Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 717
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6830

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 27. nov 2015, 05:46

Jeg undrer mig også over BF. Eller måske nærmere butikkernes version af BF ... Langt de fleste sider jeg har været inde og kigge på, har "spar 20%" som trækplaster. Men altså, det har de jo jævnligt :gruble:
Jeg forbinder BF med virkelig gode tilbud og det vil i min verden sige alt over 40%-50%. Det her er altså en smule fesent :genert:
Men på den anden side, så har jeg ikke brugt en krone. Det er vel en god ting her sidst på måneden :D
4
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2143

Indlægaf sigge » 27. nov 2015, 10:47

Daine skrev:Jeg undrer mig også over BF. Eller måske nærmere butikkernes version af BF ... Langt de fleste sider jeg har været inde og kigge på, har "spar 20%" som trækplaster. Men altså, det har de jo jævnligt :gruble:
Jeg forbinder BF med virkelig gode tilbud og det vil i min verden sige alt over 40%-50%. Det her er altså en smule fesent :genert:
Men på den anden side, så har jeg ikke brugt en krone. Det er vel en god ting her sidst på måneden :D

Ja, det har vi også snakket om. I USA forbinder man jo Black Friday med virkeligt gode tilbud, som er værd at stå i kø og blive slået halvt fordærvet for. Men her i Danmark er det bare sådan en lunken 20% rabat, som butikkerne jævnligt har, når de holder "open by night", eller hvad de nu finder på af eksotiske navne her i provinsen. :D
3
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 497
Likede indlæg: 1906

Indlægaf Vira » 27. nov 2015, 19:47

Hvorfor jeg åbenbart har en eller anden online note i OneDrive hvor der står:

Edikke
Simon
Kørekort
Ærter
Louise

Det siger mig intet :D :lol: :lol2:
10
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 27. nov 2015, 20:06

At NEWS er forsvundet fra mit TV.

Tænkte der var tale om nogle forstyrrelse, ændring i kanalpakkerne eller whatever og tjekke fjernsynet i stuen. Der er den.

På mit TV er den pludselig væk, lavede en kanalsøgning, den fandt ca. 200 kanaler, men News er der stadig ikke :gruble:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 28. nov 2015, 03:39

Vi har game night med en ven herhjemme. Der er blevet spillet battlefield, cod og fifa. Både min kæreste og jeg er gået i seng, mens vennen stadig sidder inde i stuen og gamer.
Jeg undrer mig over at han gider sidde alene?

Jeg undrer mig også over, at der ikke er noget varmt vand :gruble:
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 28. nov 2015, 13:20

I går var det NEWS der forsvandt fra mit TV, som det eneste i huset. Den et tilbage.

Nu er min computer hoppet af nettet, det er en ting, men kan end ikke få lov til at slå wifi til. Igen er det kun min computer der er ramt.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8466

Indlægaf 2SHY » 28. nov 2015, 23:15

Hvad det er nogen render og fyrer af på må og få :gruble: Noget af det lyder som kanonslag :8:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 356
Likede indlæg: 1437

Indlægaf Dime » 29. nov 2015, 04:10

Altså... samfundet, det offentlige, det officielle Danmark... Det er vedtaget at NemID er sikkert nok til at håndtere bank-adgang, sundhedsjournaler, skatteoplysninger og hvad har vi alt...
...men det er ikke sikkert nok til stemmeafgivning?

Hvad er argumentet for at stemmer ikke kan afgives over nettet?
Helt seriøst, jeg spørger fordi jeg ikke forstår det.
Er det en sikkerheds-ting? Mener man virkelig at min stemme er vigtigere end ovennævnte, og at min stemme er mere sikker ved menneskelig optælling på papir?
Afaddaæteit...
3
Damn, I'm fucked...
- Dime, 1.52
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3308

Indlægaf Kommodedyret » 29. nov 2015, 05:34

Dime skrev:Altså... samfundet, det offentlige, det officielle Danmark... Det er vedtaget at NemID er sikkert nok til at håndtere bank-adgang, sundhedsjournaler, skatteoplysninger og hvad har vi alt...
...men det er ikke sikkert nok til stemmeafgivning?

Hvad er argumentet for at stemmer ikke kan afgives over nettet?
Helt seriøst, jeg spørger fordi jeg ikke forstår det.
Er det en sikkerheds-ting? Mener man virkelig at min stemme er vigtigere end ovennævnte, og at min stemme er mere sikker ved menneskelig optælling på papir?
Afaddaæteit...

