Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 701
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 4709

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Vira » 10. nov 2018, 19:03

Hvordan et helt almindeligt moppesæt med spand kan koste over 200 kroner i Bilka :gruble:
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4066

Indlægaf Confucius » 10. nov 2018, 19:23

Mistermor skrev:
Du ved jo rent faktisk ikke, om du har haft behovet, men at det er blevet "kvalt".

Jo, det ved jeg rent faktisk godt. Jeg har hverken haft lysten eller behovet. Når tanken aldrig nogensinde har strejfet mig fra jeg var 3-4 år til jeg hørte om det som ca. 10-årig, og når jeg i samme periode aldrig har ytret eller haft ønsket om det, så ved jeg udmærket om jeg har haft behovet/lysten til det.

Mistermor skrev:Mange voksne singler savner en at sove med - og jeg mener SOVE, - voksne i parforhold, har svært ved at sove, hvis deres partner er ude at rejse, -hvorfor skulle børn være så anderledes, at de ikke også kan have behov for nærhed?

Jeg anfægter ikke at børn har behov for nærhed. Jeg anfægter at det er et behov som kun kan opfyldes ved at de sover i samme seng som de voksne. De kan fint få den nærhed i dagligdagen i boligens andre rum.
0
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
Lucia
Kort karma: 48
Likede indlæg: 1219

Indlægaf Lucia » 10. nov 2018, 19:42

At min computer pludselig beder mig om at aktivere Windows. Den er 3 år gammel og har haft Windows fra starten :forvirret:
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 562
Likede indlæg: 12017

Indlægaf Sangius » 10. nov 2018, 20:08

Jeg under mig oprigtigt over, at man kan synes det er vanvittigt at have sine børn sovende i sengen. Det er en super nem og effektiv måde at få en masse kropskontakt og nærhed med de små, som i en travl hverdag hurtig kan glemmes.

Det er desuden helt sikkert et behov for min datter at sove i samme seng som far eller mor, uden tvivl.
Senest rettet af Sangius 10. nov 2018, 20:17, rettet i alt 2 gange.
9
Brugeravatar
Raenil
Kort karma: 26
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Raenil » 10. nov 2018, 20:16

Lucia skrev:At min computer pludselig beder mig om at aktivere Windows. Den er 3 år gammel og har haft Windows fra starten :forvirret:

https://www.pcworld.com/article/3319697 ... -2018.html

Det løser sig selv, de skal bare lige have fikset deres server.
3
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 442
Likede indlæg: 8193

Indlægaf HappyPaww » 10. nov 2018, 20:16

Sangius skrev:Jeg under mig oprigtigt over, at man kan synes det er vanvittigt at have sine børn sovende i sengen. Det er en super nem og effektiv måde at få en masse kropskontakt og nærhed med de små, som i hverdagen hurtigt kan i en travl hverdag hurtig kan glemmes.

Det er desuden helt sikkert et behov for min datter at sove i samme seng som far eller mor, uden tvivl.

Helt enig. Min søn på 5 år trisser ind i vores seng hver nat - og han er hjertens velkommen. Er manden ude en aften, lader jeg oftest vores dreng komme direkte i vores seng.

Jeg elsker samsovning og nyder at have min “flok” tæt på. Jeg sover bedre og synes det er det mest naturlige i verden. Min seng er ikke forbeholdt “intimitet” med min kæreste, og altså, det lykkedes da at lave en lillesøster, så helt galt er det da ikke, selvom vi har børn i sengen :)

Jeg synes til gengæld, at det er helt forrykt at nægte sit eget kød og blod adgang til ens seng - især dem der har vildt travlt med at børnene skal på eget værelse. Og så er det altså noget nemmere at håndtere natteuro, når de sover his en, kontra end hvis de sov på eget værelse.
10
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 823
Likede indlæg: 11745

Indlægaf dgd2007 » 10. nov 2018, 20:39

Lucia skrev:At min computer pludselig beder mig om at aktivere Windows. Den er 3 år gammel og har haft Windows fra starten :forvirret:

Kan du så ikke komme ind i den eller hvordan? :gruble:
0
Brugeravatar
Raenil
Kort karma: 26
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Raenil » 10. nov 2018, 21:11

dgd2007 skrev:

