Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1463
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 12722

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 22. dec 2015, 22:57

Skumfidusen skrev:Jeg undrer mig over hvornår det er blevet besluttet at "disrespektfuld" er blevet et ord. Jeg må have sovet over mig den dag det blev besluttet at respektløs bare var sååååå gennemskueligt, så vi skulle bruge det kluntede ord.

Det var vist Amalie, der startede det. Det er nok blevet sagt så mange gange, ironisk, at en eller anden på et tidspunkt viste sig at have en særdeles fraværende form for humor og så gik det galt.

Man kan ikke blive ansat som centervagt, hvis man ikke hedder Carsten. Og det går ikke at skifte navn. (Som om!)
Man kan dog få dispensation, hvis man døber sin førstefødte Carsten. Reglen gælder også hvis førstefødte er en pige. Tough titty.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 480
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 5647

Indlægaf Delfin » 22. dec 2015, 23:04

Denne anvisning på, hvor man finder et busstoppested. Nogen der ved, hvad der er med den vej ved Nordhavn st, siden man ikke bare kan gå over den?

Unavngivet.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 469
Likede indlæg: 5178

Indlægaf dgd2007 » 23. dec 2015, 03:59

Delfin skrev:Denne anvisning på, hvor man finder et busstoppested. Nogen der ved, hvad der er med den vej ved Nordhavn st, siden man ikke bare kan gå over den?

:D Det må man vist kalde "nærmeste omvej" :D
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 469
Likede indlæg: 5178

Indlægaf dgd2007 » 23. dec 2015, 04:04

Skumfidusen skrev:Jeg undrer mig over hvornår det er blevet besluttet at "disrespektfuld" er blevet et ord. Jeg må have sovet over mig den dag det blev besluttet at respektløs bare var sååååå gennemskueligt, så vi skulle bruge det kluntede ord.

Det sker hele tiden ...

Venstre-folk er også storimportører af anglicismer. Hørte forleden Søren Gade: "Du kan ikke have din kage og spise den." ;)
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3034

Indlægaf sigge » 23. dec 2015, 09:45

Hvor meget trafik der var på vejene her til morgen mellem kl. 7 og 8. Altså der var mindre end på andre hverdage, men jeg havde egentlig forventet, at langt de fleste holdt fri i dag, så jeg ville have vejene mere eller mindre for mig selv, men sådan var det overhovedet ikke.
0
Har du endnu ikke planlagt sommerferie? Hvad med en tur til Budapest? :sol:

Se min tråd i salgsforummet. http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=58&t=6538
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 661
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 12781

Indlægaf icelady » 23. dec 2015, 09:59

Fru Sunshine skrev:1. februar (og det gik de med til, selv om de helst havde set, at jeg var startet 4. januar. Så VED man bare, at de virkelig gerne vil ansætte en.).
Jeg tror ikke, det har noget at sige, for ret beset vidste de det jo ikke, før jeg oplyste om det - selv om jeg har noteret på den der joblog, at jeg har fået arbejde.

Og jeg dør såmænd heller ikke af at bruge en time dernede, men jeg synes måske, det er lidt spild af både deres og min tid.

De der jobcentre... Nogle gange kan jeg godt forstå, folk korser sig over dem.

Kender en på KH, som søgte job og endelig fandt et. Han møder op personligt på jobcenter, med en underskrevet erklæring fra hans nye arbejdsgiver, at han er ansat fra den og den dato.
De plotter det ind i systtemet og de fortæller ham, at han så ikke skal komme til det møde, han ellers var indkaldt til. (han mødte med erklæringen 14 dage før han skulle starte på job og mødet lå 3 uger efter: dvs en uge efter han er begyndt på arbejde.)

Han starter på arbejde og tænker ikke mere over det...indtil han bliver ringet op fra jobcentret og får at vide at de har indberettet hans ugyldige fravær og at han vil blive modtrukket i KH. :gruble: :D
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1113
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10486

Indlægaf Fru Sunshine » 23. dec 2015, 10:02

icelady skrev:
Fru Sunshine skrev:1. februar (og det gik de med til, selv om de helst havde set, at jeg var startet 4. januar. Så VED man bare, at de virkelig gerne vil ansætte en.).
Jeg tror ikke, det har noget at sige, for ret beset vidste de det jo ikke, før jeg oplyste om det - selv om jeg har noteret på den der joblog, at jeg har fået arbejde.

Og jeg dør såmænd heller ikke af at bruge en time dernede, men jeg synes måske, det er lidt spild af både deres og min tid.

De der jobcentre... Nogle gange kan jeg godt forstå, folk korser sig over dem.

