Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1289
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 10954

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 8. dec 2015, 09:55

Crookshanks skrev:Hvad fanden der er foregået her, og hvorfor i alverden folk ikke siger fra? Hvad i alverden får arrangørerne til at tænke "Hey, det her er da en skidegod ide?"

Jeg var smuttet efter 5 min, hvis jeg havde været tilstede. Jeg fatter ikke at voksne mennesker overhovedet accepterede og deltog i en tur med sådanne indslag. Ej, hvor er det bare øv og nedværdigende.

http://www.djoefbladet.dk/blad/2015/20/ ... strip.aspx

Jeg er enig i, at det er fuldkommen horribelt, men synes dårligt man kan klandre ruserne for ikke at sige fra. Man er i en meget sårbar situation, når man starter nyt studie og mange vil gå meget langt for at forsøge at passe ind.
Vejlederne burde dog have fingrene så meget i maskinen, at det er tæt på at jeg synes at de skal straffes efter gældende lovgivning.
På RUC er der også en syg, syg kultur omkring ruser. Jeg har dog ikke hørt lige så slemme historier som denne.
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 604
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 11513

Indlægaf icelady » 8. dec 2015, 10:03

Hvad der sker for at folk skriver "dkdkdkdk" med lille skrift i så mange opslag på FB? :gruble:
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 43
Likede indlæg: 1148

Indlægaf Anne Droid » 8. dec 2015, 10:13

kidkomb skrev:
Crookshanks skrev:Hvad fanden der er foregået her, og hvorfor i alverden folk ikke siger fra? Hvad i alverden får arrangørerne til at tænke "Hey, det her er da en skidegod ide?"

Jeg var smuttet efter 5 min, hvis jeg havde været tilstede. Jeg fatter ikke at voksne mennesker overhovedet accepterede og deltog i en tur med sådanne indslag. Ej, hvor er det bare øv og nedværdigende.

Jeg er enig i, at det er fuldkommen horribelt, men synes dårligt man kan klandre ruserne for ikke at sige fra. Man er i en meget sårbar situation, når man starter nyt studie og mange vil gå meget langt for at forsøge at passe ind.
Vejlederne burde dog have fingrene så meget i maskinen, at det er tæt på at jeg synes at de skal straffes efter gældende lovgivning.
På RUC er der også en syg, syg kultur omkring ruser. Jeg har dog ikke hørt lige så slemme historier som denne.

Det lader da heldigvis til, at ledelsen tager det alvorligt http://www.djoefbladet.dk/blad/2015/20/ ... rligt.aspx
0
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 36
Likede indlæg: 710

Indlægaf Aspargsen » 8. dec 2015, 10:28

icelady skrev:Hvad der sker for at folk skriver "dkdkdkdk" med lille skrift i så mange opslag på FB? :gruble:

Rygterne vil vide "dk" skulle vise et dansk flag
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 604
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 11513

Indlægaf icelady » 8. dec 2015, 10:31

Aspargsen skrev:
Rygterne vil vide "dk" skulle vise et dansk flag

Så passer rygterne ikke her :D Det ser lidt sølle ud "Tillyyyykkkke dkdkdk"
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 301
Likede indlæg: 4112

Indlægaf Lemonella » 8. dec 2015, 11:43

Den slags har fundet sted i flere år og i mange sammenhænge. Desværre.

Da jeg i tidernes morgen startede på pædagog-seminariet, havde vi sådan en "ryste-os-sammen"-weekend og på et tidspunkt var vi delt op i 2 hold, hvor vi skulle se, hvem der kunne lave det længste "bånd" af vores tøj.
Det gik meget hurtigt op for mig, at det nok gjaldt om, at smide så meget tøj som muligt og jeg så flere af pigerne stå og være ret forlegne over, at skulle strippe totalt for, at få det forbandede "bånd" langt nok.
Jeg sagde meget højt og klart, at de ikke skulle regne med min deltagelse og fik et par grimme udtalelser med på vejen.
Der var dog også andre der droppede ud og til sidst stoppede legen.

