Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
MocChi
Kort karma: 12
Likede indlæg: 221

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf MocChi » 8. dec 2018, 21:48

Falstria skrev:
MocChi skrev:Om det kan være sandt at der ikke må være nisser (figure) på en kirkegård.

Har netop læst om en der fik fjernet en nissefigur på sin fars gravsted. Graveren havde sagt at der ikke måtte være nisser på en kirkegård.

Nisser oprinder fra noget andet og ældre end kristendom ja ;)
det er sådan set hedensk.

Tak :P
0
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 63
Likede indlæg: 2048

Indlægaf Nicolait » 8. dec 2018, 21:59

paint skrev:
Nicolait skrev:
paint skrev:Hvor meget skik og brug, har ændret sig i tidens løb. Man ville næppe se en sådan maskine på en arbejdsplads i dag. Billedet er fra 1950'erne
:gruble:

Billede

Plejer man at drikke whiskey iskoldt?

Det gjorde man åbenbart i '50'erne, så det må vel have været ret almindeligt. Men man drikker da (nogle gør) 'Whisky on the rocks'' ( isterninger)

Nå ja - det er jo rigtigt.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 841
Likede indlæg: 12046

Indlægaf dgd2007 » 9. dec 2018, 01:33

Falstria skrev:
Æble skrev:Jeg undrer mig over at så mange har et bud på hvad et knald koster :gruble:

Det koster gratis.

Så jeg undrer mig over hvad det mere præcist er man betaler for. Det er sikkert individuelt, men der må da være en rød tråd.

Der er et berømt citat - kan desværre ikke huske af hvem - men netop noget med at det man betaler for, er det man slipper for. ;)
1
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 9. dec 2018, 01:39

Jeg har i øvrigt vidst hvad det kostede for et rimeligt mondænt knald på et hotelværelse i 1978-79 (jeg var ind imellem natportier på hotellet - så luderne var mine nærmeste kolleger). :)

Jeg kan dog ikke huske det mere ... jeg tror det var 500, men det kan også have været 1000, jeg synes i hvert fald det var et ret rundt rundt tal. Priser fra dengang skal ganges med 3½-4. Laveste oversenskomstløn var omkring 30 kr. Jeg hælder mest til at det var 500. :gruble:
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 9. dec 2018, 01:43

Mani skrev:Hvorfor skulle pigen være bogstaver og drengen tal :forvirret:

Njaeh, det var jo ubevidst, men jeg vil tro fordi flere piger end drenge er - eller påstår at være - vandskræk over for tal og matematik :)
0
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 301
Likede indlæg: 3562

Indlægaf Mani » 9. dec 2018, 04:53

dgd2007 skrev:
Mani skrev:Hvorfor skulle pigen være bogstaver og drengen tal :forvirret:

Njaeh, det var jo ubevidst, men jeg vil tro fordi flere piger end drenge er - eller påstår at være - vandskræk over for tal og matematik :)

Hmmm. Måske. Det ligger mig fjernt, men nu arbejder jeg jo også selv med temmelig mange tal.
1
'Don’t be afraid to be open minded. Your brain is not going to fall out.'
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 211
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 4260

Indlægaf ExCoastal » 9. dec 2018, 06:44

dgd2007 skrev:Jeg har i øvrigt vidst hvad det kostede for et rimeligt mondænt knald på et hotelværelse i 1978-79 (jeg var ind imellem natportier på hotellet - så luderne var mine nærmeste kolleger). :)

Jeg kan dog ikke huske det mere ... jeg tror det var 500, men det kan også have været 1000, jeg synes i hvert fald det var et ret rundt rundt tal. Priser fra dengang skal ganges med 3½-4. Laveste oversenskomstløn var omkring 30 kr. Jeg hælder mest til at det var 500. :gruble:

Min mormor og morfar havde en hard core havnebar i Aalborg i 60erne og 70erne, det var virkeligt ludere og lommetyve plus søfolk og folk fra kvægauktionen nede ved havnen. Mange mænd med tykke tegnebøger!