Microsoft anbefaler at man bare ignorerer problemet til de har fået det løst. "Problemet" er en gennemsigtig tekst i nederste højre hjørne om at man skal aktive.
1
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 11. nov 2018, 07:04

HappyPaww skrev:Jeg synes til gengæld, at det er helt forrykt at nægte sit eget kød og blod adgang til ens seng - især dem der har vildt travlt med at børnene skal på eget værelse. Og så er det altså noget nemmere at håndtere natteuro, når de sover his en, kontra end hvis de sov på eget værelse.

Lad os nu se. Det er altid lidt underholdene at høre på folk der ikke har børn - de har ofte rigtig mange gode ideer om, hvad deres børn i hvert fald ikke skal!
De fleste æder deres ord igen :D

Jeg mindes at jeg under min første graviditet har udtalt, at mine børn først ville få slik når de aktivt bad om det... :genert:
13
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 834
Likede indlæg: 5768

Indlægaf Bøtte » 11. nov 2018, 10:36

Confucius skrev:Undrer mig over at så mange børn - helt op til omkring 10-års alderen - åbenbart jævnligt sover i deres forældres seng med deres forældre. Jeg synes det virker helt vanvittigt. Mig og mine søskende har aldrig sovet i vores forældres seng - overhovedet. Da vi var helt små, lå vi i en tremmeseng i deres soveværelse. Efter et par år, rykkede vi ind på vores eget værelse og sov der.

Fik jeg selv børn, så ville min seng også være off limits for børn. Den er til de voksne.

Det tænkte jeg også før jeg fik børn.

Og isærdeleshed et barn, der har brug for tryghed om natten.
1
Brugeravatar
Lucia
Kort karma: 48
Likede indlæg: 1219

Indlægaf Lucia » 11. nov 2018, 11:29

dgd2007 skrev:

Jo, den virker helt som normalt. Som Raenil skriver er det bare en gennemsigtig tekst, der står nede i hjørnet, så det er heldigvis ikke fordi det er det store problem.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3705

Indlægaf Danseprinsesse » 11. nov 2018, 12:15

Jeg undrer mig over, at det skulle være væsentligt, om et barn gerne vil sove med sine forældre pga. et behov eller af lyst.

Der er da mange ting jeg giver eller gør for mit barn, der opfylder en lyst fremfor et behov.

Han vil gerne sove i vores seng, vi vil gerne have ham sovende i vores seng = han sover der.
Not that crazy.
11
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 139
Likede indlæg: 2404

Indlægaf Stitch » 11. nov 2018, 13:15

Sangius skrev:
HappyPaww skrev:Jeg synes til gengæld, at det er helt forrykt at nægte sit eget kød og blod adgang til ens seng - især dem der har vildt travlt med at børnene skal på eget værelse. Og så er det altså noget nemmere at håndtere natteuro, når de sover his en, kontra end hvis de sov på eget værelse.

Lad os nu se. Det er altid lidt underholdene at høre på folk der ikke har børn - de har ofte rigtig mange gode ideer om, hvad deres børn i hvert fald ikke skal!

Jeg mindes at jeg under min første graviditet har udtalt, at mine børn først ville få slik når de aktivt bad om det... :genert:

Jeg hader samsovning med ungerne og sover elendigt hver gang. Hver vores værelse er helt klart bedst. Jeg er forundret over folk kan. Men fedt for dem. Jeg kan ikke.
2
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 11. nov 2018, 13:22

Stitch skrev:
Sangius skrev:

Jeg hader samsovning med ungerne og sover elendigt hver gang. Hver vores værelse er helt klart bedst. Jeg er forundret over folk kan. Men fedt for dem. Jeg kan ikke.

Der er vist heller ingen der skriver, at man skal samsove :)
Senest rettet af Sangius 11. nov 2018, 13:48, rettet i alt 2 gange.
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 823
Likede indlæg: 11745

Indlægaf dgd2007 » 11. nov 2018, 13:44

"Samsove" ... er det nu et ord? :)
1

Tilbage til "Generelt"