Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7799

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ShuruQ » 9. sep 2015, 08:55

Jeg undrer mig virkelig, sikkert af ren uvidenhed, men en migrant er en der er tvunget til at flygte og en immigrant er det jeg er hvis jeg fx vælger at flytte til Kosova.

Hvorfor er flygtning så mere rigtig end migrant?

Jeg prøver blot at forstå flygtning vs migrant :genert: .

Billede
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 9. sep 2015, 09:06

Skumfidusen skrev:
Når man forlader Syrien pga krig og overgreb og overhængende fare for eget liv, så er man flygtning. Når man forlader Frankrig og søger mod England, fordi der er ens familie, vil jeg mene man er migrant. Der er som sådan ikke noget værdiladet i ordene; jeg synes bare ikke man er flygtning når man forlader et land med ordnede forhold og ikke er i fare.

Det er en vinkel der giver fin mening for mig. Der hvor jeg stadig er lidt forvirret af er at en migrant ifølge Wikipedia er en der er tvunget til at flygte.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 9. sep 2015, 09:13

Skumfidusen skrev:
ShuruQ skrev:
Det er en vinkel der giver fin mening for mig. Der hvor jeg stadig er lidt forvirret af er at en migrant ifølge Wikipedia er en der er tvunget til at flygte.

Det kan godt tænkes at min personlige definition ikke er den bredt accepterede. Jeg forventer det snart ændrer sig - verden burde generelt indstille sig på at se tingene fra min vinkel :)

Det er også for dårligt det ikke er sket endnu :ae:.

Det der undrer mig er bare at mange farer i flint over migrant bruges i stedet for flygtning, når ordene lader til at have samme betydning. At man så kan foretrække det ene fremfor det andet er en anden snak :).
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 9. sep 2015, 09:47

Rakel skrev:
ShuruQ skrev:
Skumfidusen skrev:
ShuruQ skrev:

Det kan godt tænkes at min personlige definition ikke er den bredt accepterede. Jeg forventer det snart ændrer sig - verden burde generelt indstille sig på at se tingene fra min vinkel :)

Det er også for dårligt det ikke er sket endnu :ae:.

Det der undrer mig er bare at mange farer i flint over migrant bruges i stedet for flygtning, når ordene lader til at have samme betydning. At man så kan foretrække det ene fremfor det andet er en anden snak :).

Jeg farer ikke i flint, men 'migrant' er ikke det samme som 'flygtning' hvis det kommer til at definere det fra myndighederne, der arbejder med flygtninge - læs fx her, hvad UNHCR (FN) skriver http://www.unhcr.org/pages/49c3646c125.html

Tak Rakel :).

Har blot spottet nogle stykker der tager det ret så tungt. Jeg siger selv flygtning, både fordi det lyder mere rigtigt og ordet migrant lyder halvt i mine ører.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 9. sep 2015, 10:08

Jeg var også blot interesseret at kende forskellen på de to begreber.
0
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 9. sep 2015, 15:45

0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 277
Likede indlæg: 4766

Indlægaf Flora » 9. sep 2015, 15:56

Garfield skrev:Det her "tilbud":

https://ide.dk/1013274-5637394330

Det er bare med at slå til :lol2:
2
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 264
Likede indlæg: 4447

Indlægaf Persnikedy » 9. sep 2015, 18:59

Er det normalt at papirs containeren bliver tømt lige nu. Det er da lige lovlig sent, eller er det bare mig?
Senest rettet af Persnikedy 9. sep 2015, 19:27, rettet i alt 1 gang.
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2135

Indlægaf Elvispop » 9. sep 2015, 19:05

Persnikedy skrev:Er det normalt at papirs containeren lige nu. Det er da lige lovlig sent, eller er det bare mig?

At papirscontaineren hvad?
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 264
Likede indlæg: 4447

Indlægaf Persnikedy » 9. sep 2015, 19:26

Elvispop skrev:
Persnikedy skrev:Er det normalt at papirs containeren lige nu. Det er da lige lovlig sent, eller er det bare mig?

At papirscontaineren hvad?

Ah, jeg skrev vist lidt for hurtigt der, den blev tømt
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 9. sep 2015, 19:55

Jeg er medlem af en gruppe inde på Facebook med inspiration til aftensmad, opskrifter, fotos og så videre.

En sjælden gang imellem kan et billede få måske 25-30 likes, hvis man er "heldig". Jeg postede så et billede af mit frokost, øllebrød med flødeskum. 52 likes samt kommentarer fra 28 forskellige mennesker.

Og jeg må indrømme jeg er selvom jeg elsker øllebrød tænker "WHAT" ... altså det er svært at få til at se indbydende ud og gør det bestemt ikke i forhold til mange andre ting der postes.
0
Brugeravatar
Garfield

Indlægaf Garfield » 9. sep 2015, 20:22

ShuruQ skrev:Jeg er medlem af en gruppe inde på Facebook med inspiration til aftensmad, opskrifter, fotos og så videre.

En sjælden gang imellem kan et billede få måske 25-30 likes, hvis man er "heldig". Jeg postede så et billede af mit frokost, øllebrød med flødeskum. 52 likes samt kommentarer fra 28 forskellige mennesker.

Og jeg må indrømme jeg er selvom jeg elsker øllebrød tænker "WHAT" ... altså det er svært at få til at se indbydende ud og gør det bestemt ikke i forhold til mange andre ting der postes.

Man skal ikke undervurdere nostalgiens kraft :lun:
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 786
Likede indlæg: 10646

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. sep 2015, 20:24

Historien om Dennis Knudsens restaurant.
Jeg forstår simpelthen ikke forløbet.

http://www.aok.dk/restaurant-og-cafe/ne ... pagne-druk
0
Je suis un tableau noir.
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Brugeravatar
Garfield

Indlægaf Garfield » 9. sep 2015, 20:31

DetSorteCirkus skrev:Historien om Dennis Knudsens restaurant.
Jeg forstår simpelthen ikke forløbet.

http://www.aok.dk/restaurant-og-cafe/ne ... pagne-druk

Mand køber champagne i brandert og kaster op foran restauranten "Kontrast".
De to ejere bliver uenige pga den ene ejers behandling af manden.
Den ene ejer skrider og har tilsyneladende stået for den daglige drift.
Dennis Knudsen står tilbage med det hele og kan ikke overskue driften alene = lukker restauranten.

Sådan læser jeg det i hvert fald...
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 9. sep 2015, 20:33

Garfield skrev:
ShuruQ skrev:Jeg er medlem af en gruppe inde på Facebook med inspiration til aftensmad, opskrifter, fotos og så videre.

Man skal ikke undervurdere nostalgiens kraft :lun:

Jeg tror også det er der "skelettet" er gemt. De ting der som oftest får flest likes er gamle danske retter som hakkebøf, frikadeller, stegt flæsk og i den boldgade :).
1

Tilbage til "Generelt"