Kender en på KH, som søgte job og endelig fandt et. Han møder op personligt på jobcenter, med en underskrevet erklæring fra hans nye arbejdsgiver, at han er ansat fra den og den dato.
De plotter det ind i systtemet og de fortæller ham, at han så ikke skal komme til det møde, han ellers var indkaldt til. (han mødte med erklæringen 14 dage før han skulle starte på job og mødet lå 3 uger efter: dvs en uge efter han er begyndt på arbejde.)

Han starter på arbejde og tænker ikke mere over det...indtil han bliver ringet op fra jobcentret og får at vide at de har indberettet hans ugyldige fravær og at han vil blive modtrukket i KH. :gruble: :D

Jeg kunne i hvert fald ikke bruge det til noget.
Men jeg blev da fritaget for samtale i januar.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 256
Likede indlæg: 2351

Indlægaf lillebjoern » 23. dec 2015, 11:38

Jeg fatter ikke at folk vil oute sig selv på Facebook sådan for et armbånd. I konkurrencen skal man kun synes godt om og skrive, hvilken farve man vil have. :stoned:

"Nu er det næsten jul, og der er ikke penge til en gave til mig i år... men sådan må det være, når man er alenemor på dagpenge... Hvis det nu var mig der vandt, så ville jeg faktisk få en gave Og så måtte de meget gerne være i sølv!"
7
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 674
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 3067

Indlægaf Fillie » 23. dec 2015, 11:41

lillebjoern skrev:Jeg fatter ikke at folk vil oute sig selv på Facebook sådan for et armbånd. I konkurrencen skal man kun synes godt om og skrive, hvilken farve man vil have. :stoned:

"Nu er det næsten jul, og der er ikke penge til en gave til mig i år... men sådan må det være, når man er alenemor på dagpenge... Hvis det nu var mig der vandt, så ville jeg faktisk få en gave Og så måtte de meget gerne være i sølv!"

Fint sådan lige at få sneget en præference ind i sin klagesang til sidst. :-D
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 256
Likede indlæg: 2351

Indlægaf lillebjoern » 23. dec 2015, 11:48

Fillie skrev:
lillebjoern skrev:Jeg fatter ikke at folk vil oute sig selv på Facebook sådan for et armbånd. I konkurrencen skal man kun synes godt om og skrive, hvilken farve man vil have. :stoned:

Fint sådan lige at få sneget en præference ind i sin klagesang til sidst. :-D

Jamen altså... Jeg har allerede lagt et par stykker herind før, men jeg er virkelig rystet i min grundvold. Altså, folk må selvfølgelig skrive hvad de vil, jeg skal nok blande mig udenom, men jeg forstår det bare ikke. Og så faldt jeg lige over den her, som handler om 4 PS4-spil:

"Hold da op hvor ville det bare have reddet mig i mine ensomme timer mellem jul og nytår.
Men jeg er ikke en familie. Dog er jeg sygt på røven.

Så må nok bare nøjes med at drømme om den slags."

Hvorfor ikke bare skrive, at man gerne vil have den? Jeg synes det er direkte pinligt at skrive sådan noget for at komme foran andre i køen eller forsøge at øge sine chancer for at vinde ting.
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1123
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 10410

Indlægaf 2SHY » 23. dec 2015, 11:54

^ De har vel set for meget amerikansk tv hvor hvis bare du kan komme med den mest hjerteskærende og triste sobstory så vælter alverdens lyksaligheder ned over dig :stoned:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 661
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 12781

Indlægaf icelady » 23. dec 2015, 13:34

Følgende lyder sikkert ganske kynisk, men det er nu bare en generel undren..

Men er der gået status i at lave "Jeg har dette til en familie uden meget til juleaften"-opdateringer?
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 112
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1773

Indlægaf landsbytossen » 24. dec 2015, 00:02

Hvor dumme kan folk være ?

Nogle australiere har lavet nogle videoer, hvor de klæder sig ud som araber og kaster en sort taske efter tilfældige, som om det var en bombe. Det gik godt, til de lavede pranken med en med tilknytning til militæret og en af dem blev skudt i maven.

Ideen, synes jeg, er sjov. Jeg har grint af videoerne flere gange, men det er vanvittigt at lave sådan en prank i en tid med fokus på terror.

Her er en af deres videoer

0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 534
Likede indlæg: 2268
Kontakt:

Indlægaf Vira » 24. dec 2015, 07:27

Hvorfor jeg har taget det her billede i sidste uge var det vist
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 534
Likede indlæg: 2268
Kontakt:

Indlægaf Vira » 24. dec 2015, 07:29

Hvorfor jeg har taget det her billede i sidste uge :gruble:

Gummisko.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
I'm not limited edition, I'm weird.

Tilbage til "Generelt"