Jeg bad om, at vi lige tog en snak om det der var sket. Jeg orkede ikke, at jeg og andre skulle igennem tiden på seminariet med en masse sure kommentarer om dårligt kammeratskab og lignende.
Vi blev heldigvis alle gode venner igen.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
OsCoccygis
Kort karma: 15
Likede indlæg: 349

Indlægaf OsCoccygis » 8. dec 2015, 13:37

At breve fra Betalingsservice ikke er i A4, men en lille smule længere :stoned:
1
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 417
Likede indlæg: 4227

Indlægaf Ballademager » 8. dec 2015, 13:44

Hvorfor nogle kvinder spiser moderkagen efter fødslen (enten i kapselform eller, hold nu fast, i smoothies :8: ). Det et simpelthen så langt på den anden side af klamt, at jeg næsten ikke kan rumme det :nerve:

Dette her burde måske nok ligge i "det må man ikke sige..."-tråden.
5
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Undtagelsen
Kort karma: 30
Likede indlæg: 311

Indlægaf Undtagelsen » 8. dec 2015, 14:02

Ballademager skrev:Hvorfor nogle kvinder spiser moderkagen efter fødslen (enten i kapselform eller, hold nu fast, i smoothies :8: ). Det et simpelthen så langt på den anden side af klamt, at jeg næsten ikke kan rumme det :nerve:

Eller hende, der fik sin veninde til at lægge små stykker af moderkagen i sine mundhuler (sine egne - ikke venindens) efter fødslen, så slimhinderne kunne opsuge næringen :wacko:
1
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 664
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2965

Indlægaf Fillie » 8. dec 2015, 14:03

^ og ^^ Det er jo helt ubeskriveligt ulækkert! :puke:
3
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 417
Likede indlæg: 4227

Indlægaf Ballademager » 8. dec 2015, 14:04

Undtagelsen skrev:
Ballademager skrev:Hvorfor nogle kvinder spiser moderkagen efter fødslen (enten i kapselform eller, hold nu fast, i smoothies :8: ). Det et simpelthen så langt på den anden side af klamt, at jeg næsten ikke kan rumme det :nerve:

Eller hende, der fik sin veninde til at lægge små stykker af moderkagen i sine mundhuler (sine egne - ikke venindens) efter fødslen, så slimhinderne kunne opsuge næringen :wacko:

Eeeeeeeeeeeeeeeewwwwwww!! :tie:

Var ved at kaste op i bilen i går, da jeg hørte om det i radioen.
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Puffi
Kort karma: 310
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2249

Indlægaf Puffi » 8. dec 2015, 14:05

Jeg dør lidt. :gisp: My gawd, hvor er det klamt! Jeg kan slet ikke håndtere det! :nerve: :gisp:
1
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7815

Indlægaf ShuruQ » 8. dec 2015, 14:05

De programmer i lørdags, så dem alene at blive forarget. Økofeminisme når det er bedst eller værst :tie:.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Undtagelsen
Kort karma: 30
Likede indlæg: 311

Indlægaf Undtagelsen » 8. dec 2015, 14:08

ShuruQ skrev:

De programmer i lørdags, så dem alene at blive forarget. Økofeminisme når det er bedst eller værst :tie:.

Jeg havde mistænkt at deltagerne nok også var anti vaccine og ganske rigtigt.
Med det overbevisende argument at både hende selv og hendes brødre havde haft mæslinger og ingen af dem var jo døde :tie:

Hella Joofs kommentar beskriver det bedst: gakkelak!
5
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7815

Indlægaf ShuruQ » 8. dec 2015, 15:18

Undtagelsen skrev:
ShuruQ skrev:

Jeg havde mistænkt at deltagerne nok også var anti vaccine og ganske rigtigt.
Med det overbevisende argument at både hende selv og hendes brødre havde haft mæslinger og ingen af dem var jo døde :tie:

Hella Joofs kommentar beskriver det bedst: gakkelak!

Den havde jeg nemlig også gættet i forvejen. Ligeledes havde jeg dem stærkt mistænkt for samsovning (frygteligt ord i øvrigt) og ganske rigtigt.

Jeg synes det er helt fint at børnene kan sove med forældrene skulle de vågne og være utrygge etc. Meb decideret samsovning, og de kan nok så meget sige det slet ikke går ud over parforholdet, men jeg æder den altså ikke.

Jeg er måske fordomsfuld i denne sammenhæng men det skriger überfeminist og tøffelhelt i mine ører :tie:.

Man skal være der for sine børn, men jeg har svært ved at forstå den totale kortslutning der sker for nogle, specielt mødre.

Morede mig dog på tragikomisk vis over hende der valsede rundt med krydrede moderkagen i den fine lille taske. Kom helt til at tænke på Rammstein-sangen "Mein Teil" :-D.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.

Tilbage til "Generelt"