Jeg aner ikke, hvad kunderne betalte, men det har ikke været dårligt. Hende de kaldte røde Harriet var åbenbart ekspert i blow jobs, jeg kan huske mange gange, hvor jeg tog vores hund ud i gården (stor ikke-venlig-overfor-fremmede schæferhund), hvilket nok har afbrudt mange blow jobs. Men jeg fandt tit penge på jorden, og mine forældre lod mig beholde pengene, hvis jeg købte tøj eller sko/støvler for de fleste penge. Det er på en eller anden måde bare fucked up :lol:
2
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1321
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 22294

Indlægaf LadyFox » 9. dec 2018, 14:45

https://www.berlingske.dk/samfund/skils ... sus-ellers

Sååå. Hvis man ikke vil skilles kan man bare lade være med at tage kursuset, eller hvordan skal det forståes?
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1990
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 20497

Indlægaf Daine » 9. dec 2018, 17:20

LadyFox skrev:https://www.berlingske.dk/samfund/skilsmisseforaeldre-skal-fremover-gennemfoere-obligatorisk-kursus-ellers

Sååå. Hvis man ikke vil skilles kan man bare lade være med at tage kursuset, eller hvordan skal det forståes?

Nej, hvis man vil skilles - og er forældre - skal kurset gennemføres før skilsmissen kan bevilges.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1321
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 22294

Indlægaf LadyFox » 9. dec 2018, 17:52

Daine skrev:
LadyFox skrev:https://www.berlingske.dk/samfund/skilsmisseforaeldre-skal-fremover-gennemfoere-obligatorisk-kursus-ellers

Nej, hvis man vil skilles - og er forældre - skal kurset gennemføres før skilsmissen kan bevilges.

Det er da lidt et skridt tilbage, hvis man kan bruge det til at tvinge folk til at blive i et ægteskab mod deres vilje :shock:
1
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 582
Likede indlæg: 12475

Indlægaf Sangius » 9. dec 2018, 18:03

Måske skal de bare gennemføres af én forælder?

De må vel have gjort det sådan, at man ikke er tvunget til at blive i ægteskabet hvis den anden ikke gennemfører kurset. Vil jeg tro :)
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1990
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 20497

Indlægaf Daine » 9. dec 2018, 18:45

LadyFox skrev:
Daine skrev:

Det er da lidt et skridt tilbage, hvis man kan bruge det til at tvinge folk til at blive i et ægteskab mod deres vilje :shock:

Ja, det kan du selvfølgelig have ret i :gruble: Men går ud fra, at der tages højde for genstridige parter, selvom det ikke fremgår af artiklen. Jeg ved ikke engang hvordan reglerne er i dag, hvis man som den ene (forældre) vil skilles og den anden ikke vil.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Chatsy
Kort karma: 126
Likede indlæg: 2199

Indlægaf Chatsy » 10. dec 2018, 08:18

Jeg kommer nok aldrig til at forstå, hvordan man kan melde sig syg fra arbejde, men ellers være frisk nok i hovedet til at kommentere og tagge folk på facebook. En eller anden undskyldning er der nok, men det er stadig mega dårlig stil, synes jeg.
1
Yetie
Kort karma: 52
Likede indlæg: 583

Indlægaf Yetie » 10. dec 2018, 08:50

Chatsy skrev:Jeg kommer nok aldrig til at forstå, hvordan man kan melde sig syg fra arbejde, men ellers være frisk nok i hovedet til at kommentere og tagge folk på facebook. En eller anden undskyldning er der nok, men det er stadig mega dårlig stil, synes jeg.

Really? Så hvis man kan kommentere på Facebook så er man også rask nok til at f.eks. undervise elever, styre en kran, køre en bil, lave komplicerede beregninger, styre et møde? Skal man bare ligge ubevægelig hjemme i sin seng og stirre ud i luften, når man ikke sover af udmattelse?

Jeg undrer mig oprigtigt over dit indlæg.
32
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 484
Likede indlæg: 8875

Indlægaf HappyPaww » 10. dec 2018, 09:21

Yetie skrev:
Chatsy skrev:Jeg kommer nok aldrig til at forstå, hvordan man kan melde sig syg fra arbejde, men ellers være frisk nok i hovedet til at kommentere og tagge folk på facebook. En eller anden undskyldning er der nok, men det er stadig mega dårlig stil, synes jeg.

Really? Så hvis man kan kommentere på Facebook så er man også rask nok til at f.eks. undervise elever, styre en kran, køre en bil, lave komplicerede beregninger, styre et møde? Skal man bare ligge ubevægelig hjemme i sin seng og stirre ud i luften, når man ikke sover af udmattelse?

Jeg undrer mig oprigtigt over dit indlæg.

Enig. Og hold nu op hvor er der mange martyrer, der mener at man skal slæbe sig på arbejde med snotten stående ud af hele hovedet, dunkende hovedpine og en hals der kun kan synke varme drikke.... Ligger man ikke på dødens rand, så kan man passe sit arbejde!

Jeg er så træt af syge mennesker i det offentlige rum! Bliv hjemme og bliv rask i stedet for at smitte os andre, fordi du skal spille martyr uden sygedage.
24

Tilbage til "Generelt"