Kan man godt lave systemet anonymt, så man stemmer anonymt på samme måde som man gør nu? Der er vel altid en eller anden form for digitale fodspor, eller hvad?
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3401

Indlægaf FruDulle » 29. nov 2015, 06:18

Vores absurd høje elforbrug her i huset. Er 25 kWh om dagen ikke vildt meget?
0
Whatever
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3555

Indlægaf Lemonella » 29. nov 2015, 06:52

FruDulle skrev:Vores absurd høje elforbrug her i huset. Er 25 kWh om dagen ikke vildt meget?

Vi bruger også en del strøm her i huset. Kæresten mener, han og jeg alene, bruger det samme som en gennemsnits-familie med to voksne og to børn og de tal har jeg lige googlet mig til. Du kan jo så selv regne jeres forbrug ud i forhold til de tal. Tallene er 2015 tal.

En typisk dansker bruger ifølge Energistyrelsen i gennemsnit 1.568 kWh pr. år, mens en gennemsnitsfamilie på 2 voksne og 2 børn bruger 6.300 kWh om året.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 29. nov 2015, 07:00

FruDulle skrev:Vores absurd høje elforbrug her i huset. Er 25 kWh om dagen ikke vildt meget?

Vi bruger 8-10 kWh pr døgn,og vi er 2 voksne.
2 tv, 2 bærbare, en barebone, køleskab, fryser, vaskemaskine, tørretumbler, opvaskemaskine, og diverse småting.

Har du elvarme? Håndklædertørrer?
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 29. nov 2015, 07:01

Lemonella skrev:

Vi bruger også en del strøm her i huset. Kæresten mener, han og jeg alene, bruger det samme som en gennemsnits-familie med to voksne og to børn og de tal har jeg lige googlet mig til. Du kan jo så selv regne jeres forbrug ud i forhold til de tal. Tallene er 2015 tal.

En typisk dansker bruger ifølge Energistyrelsen i gennemsnit 1.568 kWh pr. år, mens en gennemsnitsfamilie på 2 voksne og 2 børn bruger 6.300 kWh om året.

Jeg har set på det, vi er oppe på 9000 kWh. 1 voksen, 1 barn. Vi har fået installeret en varmeblæser da den skulle være langt billigere at bruge end brændeovnen. Jeg kørte med den i to dage og der ville vi ramme 27.000 kWh om året på den måde!!! Nu kører den kun om natten og jeg har slukket gulvvarme i badeværelset. På den måde endte vi på 25. Men et iskoldt badeværelsesgulv er heller ikke rart :(
0
Whatever
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3555

Indlægaf Lemonella » 29. nov 2015, 07:08

FruDulle skrev:
Lemonella skrev:

Jeg har set på det, vi er oppe på 9000 kWh. 1 voksen, 1 barn. Vi har fået installeret en varmeblæser da den skulle være langt billigere at bruge end brændeovnen. Jeg kørte med den i to dage og der ville vi ramme 27.000 kWh om året på den måde!!! Nu kører den kun om natten og jeg har slukket gulvvarme i badeværelset. På den måde endte vi på 25. Men et iskoldt badeværelsesgulv er heller ikke rart :(

Det lyder godt nok af meget og ja el-varme bruger rigtig meget strøm. Jeg kan dog ikke forstå, at det skulle være billigere med en varmeblæser end med en brændeovn. El er dyrt.
Måske du skulle kontakte dit el-selskab og spørge om du kan få tjekket, hvor det går galt. Jeg mener man kan få monteret en dims der kan tjekke om noget ikke er som det skal være.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 29. nov 2015, 07:13

Lemonella skrev:
FruDulle skrev:
Lemonella skrev:

Det lyder godt nok af meget og ja el-varme bruger rigtig meget strøm. Jeg kan dog ikke forstå, at det skulle være billigere med en varmeblæser end med en brændeovn. El er dyrt.
Måske du skulle kontakte dit el-selskab og spørge om du kan få tjekket, hvor det går galt. Jeg mener man kan få monteret en dims der kan tjekke om noget ikke er som det skal være.

Det er en af de der økonomiske bla bla. Nu har jeg i dag slukket gulvvarme i badeværelset og så må jeg se hvad den siger i morgen tidlig. Skriver ned dagligt. Men god ide med at kontakte dem. Det er bare også mange penge hver måned, 14-1500kr hvis det skal være det her niveau.
0
Whatever

Tilbage til "Generelt"