, dette her? Det med Alias handler jo netop om moderation.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9225

Indlægaf Fru Sunshine » 8. okt 2015, 19:50

Der er slet ikke frit slag til at sparke nogen overhovedet. Med mindre det er en bold.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 8. okt 2015, 19:52

Ado skrev:

Be om.

Men min tone ville også blive anstrengt, hvis andre ville tolke sandheden på noget jeg havde skrevet. Og det er vel generelt, dette her? Det med Alias handler jo netop om moderation.

Jeg kan kun sige, at vi reagerer på anmeldelser.
0
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 8. okt 2015, 19:52

Fru Sunshine skrev:
Ado skrev:

Be om.

Ja da. Men der er jo ikke automatisk hold i en anmeldelse?
3
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 8. okt 2015, 19:54

Og lad mig så igen understrege: Der er ikke givet en advarsel for at stille spørgsmål til den ikke-eksisterende moderation :stoned:

Heller ikke selvom, det åbenbart er sjovest at skrive.

Ej heller er der givet en advarsel for noget, der er blevet misforstået. Der blev spurgt ind til et indlæg for at UNDGÅ en misforståelse.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 8. okt 2015, 19:55

Ado skrev:
Fru Sunshine skrev:
Ado skrev:

Be om.

Det vurderede vi så i fællesskab, at der var.

Vi går altså ikke og slynger advarsler ud efter forgodtbefindende.
3
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 8. okt 2015, 19:56

Yvooonne skrev:
Elvispop skrev:Hvis jeg skulle ha dobbeltprofil for at være moderator, ville jeg droppe debatten.

Vi har et (for mig set) et fint system med at skrive tydeligt i indlæggene når vi skriver som mods.

Hvorfor ville det være et problem at logge ud og ind de få gange du skal skrive et indlæg som moderator?

Jeg ved af erfaring, at jeg vil være mindre aktiv, som almindelig bruger, ved selvstændig dobbeltprofil.
Jeg er moderator på et bilforum, og læser med hver dag, med auto-login som moderator.
Men jeg undlader at deltage i tråden, fordi jeg ikke gider at logge ud og ind igen, for at kommentere.
På samme måde gider jeg heller ikke at logge ud fra min almindelige brugerkonto, for at moderere, så hænger den på de andre.

Vi skriver klart og tydeligt, når vi moderere..
Det kan være at folk bare skal lære det.
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 8. okt 2015, 19:57

Yvooonne skrev:
Ado skrev:

Be om.

Men synes du at det er god debattone at skrive stikpiller til andre debattører? Er det ikke langt bedre at de tager debatten og diskussionen i stedet for det der med at rende i en anden tråd og hentyde ting?

Nej, det synes jeg ikke. Det synes de færreste vel. Men jeg synes heller ikke det er i orden, at Alias faktisk ikke kunne få "et ord indført".
1
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 8. okt 2015, 19:58

Fru Sunshine skrev:
Ado skrev:
Fru Sunshine skrev:
Ado skrev:

Be om.

Det vurderede vi så i fællesskab, at der var.

Vi går altså ikke og slynger advarsler ud efter forgodtbefindende.

Næeh, det regnede jeg heller ikke med. Men jeg kan kun ytre min mening om hvad jeg så i tråden. Og det virkede lidt som "alle mod én".
2
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 8. okt 2015, 20:01

Yvooonne skrev:
Elvispop skrev:
Yvooonne skrev:

Hvorfor ville det være et problem at logge ud og ind de få gange du skal skrive et indlæg som moderator?

Jeg ved af erfaring, at jeg vil være mindre aktiv, som almindelig bruger, ved selvstændig dobbeltprofil.
Jeg er moderator på et bilforum, og læser med hver dag, med auto-login som moderator.
Men jeg undlader at deltage i tråden, fordi jeg ikke gider at logge ud og ind igen, for at kommentere.
På samme måde gider jeg heller ikke at logge ud fra min almindelige brugerkonto, for at moderere, så hænger den på de andre.

Vi skriver klart og tydeligt, når vi moderere..
Det kan være at folk bare skal lære det.

Okay - jeg kan ikke se problemet - du kan jo bare være logget ind som debattør - med adgang til moderatorforummet, og så kan andre jo bare skrive det i tråden hvis det er. Men det var også bare et input jo. Det kan være at folk bare skal lære at læse inputs som input.

Jeg læser det osse kun som input, og forklarer hvorfor jeg er modstander af forslaget, fordi du spurgte.
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 256
Likede indlæg: 4264

Indlægaf Flora » 8. okt 2015, 20:03

Jeg synes det fungerer rigtigt fint at der står Moderator med fed og skriften skifter farve, når I modererer. Synes det gør det ret nemt at skelne hvornår I skriver som hhv. moderatorer og som privatpersoner :)
4
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 391
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3863

Indlægaf Delfin » 8. okt 2015, 20:09

Liseletpåtå skrev:Jeg må indrømme, at jeg syntes, det er lidt overkill, at der skal diskuteres så meget, fordi én debattør, føler sig trådt over tærene. Altså det er vildt godt at moderatorene er på bane og gerne forklare osv, men på grund af én debattør?

Nu er den godt nok lige tilbage og runde den aktuelle hændelse, men ellers var den jo bare startskuddet til en mere generel diskussion, som jeg mener kan være væsentlig nok for at få set nogle forskellige aspekter. Det er ikke os mod dem i mine øjene.
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 8. okt 2015, 20:11

Jeg vil egentlig gerne sige tak til de af jer, der bryder ind med noget, der ikke kun er kritik. Altså... Ikke fordi, man ikke må skrive kritik. Det er bare rart også at læse, at der er nogen, der ikke finder alt, der sker, kritisabelt :)
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 391
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3863

Indlægaf Delfin » 8. okt 2015, 20:12

Elvispop skrev:
Jeg læser det osse kun som input, og forklarer hvorfor jeg er modstander af forslaget, fordi du spurgte.

Personligt har jeg ikke noget behov for at I skal have to profiler, men hvis det skulle ende med det, man man have to profiler åbne på samme tid i hver sin browser eller den ene i privat vindue.
1
14 11 14 :banan:

Tilbage til "Forslag til forbedringer"